Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 30-06-2006 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Autogara, Calea Aurel Vlaicu FN, beneficiar SC PL Noris SRL Lipova, proiectul 68/2005, proiectant SC PRO AMEN CONFORT SRL-iniţiativa primarului.
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de sâmbătă, 1 iulie 2006, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele proiecte de hotărâri:
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Autogara, Calea Aurel Vlaicu FN, beneficiar SC PL Noris SRL Lipova, proiectul 68/2005, proiectant SC PRO AMEN CONFORT SRL-iniţiativa primarului.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Extindere locuinţă, str.N.Bălcescu 8, ap.2, beneficiar Bica Cornelia şi Ioan, proiectant B.I. Tătar Mihai-iniţiativa primarului.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Zonă „Case de locuit, str.Câmpurilor FN,” beneficiar Dolha Cristian, proiectul 26/2006, proiectant SC PRO URBAN SRL-iniţiativa primarului.
Până la data de 14 iulie 2006, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documentaţii.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 3.07.2006, între orele 8,00-12,00 şi 13,00-17,00, la camera 2, Centrul de Informare pentru Cetăţeni.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi contra cost copii după aceste proiecte de hotărâri, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
I.Elemente de recunoastere a documentatiei
Denumire lucrarii : P.U.D. autogara P+E.
Nr. proiect : 68/2005
Faza : P.U.D.
Beneficiar : SC. PL. NORIS SRL.
Amplasament : Arad,str.Cl.A.Vlaicu F.N.
II.OBIECTUL STUDIULUI :
Prezenta documentatie de urbanism s-a intocmit la comada lui SC. PL. NORIS SRL.
in vederea realizarii unei constructii in regim de inaltime P+E autogara. La parter vor fi birou, sala de aspteptare , grup sanitar, caserie, magazie bagaje si bar.La etaj birouri, sala de sedinta si grup sanitar.
Documentatia are la baza certificatul de urbanism nr.:1467 din 22 iulie 2005 (anexa nr.:1 la memoriu general).
Terenul propus in acest scop este situat pe drumul national Arad-Pecica in continuarea str.Cl.A.Vlaicu.
Categoriile de lucrari necesare investitiei vor fi :
a).sistematizarea verticala a terenului;
b).constructia (autogara la parter si dormitoare de serviciu si birouri la etaj);
c).racorduri la retelele tehnico-edilitare si retele incinta;
d).platforma carosabila cu locurile de parcare si racordurile la drumul national;
e).trotuare de incinta;
f).amenajare spatii verzi ;
g).amplasarea obiectivelor de semnalizare ;
III.DOCUMENTATII –Referiri la studii anterioare
Amplasamentul si vecinatatile se regasesc ca obiect de studio in Planul Urbanistic General al Municiupiului Arad, proiect aprobat prin H.C.L.M. in 1997.
IV.ANALIZA SITUATIEI EXISTENTE:
4.1.Folosinta terenului :
Terenul in limita zonei studiate prezinta urmatoarele categorii de folosinta :
▪ la sud :drumul national DN7 Arad-Nadlac.
▪ la vest : teren viran
▪ la est : teren viran
▪ la nord: teren viran.
Terenul pe care urmeaza a se construi autogara este in prezent teren viran si este ocupat in prezent de buruieni si traversat de o linie electrica LEA si conducta de gaze Φ 10 ” de mediu presiune.
Terenul are o suprafata de 2450 mp si are laturile de 51,45 mp,45,30 mp,67,72 mp,41,17 mp.
4.2.Analiza fondului de locuit existent
In zona nu sunt cladiri de locuit.
4.3.ANALIZA GEOTEHNICA
4.3.1.Amplasamentul
Pentru determinarea conditiilor de fundare corespunzatoare amplasamentului indicat de catre beneficiar s-a intocmit studiul geotehnic elaborat de GeoProiect..
4.3.2.Situatia terenului
Furajele F1 si F2 la adancime de 4,50 m pune in evidenta urmatoarea stratificatie :
• sol vegetal in grosime de 0,6 m.
• un pachet coeziv in grosime totala de 1,4 m (1,2 n in F2) format din :
▪ ARGILA PRAFOASA, cafenie, plastic vartoasa (intre 0,6- 1,0 m).
▪ PRAF ARGILOS, PRAF NISIPOS, cafeniu, plastic vartos spre consistent, cu trecere
spre baza in PRAF NISIPOS (ARGILOS) cenusiu, plastic consistent, umed (intre 1,0
-2,0 m, respectiv 1,8 m in F2).
