Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 19-03-2007 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
PH cu privire la aprobarea-Regulamentului de organizare şi funcţionare al Serv.public administrare Ştrand Neptun,caietului de sarcini, regulamentului de funcţionare Ştrand Neptun, metodologiei de calcul a tarifului de acces în ştrand şi a valorii acestuia
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de marţi, 20.03.2007, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
1. Proiect de hotărâre privind înfiinţarea Serviciului de administrare a Ştrandului Neptun Arad şi aprobarea formei de gestiune a acestuia - iniţiativa primarului
2. Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea - Regulamentului de organizare şi funcţionare al Serviciului public administrare Ştrand Neptun, caietului de sarcini, regulamentului de funcţionare Ştrand Neptun, metodologiei de calcul a tarifului de acces în ştrand şi a valorii acestuia - iniţiativa primarului
Până la data de 02.04.2007, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 20.03.2007, între orele 8,00-17,00, la Centrul de Informare pentru Cetăţeni, camera 2.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă
ROMÂNIA AVIZAT
JUDEŢUL ARAD SECRETAR
MUNICIPIUL ARAD Doina Paul
CONSILIUL LOCAL
PROIECT
HOTĂRÂREA nr. ______
din ___________________2007
Cu privire la aprobarea „Regulamentului de organizare şi funcţionare al Serviciului public administrare Ştrand Neptun, caietului de sarcini, regulamentului de funcţionare Ştrand Neptun, metodologiei de calcul a tarifului de acces în ştrand şi a valorii acestuia” .
Consiliul Local al Municipiului Arad,
Având în vedere :
- iniţiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată prin expunerea de motive înregistrată cu
nr. 17010 din 19.03.2007;
- Raportul nr. 17013 din 19.03.2007 al Serviciului Baze Sportive şi Agrement din cadrul Direcţiei Tehnice a Primăriei Municipiului Arad;
- prevederile art.3, lit.(c) art.7, art.10 aliniatele (3), (4), art.11, art.27, art.39 şi art.40 din OGR 71/29.08.2002, privind organizarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, aprobată prin Legea 3/2003;
- prevederile art.5, art.7, art.10, art.13, art.64 şi art.65 din HGR 955/2004 pentru aprobarea reglementărilor- cadru de aplicare a OGR 71/2002 privind organizarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, aprobată prin Legea 3/2002;
- proiectul de hotărâre privind aprobarea Studiului de fundamentare şi înfinţarea Serviciului public administrare Ştrand ,,Neptun” Arad ;
- prevederile Legii nr.273/2006 privind finanţele publice locale ;
În temeiul art.36, alin.(2), lit .”c” şi art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind Legea administraţiei publice locale, republicată,
HOTĂRĂŞTE :
Art.1 Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare al Serviciului public administrare Ştrand „Neptun” Arad, conform anexei nr.1.
Art. 2 Se aprobă Caietul de sarcini, conform anexei nr. 2.
Art. 3 Se aprobă Regulamentul de funcţionare Ştrand „Neptun” Arad, conform anexei nr.3
Art. 4 Se aprobă Metodologia de calcul a tarifului de acces în incinta Ştrandului „Neptun” Arad şi a valorii acestuia, conform anexei nr. 4
Art. 5 Se aprobă Bugetul de venituri şi cheltuieli al Serviciului public administrare Ştrand „Neptun” Arad, care este organizat şi funcţionează cu statut de instituţie publică , fără personalitate juridică , conform anexei nr. 5, care face parte integrantă din prezenta hotărâre .
Art. 6 Se aprobă acordarea unui împrumut din bugetul local pentru Serviciul public Administrare Ştrand Neptun pentru anul 2007 în valoare de 300.000 lei în condiţiile legii ( se rambursează în maxim 12 luni de la momentul acordării efective )
Prezenta hotărâre se va duce la îndeplinire de către compartimentul de specialitate din aparatul propriu al Primarului Municipiului Arad şi se comunică celor interesaţi prin grija Serviciului Administraţie Publică Locală .
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ, SECRETAR,
Primaria Municipiului Arad Anexa nr.1
Direcţia Tehnica la proiectul de hotărâre nr.______
REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE A SERVICIULUI PUBLIC ADMINISTRARE ŞTRAND
Cap.I. Dispoziţii generale
Art.1 Serviciul Public Administrare ştrand denumit în continuare serviciu se organizează şi funcţionează ca şi compartiment pentru administrarea domeniului public şi privat, fără personalitate juridică .
Art.2. Sediul Serviciul Publicui este situat în Arad, în incinta Ştrandului Neptun ,
Art.3. Serviciul Public Administrare Strand, administrează, gestionează şi utilizează bunuri mobile şi imobile, din patrimonial municipiului Arad, pe bază de inventar şi protocol de predare - primire .
Art.4. Serviciul Public Administrare Strand are în vedere respectarea şi îndeplinirea următoarelor cerinţe:
a) securitatea serviciului furnizat/prestat;
b) continuitatea serviciului din punct de vedere cantitativ şi calitativ;
c) adaptabilitatea serviciului la cerinţele comunităţilor locale;
d) accesul liber la serviciul şi la informaţiile referitoare la acestea;
e) tarifarea echitabilă a serviciului furnizat/prestat;
f) consultarea locuitorilor cu privire la organizarea, exploatarea şi funcţionarea serviciului de administrare a domeniului public şi privat.
Personalul Serviciul Publicui Administrare Ştrand , al cărui angajator este Primarul Municipiului Arad, are calitatea de personal contractual. Raporturile de muncă ale personalului contractual sunt reglementate de prevederile Codului Muncii ( Legea nr.53/2003 ) şi completate prin acte normative specifice aplicabile personalului contractual din sectorul bugetar. Personalul se supune normelor de conduită profesională prevăzute de Codul de conduită a personalului contractual din autorităţile şi instituţiile publice - Legea nr.477/2004 .
