Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 28-04-2006 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Documentaţie Plan Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea - PUD SHOWROOM AUTO şi service, DN 79 km 4+557/ Arad, proiect nr. 14/2005, iniţiativa primarului.
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de sâmbătă, 29.04.2006, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
1. Documentaţie Plan Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea - PUD SHOWROOM AUTO şi service, DN 79 km 4+557/ Arad, proiect nr. 14/2005, iniţiativa primarului.
2. Documentaţie privind regulamentul de publicitate în municipiul Arad - iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea regulamentului de desfăşurare a activităţilor comerciale în municipiul Arad - iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea normelor obligatorii şi responsabilităţilor concrete ce revin instituţiilor publice, agenţilor economici, celorlalte persoane juridice şi cetăţenilor pentru gospodărirea municipiului Arad, regimul contravenţiilor - iniţiativa primarului.
5. Documentaţie Plan Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea PUD SERE CENTRALĂ TERMICĂ ŞI HALĂ SORTARE, Cornel Minişan nr. 1, Arad, proiect nr. 8/2006 - iniţiativa primarului.
Până la data de 12.05.2006, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 02.05.2006, între orele 8,00-17,00, la Centrul de Informare pentru Cetăţeni, camera 2.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă
SC inarch PREMO structures SRL BENEFICIAR:S.C. AUTO-TECHNIC S.R.L.
str. V.Milea nr. 3. ARAD 310131
tel. 0788/506685
0788/506642
cui 16420906 j02/844/13.05.2004
Beneficiar:
S.C. AUTO-TEHNIC S.R.L.
FOAIE DE CAPĂT
Proiect nr.: 14/2005 Faza: P.U.D.
Contract nr.: 14/2005
Denumire proiect: SHOWROOM AUTO SI SERVICE
DN 79 KM 4 + 557, ARAD
Conţinut volum: Plan Urbanistic de Detaliu
SC inarch PREMO structures SRL BENEFICIAR:S.C. AUTO-TECHNIC S.R.L.
str. V.Milea nr. 3. ARAD 310131
tel. 0788/506685
0788/506642
cui 16420906 j02/844/13.05.2004
FIŞĂ DE RESPONSABILITĂŢI
1. ÎNSUŞIREA DOCUMENTAŢIEI:
Administrator: DANA CORNELIA TUDOR
COSMIN MOTIU-SOCACIU
Manager proiect: arh. MIRCEA TUDOR
2. COLECTIV DE ELABORARE:
Arhitectura si sistematizare,
Cai de circulatie si accese: arh. MIRCEA TUDOR
stud. arh. COSMIN MOTIU
Instalaţii sanitare, edilitare: pr. VERONICA FERENŢI
Instalaţii electrice: ing. SACUI MIRCEA
Tehnologie: s.c.AUTO-TECHNIC s.r.l.
3. EDITARE:
Tehnoredactare: stud. arh.COSMIN MOTIU
Întocmit:
arh. MIRCEA TUDOR
SC inarch PREMO structures SRL BENEFICIAR:S.C. AUTO-TECHNIC S.R.L.
