Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 06-09-2006 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu -Constuire atelier reparaţii auto, amenajare parcare, str. Ostaşului 26, proiectant SC PRO URBAN SRL, proiect nr.35/2006, beneficiar SC MERCOM SRL- iniţiativa primarului
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de miercuri, 06.09.2006, la intrarea în Primăria Municipiului Arad,
sunt afişate următoarele documente privind:
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Imobil de locuit S+P+1, Arad, str. Ady Endre nr.76”, proiectant BIA arh. Chişbora Lucica, proiect 3/2006, beneficiari Bărnutiu Ioan şi Olga- iniţiativa primarului
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Constuire atelier reparaţii auto, amenajare parcare, str. Ostaşului 26”, proiectant SC PRO URBAN SRL, proiect nr.35/2006, beneficiar SC MERCOM SRL- iniţiativa primarului
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Construire blocuri de locuinte UTA, incinta Parcului Industrial UTA”, proiectant SC Albin Design SRL Deva, proiect nr.15/199/2005, beneficiar SC BLOC 02 UTA SRL- iniţiativa primarului
Până la data de 19.09.2006, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot
depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 06.09.2006, între orele:
8,00- 17,00, la Centrul de Informare pentru Cetăţeni, camera 2.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care
pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
DENUMIRE PROIECT :P.U.D. CONSTRUIRE ATELIER REPARATII AUTO, AMENAJARE PARCARE
ARAD, strada Ostasului nr. 26
BENEFICIAR :S.C. MERCOM S.R.L.
ARAD, strada Tribunu Axente nr. 4
PROIECT Nr. : 35/2006
FAZA :P.U.D.
PROIECTANT :S.C. PRO URBAN S.R.L.
1.2. Obiectul lucrarii
Proiectul s-a intocmit pe baza discutiilor si a consultarilor care au avut loc intre beneficiar si proiectant.
Proiectul are ca obiect stabilirea conditiilor de CONSTRUIRE A UNUI ATELIER REPARATII AUTO SI AMENAJAREA UNEI PARCARI, pe terenul din intravilanul Municipiului Arad, pe strada Ostasului la nr. 26, teren proprietate privata a S.C. MERCOM S.R.L.
De asemenea are ca obiect:
- dimensionarea, functionarea respectiv configuratia arhitecturala a cladirii
- integrarea in fondul construit existent
- circulatia juridica a terenurilor
- echiparea cu utilitati edilitare
Beneficiarul doreste construirea unui cladiri atelier de reparatii auto.
Metodologia folosita – baza documentatie
Documentatia se elaboreaza in conformitate cu Metodologia de elaborare si continutul - cadru al planului urbanistic de detaliu,indicativ : G M 009-2000.
La elaborarea actualei documentatii a stat la baza: Planul Urbanistic General al Municipiului Arad, elaborat– de S.C. PROIECT S.A., Arad.
Ca suport topografic s-a utilizat ridicarea topo, pusa la dispozitie de catre beneficiar si elaborat de P.F. LAZAR NISTOR, Arad.
2. INCADRAREA IN LOCALITATE
2.1. Concluzii din documentatii deja elaborate
Teritoriul luat in considerare pentru construirea obiectivului propus –Construire atelier reparatii auto si amenajarea unei parcari pe domeniul public este situat in intravilanul municipiului Arad, strada Ostasului nr. 26.
In partea de nord terenul se invecineaza cu domeniul public strada Orsova, in partea de est se invecineaza cu domeniul public strada Ostasului iar in partea de sud si vest se invecineaza cu zona de locuit, proprietati private ale persoanelor fizice. Prin acest P.U.D., se va asigura un amplasament pentru construirea atelierului de reparatii auto si amenajarilor necesare functiunii.
Se va reorganiza circulatia pietonala si se va asigura accesul carosabil la cladirile propuse precum si locuri de parcare .
Se va urmarii integrarea si armonizarea noii constructii si a amenajarilor cu cele existente mentinute.
Se va tine seama de zona verde existenta care va fi amenajata si integrata in ansamblu.
Se propune completarea infrastructurii tehnico edilitare.
