Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 31-10-2007 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect de hotărâre privind stabilirea procedurii de acordare a înlesnirilor la plata accesoriilor aferente impozitului pe teren pentru persoane fizice, conform art. 125 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată cu modificările şi completările ulterioare - iniţiativa primarului
Nr. 70902/31.10.2007
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de joi, 01.11.2007, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
1. Proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2008 – iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind stabilirea procedurii de acordare a înlesnirilor la plata accesoriilor aferente impozitului pe teren pentru persoane fizice, conform art. 125 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată cu modificările şi completările ulterioare – iniţiativa primarului.
Până la data de 14.11.2007, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 01.11.2007, între orele 8,00-17,00, la Centrul de Informare Cetăţeni, camera 2.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă
ROMANIA VIZAT
JUDEŢUL ARAD SECRETAR
MUNICIPIUL ARAD Doina Paul
CONSILIUL LOCAL
PROIECT
HOTĂRAREA nr._____
din _________
privind stabilirea procedurii de acordare a înlesnirilor la plata accesoriilor aferente impozitului pe teren pentru persoane fizice, conform art.125 din
Ordonanţa Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată cu modificările şi completările ulterioare
Consiliul Local al Municipiului Arad,
Având în vedere prevederile:
- iniţiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată în expunerea de motive, înregistrată cu nr._______/___________;
- Legea nr.27/1994 privind impozitele şi taxele locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- O.U.G. nr.62/1998 pentru modificarea şi completarea Legii nr.27/1994 privind impozitele şi taxele locale;
- O.G. nr.36/2002 privind impozitele şi taxele locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
- H.G. nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal;
- prevederile art.125 din O.G. nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- H.C.L.M. Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad;
- H.C.L.M. Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad şi al Regulamentului aferent acestuia;
- raportul Biroului Juridic, Contestaţii din cadrul Direcţiei Venituri a Primăriei Municipiului Arad, înregistrat cu nr._______/_________;
- avizele comisiilor de specialitate nr.1, 2, 3, 4 şi 5 ale Consiliului Local al Municipiului Arad;
În temeiul art.36 alin.(4) lit.c) din Legea administraţiei publice locale nr.215/2001, cu modificările şi completările ulterioare, adoptă prezenta
H O T Ă R Â R E
Art.1. Se aprobă procedura de acordare a înlesnirilor la plata accesoriilor aferente impozitului pe teren pentru persoane fizice, conform art.125 din Ordonanţa Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată cu modificările şi completările ulterioare, astfel:
- se acordă scutire la plata majorărilor de întârziere aferente impozitului pe terenul situat în intravilanul şi/sau extravilanul municipiului Arad pentru persoanele fizice care nu au declarat în termenul legal terenurile deţinute în proprietate şi nu au achitat obligaţiile de plată aferente;
- scutirea se acordă pe bază de cerere, numai pentru contribuabilii care depun declaraţiile de impunere şi achită debitul aferent până cel târziu în data de 30.03.2008;
Cererile şi declaraţiile de impunere se depun la sediul Direcţiei Venituri din cadrul Primăriei Municipiului Arad.
Art.2. Pentru terenurile care au fost introduse în intravilanul municipiului Arad prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad şi Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad şi al Regulamentului aferent acestuia, impozitul se calculează, începând cu anul 2003, astfel:
- pentru terenurile care au fost înregistrate la registrul agricol, prin încadrarea acestora la categoria de folosinţă la care a fost declarat în registrul agricol, începând cu data de întâi a lunii următoare înregistrării;
- pentru terenurile neînregistrate la registrul agricol, prin încadrarea acestora la categoria de terenuri cu construcţii.
Art.2. (1) Prezenta hotărâre se comunică prefectului judeţului Arad în vederea exercitării controlului cu privire la legalitate şi se aduce la cunoştinţă publică prin grija secretarului Municipiului Arad.
(2) Aducerea la cunoştinţă publică se face prin afişare la sediul autorităţilor administraţiei publice locale şi prin mass - media locală.
Referitor la: expunerea de motive înregistrată cu nr.______/_________, a d-lui Gheorghe Falcă , primarul municipiului Arad.
Obiect: propunerea de aprobare a procedurii de acordare a înlesnirilor la plata accesoriilor aferente impozitului pe teren pentru persoane fizice, conform art.125 din Ordonanţa Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată cu modificările şi completările ulterioare.
Consideraţii de ordin general:
Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad au fost introduse terenuri din extravilan în intravilanul municipiului Arad.
Aducerea la cunoştinţă publică a hotărârilor de consiliu s-a făcut prin afişare la sediul Primăriei Municipiului Arad şi prin publicare în Monitorul Aradului.