str. V.Milea nr. 3. ARAD 310131
tel. 0788/506685
0788/506642
cui 16420906 j02/844/13.05.2004
BORDEROU
A. PLAN URBANISTIC DE DETALIU
I. FOAIE DE CAPĂT 0
II. FIŞĂ DE RESPONSABILITĂŢI 0
III. BORDEROU PIESE SCRISE 0
IV. BORDEROU PIESE DESENATE 1
V. MEMORIU GENERAL 2
1.ELEMENTE DE RECUNOAŞTERE A INVESTIŢIEI
2.OBIECTUL STUDIULUI
3.DOCUMENTAŢII - REFERIRI LA STUDII ANTERIOARE
4.ANALIZA SITUAŢIEI EXISTENTE
5.STABILIREA MODULUI DE ORGANIZARE URBANISTICĂ ŞI REGLEMENTĂRI
6.ECHIPAREA TEHNICO - EDILITARĂ
7.OBSERVAŢII ŞI CONCLUZII
VI. ANEXE 12
1. ANEXA NR. 1-CERTIFICAT DE URBANISM NR. 2485/29.09.2005
2. ANEXA NR. 2-EXTRAS DE CARTE FUNCIARĂ NR. 66518
B. LISTA CU AVIZE ŞI ACORDURI PREALABILE ANEXATE ÎN COPIE
1. AVIZ GRUPUL DE POMPIERI „VASILE GOLDIS” AL JUD.ARAD..............................21
2. AVIZ APĂRARE CIVILĂ ARAD ..................................................................................23
3. AVIZ INSPECTORATUL de SANATATE PUBLICA ARAD.........................................24
Întocmit:
arh. MIRCEA TUDOR
BORDEROU PIESE DESENATE
1. RIDICARE TOPOGRAFICA vizata de OJGC ARAD 01 T
2. SITUAŢIA EXISTENTĂ Sc 1:1000 01 S
3. REGLEMENTĂRI URBANISTICE Sc. 1:1000 02 S
4. REGLEMENTĂRI EDILITARE Sc. 1:1000 03 S
5. OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ Sc. 1:1000 04 S
Întocmit:
arh. MIRCEA TUDOR
MEMORIU GENERAL
1. ELEMENTE DE RECUNOAŞTERE A INVESTIŢIEI
• Denumirea lucrării: SHOWROOM AUTO SI SERVICE, DN 79 KM.4+557,
ARAD, Jud. ARAD
• Număr proiect: 14/2005
• Faza de proiectare: Plan urbanistic de detaliu
• Beneficiar: S.C. AUTOTECHNIC S.R.L.
• Proiectant: S.C. inarch PREMO structures S.R.L. ARAD
2. OBIECTUL STUDIULUI
Prezenta documentaţie de urbanism s-a întocmit la comanda S.C. AUTOTECHNIC S.R.L. in vederea realizarii unui showroom auto, service si depozitari ce se mobileaza cu un numar de 2 hale ( cu suprafete construite la sol intre 700~1200mp, compartimentate ) cu obiect de activitate compatibil in organizarea functionala a incintei AUTOTECHNIC, axate pe producerea de:
• show-room~ magazin de prezentare ;
• birouri;
• ateliere de intretinere si reparatii auto;
• service parc de automobile; etc.
Mobilarea platformei se va realiza etapizat , intr-un interval de cca 3 ani autorizarea de construire urmand sa personalizeze la nivel urbanistic caracteristicile constructive si functionale in detaliu ale constructiilor.
La nivel de plan urbanistic de detaliu, se prezinta organizarea prin mobilare a incintei, utilitatile necesare functionarii activitatilor in incinta, distantele intre obiective, aliniamentul la fronturile strazilor, regimul de inaltime,accese in incinta, circulatii si platforme in cadrul incintei etc; SE STABILESTE PENTRU TOATE OBIECTIVELE/ constructiile supraterane din incinta o structura obligatorie la elementele de sustinere verticale: stalpi, pereti :STRUCTURA CONSTRUCTIVA din METAL, inchiderile, acoperirea constructiilor trebuind sa asigure cladirilor clasa de importanta III ( P 100) , gradul II de rezistenta la foc si categoria C de pericol de incendiu , cu suprafete ale compartimentelor de incendiu in jur de 1000mp. si volume intre 4000 si 6000 mc.
Documentaţia are la bază Certificatul de urbanism nr. 2485 din 29.09.2005 eliberat de Primaria Arad (Anexa nr. 1 in cadrul memoriului general).
Terenul propus în acest scop este situat in intravilanul localitatii Arad, pe DN 79, km 4 + 557, si este in proprietatea lui PISTRU POPA EUSEBIU MANEA.