2.2. Concluzii din documentatii elaborate concomitent cu P.U.D.
Pentru determinarea conditiilor de fundare a fost necesara elaborarea unui studiu geotehnic.
Constatarile si recomandarile acestui studiu sunt: - terenul este plan fiind situat pe terasa superioara a raului Mures.
- din punct de vedere geologic amplasamentul este asezat pe formatiunile depresiunii Panonice, depresiune care a luat nastere prin scufundarea lenta a unui masiv hercinic, constituit din sisturi cristaline.
- se constata o alternanta de straturi permeabile (prafuri nisipoase si nisipuri cu pietris si bolovanis in alternanta cu pamanturi argiloase prafoase, permit ascensiunea apei subterane functie de variatiile regimului precipitatiilor din zona.
- zona seismica „D”, k=0,16, Tc= 1,0
- stratificatia terenului: - umplutura 1,00 m
- complex argilos prafos nisipos cafeniu galbui plastic consistent, pana la adancimea de 3,60 m
- complex nisipos cu pietris si bolovanis cafeniu galbui saturat de indesare medie, pana la adancimea de 5,00 m.
- apa subterana a fost interceptata la adancimea de 3,40 m si se prevede un regim ascensional al apei pana la adancimea de 1,70 m fata de nivel actual teren.
Variatia apei freatice este legata de precipitatii si de variatia apei Muresului.
Situarea amplasamentului in cadrul localitatii este prezentat in plansa 01.
3. SITUATIA EXISTENTA
Teritoriul luat in considerare pentru construirea obiectivului propus –Amenajare pensiune turistica, este situat in intravilanul municipiului Arad, strada Ostasului nr. 26, si face parte dn U.T.R-ul nr. 37, subzona pentru unitati industriale.
In partea de nord terenul se invecineaza cu domeniul public strada Orsova, in partea de est se invecineaza cu domeniul public strada Ostasului iar in partea de sud si vest se invecineaza cu zona de locuit, proprietati private ale persoanelor fizice. Prin acest P.U.D., se va asigura un amplasament pentru construirea atelierului de reparatii auto si amenajarilor necesare functiunii.
Accesul pe terenul care face obiectul prezentului P.U.D. se face din strada Orsova, care este adiacenta amplasamentului.
Conform Extrasului C. F. Nr. 3837 suprafata terenului este de 560,00 mp si este in proprietatea S.C. MERCOM S.R.L.
Terenul propus pentru construirea obiectivului este teren plat fara denivelari importante si este in suprafata de 560,00 mp.
In zona studiata
Steren = 1.671,00 mp
Szona de locuit = 1.215,00 mp
Scirculatii = 319,00 mp
Szona verde = 137,00 mp
Regimul juridic
In plansa nr. 04, Obiective de utilitate publica, sunt analizate terenurile si constructiile din punct de vedere al tipului de proprietate al terenului si din punct de vedere al circulatiei terenului.
Zona studiata are o suprafata de 1.671,00 mp, din care :
- 456,00 mp apartin domeniului public al primariei;
- 1.215,00 mp constituie proprietatea privata a persoanelor fizice si juridice, S.C. MERCOM S.R.L.
Terenul pe care urmeaza sa se construiasca investitia este teren proprietate privata a S.C. MERCOM S.R.L. si este in suprafata de 560,00 mp.
Analiza geotehnica
Pentru determinarea conditiilor de fundare a fost necesara elaborarea unui studiu geotehnic.
- terenul este plan fiind situat pe terasa superioara a raului Mures.
- din punct de vedere geologic amplasamentul este asezat pe formatiunile depresiunii Panonice, depresiune care a luat nastere prin scufundarea lenta a unui masiv hercinic, constituit din sisturi cristaline.
- se constata o alternanta de straturi permeabile (prafuri nisipoase si nisipuri cu pietris si bolovanis in alternanta cu pamanturi argiloase prafoase, permit ascensiunea apei subterane functie de variatiile regimului precipitatiilor din zona.