Introducerea terenurilor în intravilanul localităţii nu a fost comunicată personal proprietarilor terenurilor în cauză.
Conform O.G. nr.36/2002 privind impozitele şi taxele locale, începând cu anul 2003 contribuabilii care deţin în proprietate terenuri situate în extravilanul localităţilor datorează impozit pe teren.
Contribuabilii care s-au prezentat la organul fiscal în anul 2003 pentru declararea terenurilor au depus declaraţii de impunere declarând terenurile ca fiind extravilane, necunoscând faptul că acestea sunt intravilane. Prin urmare, au achitat impozit pentru terenuri extravilane.
În cursul anului 2007, Direcţia Venituri a constatat aceste aspecte, recalculând pentru o parte din contribuabili impozitul datorat prin încadrarea terenurilor respective în categoria terenurilor intravilane. Conform art.91 alin.(1) şi (2) din O.G. nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată cu modificările şi completările ulterioare recalcularea se face cu 5 ani anteriori anului fiscal în curs, sumele reprezentând diferenţe de impozit pe teren şi accesorii aferente fiind foarte ridicate.
În prezent, Direcţia Venituri face demersurile necesare în vederea identificării contribuabililor care deţin terenurile care au fost introduse în intravilan şi înştiinţarea acestora în vederea clarificării situaţiei fiscale.
Consideraţii de ordin economic:
Conform art.125 alin.(2) lit.d) şi (3) din O.G. nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată , consiliul local poate acorda facilităţi la plata obligaţiilor de plată restante la bugetul local, constând în scutire şi/sau reducere la plata majorărilor de întârziere.
Consideraţii de ordin juridic:
- O.G. nr.36/2002 privind impozitele şi taxele locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
- H.G. nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal;
- O.G. nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
Având în vedere cele de mai sus,
PROPUNEM:
Aprobarea procedurii de acordare a înlesnirilor la plata accesoriilor aferente impozitului pe teren pentru persoane fizice, conform art.125 din Ordonanţa Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată cu modificările şi completările ulterioare, astfel:
- se acordă scutire la plata majorărilor şi penalităţilor de întârziere aferente impozitului pe terenul situat în intravilanul şi/sau extravilanul municipiului Arad pentru persoanele fizice care nu au declarat în termenul legal terenurile deţinute în proprietate şi nu au achitat obligaţiile de plată aferente;
- scutirea se acordă pe bază de cerere, numai pentru contribuabilii care depun declaraţiile de impunere şi achită debitul aferent până cel târziu în data de 30.03.2008;
Cererile şi declaraţiile de impunere se depun la sediul Direcţiei Venituri din cadrul Primăriei Municipiului Arad.
Pentru terenurile care au fost introduse în intravilanul municipiului Arad prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad şi Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad şi al Regulamentului aferent acestuia, impozitul se calculează, începând cu anul 2003, astfel:
- pentru terenurile care au fost înregistrate la registrul agricol, prin încadrarea acestora la categoria de folosinţă la care a fost declarat în registrul agricol, începând cu data de întâi a lunii următoare înregistrării;
- pentru terenurile neînregistrate la registrul agricol, prin încadrarea acestora la categoria de terenuri cu construcţii.
VICEPRIMAR, DIRECTOR EXECUTIV, DIRECTOR EXECUTIV ADJ.,
Ec. Tiberiu Dekany Ec. Pavel Neamţiu Ec. Dan Călin Dolca
ŞEF BIROU JURIDIC, CONTESTAŢII
Ec. Ioana Albu
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
PRIMAR
NR.___________/___________
EXPUNERE DE MOTIVE
Primarul Municipiului Arad,
Având în vedere:
- Legea nr.27/1994 privind impozitele şi taxele locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- O.U.G. nr.62/1998 pentru modificarea şi completarea Legii nr.27/1994 privind impozitele şi taxele locale;
- O.G. nr.36/2002 privind impozitele şi taxele locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
- H.G. nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal;
- prevederile art.125 din O.G. nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- H.C.L.M. Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad;
- H.C.L.M. Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad şi al Regulamentului aferent acestuia,
În temeiul prevederilor art.46 alin.(5) din Legea nr.215/2001, a administraţiei publice locale şi ale art.37 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Local al municipiului Arad, aprobat prin Hotărârea nr.275 din 13 iulie 2004, îmi exprim iniţiativa de promovare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect:
- propunerea de aprobare a procedurii de acordare a înlesnirilor la plata accesoriilor aferente impozitului pe teren pentru persoane fizice, conform art.125 din Ordonanţa Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată cu modificările şi completările ulterioare.