Categoriile de lucrări necesare investiţiei vor fi:
a) Identificarea amplasamentului S.C. AUTOTECHNIC S.R.L. si bornarea terenului in proprietate in conformitate cu Extrasul de Carte Funciara 66518 nr. Top. 195.1773/1/2, intravilan, intindere 8000mp
b) Imprejmuire teren;
c) Realizarea de ridicari topografice si nivelmetrice;
d) Realizarea studiului geotehnic;
●In conformitate cu prevederile regimului local de urbanism si PUG ARAD:
e) Realizarea solutiei urbanistice in acord cu regulamentul UTR-ului, enuntata la lansarea comenzii;
f) Solicitarea in baza documentatiilor specifice de avize si acorduri, in conformitate cu CU nr.2485 din 29.09.2005 dupa cum urmeaza:
gestionarea sigurantei in exploatare a serviciilor publice: in zona
1. prevenirea si stingerea incendiilor
2. aparare civila
3. sanatatea populatiei
4. protectia mediului;
3. DOCUMENTAŢII - REFERIRI LA STUDII ANTERIOARE
Amplasamentul şi vecinătăţile se regăsesc ca obiect de studiu în Planul Urbanistic General al Oraşului Arad, proiect aprobat prin HCL oras Arad.
Conform Regulamentului PUG prevederile de zonificare sunt următoarele:
• Existent:dominant zonă industriala;
• Funcţiuni complementare admise ale zonei – unitati industriale nepoluante;
• Se va autoriza execuţia clădirilor cu funcţiuni complementare zonei industriale, spaţii de productie;
Conform proiectului autorizat in 2004, s-au obtinut urmatoarele avize de amplasament
• Aviz de amplasament favorabil R.A. APA-CANAL ARAD_14030 din 19.04.04
• Aviz tehnic favorabil ROMTELECOM – 27.04.04
• Aviz de principiu DISTRIGAZ-NORD_2310 din 19.04.04
• Aviz favorabil SC ELECTRICA SA_2806 din 01.03.04
• Autorizatia nr. 4857 din 07.06.04 de la CNADNR cu caracter permanent
4. ANALIZA SITUAŢIEI EXISTENTE
4.1 Folosinţa terenului
Terenul în limitele zonei studiate prezintă următoarele categorii de folosinţă:teren agricol, in intravilanul orasului Arad
la NE – Teren agricol intravilan, fara constructii
la SE – DN 79
la SV – Teren agricol intravilan fara constructii
la NV – Teren agricol intravilan fara constructii.
Terenul studiat are in prezent o constructie noua, hala metalica cu inchideri din sticla si panouri sandwich, este showroom auto, birouri si service auto. Proiectul a fost elaborat in 2004, si autorizat in acelasi an.
4.2 Analiza fondului construit existent
Incinta studiata are amplasata o costructie, actualmente fiind teren intravilan scos din circuit agricol, conform CU 2485 din 29.09.2005.
4.3 Analiza geotehnică
4.3.1 Amplasamentul
Prezenta documentaţie are drept scop, stabilirea condiţiilor optime de fundare ale amplasamentului indicat de către beneficiar, conform planului de situaţie anexat (desen 01). Obiectivul propus este construirea unei SHOWROOM AUTO SI SERVICE, pe etape (showroom auto si service in prima etapa, iar in cea de a doua depozitare si vestiare) si platforma aferenta.
Pentru obţinerea datelor necesare elaborării studiului s-au executat următoarele lucrări de investigare geotehnică:
1 foraj geotehnic manual Dn 8 5/8, pana la adancimea de 5,00 m;
incercarile de laborator aferente;
Amplasamentul indicat de către beneficiar este situat în orasul Arad, Dn 79 Arad-Oradea km 4 +600m(vezi planul de situatie 01).
Geomorfologic, terenul este plan, fiind situat pe terasa superioara a raului Mures.