- zona seismica „D”, k=0,16, Tc= 1,0
- stratificatia terenului: - umplutura 1,00 m
- complex argilos prafos nisipos cafeniu galbui plastic consistent, pana la adancimea de 3,60 m
- complex nisipos cu pietris si bolovanis cafeniu galbui saturat de indesare medie, pana la adancimea de 5,00 m.
- apa subterana a fost interceptata la adancimea de 3,40 m si se prevede un regim ascensional al apei pana la adancimea de 1,70 m fata de nivel actual teren.
Variatia apei freatice este legata de precipitatii si de variatia apei Muresului.
Analiza fondului construit existent
In zona studiata sunt cladiri de locuit in regim de inaltime parter, construite din materiale de constructii traditionale si sunt in stare buna.
Echiparea edilitara
Alimentarea cu apa
In zona studiata exista retea de distributie a apei potabile, in apropiere, pe strada Ostasului.
Canalizare
Canalizare menajera
In zona studiata nu exista retea de canalizare.
Canalizarea pluviala
Scurgerea apelor pluviale se face prin intermediul rigolelor care sunt in lungul carosabilelor pe ambele parti ale strazii Orsova si Ostasului.
Alimentarea cu caldura
In prezent in zona incalzirea se face cu centrale proprii cu alimentare pe gaz.
Alimentarea cu energie electrica
In zona studiata exista o retea LEA 0,40 kv in partea de nord a acestuia pe strada Ostasului.
Telecomunicatii
In zona studiata exista canalizatie Tc subterana in sapatura la ~ 0,60 m. Si instalatie Tc aeriana pe strada Orsova si instalatie Tc subterana pe strada Ostasului
Alimentarea cu gaz
In zona studiata exista retea de alimentare cu gaz in partea de nord a incintei.
4. REGLEMENTARI
Elemente de tema
Tema de proiectare a fost stabilita de comun acord cu beneficiarul pentru obiectivele propuse.
Beneficiarul doreste sa construiasca un atelier de reparatii auto, cladire de birouri si sa amenajeze o parcare.
Regim de inaltime P si P + 1.
Constructia propusa prin prezenta documentatie este amplasata pe frontul stradal al strazii Ostasului.
Cladirea atelierului va fi cladire parter si cladirea de birouri va fi parter.
Cladirea va fi realizata din zidarie de caramida cu samburi de beton armat, invelitoare din caramida.
Propus
Sc = 435,34 mp
Sd = 435,34 mp.
In incinta:
Steren = 560,00 mp
S c constr. = 435,34 mp
Szona verde = 60,16 mp
Splatforme = 64,50 mp
P.O.T = 77,74 %
C.U.T. = 0,77
Accesul carosabil in incinta se va face din strada Ostasului. La propunerile facute pentru accesele carosabile s-a avut in vedere asigurarea cailor de acces pentru utilajele de stingere a incendiilor.
Prin regimul de inaltime propus pentru obiective, precum si prin materialele de constructie si finisajele propuse s-a avut in vedere procesul tehnologic.
Profiluri transversale
Terenul nu prezinta denivelari mari, cotele variind intre 100,07 pe carosabilul de pe strada Orsova si 100,12 in centrul parcelei.
Sistematizare verticala.
Se va aduce terenul la acelas nivel.
La elaborarea solutiei de sistematizare s-a avut in vedere :
- stabilirea cotelor verticale ale noilor cladiri, corelate cu cotele terenului existent.
- reducerea la maxim al volumului de terasament pentru nivelarea terenului.
Echipare edilitara
Alimentare cu apa
Alimentarea cu apa a obiectivului propus prin prezentul proiect se va realiza prin racordarea deja existenta la cea mai apropiata retea de alimentare cu apa, de pe strada Orova.
Conform normativ I 9 – 94, articolul 14.52, privind stingerea din interior a imobilului nu sunt necesari hidranti, cladirea avand sub 600 mp arie construita si avand in vedere si activitatea care se desfasoara in incinta.
Pentru asigurarea debitului de apa de 10 l/s, necesar stingerii din exterior a incendiului se vor folosii hidranti subterani O 100 mm, amplasati pe reteaua propusa in incinta.