Principiile care guvernează conduita profesională a personalului contractual din cadrul Serviciului Public Administrare Ştrand sunt următoarele :
- supremaţia constituţiei şi a legii
- prioritatea interesului public
- asigurarea egalităţii de tratament a cetăţenilor în faţa autorităţilor publice
- profesionalismul
- imparţialitatea şi independenţa
- integritatea morală
- libertatea gândirii şi a exprimării
- cinstea şi corectitudinea
- deschiderea şi transparenţa
Cap.II Obiectul de activitate
Art.5. 1. Serviciul Public are ca atribuţii organizarea, administrarea, exploatarea, amenajarea şi întreţinerea Ştrandului Neptun .
2. Serviciul Public va acţiona permanent în vederea îndeplinirii în mod corespunzător a atribuţiilor cei revin din legi, ordonanţe, hotărâri şi dispoziţii .
Cap.III Relaţii de colaborare
Art.6. În realizarea obiectului de activitate Serviciul Public colaborează cu
- aparatul de specialitate al primarului
- servicii publice aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Arad
- instituţii publice
Cap.IV Conducerea şi controlul
Art.7. 1 Serviciul Public se organizează şi înfiinţează în cadrul Direcţiei Tehnice, a cărei coordonare a activităţii e asigurată de către primarul municipiului Arad .
2. Directorul executiv adjunct al Direcţiei Tehnice conduce şi coordonează Serviciul Public, fiind subordonat Directorului executiv .
3. Conducerea operativă a Serviciul Public e asigurată de un şef birou numit în condiţiile legii, ca urmare a promovării unui concurs.
Art.8. 1 Numărul de personal se aprobă de către Consiliul Local, prin hotărâre , la propunerea Primarului.
2. Angajarea personalului se face de către Primar, prin dispoziţie ca urmare a promovării concursului .
Art.9. Salarizarea se stabileşte potrivit legislaţiei, aplicabilă personalului contractual din sectorul bugetar .
Art.10. Controlul se poate exercita din oficiu sau la sesizare, pe baza dispoziţiei emisă de primar .
Cap.V. Administrarea Ştrandului Neptun
Art.11.1. Serviciul Public administrare ştrand va asigura administrarea, organizarea şi întreţinerea ştrandului , având următoarele atribuţii:
- execută lucrări de întreţinere şi reparaţii;
- asigură buna funcţionare a instalaţiilor sanitare şi bazinelor în sezonul estival;
- asigură prin personalul pe care îl are buna desfăşurare a activităţilor privind garderoba, liniştea şi siguranţa utilizatorilor, curăţenia;
- asigură paza permanentă a obiectivului;
- întocmeşte note de fundamentare pentru aprobarea tarifelor de intrare, închiriere, de către Consiliul Local pentru sezonul de vară;
- răspunde de aplicarea NTSM şi PSI.
2. Sumele încasate pe parcursul zilei de funcţionare vor fi colectate şi depuse la Trezoreria Arad conform procedurii stabilite în acest sens de către Direcţia Venituri .
3. Casierul întocmeşte situaţia zilnic a încasărilor şi a centralizatorului lunar şi le predă la sediul Serviciului Baze Sportive şi Agrement din cadrul Direcţiei Tehnice.
Cap.VI Contabilitatea şi finanţarea
Art.12 a). Finanţarea cheltuielilor curente de funcţionare şi exploatare a serviciului se asigură din venituri proprii .
b). Bugetul serviciului este inclus în bugetul municipiului Arad .
c). Evidenţa contabilă se organizează şi se conduce prin direcţiile de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al primarului Municipiului Arad .
d). Finanţarea lucrărilor de investiţii se asigură din următoarele surse :
- fondul de rulment şi amortizarea mijloacelor fixe ;
- venituri proprii ;
- alte surse constituite potrivit legii .
Art.13 Cheltuielile curente pentru asigurarea funcţionării propriu-zise a serviciului public, respectiv pentru asigurarea întreţinerii reabilitării şi exploatării infrastructurii aferente, se asigură prin încasarea de la utilizatori, pe baza tarifelor şi preţurilor a unor sume reprezentând contravaloarea serviciului prestat, cu respectarea următoarelor condiţii :
- organizarea şi desfăşurarea pe principii şi criterii comerciale şi concurenţiale a activităţii prestate:
- reflectarea costului efectiv al prestării serviciului în structura şi preţul biletelor :
- ajustarea periodică a preţurilor şi tarifelor ;
- recuperarea cheltuielilor prin tarife sau preţurile biletelor ;
- acoperirea prin tarife şi preţul biletelor cel puţin a sumelor investite în cheltuielile curente de funcţionare şi de întreţinere a serviciului public :
- calcularea, înregistrarea şi recuperarea uzurii fizice şi morale a mijloacelor fixe specifice infrastructurii aferente prin preţ şi tarif .
Art.14 .Finanţarea şi realizarea investiţiilor aferente serviciului public se fac cu respectarea legislaţiei în vigoare privind iniţierea, fundamentarea, promovarea şi aprobare investiţiilor publice, a legislaţiei privind achiziţiile publice de lucrări, bunuri şi servicii şi cu respectarea dispoziţiilor legale referitoare la calitatea şi disciplina în construcţii, urbanism şi amenajarea teritoriului .
Cap. VII Preţuri, tarife
Art.15. a).Nivelul tarifelor se fundamentează pe baza costurilor de exploatare, a costurilor de întreţinere şi reparaţii, a amortismentelor aferente capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale , a ratelor pentru restituirea creditelor, a dobânzilor aferente împrumuturilor contactate şi include o cotă pentru crearea resurselor necesare dezvoltării şi modernizării infrastructurii edilitar urbane .
b). Aprobarea preţurilor şi tarifelor se face de către Consiliul local .
c). Structura şi nivelul preţurilor şi tarifelor vor fi stabilite astfel încât :
- să acopere cheltuielile curente de întreţinere şi exploatare ;
- să descurajeze consumul excesiv şi risipa ;
- să încurajeze exploatarea eficientă a serviciului şi protecţia mediului ;
- să încurajeze investiţiile de capital .
d). Metodologia de fundamentare a nivelului preţurilor, precum şi cea de aprobare a acestora se stabilesc prin Hotărâri a Consiliului local, la propunerea primarului .