Geologia zonei:
Din punct de vedere geologic amplasamentul este asezat pe formatiunile depresiunii panonice, depresiune care a luat nastere prin scufundarea lenta a unui masiv hercinic, constituit din sisturi cristaline.Peste cristalin, situat la cca 1000m adancime, stau discordant si transgresiv formatiunile sedimentare ale panonianului si cuaternarului. Cuaternarul are o grosime incepand de la o suprafata , de cca 250 m si este alcatuit din formatiuni lacustre si fluviatile (pleistocen si holocen) prezentand o stratificatie in suprafata de natura incrucisata, tipica formatiunilor din conurile de dejectie. Cuaternarul este constituit din pietrisuri si bolovanisuri in masa de nisipuri cu intercalatii de argile si prafuri argiloase.
Hidrologia zonei:
Amplasamentul se situeaza in localitatea Arad, iar alternanta de straturi permeabile (prafuri nisipoase si nisipuri cu pietris si bolovanis) permite ascensiunea apei subterane functie de variatiile regimului precipitatiilor din zona.
P100/92 incadreaza localitatea Arad intr-o zona seismica de calcul notata cu „D” careia ii corespunde un Ks=0,16 si un Tc=1,00 sec
Adancimea de inghet se situeaza in conformitate cu STAS 6054/77 la 0,80m de nivelul terenului.
4.3.2 Stratificaţia terenului
Lucrările de investigare geotehnică a terenului de fundare au pus in evidenta o stratificatie a terenului omogena atat pe verticala cat si pe orizontala pe suprafete intinse in zona si este alcatuita din:
- sol vegetal, până la 1.0m adâncime (în F1),
- argila prafoasa cafenie-galbuie cu concretiri de calciu plastic vartoasa pana la adancime 3.60 (in F1),
- argila prafoasa, nisipoasa cafenie-galbuie, plastic consistenta pana la adancimea de 5,00 (in F1).
Valorile obtinute din studiile de laborator, caracterizeaza stratele argiloase prezente pe amplasament ca pamanturi bune de fundare si asigura posibilitatea proiectarii si executarii obiectelor in conditii optime de fundare.
4.3.3 Apa subterană
A fost interceptata , in forajul efectuat, la adancimea de 3,20m (luna decembrie 2003).
Variatia nivelului apei subterane este legata de cantitatile de precipitatii cazute in zona, precum si de variatia nivelului raului Mures.
Se prevede un regim maxim ascensional al apei subterane pana la adancimea de 1,50 m.
Nivelul panzei freatice s-a masurat in foraj dupa executarea acestuia, iar nivelul apei este redat in detaliu pe fisele de stratificatie obtinute cu fiecare foraj si pe sectiunea geologo-tehnica anexate.
De nivelul maxim de ridicare al apei freatice se va tine seama la proiectarea tuturor obiectelor.
Apa subterana nu prezinta nici un tip de agresivitate asupra betoanelor din fundatii.
4.3.4 Concluzii şi recomandări
Stratificatia terenului de pe amplasament a fost aratata la capitolul anterior si este redata amanuntit la finele studiului geotehnic.
Din analiza rezultatelor obtinute cu lucrarile de cercetare ale terenului de fundare, se desprind urmatoarele aspecte importante:
Constructiile se vor funda la adancimea de 1,40m
Calculul terenului de fundare se va efectua pe baza presiunilor conventionale, terenul din zona activa permitand acest lucru, astfel
Presiunea conventionala de calcul a terenului de fundare se va considera pentru B= 0,60-1,00m si adancimile indicate, la incarcari in gruparea fundamentala Pconv= 230 Kpa
Pentru alte latimi si adancimi de fundare, la calculul presiunii conventionale se vor aplica corectiile de latime si de adancime din STAS 3300/2-85, considerand Pconv barat egal cu 260 Kpa.
Se estimeaza tasari uniforme mici, in medie 2,5-2,8 cm.
Daca local la cota de fundare apar alte tipuri de terenuri ca umpluturi, funduri unor gropi sau santuri prezente pe amplasament, acestea vor fi eliminate pana la interceptarea terenului argilos descris mai sus.
