Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 27-04-2007 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
PH privind aprobarea Reg. de organizare şi funcţionare a Serv. public de adm. a activităţii de ridicare,transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate fără stăpân-initiativa primarului
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de sâmbătă, 28.04.2007, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Serviciului public de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate fără stăpân – iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea Caietului de sarcini şi a Regulamentului de desfăşurare a activităţii de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a vehiculelor sau remorcilor oprite sau staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân – iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre privind înfiinţarea Serviciului public de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite sau staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân – iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Locuinţă individuală Aradul Nou – zona str. Coloniştilor”, Arad, beneficiar Vasii Adrian, proiect nr. 7/2007 elaborat de Birou Individual de Arhitectură ARH DARIDA IOAN – iniţiativa primarului.
Până la data de 16.05.2007, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 03.05.2007, între orele 8,00-17,00, la Centrul de Informare Cetăţeni, camera 2.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă
PRIMARUL MUNICIPIULUI ARAD
Nr.__________ din ___________
Primarul Municipiului Arad,
Având în vedere :
- prevederile Ordonanţei de Guvern nr.71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local ,
- obligativitatea elaborării regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciilor publice conform legislaţiei în vigoare.
- necesitatea asigurării funcţionării serviciilor publice în regim de continuitate şi permanenţă;
- Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. _______ privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii al aparatului de specialitate al Primăriei Municipiului Arad;
În temeiul prevederilor art. 46 din Legea nr. 215/2001, a administraţiei publice locale şi ale art. 58 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Local al Municipiului Arad, aprobat prin Hotărârea nr. 196 din 25 iunie 2002, îmi exprim iniţiativa de promovare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect ” propunerea de aprobare a Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului public de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân”, în susţinerea căruia formulez următoarea:
EXPUNERE DE MOTIVE
Pentru buna desfăşurare şi gestionare a activităţii de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân şi pentru asigurarea monitorizării şi controlului activităţii este necesară elaborarea şi aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân.
Având în vedere cele de mai sus,
PROPUN
Aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Serviciului de „Administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân”
PRIMAR,
Ing. Gheorghe Falcă
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
DIRECŢIA TEHNICĂ
Nr._____________/______________
R A P O R T
al serviciului de specialitate
Referitor la: expunerea de motive înregistrată cu nr. ________ din __________ a domnului Gheorghe Falcă , Primarului Municipiului Arad;
Având în vedere:
- prevederile Ordonanţei de Guvern nr.71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local ,
- dreptul şi obligaţia administraţiei publice locale de a monitoriza şi de a controla modul de respectare şi de îndeplinire de către operator a obligaţiilor asumate, cantitatea, calitatea şi eficienţa serviciilor prestate
- obligativitatea elaborării regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciilor publice conform legislaţiei în vigoare.
- necesitatea asigurării funcţionării serviciilor publice în regim de continuitate şi permanenţă,
P R O P U N E M
Aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Serviciului de „Administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân”
DIRECTOR EXECUTIV DIRECTOR EXECUTIV ADJ.
Răzvan Popa Ioan Ignat
ROMÂNIA AVIZAT
JUDEŢUL ARAD SECRETAR
MUNICIPIUL ARAD Doina Paul
CONSILIUL LOCAL PROIECT
H O T Ă R Â R E A nr.______
din _________________ 2006
privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului public de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân
Consiliul Local al Municipiului Arad,
Având în vedere:
- iniţiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată prin expunerea de motive înregistrată cu nr.__________ din ___________2007;
- raportul Direcţiei Tehnice nr. ___________ din __________2007;
- avizul Comisiilor de specialitate ale Consiliului Local nr. ________;
În considerarea prevederilor H.G. nr. 955/2004 pentru aprobarea reglementărilor-cadrul de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local
În temeiul art.38, alin.(2), lit.”d”, alin. (5), lit. a, art.46 din Legea nr.215/2001, Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare,
H O T Ă R Ă Ş T E
Art.1. Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a serviciului public de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân, prezentat în anexă, parte integrantă la prezenta hotărâre.
Art. 2. Prezenta hotărâre se comunică celor interesaţi prin grija Serviciului Administraţie Publică Locală.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ, SECRETAR,
Anexă la Hotărârea
Consiliului Local al Municipiului Arad nr.___/_______
REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE
al Serviciului de „administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân”
CAP. I. DISPOZITII GENERALE
Art. 1
Serviciu de administrarea a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân, denumit in continuare „serviciu", se organizează si funcţionează ca serviciu pentru administrarea domeniului public şi privat, fără personalitate juridică.