Art.16. 1.Serviciul Public Administrare Ştrand are obligaţia de a aplica preţurile avizate şi aprobate conform procedurii legale
2. Preţurile şi tarifele aprobate trebuie să respecte următoarele cerinţe
- asigurarea exploatării şi întreţinerii eficiente a bunurilor aparţinând domeniului public şi privat al municipiului Arad ;
- asigurarea prestării serviciului la nivelurile de calitate şi la indicatorii de performanţă stabiliţi de Consiliul local ;
- realizarea unui raport calitate / cost cât mai bun pentru serviciul prestat .
Cap. VIII Dispoziţii finale
Art.17. 1. Programul de lucru al personalului din cadrul Serviciul Public este de 40 de ore săptămânal, desfăşurat în ture , pentru asigurarea continuităţii .
2. Prevederile regulamentului se completează cu cele ale actelor normative în vigoare specifice obiectului de activitate a Serviciul Public. Modificarea regulamentului se aprobă prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Arad .
3. Prezentul regulament se aplică de la data intrării în vigoare a hotărârii de aprobare a acestuia a de către Consiliului Local al Municipiului Arad .
Anexa 2
Primaria Municipiului Arad la proiectul de hotărâre nr.______
Direcţia Tehnică
CAIET DE SARCINI
PRIVIND SERVICIUL PUBLIC DE ADMINISTRARE A ŞTRANDULUI NEPTUN DIN MUNICIPIUL ARAD
1. Date generale
Ştrandul Neptun este situat pe domeniul public al municipiului Arad fiind cuprins în anexa nr.2 a HGR NR.976/2002 privind atestarea domeniului public al municipiului Arad . Consiliul Local Municipal Arad îşi însuşeşte inventarul bunurilor care alcătuiesc domeniul public al municipiului Arad, prin HCLM nr.13/2002 .
În anul 2006, deoarece administrarea ştrandului nu era reglementată, s-a luat o hotărâre de gestionare a acesteia prin HCLM nr.204/2006 privind stabilirea unor măsuri vremelnice de gestionare delegată a Ştrandului Neptun , valabilitatea acestei hotărâri fiind până la 31.12.2006 .
Pentru buna desfăşurare şi gestionare a activităţilor specifice ştrandului este necesară înfiinţarea unui serviciu public, conform prevederilor Ordonanţei nr.71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local
2. Obiectul de activitate al serviciului
Serviciul public va avea ca atribuţii organizarea, administrarea , exploatarea şi întreţinerea Ştrandului Neptun , creşterea eficienţei economice şi a performanţelor operaţionale.
3. Obiective de ordin economico – financiar
Având în vedere realizările din anii anteriori privind vânzările de bilete şi abonamente pentru anul 2007, ţinând cont şi de dinamica numărului de vizitatori, redăm mai jos următoarea prognoză:
Tip tarif Buc Valoare Venit prognozat[lei]
Bilet preţ întreg 137 500 3 lei/zi 412 500
Bilet preţ redus 38 000 1,8 lei/zi 68 400
Abonament preţ întreg 140 90 lei/sezon 12 600
Abonament cu preţ redus 2040 50 lei/sezon 102 000
Abonament cabine 360 60 lei/sezon 21 600
Închiriat teren pentru activităţi ocazionale: cultural, sportive, etc 2,00-4,00 lei mp/zi 10 000
Închirieri terase conform contracte existente 4,00-6,20 lei mp/an 40 000
Închirieri spaţiu închis, conform contracte existente 8,00-24,80 lei
mp/an 100 000
Închiriat căsuţe conform contracte existente 760,00-1870,00 lei/an 190 000
Total 957 100
.
În perioada de vară se prevăd venituri la bugetul local, din activităţile desfăşurate pe ştrand de aproximativ 971.500. lei. Prin administrarea ştrandului de către serviciul din cadrul primăriei va conduce la constituirea unei surse sigure şi constante de venituri la bugetul activităţilor autofinanţate .
4. Sarcinile autorităţii administraţiei publice locale
Administraţia publică locală are dreptul şi obligaţia de a monitoriza şi a de a controla :
- modul de respectare şi îndeplinire de către operator a sarcinilor şi obligaţiilor asumate ;
- calitatea, cantitatea şi eficienţa serviciilor furnizate;
- respectarea indicatorilor de performanţă stabiliţi;
- respectarea procedurii de fundamentare, avizare şi aprobare a preţurilor şi tarifelor pentru serviciile de administrare a domeniului public şi privat ;
- modul de administrare, exploatare, întreţinere şi menţinere în funcţiune a infrastructurii edilitar – urbane încredinţate .
5. Obligaţiile serviciului public
Serviciul public Administrare Ştrand va asigura administrarea, organizarea şi întreţinerea Ştrandului Neptun respectând următoarele condiţii :
- execută lucrări de întreţinere şi reparaţii ;
- asigură buna funcţionare a instalaţiilor sanitare şi bazinelor ( în special în sezonul estival ) ;
- asigură prin personalul care îl are buna desfăşurare a activităţilor privind garderoba, liniştea şi siguranţa utilizatorilor, curăţenia ;
- asigură paza permanentă a obiectivului ;
- întocmeşte note de fundamentare pentru aprobarea tarifelor de intrare, închiriere, de către Consiliul Local pentru sezonuş de vară ;
- răspunde de aplicarea NTSM şi PSI .
Directorul executiv adjunct al Direcţiei Tehnice conduce şi coordonează Serviciul, fiind subordonat Directorului executiv .
Conducerea operativă a serviciului e asigurată de Biroul administrare ştrand din subordinea Serviciului Baze Sportive şi Agrement conform organigramei aprobată prin HCLM nr.237/22.08.2006. Conducerea biroului este asigurată de un şef birou numit în condiţiile legii, ca urmare a promovării unui concurs.