Pentru realizarea platformelor si pardoselilor se va tine seama de faptul ca in suprafata sunt prezente solurile vegetale negre apoi cafenii in baza, afanate in suprafata, cu o grosime de cca. 1,00-1,20m depuse peste stratul I de argila prafoasa cafenie-galbuie cu c. c. plastic vartoasa. Proiectantul de specialitate va elimina din acest strat cel putin 0,5-0,6 m adica pamantul negru, ramanand ca strat de fundare pamantul cafeniu. Terenul curatat de pamantul negru si inainte de intinderea primului strat de balast se va compacta bine cu utilaje adecvate. Se poate conta pe o presiune conventionala pentru terenul astfel obtinut si pentru adancimea respectiva de minimum 0,60m Pconv = 90Kpa. Deasemenea se poate conta pe un modul de deformatie liniara E= 8000 Kpa.
In timpul executarii forajelor nu s-au observat efecte ale poluarii solului si apei cu produse petroliere sau de alt gen.
Se vor prevedea sprijiniri la sapaturi mai adanci de 1,50 m, in spatii inguste.
Epuismentele se pot face direct din groapa de fundatie cu pompe obisnuite.
Inainte de inceperea turnarii betoanelor in primele gropi de fundatii, beneficiarul si constructorul au obligatia de a chema geotehnicianul pentru a verifica natura terenului de la cota realizata si consemnarea acestui fapt intr-un p.v.
P100/92 – incadreaza localitatea Arad intr-o zona seismica de calcul „D” careia ii corespunde un Ks = 0,16 si un Tc = 1,00 sec.
4.4 Căile de comunicaţie
Obiectivul propus se afla pe partea stanga a drumului national DN 79 in directia iesirii din localitate Arad.
Terenul are asigurată posibilitate de intrare şi ieşire din drumul de exploatare care este perpendicular pe DN 79 si face legatura intre acesta si CET Arad.
In conformitate cu prevederile O.G. nr.43/1997 privind regimul drumurilor nationale si normelor tehnice aprobate prin Ord. M.T. nr.571/1997, pe baza cererii beneficiarului si a documentatiei depuse anterior pentru obtinerea autorizatiei de construire pentru prima etapa a obiectivului, s-a eliberat autorizatia nr. 4857 din 07.06.2004 pentru amplasarea obiectivului.
Autorizatia are caracter permanent.
5 STABILIREA MODULUI DE ORGANIZARE URBANISTICĂ ŞI REGLEMENTĂRI
5.1 Elemente de temă
De comun acord cu beneficiarul, se propune realizarea unui obiectiv, avand urmatoarele caracteristici:
• Doua corpuri de cladire cu spatii sociale,birouri, showroom auto,service;
• Asigurarea acceselui atat in incinta, cat si unor accese in spatiile de depozitare, si service ;
• Pietonale, parcari si platforme betonate;
• Spatii verzi;
• Etapizarea lucrarilor de constructie (nespecificata prin tema)
5.2 Propuneri de organizare a terenului
5.2.1 Urbanism – arhitectură
Forma partial regulata a perimetrului terenului disponibil, amplasarea fata de drumul national DN 79 (cu o latura la frontul drumului national),deschiderea la frontul drumului, au permis solutia de organizare functionala a terenului in asa fel incat sa indeplineasca si cererile exprese ale beneficiarului.
Accesul pe parcela S.C. AUTO-TECHNIC S.R.L. se realizeaza printr-o poarta care se deschide in drumul de exploatare perpendicular pe DN79 realizandu-se astfel legatura cu exteriorul.
Se disting doua tipuri de hale (in functie de suprafata construita), cu acces dinspre drumul de exploatare:
- hale cu Ac= 1460 mp (1 buc.)
- hale cu Ac= 1144 mp (1 buc.)
Platforma stabilita prin tema se poate accesa astfel dinspre singura poarta, cu ajustarile drumurilor de incinta prevazute, la trafic greu.
Terenul nefiind actualmente liber de sarcini permite totusi o interventie de amenajare functionala si peisagistica de reprezentare.
