Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 31-10-2007 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2008 - iniţiativa primarului
Nr. 70902/31.10.2007
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de joi, 01.11.2007, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
1. Proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2008 – iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind stabilirea procedurii de acordare a înlesnirilor la plata accesoriilor aferente impozitului pe teren pentru persoane fizice, conform art. 125 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată cu modificările şi completările ulterioare – iniţiativa primarului.
Până la data de 14.11.2007, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 01.11.2007, între orele 8,00-17,00, la Centrul de Informare Cetăţeni, camera 2.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă
R O M Â N I A V I Z A T
JUDEŢUL ARAD SECRETAR
MUNICIPIUL ARAD Doina Paul
CONSILIUL LOCAL
PROIECT
HOTĂRAREA nr._____
din _______________
pentru modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad
147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2008
Consiliul Local al Municipiului Arad:
Având în vedere:
- iniţiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată în expunerea de motive înregistrată cu nr.__________/________________;
- raportul Biroului Juridic, Contestaţii, Trezorerie din cadrul Direcţiei Venituri a Primăriei Municipiului Arad, înregistrat cu nr.________/____________;
- Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2008;
- Prevederile art.282 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
- H.G. nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
- prevederile art.30 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
- prevederile art.I, pct. 96 şi 97 din O.U.G. nr.106/04.10.2007 pentru modificarea şi completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal;
- H.C.L.M. Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad;
- H.C.L.M. Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad şi al Regulamentului aferent acestuia;
- avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 1, 2, 3, 4 şi 5.
În temeiul art.36 alin.(4) lit.c) din Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale, republicată,
HOTĂRĂŞTE:
Art. I. Anexa nr.7 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2008 se abrogă.
Art.II. Art.11 din Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2008 se modifică, având următorul cuprins:
„ Se instituie taxele speciale pentru prestarea unor servicii de către Direcţia Venituri, conform anexei nr.9, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. ”.
Art.III. Anexa nr. 9 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 se modifică, având următorul cuprins:
„1. Se instituie taxe speciale pentru prestarea de către Direcţia Venituri a următoarelor servicii:
- întocmire dosar înregistrare auto:
- întocmire dosar înregistrare clădire;
- întocmire dosar înregistrare teren;
- întocmire dosar pentru eliberare certificat de atestare fiscală;
- identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere şi legalizare.
2. Cuantumul taxelor se stabileşte astfel:
A. Pentru persoane fizice:
Nr. crt. Denumire serviciu prestat Cuantumul taxei pentru anul 2008
lei
1 Întocmire dosar înregistrare auto:
25,00
2 Întocmire dosar înregistrare clădire 5,00
3 Întocmire dosar înregistrare teren 5,00
4 Întocmire dosar pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală 10,00
5 Identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere şi legalizare:
- format A4
- format A3
1,00 leu/ pagină
1,50 lei/pagină
B. Pentru persoane juridice:
Nr. crt. Denumire serviciu prestat Cuantumul taxei pentru anul 2008
lei
1 Întocmire dosar înregistrare auto:
30,00
2 Întocmire dosar înregistrare clădire 5,00
3 Întocmire dosar înregistrare teren 5,00
4 Întocmire dosar pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală 20,00
5 Identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere şi legalizare:
- format A4
- format A3
1,00 leu/ pagină
1,50 lei/pagină
Aceste taxe se datorează de către contribuabilii, persoane fizice şi juridice, care solicită prestarea serviciilor menţionate la pct.1.
3. Taxa se achită anticipat, o dată cu depunerea cererii de prestare a serviciilor, iar veniturile realizate vor fi utilizate de către Direcţia Venituri pentru dotări (tehnică de calcul, birotică şi papetărie, investiţii, reparaţii şi igienizare birouri Direcţia Venituri, etc.), precum şi pentru plata orelor suplimentare efectuate de către personalul Direcţiei Venituri.”
Art. IV. Anexa nr. 20 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2008 se completează cu:
„ Terenurile introduse în intravilanul municipiului Arad prin H.C.L.M. Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad şi H.C.L.M. Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad şi al Regulamentului aferent acestuia care nu se pot individualiza prin denumirea proprie a străzii şi a numărului de ordine: zona de impunere D.”
