Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 05-05-2006 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect de hotărâre privind stabilirea procedurii şi condiţiilor de acordare a facilităţilor la plata obligaţiilor faţă de bugetul local în cazul unei calamităţi naturale - iniţiativa primarului.
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de sâmbătă, 06.05.2006, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
1. Documentaţie privind Planul Urbanistic de Detaliu - Construire Hală Arad, DN 69 km 44+620 – dreapta - proiect 13/2006, beneficiar SC PRODAGRO TEHNIC SRL Arad, str. Bicaz nr. 6, proiectant SC PROIECT LINIA B SRL - iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind stabilirea procedurii şi condiţiilor de acordare a facilităţilor la plata obligaţiilor faţă de bugetul local în cazul unei calamităţi naturale - iniţiativa primarului.
3. Documentaţie privind Planul Urbanistic de Detaliu - Construire blocuri de locuinţe UTA Arad, incinta Parc industrial UTA - beneficiar SC BLOC 01 UTA SRL, proiectant SC ALBIN DESIGN SRL DEVA - iniţiativa primarului.
Până la data de 19.05.2006, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 08.05.2006, între orele 8,00-17,00, la Centrul de Informare pentru Cetăţeni, camera 2.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă
R O M Â N I A V I Z A T
JUDEŢUL ARAD SECRETAR
MUNICIPIUL ARAD Doina Paul
CONSILIUL LOCAL
PROIECT
HOTĂRAREA nr._____
din _______________
privind stabilirea procedurii şi condiţiilor de acordare a facilităţilor la
plata obligaţiilor faţă de bugetul local în cazul unei calamităţi naturale
Consiliul Local al Municipiului Arad:
Având în vedere:
- iniţiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată în expunerea de motive înregistrată cu nr.__________/________________;
- prevederile art.286 alin.(4) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
- prevederile pct.220 alin.(1) din H.G. nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
- raportul Biroului Juridic, Contestaţii, Trezorerie din cadrul Direcţiei Venituri a Primăriei Municipiului Arad, înregistrat cu nr.________/____________;
- avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 1, 2, 3, 4 şi 5.
În temeiul drepturilor conferite prin art. 46 din Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale,
HOTĂRĂŞTE:
Art. 1. Se aprobă procedura şi condiţiile de acordare a facilităţilor la plata obligaţiilor faţă de bugetul local în cazul unei calamităţi naturale, conform anexelor nr.1 şi 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.80/2004 privind stabilirea procedurii şi condiţiilor de acordare a facilităţilor la plata obligaţiilor faţă de bugetul local în cazul unei calamităţi naturale se abrogă.
Art.2. Prezenta se va duce la îndeplinire de către Primarul Municipiului Arad, prin serviciile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Arad şi va fi comunicată celor interesaţi de către Serviciul Administraţie publică locală.
Preşedinte de şedinţă, Secretar,
R O M Â N I A Anexa nr.1 la H.C.L.M. Arad nr.____/______
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
Procedura şi condiţiile de acordare a facilităţilor la plata
obligaţiilor faţă de bugetul local în cazul unei calamităţi naturale
În situaţia producerii unor calamităţi naturale (cutremure, inundaţii sau incendii provocate de fenomene naturale, alunecări sau prăbuşiri de teren etc.) se acordă scutire la plata:
- impozitului pe clădiri;
- impozitului pe teren;
- taxei pentru eliberarea certificatului de urbanism;
- taxei pentru eliberarea autorizaţiei de construire.
De aceste scutiri beneficiază persoanele fizice sau juridice, titulare ale obligaţiilor de plată aferente clădirilor şi/sau terenurilor care au fost afectate în urma calamităţii naturale.
Biroul Protecţie Civilă, Apărare din cadrul Primăriei Municipiului Arad, centralizează toate sesizările cetăţenilor referitoare la efectele calamităţii, pe care, în maxim 7 zile de la înregistrare, le înaintează comisiei de evaluare a pagubelor produse la imobilele şi gospodăriile inundate în urma unei situaţii de urgenţă, comisie numită prin Dispoziţia Primarului nr.463/06.03.2006.
În termen de 7 zile de la data primirii sesizărilor, comisia de evaluare a pagubelor, verifică pe teren sesizările, încheind un proces- verbal de constatare, conform anexei nr.2. Procesul- verbal se încheie în 4 exemplare, din care 1 exemplar rămâne la persoana afectată de calamitatea naturală, 1 exemplar rămâne la comisie, iar câte un exemplar se comunică Biroului Protecţie Civilă, Apărare, respectiv Biroului Juridic, Contestaţii, Trezorerie.
Înlesnirile la plată se acordă la cererea titularului impozitului pe clădiri/ teren, cerere ce trebuie vizată de către preşedintele comisiei de evaluare a pagubelor produse de calamităţile naturale.
Cererea de înlesnire la plată este însoţită de un extras de Carte Funciară nu mai vechi de 30 de zile şi se depune la organul fiscal în maxim 30 de zile de la data producerii calamităţii.
Cererile privind acordarea de înlesniri se aprobă nominal, pentru fiecare contribuabil, prin hotărâre a consiliului local.
Scutirea de la plata impozitului pe clădiri şi teren se aplică persoanelor în cauză cu începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care persoana depune documentele justificative în vederea scutirii.