Numărul de personal se aprobă de către Consiliul Local, prin hotărâre , la propunerea Primarului iar angajarea acestuia se face de către Primar, prin dispoziţie ca urmare a promovării concursului .
Salarizarea se stabileşte potrivit legislaţiei, aplicabilă personalului contractual din sectorul bugetar .
Controlul se poate exercita din oficiu sau la sesizare, pe baza dispoziţiei emisă de primar .
6. Finanţarea serviciului public
Finanţarea cheltuielilor curente de funcţionare şi exploatare a serviciului se asigură din venituri proprii .
Bugetul serviciului este inclus în bugetul Municipiului Arad .
Evidenţa contabilă se organizează şi se conduce prin direcţiile de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al primarului Municipiului Arad .
Cheltuielile curente pentru asigurarea funcţionării propriu-zise a serviciului public, respectiv pentru asigurarea întreţinerii reabilitării şi exploatării infrastucturii aferente, se asigură prin încasarea de la utilizatori, pe baza tarifelor, preţurilor a unor sume reprezentând contravaloarea serviciului prestat, cu respectarea următoarelor condiţii :
- organizarea şi desfăşurarea pe principii şi criterii comerciale şi concurenţiale a activităţii prestate;
- reflectarea costului efectiv al prestării serviciului în structura şi preţul biletelor :
- ajustarea periodică a preţurilor şi tarifelor ;
- recuperarea cheltuielilor prin tarife sau preţurile biletelor ;
- acoperirea prin tarife şi preţul biletelor cel puţin a sumelor investite în cheltuielile curente de funcţionare şi de întreţinere a serviciului public :
- calcularea, înregistrarea şi recuperarea uzurii fizice şi morale a mijloacelor fixe specifice infrastructurii aferente prin preţ şi tarif .
Finanţarea şi realizarea investiţiilor aferente serviciului public se fac cu respectarea legislaţiei în vigoare prin iniţierea, fundamentarea, promovarea şi aprobarea investiţiilor publice, a legislaţiei privind achiziţiile publice de lucrări, bunuri şi servicii şi cu respectarea dispoziţiilor legale referitoare la calitatea şi disciplina în construcţii, urbanism şi amenajarea teritoriului .
Finanţarea lucrărilor de investiţii se asigură din următoarele surse :
- fondul de rulment şi amortizarea mijloacelor fixe ;
- venituri propriii ;
- alte surse constituite potrivit legii .
5. Indicatori de performanţă:
a) Creşterea cu 8% a numărului minim de “vizitatori echivalenţi” faţă de prognoza pe 2007 .
Se defineşte “vizitatori echivalenţi ca raport dintre venitul anual realizat şi valoarea unui bilet întreg.
b) Indicele de insatisfacţie definit ca raport între numărul de persoane nemulţumite de serviciile prestate şi numărul de vizitatori echivalenţi, maxim 1 %.
6. Funcţionarea serviciului public
Programul de lucru al personalului este de 40 de ore săptămânal .
Se va asigura funcţionarea serviciului în regim de continuitate şi de permanenţă, în condiţiile indicatorilor de performanţă .
Primăria Municipiului Arad Anexa 3
Direcţia Tehnică la proiectul de hotărâre nr.______
REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE ŞTRAND
Prezentul regulament se emite în baza competenţelor generale pe care le are autoritatea publică locală în ceea ce priveşte administrarea domeniului public şi privat al municipiului Arad .
Cap.I. Dispoziţii generale
Art.1 În sensul prezentului regulament, prin Ştrand Neptun se înţelege suprafaţa de teren situată în municipiul Arad pe malul stâng al râului Mureş, cu construcţiile şi utilităţile aferente .
Art.2 Accesul pe ştrand se face contra cost prin plata biletului de intrare sau al abonamentului , conform prezentului regulament .
Art.3 Desfăşurarea activităţilor specifice ştrandului sunt coordonate şi gestionate prin operatorul Direcţia Tehnică – Serviciul Baze Sportive şi Agrement - Biroul Administrare Ştrand din cadrul Primăriei Municipiului Arad
Cap.II Programul de funcţionare al Ştrandului Neptun
Art.4 Programul de funcţionare al Ştrandului Neptun este non – stop .
Accesul în incinta Ştrandului Neptun se face astfel :
- pentru chiriaşii căsuţelor, cabinelor şi alţi beneficiari accesul se face pe cele 3 căi de acces în regim non – stop
- pentru autovehiculele care deservesc aprovizionarea agenţilor economici se permite accesul cu respectarea următorului orar:
L-V între orele 7 – 11 şi 17 – 19
S–D între orele 7 – 13,
pe căile de acces asfaltate sau amenajate în acest sens , cu viteza maximă de 5 km/h până la limita evitării oricărui pericol.
- fac excepţie de la aceste prevederi , cu respectarea restricţiilor de circulaţie enunţate mai sus autovehiculele Pompierilor, Salvării, Poliţiei, Corpului Gardienilor Publici, Protecţiei Civile, Jandarmeriei, atunci când sunt la intervenţie sau pentru asigurarea manifestaţiilor culturale sau sportive, ale unităţilor de intervenţie RENEL, RAAC, ROMTELECOM, DISTRIGAZ,
Cap.III Sistemul de plată, reguli aplicabile
Art.5 Obligaţiile de plată ce revin utilizatorilor se realizează într-una din următoarele modalităţi
A. Plata tarifului de intrare
1. Pentru persoanele fizice
- accesul pe ştrand în perioada 01 mai – 30 septembrie se face pe bază de bilet, abonament sau legitimaţie de intrare .
- în afara acestei perioade accesul pe ştrand este liber
2. Pentru agenţii economici şi salariaţii acestora administraţia ştrandului va elibera legitimaţii de acces gratuit , la cererea scrisă a agentului economic .Legitimaţia astfel eliberată va fi retrasă dacă personalul posesor al acesteia pierde calitatea de angajat al agentului .
- accesul auto în incinta ştrandului este permisă numai pentru aprovizionare, staţionarea pe alei a automobilelor este interzisă .
- parcarea autovehiculelor se va face cu plată în spaţii special destinate .