Pentru incinta s.c. AUTO-TECHNIC s.r.l. s-a propusin prima etapa de dezvoltare a obiectivului si
conducta noua de apa pentru stingerea incendiu ce traverseaza incinta cuprinzand toate zonele de productie
cu un rezervor apa semiingropat,retea hidranti exteriori
insotita fiind de o retea de apa rece propusa la care s-a prevazut un C.A. (camin apometre propus, la intrarea bransamentului in incinta s.c. AUTO-TECHNIC s.r.l. ).
Solutia de amenajare si organizare functionala s-a realizat urmarind firul logic al desfasurarii tehnologiei (ce vor fi detaliate mai jos), la cererea beneficiarului, partea de urbanism propunand o corecta gabaritare dimensionala si functionala a acestor spatii de prezentare, service si depozitare.
Constructiile si amenajarile prezentate in documentatia de fata (plansa 02S) se extind pe o suprafata de aproximativ 8 000 mp.
Prin prezenta documentaţie de urbanism se propun următoarele măsuri de organizare a terenului:
a) Se realizează sistematizarea verticală a terenului natural de pe amplasament.
b) Se realizează platforma carosabilă de acces care se racordează la drumurile publice existente;
c) Se realizeaza imprejmuire plasa zincata, ancorata pe stalpi metalici;
d) S-a realizat, in prima etapa, 1 hala cu showroom auto, cu service auto si spatiile pentru birouri,precum şi amenajările exterioare la nivelul terenului sistematizat (parcari, accese secundare catre zonele de depozitare,la limita nord-estica a terenului).
• showroom-uri~ magazine prezentare ;
• birouri;
• ateliere de intretinere si reparatii auto;
• service parc de automobile; etc.
Mobilarea platformei se va realiza etapizat , intr-un interval de cca 3 ani autorizarea de construire urmand sa personalizeze la nivel urbanistic caracteristicile constructive si functionale in detaliu ale constructiilor.
La nivel de plan urbanistic de detaliu, se prezinta organizarea prin mobilare a incintei, utilitatile necesare functionarii activitatilor in incinta, distantele intre obiective, aliniamentul la fronturile strazilor, regimul de inaltime,accese in incinta, circulatii si platforme in cadrul incintei etc; SE STABILESTE PENTRU TOATE OBIECTIVELE/ constructiile supraterane din incinta o structura obligatorie la elementele de sustinere verticale: stalpi, pereti :STRUCTURA CONSTRUCTIVA din METAL, inchiderile, acoperirea constructiilor trebuind sa asigure cladirilor clasa de importanta III ( P 100) , gradul II de rezistenta la foc si categoria C de pericol de incendiu , cu suprafete ale compartimentelor de incendiu in jur de 1000mp. si volume intre 4000 si 6000 mc.
5.2.2.Tehnologie
PROFILUL DE ACTIVITATE
Activitatile principale desfasurate in acest obiectiv, vor fi :
• show-room-uri~ magazine prezentare ;
• birouri;
• ateliere de intretinere;
• service parc de automobile; depozitare etc.
ORGANIZAREA UNITATILOR
1.1 Obiectul de activitate
-Showroom auto si reparatii auto
1.2 Numar de schimburi preconizate
- 2
1.3 Numar personal muncitor si coordonator/scimb
- 2 x 11/tura, 10 oameni si 1 coordonator
2. ZONA DE DEPOZITARE
2.1 Stabilirea modului de asezare a materialelor : pe europaleti
2.2 Personal de deservire: actualmente,nu exista personal specializat, atributiile fiind satisfacute de catre oricare persoana angajata.,odata cu dezvoltarea activitatii, prin regulament de ordine interioara responsabilitatile urmand a se diversifica.
5.3 Regimul de înălţime
Obiectivele propuse ( hale) vor fi clădiri parter cu eventual mezanin, cu înălţimea totală H.max.=9.00m.