• urmeaza orizontul nisipos compus din :
▪ NISIP PRAFOS, cafeniu (in F2 – praf nisipos) de indesare medie, inundat cu intercala
tii argiloase plastic consistente (intre 2,0 – 2,6 m).
▪ NISIP MIJLOCIU SI GROSIER cafeniu de indesare medie spre indesat cu elemente
de pietris in matrice si cu intercalatii argiloase consistente in partea superioara (intre
2,6 – 4,5 m).
Nivelul freatic la data forajului (2003) este situat la adancimea de 1,7 m, aceasta fiind
nivelul la care, apa subterana cantonat sub presiune in orizontul nisipos s-a stabilizat.
4.3.3.Concluzii si recomandari
Pentru cladirea propusa se propune adancimea minima de fundare va fi de minimum 1,2 m fata de cota terenului natural (Dt. min = 1,2 m ).
Conform macronizarii seismice dupa normativul P100 din 1992 amplasamentul se incadreaza in zona de calcul „D” cu coeficientii ks = 0,16 si Tc = 1,0 s?
Presiunea conventionala de calcul a terenului de fundare conform STAS 330/85 este de Pcon =180 Kpa
4.4.CAI DE COMUNICATIE
Situatia existenta :
In aceasta zona, drumul care duce in continuarea caii A.Vlaicu este artera principala in care se debuseaza o retea de accese la diferite dotari amplasate in stanga si dreapta drumului( Pavilionul de Expozitii al Camerei de Comert, Piata de Masini etc.) din zona.
Drumul este incadrat pe ambele parti de santuri in care se colecteaza apele meteorice de pe parcelele situate de-a lungul drumului.
Situatia propusa:
Pentru a se asigura siguranta in exploatarea obiectivului de investitii ( Autogara) si statii de autobuze, se propune realizarea unui drum de acces din drumul existent Arad- Pecica.Pentru parcarea din spatele obiectivului s-au proiectat sase locuri de parcare pentru autoturisme cu acces din curtea imobilului. Atat in parcarea din spatele obiectivului cat si la intrarea si iesirea din incinta se va semanliza cu indicatoare de circulatie in conformitate cu noul cod rutier si stas 1848/1- 90.
Structura sistemului rutier pe acest sector este:
- 30 cm strat de fundatie din balast
- 15 cm strat de fundatie din piatra sparta
- 5 cm substrat de nisip
- 8 cm pavaj autoblocant
V.STABILIREA MODULUI DE ORGANIZARE URBANISTICA SI REGLEMENTARI:
5.1.Elemente de lemn
De comun acord cu beneficiarul se propune realizarea unui spatiu comercial continand:
- Cladire autogara
- Parcare acoperita pentru autocare
-Parcare descoperita pentru autoturisme
-Spatii verzi amenajate
-Imprejmuiri.
5.2.Propuneri de organizare a terenului
5.2.1.Urbanism-arhitectura
Solutia de organizare functionala a terenului este conditionata de forma, terenului disponibil –poligon neregulat cu latura la frontul stradal de 45,36 m si cu adancimea pe o latura de 51,45 m si pe cealalta de 67,72 m iar in spate are latimea de 41,17 m.
Suprafata terenului pe care se va amenaja autogara este de 2444,80 mp.
Prin prezenta documentatie de urbanism se propun urmatoarele masuri de organizare a terenului :
a).Se realizeaza sistematizarea verticala a terenului natural de pe amplasament.Nivelmentul pe amplasament se desfasoara intre 104,92 NMB si 105,71 NMB iar cota ± 0,00 a fost preconizata la 106,56 NMB cu stabilire precisa la urmatoarele faze de proiectare ;
b).Se realizeaza platforma carosabila de acces care se racordeaza la drumurile publice existente.
c).Se realizeaza cladirea propusa, amenajariile exterioare la nivelul terenului sistematizat;
d).Se amplaseaza obiectele de semnalizare in zonele acceselor in platforma carosabila ;
Activitatile principale desfasurate in viitoarea cladirea vor fi cu caracter de transport persoane si bagaje.
Cladirea propusa cuprinde obiective supraterane Hmax = 6,00 m (Birouri, caserie, sala de asteptare, sala de conferinte, etc.)