B. Închirierea
- căsuţelor, cabinelor, spaţiilor comerciale se face prin licitaţie publică după exercitarea dreptului de preemţiune al deţinătorului .
Art.6 Proprietarii/chiriaşii căsuţelor şi agenţii economici vor plăti utilităţile , pe baza unui contract individual, direct la furnizori ;
Art.7 Valoarea tarifului de intrare pentru bilete şi abonamente sunt cuprinse în Anexa nr. 4 .
Cap.IV Obligaţii
Art.8 În incinta ştrandului, utilizatorii (proprietari, chiriaşii căsuţelor de vacanţă şi vizitatorii ) au următoarele obligaţii :
a) să nu deterioreze sau să distrugă bunurile din dotarea ştrandului ;
b) să păstreze ordinea şi liniştea într-un cadru civilizat, pentru menţinerea climatului de agrement şi odihnă ;
c) să depună resturile menajere sau de altă natură în locuri special amenajate în acest scop ;
d) să nu producă foc deschis decât în locurile special amenajate şi cu respectarea normelor PSI ;
e) să respecte regulile de igienă sanitară la utilizarea bazinelor şi a grupurilor sanitare ;
f) să supravegheze copii minori, mai ales în zona bazinelor ;
g) să respecte dispoziţiile HCLM nr.187/2006 privind aprobarea regulamentului de desfăşurare a activităţilor comerciale .
Art.9 În incinta ştrandului agenţii economici au următoarele obligaţii :
a) să întreţină curăţenia pe domeniul public în raza lor de responsabilitate, conform protocolului încheiat cu primăria Arad ;
b) să depună resturile menajere în locurile special amenajate, în funcţie de natura deşeurilor ;
c) să respecte programul de aprovizionare al unităţii , prevăzut în regulament.
d) să nu tulbure liniştea publică între orele 22 – 8, prin producerea de zgomote, sau prin folosirea oricărui aparat, obiect sau instrument muzical la intensitate mare
e) folosirea muzicii în spaţii deschise este permisă până la ora 22 iar după această oră va fi permisă doar în spaţii închise, respectând normele specifice legale.
Art.10 Obligaţii ale administraţiei ştrandului :
Administraţia ştrandului este obligată să îndeplinească indicatorii de performanţă pentru serviciile specializate, astfel :
a) întreţinerea curăţeniei drumurilor şi aleilor din incinta ştrandului se efectuează în tot timpul anului pe toată durata zilei, în scopul păstrării unui aspect salubru al domeniului public, de către concesionarul serviciului specializat la nivel municipal ;
b) dezinsecţia şi deratizarea ştrandului se va efectua cu respectarea normelor legale în vigoare, de către concesionarul serviciului de salubrizare ;
c) amenajarea , întreţinerea şi înfrumuseţarea zonelor verzi se va realiza astfel încât să îndeplinească funcţiile pentru care au fost create :
o funcţia ecologică - urmărindu-se aplicarea de măsuri pentru combaterea poluării apei, solului şi a aerului ;
o funcţia de utilitate publică - asigurându-se condiţii pentru odihnă, agrement, jocurile de copii , prin întreţinerea în stare bună de funcţionare a utilităţilor din incinta ştrandului şi salubrizarea plajei ;
o funcţia complementară - asigurându-se condiţii pentru funcţionarea normală comerţului, alimentaţiei publice ;
d) întreţinerea bazinelor , duşurilor , grupurilor sanitare se va face respectându-se normele igienico-sanitare în vigoare :
o curăţarea zilnică a bazinelor de înot de plutitori
o schimbarea apei de cel puţin 2 ori pe săptămână
o igienizarea zilnică a grupului sanitar sau ori de câte ori este necesar .
e) se va asigura avertizarea scrisă şi la loc vizibil pe panouri, pentru pericolul de înec;
f) se va asigura personal calificat în acţiunile de salvare a celor aflaţi în pericol de înec precum şi funcţionarea unui punct sanitar de prim ajutor cu personal calificat ;
g) se va asigura buna funcţionare a iluminatului public pe căile de acces spre ştrand şi în incinta ştrandului pe aleile pietonale, drumuri asfaltate şi parcari ;
h) se va asigura paza la cele trei 3 porţi de acces în ştrand cu agenţi de pază în perioada sezonului estival .
Cap.V Calculul tarifului de intrare la ştrand
Art.11 Pentru calculul biletului de intrare pe ştrand şi a abonamentelor de intrare se vor avea în vedere cheltuielile privind:
- iluminatul ;
- apă, canal, salubrizare;
- materiale şi prestări servicii ( piese de schimb),
- pază, materiale pentru curăţenie,
- materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional ( salvamari, garderobier, asistent, muncitori necalificaţi, şa.);
- alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare (instalaţii interioare, remedieri avarii);
- poştă, telecomunicaţii;
- reparaţii curente;
- bunuri de natura obiectelor de inventar;
- cheltuieli de personal ;
- cheltuieli cu asistenţa medicală .
Ştrandul va funcţiona ca bază de agrement 5 luni / an de la 01 mai la 30 septembrie
Cap.VI. Dispoziţii finale
Art.12 Respectarea şi urmărirea aplicării regulamentului se asigură de către Serviciul Public Administrarea ştrand din cadrul Direcţiei Tehnice a Primăriei Municipiului Arad .
Primăria Municipiului Arad Anexa nr.4
Direcţia Tehnică la proiectul de hotărâre nr.______
METODOLOGIA DE CALCUL A TARIFULUI DE ACCES ÎN ŞTRANDUL NEPTUN
I. CHELTUIELI MATERIALE
1. Consum de curent electric.
Conform estimărilor , consumul de energie electrică se incadreazã la cca.15.000 KW în cursul anului 2007 . Preţul unui KWh = 0,4364 rezultă un cost anual de cca.7.000 lei
2. Consum de apã, canal, salubrizare
S-a luat în calcul un consum de cca. 15.000 mc de apă potabilă, 15.000 mc apă uzată pentru canalizare şi cca.400 mc de gunoi . Calculând valoarea estimată pentru consumul anului 2007 rezultă următoarele : 15000*2,22=33.379,5 ;15000*1,15=17.314,5 canal,400 mc/an*72=28.800.