Art. V. Prezenta hotărâre se va duce la îndeplinire de către Primarul Municipiului Arad şi se va comunica celor interesaţi de către serviciul Administraţie Publică Locală.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ SECRETAR
Doina Paul
R O M Â N I A
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
PRIMAR
NR.________/_________
EXPUNERE DE MOTIVE
Primarul Municipiului Arad,
Având în vedere:
- Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2008;
- Prevederile art.282 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
- H.G. nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
- prevederile art.30 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
- prevederile art.I, pct. 96 şi 97 din O.U.G. nr.106/04.10.2007 pentru modificarea şi completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal;
- H.C.L.M. Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad;
- H.C.L.M. Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad şi al Regulamentului aferent acestuia;
- raportul Biroului Juridic, Contestaţii din cadrul Direcţiei Venituri a Primăriei Municipiului Arad, înregistrat cu nr.__________/_____________.
În temeiul art. 46 alin.(5) din Legea administraţiei publice locale nr.215/2001 republicată şi ale art.37 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Local al municipiului Arad, aprobat prin Hotărârea nr.275 din 13 iulie 2004, îmi exprim iniţiativa de promovare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect:
- propunerea de modificare şi completare a Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2008.
Referitor la: expunerea de motive înregistrată cu nr._____/_______, a d-lui Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad.
Obiect: propunerea de modificare şi completare a Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2008.
Consideraţii de ordin general:
În art. 282 alin.(1) şi (3) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare se prevede: „ (1) Pentru funcţionarea unor servicii publice locale create în interesul persoanelor fizice şi juridice, consiliile locale… pot adopta taxe speciale. (3) Taxele speciale se încasează numai de la persoanele fizice şi juridice care beneficiază de serviciile oferite de instituţia/serviciul public de interes local, ….”
Conform art. 30 alin.(1) şi (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare , cuantumul taxelor speciale se stabileşte anual, veniturile fiind utilizate pentru acoperirea cheltuielilor curente de întreţinere şi funcţionare a serviciilor pentru care au fost instituite taxele.
Pentru a veni în sprijinul contribuabililor, persoane fizice şi juridice, care au obligaţia conform Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal cu modificările şi completările ulterioare de a declara şi înregistra la organul fiscal bunurile impozabile ( mijloace de transport, clădiri, terenuri), Direcţia Venituri poate presta servicii constând în:
a) întocmire dosar pentru înregistrare mijloace de transport;
b) întocmire dosar înregistrare clădire;
c) întocmire dosar înregistrare teren;
d) întocmire dosar pentru eliberare certificat de atestare fiscală;
e) identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere şi legalizare.
Pentru serviciile enumerate la lit.a) – d), Direcţia Venituri asigură:
- copii ale documentelor justificative ( acte de proprietate, schiţe, declaraţii, adeverinţe, hotărâri judecătoreşti etc);
- completarea declaraţiilor de impunere;
- întocmire cereri etc.
Necesitatea prestării acestor servicii rezultă din faptul că foarte mulţi contribuabili solicită la ghişeele Direcţiei Venituri întocmirea acestor dosare. Ca urmare a faptului că Direcţia Venituri nu poate asigura în prezent aceste servicii, contribuabilii apelează la diverse societăţi comerciale care prestează serviciile respective, în multe cazuri declaraţiile fiind completate eronat şi lipsind unele documente.
Prin întocmirea dosarelor de către personalul de specialitate al Direcţiei Venituri se elimină posibilitatea întocmirii eronate a unor declaraţii, dosarul conţine toate documentele şi informaţiile necesare impunerii conform prevederilor legale.
Termenul legal de soluţionare este cuprins între 30 de zile şi 45 de zile. Prin asigurarea prestării acestor servicii se scurtează acest termen, prin soluţionarea dosarelor, de regulă, în aceeaşi zi.
Nivelul taxelor speciale propus pentru anul 2008 se află sub nivelul tarifelor prestate de către societăţile comerciale.