1.Cladirea propusa: Va avea 205 mp.Cladirea va avea regimul de inaltime P+1 cu structura de beton, avand inchiderile realizate din zidarie si termoizolatie.Tamplaria exterioara se va realiza din profile de aluminiu sau P.V.C. si geam termopan.Compartimentarile interioare vor fi realizate din zidarie si sisteme de inchidere usoara ; pereti din rigips , tamplarie din lemn ;etc..Constructia va cuprinde sala de asteptare, birouri, sala de conferinte, grupuri sanitare, caserie, depozit pnetru bagaje, etc..Gradul de finisare va fi la un standard adecvat, avandu-se in vedere atat solicitarile functionale, cat si siguranta in exploatare.
2.Platforma carosabila acoperita cu parcare betonata pentru autocare.
3.Platforma carosabila descoperita pentru autoturisme.
4.Zona verde :se vor realiza plantatii de aliniament si de protectie.
5.Imprejmuirea:se va executa perimetrul din soclu de beton si elemente verticale metalice
La frontul stradal si din beton in rest cu Hmax = 2,00 m.
5.3.Regimul de inaltime
Obiectivul propus (autogara) va fi cladire P+1 cu inaltimea totala de H =6,00 m.
5.4.Regimul de aliniere a constructiei
5.4.1.Alinierea terenului
Terenul considerat are limita la marginea drumului national Arad- Pecica cu lungimea de front 45,30 m si la dreapta cu Camera de Comert (Pavilionul de expozitie) cu adancimea de 67,72 m.
5.4.2.Alinierea constructiei
Cladirea se va amplasa la 23,50 m de la axul drumului national Arad-Pecica si la ~ 1,00 m fata de limita de proprietate din stanga.
5.5.Modul de utilizare a terenului
Folosirea principala propusa este autogara.
Gradul de ocupare a terenului conform STAS 7468-80,este de :
▪ exisent G = 0,00 %
▪ propus G = 46,38 %
5.6.Bilant teritorial aferent suprafetei de teren aferente
6.ECHIPAREA TEHNICO – EDILITARA
6.1.Alimentarea cu apa si canalizare
Situatia existenta
Pe amplasamentul propus pentru autogara si pe Cl.A.Vlaicu, in aceasta zona, nu sunt conducte de apa si canalizare.
Situatia propusa
- alimentare cu apă
Pentru alimentarea cu apă a incintei se va executa, de la reteaua de apa existenta in zona Camerei de Comert, o conducta de apa din polietilena, Dn. 110 mm, , pana in fata amplasamentului, unde, pe conducta de apa se va monta un hidrant subteran de incendiu, Dn. 65 mm.
Bransamentul de apa al cladirii se va executa din teava de polietilana de inalta densitate PE HD 100 Dn. 32 mm. Caminul de apometru se va amplasa in incinta si va cuprinde, contorul de apa incadrat de doi robineti de inchidere, si un filtru de apa.
Conductele de apa se vor monta pe strat de nisip de 10 cm, si vor fi marcate cu banda semnalizatoare din PVC cu fir metallic inox
Apa caldă menejeră necesară, se va produce local, prin boiler electric.
Conform Normativ NP 086/2005, capitol 4. pentru stingerea din interior a incendiului, nu sunt necesari hidranti interiori
Conform Normativ NP 086/2005, capitol 6. pentru stingerea din exterior a incendiului, esta necasar un debit de 5 l/s, care poate fi asigurat, de la hidrantul subteran propus in fata amplasamelntului.
Qs.zi.med = 0.92 mc/zi
Qs.zi.max =1.10 mc/zi
Qs.o.max =0.13 m/h
-canalizare
Pentru evacuarea apelor uzate menajere, si a apelor pluviale din incinta, se vor executa, pana in zona Camere de Comert, doua conducte de canalizare Dn. 250 si respective 300 mm,( diametrele minime admise de normative), racordatre la canalele existente.
Racordul de canalizare menajera al cladirii si racordul de canalizare pluviala din incinta, se vor executa din tuburi de PVC. pentru canlizari exterioare Dn. 200 mm, pe care se vor executa camine de vizitare din tuburi de beton cu mufa pe radier din beton monolit.
Pe racordul de canalizare pluviala se va executa separator de nisip si separator de produse petroliere, inainte de evacuarea in canalizarea exteriora.
Qu zi med = 0.73 (mc/zi),
Qu zi max = 0.88 (mc/zi),
Qu o max = 0.10 (mc/h), = 0. 028 l/s
Qc.pl. = 28.00 l/s
6.2.Gaze
Situatia existenta
In prezent pe amplasamentul propus pentru autogara, exista in prezent o retea de distributie gaze de sonda de DN 10” de medie presiune , amplasata paralel cu DN 7, la 46 m de axul drumului.