Însumând cele trei componente valoarea totală pentru acest capitol este : cca.85.000 lei
3. Întreţinere
S-a luat în calcul cheltuielile pentru materiale pentru curăţenie, materiale şi prestări servicii, servicii cu caracter funcţional , poştă, telecomunicaţii de cca. 110 600 lei
4. Reparaţii.
S-au prognozat cheltuieli de reparaţii de cca.175.000 lei
Total cheltuieli materiale 377 600 lei
II. CHELTUIELI CU SALARIILE.
1. Cheltuielile de personal, pentru 11 posturi pe o perioadă de 8 luni (1 şef de birou, 5 referenţi, 5 muncitori calificaţi), care urmează a fi asigurate din veniturile proprii ale instituţiei/serviciului sunt de cca. 150.000 lei.
2. Cheltuieli pază cca 17 520 ore om *1.5 Euro* 3.4 lei rezultă cca 89.500 lei
Total cheltuieli curente 617 100 lei
Având în vedere tabelul privind evoluţia vânzărilor de bilete şi abonamente pentru Ştrandul Neptun vândute în perioada 2005-2006, prezentat în cadrul Studiului de fundamentare privind înfiinţarea Serviciului public de administrare a ştrandului, s-a procedat la determinarea numărului de „vizitatori echivalent” pe sezon. Acesta a fost determinat prin raportarea tuturor tipurilor de încasări la valoarea unui bilet cu preţ întreg. De asemenea s-a ţinut cont şi de evoluţia numărului de vizitatori pentru fiecare categorie de vizitatori în parte.
Concluzia care se poate deduce este că numărul de vizitatori echivalenţi este de cca. 210.000 pentru anul 2007, în scădere cu cca. 25% faţă de anul precedent.
Numărul de vizitatori prognozaţi pentru anul 2007 vor aduce un venit de cca. 631.500 lei.
În metodologia de calcul al tarifului de acces în incinta Ştrandului Neptun componenta pentru dezvoltare şi modernizare va fi dimensionata astfel ca valoarea tarifului să poată acoperi cheltuielile cu întreţinerea şi exploatarea.
Propunem următoarele tarife pentru bilete şi abonamente privind accesul în incinta ştrandului, astfel:
Preţ bilet întreg 3,00 lei / zi
Preţ bilet cu reducere 1,80 lei / zi
Preţ abonament întreg 90,00 lei / sezon
Preţ abonament cu reducere 50,00 lei / sezon
Abonament cabine 60,00 lei / sezon
Preţ abonament parcare auto 100,00 lei / lună
Preţ bilet parcare auto 10,00 lei / zi
Biletele cu reducere pot fi achiziţionate de către elevi, studenţi ,pensionari şi persoane cu handicap, iar abonamentele cu reducere pot fi achiziţionate de către elevi, studenţi, pensionari , persoanele cu handicap.
Anexa 5
mii lei
Denumirea indicatorilor Cod rând Cod indicator Buget an 2007 Iniţial
A 0 1 2
TOTAL VENITURI (cod 02) 1 957,10
Venituri din prestări de servicii şi alte activităţi (cod 03) 2 617,10
Venituri din concesiuni şi închirieri 4 30.15.05 340,00
TOTAL CHELTUIELI (cod 01+70+79) 1 957,10
CHELTUIELI CURENTE (cod 10+20+30+40+50 +51+55+57+59) 2 01 631,50
TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL (cod 10.01 la 10.03) 3 10 150,00
Cheltuieli salariale în bani 4 10.01 110,30
Cheltuieli salariale în natură 5 10.02 0,00
Contribuţii 6 10.03 39,70
TITLUL II BUNURI ŞI SERVICII (cod 20.01 la 20.30) 7 20 807,10
Bunuri şi servicii 8 20.01 604,10
Reparaţii curente 9 20.02 175,00
Hrană 10 20.03 0,00
Medicamente şi materiale sanitare 11 20.04 12,00
Bunuri de natura obiectelor de inventar 12 20.05 10,00
Deplasări, detaşări, transferări 13 20.06 0,00
Materiale de laborator 14 20.09 0,00
Cercetare-dezvoltare 15 20.10 0,00
Carţi, publicaţii şi materiale documentare 16 20.11 0,00
Consultanţă şi expertiză 17 20.12 0,00
Pregătire profesională 18 20.13 0,00
Protecţia muncii 19 20.14 3,00
Muniţie, furnituri şi armament de natura activelor fixe pentru armată 20 20.15 0,00
Studii şi cercetări 21 20.16 0,00
Plăţi pentru finanţarea patrimoniului genetic al animalelor 22 20.18 0,00
Contribuţii ale administraţiei publice locale la realizarea unor lucrări şi servicii de interes public local, în baza onor convenţii sau contracte de asociere 23 20.19 0,00
Reabilitare infrastructură program inundaţii pentru autorităţi publice locale 24 20.20 0,00
Meteorologie 25 20.21 0,00
Finanţarea acţiunilor din domeniul apelor 26 20.22 0,00
Prevenirea şi combaterea inundaţiilor şi îngheţurilor 27 20.23 0,00
Comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor 28 20.24 0,00
Cheltuieli judiciare şi extrajudiciare derivate din acţiuni în reprezentarea intereselor statului, potrivit dispoziţiilor legale 29 20.25 0,00
Alte cheltuieli 30 20.30 3,00
TITLUL III DOBÂNZI (cod 30.01 la 30.03) 31 30 0,00
Dobânzi aferente datoriei publice interne 32 30.01 0,00
Dobânzi aferente datoriei publice externe 33 30.02 0,00
Alte dobânzi 34 30.03 0,00
TITLUL IV SUBVENŢII (cod 40.03) 35 40 0,00
Subvenţii pentru acoperirea diferenţelor de preţ şi tarif 36 40.03 0,00
TITLUL V FONDURI DE REZERVĂ (cod 50.04) 37 50 0,00
Fond de rezervă bugetară la dispoziţia autorităţilor locale 38 50.04 0,00