Conform Normativ 19 – 94. articol 14.156, conductele pe care se amplaseaza hidrantii de incendiu O 100 mm, trebuie sa aiba diametru de 150 mm. Astfel reteaua inelara propusa in zona locuintelor va avea diametrul de 150 mm sau PE O 160 mm.
Asigurarea apei pentru stingerea incendiilor se va face cu ajutorul retelei de ap;a din zona.
Contorizarea consumului de apa se va rezolva prin contoare montate in caminul de apometru montat in incinta.
Canalizare menajera
Apel uzate menajere vor fi colectate si evacuate la rezervorul vidanjabil din incinta. aceasta dupa ce apa din atelier si de pe platforma a fost trecuta prin separatorul de produse petroliere.
Canalizare pluviala
Apele meteorice de pe suprafetele construite vor fi colectate si evacuate gravitational la colectorul pluvial din incinta si dirijata spre separatoul de grasimi si apoi in reteaua de canalizare, de pe langa carosabil..
Canalul propus va avea diametrul de 300 mm si 400 mm si va deservi numai acest obiectiv.
Organizarea circulatiei
Drumuri
Prin prezentul P.U.D. se prevede modernizarea amenajarea trotuarelor si a platformei de parcare pentru masini in incinta precum si amenajarea accesului carosabil in incinta, pe domeniul public.
Parcajele
Avand in vedere profilul activitatii obiectivului propus au fost prevazute platforme de parcare atat pentru salariati cat si pentru masinile din dotare si clienti. Aceste parcari sunt prevazute atat in incinta cat si pe platforma existenta care este pe domeniul public.
Spatii verzi
Prin prezentul P.U.D. se propune amenajarea spatiilor verzi de aliniament existente, precum si amenajarea in incinta a unor zone verzi.
Criteii. Compozitionale
– realizarea unui spatiu urban, care sa puna in valoare importanta cladirilor si sa creeze un ansamblu cu cladirile existente.
Alimentarea cu caldura
Alimentarea cu caldura se va face cu ajutorul unei centrale termice proprii .
Alimentarea cu energie electrica
Cladirea propusa va beneficia de reteaua de energie electrica de medie existenta deja in incinta, retea la care cladirea existenta este racordata.
Telecomunicatii
Este necesara racordarea noii cladiri la reteaua telefonica din zona.
Alimentarea cu gaze naturale
Pentru a se realiza o alimentare cu gaze naturale a cladirii propuse este necesara extinderea racordului existent.
Gospodarie comunala
Se propune sa fie amenajata o platforma pentru depozitarea in pubele a deseurilor menajere, iar evacuarea acestora se va face cu ajutorul serviciilor de salubritate ale municipiului.
BILANT TERITORIAL
ZONIFICAREA FUNCTIONALA
IN INCINTA
TERITORIU AFERENT EXISTENT PROPUS
MP % MP %
0 ZONA DE LOCUIT 86,14 15,38 -
1 ZONA DE DOTARI SI
PRESTARI SERVICII
-
Din analiza bilantului se constata ca zona de dotari, prestarin servicii, ocupa o suprafata reprezentand 77,74 % din total zona studiata, zona de spatii verzi amenajatecare reprezinta 60,16 %, iar circulatiile ocupa 22,80 % din total zona studiata.
5 Cloncuzii
Prin materialele din care vor fi construite aceste obiective, precum si finisajele propuse, aceste cladiri vor inobila fondul construit al strazii.
In urma aprobarii prezentului P.U.D. se va trece la construirea obiectivelor propriuzise, la realizarea racordurilor de la retelele de utilitati si pana la firidele cladirilor.Toate aceste lucrari intra in sarcina beneficiarului si se vor executa etapizat
Proiectantul considera ca amplasarea acestui obiectiv vine in completarea frontului construit al zonei, si contribuie la valotificarea zonei, si crearea de noi locuri de munca..
Intocmit
Urbanism Arh. Serban E.
.
P.U.D. PLAN URBANISTIC
DE DETALIU
CONSTRUIRE ATELIER REPARATII AUTO
AMENAJARE PARCARE
Str. Ostasului nr. 26
Beneficiar: S.C. MERCOM S.R.L.