5.4 Regimul de aliniere a construcţiilor
5.4.1 Alinierea terenului
Terenul considerat are limita la marginea prospectului drumului national DN 79, si are frontul stradal de 37,5 m
5.21.20. Alinierea construcţiilor
Clădirile halelor se vor amplasa la:
- 60,00 m din axul drumului national DN 79;
- 14,00 m de limita de proprietate din NE;
- 0,60 m de limita de proprietate SV;
5.5 Modul de utilizare a terenului
Folosinţa principală propusă este reprezentanta auto, cu vanzare, si service auto
Gradul de ocupare conform STAS 7468-80, G= X100, pe suprafaţă teren incinta AUTO-TECHNIC, este:
• existent: G= 11,16%
• propus: G=32,57%
5.5.1Bilanţ teritorial aferent suprafeţei de teren aferente fabricii
P.O.T. Existent Propus
11.16% 32.57%
C.U.T. 0.13 0.33
NOTA: cf. Ordinului 91/1991 M.L.P.A.T.pentru P.O.T. si C.U.T. nu se iau in considerare decat constructiile supraterane.
5.5.1.1.BILANŢ TERITORIAL
ZONIFICAREA FUNCŢIONALĂ
5.5.2.Regimul juridic al terenului
Terenul situat în intravilanul oraşului Arad are următoarea situaţie juridică:
- Terenul de pe DN 79, km.4+557se afla in proprietatea particulara a lui Pistru Popa Eusebiu Manea
6 ECHIPAREA TEHNICO-EDILITARĂ
6.1 Alimentarea cu apă şi canalizare
6.1.1 Situaţia existentă
În zona amplasamentului propus nu exista retea de canalizare. Există reţea de apă pe drumul national DN 79, frontul opus.
Amplasarea constructiilor nu vor afecta aceste utilitati.
6.2.Propuneri
Alimentarea cu energie termică
6.1.2 Situaţia existentă
Pe amplasament nu exista retea de alimentare cu energie termica.
2.1.1. Situaţia propusă
Alimentarea cu energie termica a obiectivului se va realiza cu ajutorul centralelor termice prevazute si care are acces de racordare la reteaua existenta / propusa de apa rece si la butelia de Butan gas, urmand sa se puna accent deosebit pe reciclarea energiei termice si pe procedee neconventionale de alimentare cu energie termica .
2.2. Alimentare cu energie electrică şi telefonie
2.2.1. Situaţia existentă
Pe marginea drumului national DN 79, trece o linie electrică aeriană de 20kVA POLTURA, la limita de proprietate a beneficiarului.
In ceea ce priveste reteaua si instalatiile de telecomunicatii, pe amplasament acestea nu exista.
2.2.2. Situaţia propusă
Alimentarea cu energie electrica a obiectivului se face din reţeaua orăşenească, conform proiect s.c. ELECTRICA s.a. sucursala Arad, prin intermediul unui POST DE TRANSFORMARE pe stalp din beton, investitie proprie a beneficiarului, amplasat in incinta proprie s.c. AUTOTECHNIC s.r.l. si a unei firide de branşament, de unde se va alimenta în cablu armat cu rezistentă la foc, protejat în tub PVC-G, tabloul electric general-TGD.
Conform datelor de baza consemnate in tema de proiectare si chestionarul energetic, puterea maxima simultan absorbita de noul consumator este de 27 kW, 30kVA.
Sursa de energie electrica din zona este LEA 20 kV POLTURA-Horia, echipata cu conductoare AlOl 3x95/15 mmp, incarcata in schema normala de functionare la 60A (2,078 MVA), capabila sa preia puterea solicitata de noul consumator.
Pentru alimentarea cu energie electrica a noului consumator, solutia propusa de proiectantconsta din – LEA 20 kV, L=10m
- PTA 20/0,4kV – 40kVA
- Reglementare LEA 20kV
o Pentru telefonizarea noului obiectiv se propune realizarea unui racord la reţeaua stradală.