TITLUL VI TRANSFERURI ÎNTRE UNITĂŢI ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE (cod 51.01) 39 51 0,00
Transferuri curente (cod 51.01.01 la 51.01.24) 40 51.01 0,00
Transferuri către instituţii publice 41 51.01.01 0,00
Transferuri din bugetele locale pentru instituţiile de asistenţă socială pentru persoanele cu handicap 42 51.01.15 0,00
Transferuri din bugetele consiliilor locale şi judeţene pentru acordarea unor ajutoare către unităţile administrativ-teritoriale în situaţii de extremă dificultate 43 51.01.24 0,00
TITLUL VII ALTE TRANSFERURI (cod 55.01) 44 55 0,00
A. Transferuri interne (cod 55.01.12 + 55.01.18) 45 55.01 0,00
Investiţii ale regiilor autonome şi societăţilor comerciale cu capital de stat 46 55.01.12 0,00
Alte transferuri curente interne 47 55.01.18 0,00
TITLUL VIII ASISTENŢĂ SOCIALĂ (cod 57.02) 48 57 0,00
Ajutoare sociale (cod 57.02.01 la 57.02.02) 49 57.02 0,00
Ajutoare sociale în numerar 50 57.02.01 0,00
Ajutoare sociale în natură 51 57.02.02 0,00
TITLUL IX ALTE CHELTUIELI (cod 59.01 la 59.15) 52 59 0,00
Burse 53 59.01 0,00
Ajutoare pentru daune provocate de calamităţile naturale 54 59.02 0,00
Asociaţii şi fundaţii 55 59.11 0,00
Susţinerea cultelor 56 59.12 0,00
Contribuţii la salarizarea personalului neclerical 57 59.15 0,00
CHELTUIELI DE CAPITAL (cod 71+72) 58 70 0,00
TITLUL X ACTIVE NEFINANCIARE (cod 71.01) 59 71 0,00
Active fixe (cod 71.01.01 la 71.01.30) 60 71.01 0,00
Construcţii 61 71.01.01 0,00
Maşini, echipamente şi mijloace de transport 62 71.01.02 0,00
Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale 63 71.01.03 0,00
Alte active fixe (inclusiv reparaţii capitale) 64 71.01.30 0,00
TITLUL XI ACTIVE FINANCIARE (cod 72.01) 65 72 0,00
Active financiare (cod 72.01.01) 66 72.01 0,00
Participare la capitalul social al societăţilor comerciale 67 72.01.01 0,00
OPERATIUNI FINANCIARE (cod 80+81) 68 79 0,00
TITLUL XII ÎMPRUMUTURI (cod 80.03 la 80.30) 69 80 0,00
Împrumuturi pentru instituţii şi servicii publice sau activităţi finanţate integral din venituri proprii 70 80.03 0,00
Fondul de rulment pentru acoperirea golurilor temporare de casă 71 80.08 0,00
Alte împrumuturi 72 80.30 0,00
TITLUL XIII RAMBURSĂRI DE CREDITE (cod 81.01+81.02) 73 81 0,00
Rambursări de credite externe 74 81.01 0,00
Rambursări de credite interne 75 81.02 0,00
PRIMARUL MUNICIPIULUI ARAD
Nr. ________/ _____________2007
Primarul Municipiului Arad,
În temeiul prevederilor art.36 alin.(2) lit.c, din Legea nr. 215/ 2001- Legea administraţiei publice locale cu completările şi modificările ulterioare, art. 37, alin. (1) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Local al Municipiului Arad-aprobat prin HCLMA nr. 273/ 13.07.2004, art.1, pct.4 din Hotărârea CLMA nr.237/ 22.08.2006 cu privire la modificarea organigramei şi a statutului de funcţii al aparatului de specialitate al Primăriei Municipiului Arad, proiectului de hotărâre privind aprobarea Studiului de fundamentare şi înfinţarea Serviciului public de administrare a Ştrandului ,,Neptun” Arad, ale art.3, alin.(1), lit. “c” şi art.7 din Ordonanţa Guvernului Romăniei nr.71/ 29.08.2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, aprobată prin Legea nr.3/ 2003, îmi exprim iniţiativa de promovare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect :
- aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Serviciului public de administrare Ştrand „Neptun”, caietului de sarcini, regulamentului de funcţionare a Ştrandului „Neptun” Arad, metodologiei de calcul a tarifului de acces în ştrand şi a valorii acestuia, proiect în susţinerea căruia formulez următoarea,
EXPUNERE DE MOTIVE
Având în vedere,
- Studiului de fundamentare şi înfiinţarea Serviciului public administrare Ştrand „Neptun” Arad;
- prevederile imperative ale legislaţiei privind sănătatea populaţiei, precum şi faptul că Ştrandul „Neptun” Arad reprezintă un bun din domeniul public al municipiului Arad, cu destinaţia satisfacerii intereselor publice ale populaţiei municipiului Arad, şi nu numai;
- administrarea acestuia, de către compartimentul din cadrul aparatului propriu de specialitate al Primarului Municipiului Arad, care va asigura : reducerea costurilor de exploatare şi întreţinere; asigurarea unui serviciu de calitate şi în condiţii de siguranţă a utilizatorilor; siguranţă în exploatare şi monitorizarea activităţii desfăşurată în incinta Ştrandului „Neptun”, precum şi creşterea eficienţei economice şi a performanţelor operaţionale,
PROPUN
Adoptarea de către Consiliul Local al Municipiului Arad a unei hotărâri privind :
- aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Serviciului public administrare Ştrand „Neptun”, caietului de sarcini, regulamentului de funcţionare Ştrand „Neptun” Arad, metodologiei de calcul a tarifului de acces în ştrand şi a valorii acestuia .
