Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 13-12-2006 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului public de administrare a patinoarului artificial din municipiul Arad - iniţiativa primarului
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de joi, 14.12.2006, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
1. Proiect de hotărâre privind înfiinţarea Serviciului public de administrare a patinoarului artificial din municipiul Arad - Iniţiativa primarului
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea Caietului de sarcini şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a activităţii desfăşurată pe patinoarul artificial din municipiul Arad - iniţiativa primarului
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului public de administrare a patinoarului artificial din municipiul Arad - iniţiativa primarului
Până la data de 29.12.2006, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 14.12.2006, între orele 8,00-17,00, la Centrul de Informare pentru Cetăţeni, camera 2.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă
ROMÂNIA Avizat
JUDEŢUL ARAD SECRETAR
MUNICIPIUL ARAD Doina Paul
CONSILIUL LOCAL
PROIECT
HOTĂRÂREA nr.__________
din ________________2006
privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului public de administrare a patinoarului artificial din municipiul Arad .
Consiliul Local al Municipiului Arad,
Având în vedere :
- iniţiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată în expunerea de motive, înregistrată cu nr.___________/_______________;
- raportul Direcţiei Tehnice nr. _____________________;
- avizul Comisiilor de specialitate ale Consiliului Local nr.__________;
-În considerarea prevederilor H.G. nr. 955/2004 pentru aprobarea reglementărilor-cadru de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local
În temeiul art. 38 alin. 2 lit. „d“, alin. 6 lit. „a“ şi art. 46 alin. 1 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, cu modificările şi completările ulterioare, adoptă prezenta
HOTĂRÂRE
Art. 1. Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a serviciului public de administrare a patinoarului artificial din municipiul Arad , prezentat în anexă, parte integrantă la prezenta hotărâre.
Art. 2. Prezenta hotărâre se comunică celor interesaţi prin grija Serviciului Administraţie Publică Locală.
Primarul Municipiului Arad,
Având în vedere :
-prevederile Ordonanţei de Guvern nr.71/ 2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local ,
-obligativitatea elaborării regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciilor publice conform legislaţiei în vigoare.
-necesitatea asigurării funcţionării serviciilor publice în regim de continuitate şi permanenţă,
În temeiul prevederilor art. 46 din Legea nr. 215/2001, a administraţiei publice locale şi ale art. 58 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Local al Municipiului Arad, aprobat prin Hotărârea nr. 196 din 25 iunie 2002, îmi exprim iniţiativa de promovare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect ” propunerea de aprobare a Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului public de administrare a patinoarului artificial din municipiul Arad ”, în susţinerea căruia formulez următoarea :
EXPUNERE DE MOTIVE
Pentru exploatarea patinoarului în condiţii de eficienţă maximă şi pentru asigurarea monitorizării şi controlului activităţii desfăşurate pe patinoarul artificial din municipiul Arad este necesară elaborarea şi aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului de administrare patinoar artificial.
Veniturile estimate a se încasa în primele 5 ( cinci) luni de funcţionare pentru un coeficient de utilizare de 50% din capacitatea maximă sunt de aprox. 2.273.750 lei;
În extrasezon suprafaţa betonată poate fi folosită pentru alte activităţi sportive şi de agrement, care la rândul lor constituie surse de venit la bugetul local.
Având în vedere cele de mai sus,
PROPUN
Aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului public de administrare a patinoarului artificial din municipiul Arad .
PRIMAR,
Ing. Gheorghe Falcă
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
DIRECŢIA TEHNICĂ
Nr._________/T11/________________
R A P O R T
al serviciului de specialitate
Referitor la : expunerea de motive înregistrată cu nr. _______ din __________ a domnului Gheorghe Falcă , primarului Municipiului Arad ;
Având în vedere:
-prevederile Ordonanţei de Guvern nr.71/ 2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local ,
-dreptul şi obligaţia administraţiei publice locale de a monitoriza şi de a controla modul de respectare şi de îndeplinire de către operator a obligaţiilor asumate, cantitatea, calitatea şi eficienţa serviciilor prestate
-obligativitatea elaborării regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciilor publice conform legislaţiei în vigoare.
- necesitatea asigurării funcţionării serviciilor publice în regim de continuitate şi permanenţă,
PROPUNEM
Aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Serviciului ,,Administrare patinoar artificial” .
DIRECTOR EXECUTIV DIRECTOR EXECUTIV ADJ.
Răzvan Popa Ioan Ignat
``` ANEXA
La HCLM nr._________
privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului public de administrare a
patinoarului artificial din municipiul Arad
REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE
al Serviciului ,,Administrare patinoar artificial”
CAP. I. DISPOZITII GENERALE
Art. 1
Serviciul “Administrare patinoar artificial” denumit în continuare „serviciu", se organizează şi funcţionează ca şi compartiment pentru administrarea domeniului public şi privat , fără personalitate juridică.
Art. 2
Sediul serviciului este situat in Arad str. Cetăţii FN.