Art. 2
Sediul serviciului este situat pe B-dul Revoluţiei nr. 50.
Art. 3
Patrimoniul serviciului este format din bunurile mobile si imobile, conform inventarului, inclus în patrimonial municipiului Arad.
Art. 4
(1) Personalul Serviciului, al cărui angajator este primarul municipiului Arad, are calitatea de funcţionar public şi personal contractual . Raporturile de muncă ale funcţionarilor publici şi a personalului contractual sunt reglementate de prevederile Codului Muncii (Legea nr. 53/2003 ) şi completate prin acte normative specifice aplicabile funcţionarilor publici şi personalului contractual din sectorul bugetar; se supune normelor de conduită profesională prevăzute de Codul de conduită a funcţionarilor publici – Legea nr.7/2004 şi Codul de conduită a personalului contractual din autorităţile şi instituţiile publice – Legea nr.477/ 2004.
(2) Principiile care guvernează conduita profesională a funcţionarilor publici şi a personalului contractual din cadrul Serviciului sunt următoarele: supremaţia constituţiei şi a legii; prioritatea interesului public; asigurarea egalităţii de tratament a cetăţenilor în faţa autorităţilor publice; profesionalismul; imparţialitatea şi independenţa; integritatea morală; libertatea gândirii şi a exprimării; cinstea şi corectitudinea; deschiderea şi transparenţa.
CAP. II OBIECTUL DE ACTIVITATE
Art. 5
(1) Serviciul are ca atribuţii administrarea activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân, de pe domeniul public din municipiul Arad.
(2) Serviciul va acţiona permanent în vederea îndeplinirii în mod corespunzător a atribuţiilor ce-i revin din legi , ordonanţe , hotărâri , dispoziţii .
(3) În problemele de specialitate Serviciul propune , în conformitate cu procedura legală , proiecte de hotărâri şi însuşi referate de specialitate în vederea supunerii spre aprobare autorităţilor locale competente
CAP. III RELAŢII DE COLABORARE
Art. 6
În realizare obiectului de activitate Serviciul colaborează cu:
- aparatul de specialitate al primarului;
- servicii publice aflate în subordinea Consiliului Local al municipiului Arad ;
- instituţii publice.
CAP. IV CONDUCEREA ŞI CONTROLUL
Art. 7
Serviciul face parte din cadrul Direcţiei Tehnice, a cărei coordonare a activităţi este asigurată de către primarul municipiului Arad.
Directorul executiv adjunct al Direcţiei Tehnice conduce şi controlează Serviciul, fiind subordonat Directorului executiv.
Conducerea operativă a serviciului este asigurată de un şef de birou, numit în condiţiile legii ca urmare a promovării concursului sau examenului.
Art. 8
Numărul de personal se aprobă de către Consiliul Local, prin hotărâre la propunerea Primarului .
Angajarea personalului se face de către Primar, prin dispoziţie, ca urmare a promovării concursului.
Art. 9
Salarizarea personalului se stabileşte potrivit legislaţiei aplicabilă funcţionarilor publici şi personalului contractual din sectorul bugetar.
Salarizarea personalului angajat se stabileşte potrivit legii.
Art. 10
Controlul se poate exercita din oficiu sau la sesizare, pe baza dispoziţiei emisă de primar.
CAP. V ADMINISTRAREA SERVICIULUI
Art. 11
Serviciul va asigura administrarea activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân, de pe domeniul public din municipiul Arad, având următoarele obligaţii :
• Filmează şi fotografiază vehiculele sau remorcile oprite şi staţionate neregulamentar şi cele abandonate sau fără stăpân cu evidenţierea momentului ridicării (prin filmările şi fotografiile realizate să fie surprinse eventualele defecţiuni existente la caroseria vehiculului);
• Procedează la ridicarea vehiculelor şi remorcilor în condiţiile stabilite de „Regulamentul de desfăşurare a activităţii de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân”;
• Eliberează vehiculele şi remorcile numai după ce sa făcut dovada achitării sumelor prevăzute în „Regulamentul de desfăşurare a activităţii de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân” şi de normele legale în vigoare;
• Ţine evidenţa zilnică a vehiculelor şi remorcilor ridicate;
• Asigură dotarea materială pentru buna desfăşurare a activităţii cât şi permanenta preocupare de modernizare a acesteia;
• Încheie un contract cu o societate de asigurare pentru acoperirea riscurilor în activitatea de transport a vehiculelor şi remorcilor ridicate şi transportate în spaţiul special amenajat;
• În cazul nerevendicării vehiculelor sau remorcilor ridicate şi depozitate va lua măsuri legale privind valorificarea lor;
CAP. VI CONTABILITATEA SI FINANTAREA
Art. 12
Finanţarea cheltuielilor curente de funcţionare si exploatare ale serviciului se asigura din venituri proprii si de la bugetul local.