PRIMAR,
ing. Gheorghe Falcă
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
DIRECŢIA ECONOMICĂ
DIRECŢIA TEHNICĂ
SERVICIUL BAZE SPORTIVE ŞI AGREMENT
Nr. _________/________________2007
RAPORT
al serviciului de specialitate
Referitor la : expunerea de motive înregistrată cu nr._______/___________2007 a domnului
Gheorghe Falcă, primarul municipiului Arad.
Obiect: propunerea spre aprobare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect:
- aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Serviciului public administrare Ştrand „Neptun”, caietului de sarcini, regulamentului de funcţionare Ştrand „Neptun” Arad, metodologiei de calcul a tarifului de acces în ştrand şi a valorii de acces .
Având în vedere,
- Consideraţii de ordin general:
Ştrandul „Neptun” Arad este situat pe malul stâng al Râului Mureş , având o formă neregulată
( cvasicirculară ) fiind delimitată de următoarele vecinătăţi :
- malul Mureşului - spre vest, nord-vest,
- şanţul exterior al cetăţii - spre est, sud-est ,
- podul rutier „ Decebal ” - spre sud ,
- linia electrică aeriană 110 KV - spre est,
În incinta ştrandului sunt amplasate următoarele obiective :
- zonă verde amenajată pentru plajă şi locuri de joacă pentru copii, alei pietonale , drumuri de acces asfaltate şi o parcare amenajată ;
- şase pavilioane (corpuri) cu cabine , sub care există amenajate spaţii comerciale de alimentaţie publică şi biroul administrativ al ştrandului ;
- amenajări de terase deschise şi acoperite , aflate în extinderea spatiilor comerciale ;
- alte construcţii aprobate prin HCLM Arad ;
- căsuţe de tip camping, amplasate în zona de est şi centrală a ştrandului ;
- bazine de înot ( 4 pentru copii şi 2 pentru adulţi) şi terenuri amenajate pt. activităţi sportive ;
- grup sanitar sub formă de cabine şi pişoar, pentru bărbaţi şi femei .
- Consideraţii economice:
Fiind un serviciu public care va desfăşoara o activitate de natură economică, serviciul de administrare a ştrandului se autofinanţează din veniturile realizate prin vânzarea de bilete, abonamente, chirii şi alte activităţi .
Având în vedere necesitatea executării unor lucrări de întreţinere şi reparaţii pentru începerea activităţii Ştrandului Neptun în sezonul estival 2007 considerăm necesară acordarea unui împrumut, fără dobândă, din bugetul local în valoare de 300.000 lei .
Cheltuielile curente pentru asigurarea funcţionării propriu-zise a tuturor serviciilor, se asigură prin încasarea de la utilizatori, în baza tarifelor legal aprobate, a sumelor constituind contravaloarea serviciilor prestate .
- Consideraţii tehnice:
Ştrandul „Neptun” Arad, prezintă o succesiune de zone funcţionale distincte având forma unor sectoare circulare , paralele cu conturul Cetăţii Aradului şi malul Râului Mureş .
Fiecare zonă a ştrandului îşi va păstra profilul funcţional dominant, cu respectarea prevederilor documentaţiilor tehnice .
În incinta ştrandului se pot distinge următoarele zone :
- o zonă compactă care cuprinde căsuţele de lemn, care sunt construcţii provizorii din lemn dispuse, astfel încât, să asigure intimitatea specifică unui spaţiu semi-privat;
- zona verde cu terenuri de sport care are trei incinte distincte destinate activităţilor sportive şi care sunt dispuse în zona centrală a ştrandului;
- zonă cabinelor şi bazinelor care se găseşte într-un proces complex de restructurare şi prin care se propun soluţii urbanistice şi a rezolvării arhitecturale de detaliu, în idea să limiteze, pe cât posibil, impactul asupra zonelor învecinate destinate odihnei şi relaxării .
Prin următoarele căi de comunicaţii se realizează accesul în incinta Ştrandului Neptun :
- podul rutier, prin care se realizează şi accesul auto în incinta ştrandului;
- 2 pasarele pietonale pe pontoane ( una aflată în faţa bazei sportive „Voinţa”, iar alta vis-a-vis de zona Pieţei Sporturilor ).
În baza elaborării unei documentaţii tehnico-economice cu privire la studiul de fezabilitate pentru amenajarea şi modernizarea ştrandului, se vor avea în vedere efectuarea unor investiţii, care se vor referi la fluidizarea accesului în ştrand, modernizarea şi extinderea zonei de agrement şi alte investiţii .
- Consideraţii juridice:
Propunerea de aprobare a Regulamentului de organizare şi funcţionare al Serviciului public administrare Ştrand „Neptun”, caietului de sarcini, regulamentului de funcţionare Ştrand Neptun, metodologiei de calcul a tarifului de acces în ştrand şi a valorii acestuia, se face în conformitate cu :
- proiectul de hotărâre privind aprobarea Studiului de fundamentare şi înfinţarea Serviciului public administrare Ştrand ,,Neptun” Arad , organizat ca instituţie publică de interese local fără personalitate juridică .
- prevederile art.1, alin.(4) din HCLMA 237/2006 cu privire la modificarea organigramei şi a statului de funcţii ale aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad ;
- prevederile OGR 71/29.08.2002, privind organizarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, aprobată prin Legea 3/2002;
- prevederile art.5, art.7, art.10, art.13, art.64 şi art.65 din HGR 955/15.06.2004 pentru aprobarea reglementărilor - cadru de aplicare a OGR 71/2002, privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local;
- prevederile Legii nr.273/2006 privind finanţele publice locale
Faţă de cele de mai sus considerăm oportună adoptarea unei hotărâri pentru aprobarea „Regulamentului de organizare şi funcţionare al Serviciului public administrare Ştrand „Neptun”, caietului de sarcini, metodologiei de calcul a tarifului de acces în ştrand şi a valorii acestuia”.
VICEPRIMAR, DIRECTOR EXECUTIV, DIRECTOR EXECUTIV,
Ec. Dekany Alexandru Tiberiu Ec. Petru Tamaş Ing. Popa Răzvan