7 OBSERVAŢII, CONCLUZII:
Pentru întocmirea prezentei documentaţii de urbanism au fost consultate următoarele proiecte din seria urbanism şi amenajarea teritoriului din colecţia “Metodologii - cadru” pentru elaborarea documentaţiilor de urbanism, elaborate de Institutul de cercetare, proiectare în urbanism şi amenajarea teritoriului “URBANPROIECT” al M.L.P.A.T.
• Regulamentul local de urbanism aferent
Prezenta documentaţie s-a întocmit conform prevederilor cuprinse în următoarele acte normative în vigoare:
Legea nr. 50/1991 republicată cu modificări;
Legea nr. 125/1996;
Legea nr. 10/1995;
Ordinul M.L.P.T.L. nr. 1943/2001;
Regulamentul general de urbanism aprobat prin H.G.R. nr. 525/1996;
După aprobarea P.U.D., investitorul, pe baza Certificatului de urbanism emis de Consiliul Local al Oraşului Arad, va trece la fazele P.T. - D.E. de proiectare, scoatere din circuit agricol, intocmirea p.o.e.,documentatii in baza carora se obtine autorizarea deconstruire, verificarea documentatiilor de vatre verificatori M.L.P.T.L., etc...
Toate categoriile de lucrări vor fi în sarcina investitorului s.c. AUTO-TECHNIC s.r.l.
Intocmit: Arhitectura si sistematizare,
Cai de circulatie si accese: arh. MIRCEA TUDOR
Instalaţii sanitare: pr. VERONICA FERENŢI
Instalaţii electrice: ing. SACUI MIRCEA
Tehnologie: s.c.AUTO-TECHNIC s.r.l.
s.c. inarch PREMO structures s.r.l.
j 02 844/ 2004
str. V. MILEA nr.3
tel/fax 0257 251477 Pr. nr.
Beneficiar:
Denumire pr:
Conţinut volum: 14/2005 Faza: PUD
S.C. „ AUTO-TECHNIC” S.R.L.
SHOWROOM AUTO SI SERVICE
DN 79, KM 4 + 557, ARAD
Plan Urbanistic de Detaliu
CAIET DE SARCINI
LISTA CATEGORIILOR DE LUCRĂRI
Nr. crt. CATEGORIA DE LUCRĂRI
1. Eliberare amplasament, acord vecini
2. Sistematizare verticală teren, umpluturi, compactare, ziduri sprijin
3. Construcţii clădiri (hale, soproane,rezervor stingere incendiu)
4. Instalaţii tehnologice (rezervoare, pompe, conducte)
5. Echipare edilitară - racorduri: apă, canalizare, energie electrică, devieri reţele,RETELE NOI
6. Drumuri, platforme în incintă
7. Drum acces intrare - ieşire
8. Spaţii verzi, amenajări exterioare
SARCINI DE REALIZARE, ADMINISTRARE ŞI ÎNTREŢINERE
LUCRĂRI ÎN SARCINA CONSILIULUI LOCAL AL ORESULUI ARAD LUCRĂRI ÎN SARCINA
s.c. AUTO-TECHNIC s.r.l.
Realizare, execuţie Aprobare PUD Idem lista categoriilor de lucrări
Administrare, întreţinere - 1. Clădiri
2. Spaţii verzi
3. Platforme
4. Instalaţii tehnologice
5. Instalaţii edilitare
8 CONDIŢII DE UTILIZARE P.U.D.
După aprobarea P.U.D., investitorul, pe baza Certificatului de urbanism emis de Consiliul Local al Oraşului ARAD, va trece la fazele P.T. - D.E.,P.A.C., P.O.E. ,de proiectare, scoatere din circuit agricol.
9 CONCLUZII ŞI RECOMANDĂRI
Propunerile din cadrul P.U.D.-ului vor sta la baza fazelor de proiectare ulterioare (P.T. - D.E. .,P.A.C., P.O.E.).
Întocmit:
arh. MIRCEA TUDOR