Art. 3
Patrimoniul serviciului este format din bunurile mobile si imobile, conform inventarului, inclus în patrimoniul municipiului Arad.
Art. 4
Personalul Serviciului, al cărui angajator este primarul municipiului Arad, are calitatea de personal contractual. Raporturile de muncă ale personalului contractual sunt reglementate de prevederile Codului Muncii (Legea nr. 53/2003 ) şi completate prin acte normative specifice aplicabile personalului contractual din sectorul bugetar, se supune normelor de conduită profesională prevăzute de Codul de conduită a personalului contractual autorităţi şi instituţii publice – Legea nr.477/ 2004.
Principiile care guvernează conduita profesională a personalului contractual din cadrul Serviciului sunt următoarele:
- supremaţia constituţiei şi a legii;
- prioritatea interesului public;
- asigurarea egalităţii de tratament a cetăţenilor în faţa autorităţilor publice;
- profesionalismul;
- imparţialitatea şi independenţa;
- integritatea morală;
- libertatea gândirii şi a exprimării;
- cinstea şi corectitudinea;
- deschiderea şi transparenţa.
CAP. II OBIECTUL DE ACTIVITATE
Art. 5
(1) Serviciul are ca atribuţii: organizarea, administrarea, exploatarea, amenajarea şi întreţinerea Patinoarului artificial a municipiului Arad, precum şi a zonei de parcare aferentă patinoarului.
(2) Zona de parcare este delimitată de incinta patinoarului, str. Cetăţii, zona de agrement Club Activ şi malul râului Mureş.
(3) Serviciul va acţiona permanent în vederea îndeplinirii în mod corespunzător a atribuţiilor cei revin din legi, ordonanţe, hotărâri, dispoziţii.
(4) În problemele de specialitate Serviciul propune, în conformitate cu procedura legală, proiecte de hotărâri şi întocmeşte referate de specialitate în vederea supunerii spre aprobare autorităţilor locale competente.
CAP. III RELAŢII DE COLABORARE
Art. 6
În realizare obiectului de activitate Serviciul colaborează cu:
- aparatul de specialitate al primarului;
- servicii publice aflate în subordinea Consiliului Local al municipiului Arad;
- instituţii publice.
CAP. IV CONDUCEREA ŞI CONTROLUL
Art. 7
Serviciul face parte din cadrul Direcţiei Tehnice, a cărei coordonare a activităţii este asigurată de către primarul municipiului Arad.
Directorul executiv adjunct al Direcţiei Tehnice conduce şi controlează Serviciul, fiind subordonat Directorului executiv.
Conducerea operativă a serviciului este asigurată de un şef serviciu, numit în condiţiile legii, ca urmare a promovării concursului sau examenului.
Art. 8
Numărul de personal se aprobă de către Consiliul Local, prin hotărâre la propunerea Primarului.
Angajarea personalului se face de către Primar, prin dispoziţie, ca urmare a promovării concursului.
Art. 9
Salarizarea personalului se stabileşte potrivit legislaţiei, aplicabilă personalului contractual din sectorul bugetar.
Salarizarea personalului angajat se stabileşte potrivit legii.
Art. 10
Controlul se poate exercita din oficiu sau la sesizare, pe baza dispoziţiei emisă de primar.
CAP. IV ADMINISTRAREA PATINOARULUI ARTIFICIAL
Art. 11
Serviciul Administrare patinoar artificial al municipiului Arad va asigura administrarea, organizarea şi întreţinerea patinoarului şi a parcării aferente având următoarele obligaţii:
- execută lucrări de întreţinere şi reparaţii a patinoarului;
- asigură bună funcţionare a uzinei de frig pe timpul funcţionării Patinoarului;
- asigură, pe timp de iarnă , formarea şi întreţinerea gheţii pe pista de patinaj şi a utilajului de curăţat gheaţă;
- asigură un număr suficient de patine în stare bună de funcţionare pentru închiriere;
- asigură buna funcţionare a instalaţiilor sanitare, pe toată durata anului;
- asigură prin personalul pe care îl are buna desfăşurare a programului cu publicul, asigurând garderoba, închiriere, ascuţit patine, fond sonor şi gheaţă de bună calitate prin curăţarea ei după fiecare program de patinaj;
- asigură liniştea şi siguranţa celor care vin la programul de patinaj;
- în extrasezon asigură conservarea uzinei de frig şi va pregăti suprafaţa betonată pentru alte activităţi sportive şi de agrement;
- asigură buna desfăşurare a altor activităţi pe pista patinoarului dispuse şi aprobate de conducere precum şi curăţenia în incinta patinoarului;
- întocmeşte Nota de fundamentare pentru aprobarea tarifelor de intrare, închiriere, ascuţit patine, închiriere spaţii de către Consiliul Local pentru sezonul de iarnă şi vară;
- asigură paza permanentă a patinoarului şi a uzinei de frig;
- răspunde de aplicarea N.T.S.M. şi P.S.I.