Consideraţii de ordin economic:
Nivelul taxelor speciale propus pentru anul 2008 este:
a) pentru persoane fizice:
- întocmire dosar pentru înregistrare mijloace de transport: 25,00 lei
- întocmire dosar înregistrare clădire: 5,00 lei
- întocmire dosar înregistrare teren: 5,00 lei
- întocmire dosar pentru eliberare certificat de atestare fiscală: 10,00 lei
- identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere şi legalizare:
- format A4 1,00 lei
- format A3 1,50 lei
b) pentru persoane juridice:
- întocmire dosar pentru înregistrare mijloace de transport: 30,00 lei
- întocmire dosar înregistrare clădire: 5,00 lei
- întocmire dosar înregistrare teren: 5,00 lei
- întocmire dosar pentru eliberare certificat de atestare fiscală: 10,00 lei
- identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere şi legalizare:
- format A4 1,00 lei
- format A3 1,50 lei
Prin O.U.G. nr.106/04.10.2007 pentru modificarea şi completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, se modifică art.286 alin.(6) şi abrogă alin.(7) din Legea nr.571/2003.
Astfel, se impune abrogarea Anexei nr.7 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2008.
Prin H.C.L.M. Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad şi H.C.L.M. Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad şi al Regulamentului aferent acestuia, unele parcele de teren au fost introduse în intravilanul municipiului Arad, fără ca aceste terenuri să se poată individualiza prin denumirea proprie a străzii şi a numărului de ordine.
Pentru aceste terenuri, zona de impunere propusă este zona D.
Consideraţii de ordin juridic:
- art.282 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
- H.G. nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
- prevederile art.30 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
- prevederile art.I, pct. 96 şi 97 din O.U.G. nr.106/04.10.2007 pentru modificarea şi completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal.
Având în vedere cele de mai sus,
PROPUNEM
Modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2008, astfel:
1. Anexa nr.7 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2008 se abrogă.
2. Art.11 din Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2008 se modifică, având următorul cuprins:
„ Se instituie taxele speciale pentru prestarea unor servicii de către Direcţia Venituri, conform anexei nr.9, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. ”.
3. Anexa nr. 9 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 se modifică, având următorul cuprins:
„1. Se instituie taxe speciale pentru prestarea de către Direcţia Venituri a următoarelor servicii:
f) întocmire dosar înregistrare auto:
g) întocmire dosar înregistrare clădire;
h) întocmire dosar înregistrare teren;
i) întocmire dosar pentru eliberare certificat de atestare fiscală;
j) identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere şi legalizare.
2. Cuantumul taxelor se stabileşte astfel:
A. Pentru persoane fizice:
Nr. crt. Denumire serviciu prestat Cuantumul taxei pentru anul 2008
lei
1 Întocmire dosar înregistrare auto:
25,00
2 Întocmire dosar înregistrare clădire 5,00
3 Întocmire dosar înregistrare teren 5,00
4 Întocmire dosar pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală 10,00
5 Identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere şi legalizare:
- format A4
- format A3
1,00 leu/ pagină
1,50 lei/pagină
B. Pentru persoane juridice:
Nr. crt. Denumire serviciu prestat Cuantumul taxei pentru anul 2008
lei
1 Întocmire dosar înregistrare auto:
30,00
2 Întocmire dosar înregistrare clădire 5,00
3 Întocmire dosar înregistrare teren 5,00
4 Întocmire dosar pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală 20,00
5 Identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere şi legalizare:
k) format A4
l) format A3
1,00 leu/ pagină
1,50 lei/pagină
Aceste taxe se datorează de către contribuabilii, persoane fizice şi juridice, care solicită prestarea serviciilor menţionate la pct.1.
3. Taxa se achită anticipat, o dată cu depunerea cererii de prestare a serviciilor, iar veniturile realizate vor fi utilizate de către Direcţia Venituri pentru dotări (tehnică de calcul, birotică şi papetărie, investiţii, reparaţii şi igienizare birouri Direcţia Venituri, etc.), precum şi pentru plata orelor suplimentare efectuate de către personalul Direcţiei Venituri.”
4. Anexa nr. 20 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2008 se completează cu:
„ Terenurile introduse în intravilanul municipiului Arad prin H.C.L.M. Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad şi H.C.L.M. Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad şi al Regulamentului aferent acestuia care nu se pot individualiza prin denumirea proprie a străzii şi a numărului de ordine: zona de impunere D.”
VICEPRIMAR, DIRECTOR EXECUTIV, ŞEF BIROU,
Ec. Tiberiu Dekany Ec. Pavel Neamţiu Ec. Ioana Albu