Bugetul Serviciului este inclus în bugetul municipiului Arad
Evidenţa contabilă se organizează şi se conduce prin direcţiile de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiului Arad.
Art. 13
Cheltuielile curente pentru asigurarea funcţionarii propriu-zise a serviciului public se asigura prin încasarea de la utilizatori, pe baza taxelor, a unor sume reprezentând contravaloarea serviciului prestat, sau de la bugetul local, cu respectarea următoarelor condiţii:
a) organizarea si desfăşurarea pe principii si criterii comerciale si concurenţiale a activităţii prestate;
b) reflectarea costului efectiv al prestării serviciului in structura si nivelul preţului;
c) ajustarea periodica a preturilor si a taxelor;
d) recuperarea cheltuielilor prin taxe sau preţ;
e) acoperirea prin taxe cel puţin a sumelor investite si a cheltuielilor curente de funcţionare si de întreţinere a serviciului public;
f) calcularea, înregistrarea si recuperarea uzurii fizice si morale a mijloacelor fixe specifice infrastructurii aferente prin preţ sau taxe.
Art. 14
(1) Finanţarea si realizarea investiţiilor aferente serviciului public se fac cu respectarea legislaţiei in vigoare privind iniţierea, fundamentarea, promovarea si aprobarea investiţiilor publice, a legislaţiei privind achiziţiile publice de lucrări, bunuri si servicii si cu respectarea dispoziţiilor legale referitoare la calitatea si disciplina in construcţii, urbanism si amenajarea teritoriului.
(2) Finanţarea lucrărilor de investiţii se asigura din următoarele surse:
a) bugetul local;
b) venituri proprii;
c) alte surse constituite potrivit legii.
CAP. VII TAXE
Art. 15
(1) Nivelul preturilor si/sau al taxelor se fundamentează pe baza costurilor de exploatare, a costurilor de întreţinere si reparaţii, a amortismentelor aferente capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, a ratelor pentru restituirea creditelor, a dobânzilor aferente împrumuturilor contractate si include o cota pentru crearea resurselor necesare dezvoltării si modernizării infrastructurii edilitar urbane.
(2) Aprobarea preturilor şi a taxelor se face de către Consiliul local.
(3) Structura si nivelul preturilor si taxelor vor fi stabilite astfel încât:
a) sa acopere costul efectiv al serviciului prestat;
b) sa acopere cel puţin sumele investite si cheltuielile curente de întreţinere si exploatare;
c) sa descurajeze consumul excesiv si risipa;
d) sa încurajeze exploatarea eficienta a serviciului si protecţia mediului;
e) sa încurajeze investiţiile de capital
(4) Metodologia de fundamentare a nivelului preturilor şi a taxelor, precum si cea de aprobare a acestora se vor stabili de către Consiliul local, la propunerea primarului.
Art. 16
(1) Serviciul public are obligaţia de a aplica preturile şi taxele avizate si aprobate conform procedurii legale.
(2) Preturile si taxele avizate trebuie sa respecte următoarele cerinţe:
a) asigurarea prestării serviciului la nivelurile de calitate si la indicatorii de performanta stabiliţi de Consiliul local;
b) realizarea unui raport calitate/cost cat mai bun pentru serviciul prestat;
c) asigurarea exploatării si întreţinerii eficiente a bunurilor aparţinând domeniului public si privat al municipiului Arad
CAP. VIII DISPOZITII FINALE
Art. 17
Programul de lucru al personalului din cadrul serviciului este de 40 ore săptămânal.
Prevederile regulamentului se completează cu cele ale actelor normative în vigoare specifice obiectului de activitate a Serviciului . Modificarea Regulamentului se aprobă prin hotărâre a Consiliului Local al municipiului Arad.
Prezentul regulament se aplică de la data intrării în vigoare a Hotărâri CLM Arad de aprobare.
Anexa nr. 1
STATUL DE FUNCŢII
privind Serviciul public de administrare a “activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân”
Nr. crt. Funcţia Nivel studii Număr posturi
1. Şef birou – Consilier juridic I superior S 1
2. Referent IA M 2
3. Casier TP I M 2
4. Şofer M sau G 2
5. Muncitor calificat TP I G 2
TOTAL: 9