Sumele încasate pe parcursul unei zile de funcţionare vor fi depuse a doua zi la ora 9 de către casierul patinoarului la casieria centrală a Direcţiei Venituri, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
Casierul întocmeşte situaţia zilnic a încasărilor precum şi a centralizatorului lunar şi le predă la sediul Direcţiei Tehnice.
CAP. V CONTABILITATEA SI FINANTAREA
Art. 12
Finanţarea cheltuielilor curente de funcţionare ţi exploatare ale serviciului se asigură din venituri proprii şi din subvenţii alocate de la bugetul local.
Bugetul Serviciului este inclus în bugetul municipiului Arad.
Evidenţa contabilă se organizează şi se conduce prin direcţiile de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiului Arad.
Art. 13
Cheltuielile curente pentru asigurarea funcţionării propriu-zise a serviciului public, respectiv pentru asigurarea întreţinerii, reabilitării şi exploatării infrastructurii aferente, se asigură prin încasarea de la utilizatori, pe baza tarifelor, preţurilor a unor sume reprezentând contravaloarea serviciului prestat, sau prin subvenţii de la bugetul local, cu respectarea următoarelor condiţii:
a) organizarea şi desfăşurarea pe principii şi criterii comerciale şi concurenţiale a activităţii prestate;
b) reflectarea costului efectiv al prestării serviciului în structura şi nivelul preţului biletelor;
c) ajustarea periodica a preturilor si a tarifelor;
d) recuperarea cheltuielilor prin tarife sau preţul biletelor;
e) acoperirea prin tarife şi preţul biletelor cel puţin a sumelor investite si a cheltuielilor curente de funcţionare si de întreţinere a serviciului public;
f) calcularea, înregistrarea şi recuperarea uzurii fizice şi morale a mijloacelor fixe specifice infrastructurii aferente prin preţ sau tarif.
Art. 14
(1) Finanţarea şi realizarea investiţiilor aferente serviciului public se fac cu respectarea legislaţiei în vigoare privind iniţierea, fundamentarea, promovarea şi aprobarea investiţiilor publice, a legislaţiei privind achiziţiile publice de lucrări, bunuri şi servicii şi cu respectarea dispoziţiilor legale referitoare la calitatea şi disciplina în construcţii, urbanism şi amenajarea teritoriului.
(2) Finanţarea lucrărilor de investiţii se asigură din următoarele surse:
a) subvenţii de la bugetul local;
b) venituri proprii;
c) alte surse constituite potrivit legii.
CAP. VI PREŢURI, TARIFE
Art. 15
(1) Nivelul preţurilor şi/sau al tarifelor se fundamentează pe baza costurilor de producţie şi exploatare, a costurilor de întreţinere şi reparaţii, a amortismentelor aferente capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, a ratelor pentru restituirea creditelor, a dobânzilor aferente împrumuturilor contractate şi include o cotă pentru crearea resurselor necesare dezvoltării şi modernizării infrastructurii edilitar urbane.
(2) Aprobarea preturilor şi a tarifelor se face de către Consiliul local.
(3) Structura şi nivelul preţurilor şi tarifelor vor fi stabilite astfel încât:
a) să acopere costul efectiv al serviciului prestat;
b) să acopere cel puţin sumele investite şi cheltuielile curente de întreţinere şi exploatare;
c) să descurajeze consumul excesiv şi risipa;
d) să încurajeze exploatarea eficientă a serviciului şi protecţia mediului;
e) să încurajeze investiţiile de capital;
(4) Metodologia de fundamentare a nivelului preţurilor, precum şi cea de aprobare a acestora se vor stabili de către Consiliul local, la propunerea primarului.
Art. 16
(1) Serviciul public are obligaţia de a aplica preţurile avizate şi aprobate conform procedurii legale.
(2) Preţurile şi tarifele avizate trebuie să respecte următoarele cerinţe:
a) asigurarea prestării serviciului la nivelurile de calitate şi la indicatorii de performanţă stabiliţi de Consiliul local;
b) realizarea unui raport calitate/cost cât mai bun pentru serviciul prestat;
c) asigurarea exploatării şi întreţinerii eficiente a bunurilor aparţinând domeniului public şi privat al municipiului Arad.
CAP. VII DISPOZITŢI FINALE
Art. 17
Programul de lucru al personalului din cadrul serviciului este de 40 ore săptămânal, desfăşurat în 6 zile.
Prevederile regulamentului se completează cu cele ale actelor normative în vigoare specifice obiectului de activitate a Serviciului. Modificarea Regulamentului se aprobă prin hotărâre a Consiliului Local al municipiului Arad.
Prezentul regulament se aplică de la data intrării în vigoare a Hotărârii C.L.M. Arad de aprobare.
Anexa
STATUL DE FUNCŢII
privind Serviciul public Administrare Patinoar din municipiul Arad
Nr. crt. Funcţia Nivel studii Număr posturi
1. Şef birou public – Insp. de spec. gr. IA S 1
2. Referent I M 3
3. Referent debutant M 3
TOTAL: 7