Preşedinte de şedinţă, Secretar,
= ROMÂNIA = Anexa nr.2 la H.C.L.M. nr._____/_______
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
Subsemnaţii:
_____________________________________, din cadrul _______________
_____________________________________, din cadrul ________________
_____________________________________,din cadrul _________________,
ca urmare a cererii nr._____/_______, a d-lui (d-nei)__________________________, prin care solicită scutire la plata impozitului pe clădire şi/sau teren, pentru imobilul situat în Arad, str._____________________________nr.______,Bl.______, Sc.___, ap._____, conform H.C.L.M. Arad nr.______/________, deplasându-ne la faţa locului am constatat următoarele:
1. În urma calamităţii naturale produse, au fost afectate:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
2. Pagubele produse sunt:
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
3. Se impun luarea următoarelor măsuri:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
4. D-l /d-na_________________________, poate beneficia de scutire la plata impozitului pe clădire şi/sau teren, în acest scop fiind necesar să depună o cerere în acest sens, însoţită de u Extras CF, nu mai vechi de 30 zile. Cererea se depune în termen de maxim 30 de zile de la data producerii calamităţii, la sediul Primăriei Municipiului Arad, situat pe B- dul Revoluţiei nr.75,camera 5.
Prezentul proces- verbal s-a încheiat în 4 (patru) exemplare, în prezenţa d-lui (d-nei)___________________________, căruia i s-a înmânat 1 exemplar.
Data________________ Semnătura
Referitor la: expunerea de motive înregistrată cu nr._______/_________, a d-lui Gheorghe Falcă, primarul municipiului Arad;
Obiect: Propunerea de aprobare a procedurii şi condiţiilor de acordare a facilităţilor la plata obligaţiilor faţă de bugetul local în cazul unei calamităţi naturale.
Consideraţii de ordin general:
La art.286 alin.(4) din Legea nr.571/2003 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare se prevede: „(4) În cazul unei calamităţi naturale, consiliul local poate acorda scutire de la plata impozitului pe clădiri, a impozitului pe teren, precum şi a taxei pentru eliberarea certificatului de urbanism şi autorizaţiei de construire sau o reducere a acestora.”
Conform pct.220 alin.(1) din H.G. nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, reducerea/scutirea la plata impozitului pe clădiri şi teren poate fi acordată prin hotărâre a consiliului local, pe baza criteriilor şi procedurilor stabilite de către acesta.
Consideraţii de ordin economic:
Se propune scutire la plata impozitului pe clădiri, teren, taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism, taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire, pentru contribuabilii persoane fizice sau juridice care au în proprietate clădiri şi/sau terenuri care au fost afectate în urma calamităţilor naturale.
Consideraţii de ordin juridic: prevedrile art.286 alin.(4) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal şi pct.220 alin.(1) din H.G. nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
Având în vedere cele de mai sus,
PROPUNEM
În situaţia producerii unor calamităţi naturale (incendii, cutremure, inundaţii, alunecări sau prăbuşiri de teren, căderi de obiecte din atmosferă ori din cosmos, tornade etc.), se acordă scutire de la plata:
- impozitului pe clădiri;
- impozitului pe teren;
- taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism;
- taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire.
De aceste scutiri beneficiază contribuabilii persoane fizice sau juridice care au în proprietate clădiri şi/sau terenuri care au fost afectate în urma calamităţii naturale.
Clădirile/ terenurile afectate de calamitate trebuie să se regăsească în hotărârile Comitetului Municipal pentru Situaţii de Urgenţă şi în rapoartele de evenimente, încheiate în urma producerii calamităţii.
Înlesnirile la plată se acordă pe bază de cerere a titularului impozitului pe clădiri/ teren, însoţită de un extras de Carte Funciară nu mai vechi de 90 de zile. Cererea trebuie să fie vizată de către Şeful Centrului Operativ pentru Situaţii de Urgenţă.
Cererea de înlesnire la plată trebuie depusă la organul fiscal în maxim 30 de zile de la data producerii calamităţii.
Cererile privind acordarea de înlesniri se aprobă nominal, pentru fiecare contribuabil, prin hotărâre a consiliului local.
Scutirea de la plata impozitului pe clădiri şi teren se aplică persoanelor în cauză cu începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care persoana depune documentele justificative în vederea scutirii.
VICEPRIMAR, DIRECTOR EXECUTIV, DIRECTOR EXECUTIV ADJ., Tiberiu Dekany Petru Tamaş Pavel Neamţiu
ŞEF BIROU, VIZAT DE LEGALITATE,
Ioana Albu Timona Semerean
Red:/dact.AI
2ex./21.03.2005
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
PRIMAR
NR.___________/___________
EXPUNERE DE MOTIVE
Primarul Municipiului Arad,
Având în vedere:
- art.286 alin.(4) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
- pct. 220 alin.(1) din H.G. nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
În temeiul prevederilor art.46 din Legea nr.215/2001, a administraţiei publice locale şi ale art. 37 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Local al municipiului Arad, aprobat prin Hotărârea nr.275 din 13 iulie 2004, îmi exprim iniţiativa de promovare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect:
-propunerea de aprobare a condiţiilor de acordare a facilităţilor la plata obligaţiilor faţă de bugetul local în cazul unei calamităţi naturale