Situatia propusa
La amplasarea obiectivului se va avea in vedere prevederile avizului nr.1382/14.11.2005 eliberat de PETROM S.A. Sucursala Petrom Timisoara.
Se va respecta distanta de 3 m intre colectorul de gaze si cladire, respectiv pe platforma de beton din incinta, se vor monta rasuflatori, pe lungimea colectorului de gaze.
Pe traseul colectorului se va monta dale mici, astfel ca sa se poata demonta in cazul interventiilor pentru reparatii.
Alimentarea cu gaze naturale se va face de la reteaua de gaze naturale de presiune medie existenta, paralela cu drumul ARAD-PECICA.
Bransamentul de gaze naturale va fi perpendicular pe reteaua de gaze existenta.
Firida pentru postul de reglare- masurare se va amplasa la limita de proprietate a obiectivului.
6.3.Alimentarea cu energie electrica
Situatia existenta
Pe terenul unde urmeaza sa fie amplasata autogara trece cablul electric aerian fixat pe stalpi din beton, LEA de 20 kV paralel cu drumul Arad –Pecica DN7 la 6,50 cm de marginea terenului si la 18,50 m de axul drumului.
Situatia propusa
In situatia propusa conform avizului nr.:15847 din 04-05-2006 de la ENEL ELECTRICA – Banat se propune amplasarea autogarii la minimul 3,00 m de cablul existent.
Pentru alimentarea cu energie electrica a autogarii sunt necesare urmatoarele lucrari:
▪ Constructie LEA 20 kV pe stalp de beton, cu conductoare 3 x 50/8mmp AI –OI in
lungime de cca. 5 m , pentru racordarea noului post de transformare, derivata din
LEA 20 kV Pecica.
▪ Constructie PTA 20/0,4 kV- 63 kVA pe stalp de beton.
▪ Realizare LES 0,4 kV cu cablu CYAb Y3x70+35 mmp , pozat intre CD a PTA proiec
tat si firida E1+2 alipita de peretele autogarii in lungime de 30 m.
7.MASURI DE PROTECTIE A MEDIULUI CONSTRUIT SI A MEDIULUI NATURAL
7.1.Salubritate
Pentru asigurarea evacuarii deseurilor si curateniei in cadrul incintei se vor instala pubele pentru colectarea deseurilor menajere.Beneficiarul va incheia contract cu Salubritate Arad, pentru asigurarea evacuarii acestor deseuri.
Vor fi respectate Normele de igiena privind mediul de viata al populatiei si Normele de protectia muncii in vigoare.
7.2.Aspectul exterior al constructiei si amenajarii exterioare
Cladirea va avea finisaje superioare: tamplarie de aluminiu cu multa sticla termopan, inchideri din zidarie, placaje, gresie si parchet la pardoseli, cu o arhitectura deosebita.
Spatiile verzi din fata cladirii vor cuprinde spatii gazonate, grupari florale si arbusti.
7.3.Protectia mediului natural
Prin masurile de protectia mediului natural, amintim lucrarile:
▪ racord canal dotat cu separator de nisip
▪ canalizare menajera si pluviala.
8.OBSERVATII, CONCLUZII
Pentru intocmirea prezentei documentatii de urbanism au fost consultate urmatoarele proiecte din seria urbanism si amenajarea teritoriului din colectia „Metodologii – cadru” pentru elaborarea documentatiilor de urbanism, elaborate de Institutul de cercetare, proiectare in urbanism si amenajarea teritoriului „URBAN PROIECT „ al M.L.P.A.T.
▪ Regulamentul local de urbanism aferent UTR 11.
Prezenta documentatie s-a intocmit conform prevederilor cuprinse in urmatoarele acte normative in vigoare :
-Legea nr.50/1991 republicata cu modificari ;
-Legea nr.125/1996 ;
-Legea nr.10/1995 ;
-Ordinul M.L.P.T.L. nr.1943/2001 ;
-Regulamentul general de urbanism aprobat prin H.G.R. nr.525/1996 ;
Dupa aprobarea P.U.D., investitorul, pe baza Certificatului de Urbanism emis de Consiliul Local al Orasului Arad , va trece la fazele P.T.-D.E. de proiectare.
Toate categoriile de lucrari vor fi in sarcina investitorului Balog Csaba.