Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 13-12-2006 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect de hotărâre privind înfiinţarea Serviciului public de administrare a patinoarului artificial din municipiul Arad - Iniţiativa primarului
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de joi, 14.12.2006, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
1. Proiect de hotărâre privind înfiinţarea Serviciului public de administrare a patinoarului artificial din municipiul Arad - Iniţiativa primarului
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea Caietului de sarcini şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a activităţii desfăşurată pe patinoarul artificial din municipiul Arad - iniţiativa primarului
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului public de administrare a patinoarului artificial din municipiul Arad - iniţiativa primarului
Până la data de 29.12.2006, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 14.12.2006, între orele 8,00-17,00, la Centrul de Informare pentru Cetăţeni, camera 2.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă
ROMÂNIA PROIECT Avizat
JUDEŢUL ARAD SECRETAR
MUNICIPIUL ARAD Doina Paul
CONSILIUL LOCAL
HOTĂRÂREA nr._________
din_________________2006
privind înfiinţarea Serviciului public de administrare a patinoarului artificial din municipiul Arad
Consiliul Local al Municipiului Arad,
Având în vedere:
-iniţiativa primarului municipiului Arad, exprimată în expunerea de motive înregistrată cu nr.________ din_____________;
-raportul Direcţiei Tehnice înregistrat cu nr.________din_____________;
-avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad;
- prevederile Ordonanţei de Guvern nr.71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local ,
În temeiul prevederilor art. 38, lit. __, precum şi ale art. 46, alin. ( ) din Legea nr.215/2001, a administraţiei publice locale, adoptă prezenta
HOTĂRÂRE
Art.1. (1)Se aprobă înfiinţarea Serviciului public de administrare a patinoarului artificial din municipiul Arad
(2)Se aprobă Studiul de fundamentare şi stabilirea formei de gestionare a serviciului public de administrare a patinoarului artificial în municipiul Arad, prezentat în anexă, parte integrantă a prezentei hotărâri.
Art.2. Se aprobă gestionarea directă a Serviciului public de administrare a patinoarului artificial din municipiul Arad.
Art.3. Prezenta hotărâre se va comunica tuturor celor interesaţi prin grija Serviciului Administraţie Publică Locală.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ SECRETAR
ANEXĂ
la HCLM nr._________
privind înfiinţarea Serviciului public de administrare a patinoarului artificial din municipiul Arad
STUDIU DE FUNDAMENTARE
Privind înfiinţarea Serviciului Public „Serviciul public de administrare patinoar artificial în municipiul Arad”
I. Date generale
1.1 Obiectul de activitate al serviciului
Pentru desfăşurarea de activităţi specifice sezonului de iarnă în municipiul Arad nu există baze sportive cu acest profil, în acest sens Primăria Municipiului Arad a considerat oportun şi necesar construirea unui patinoar cu dublă funcţionalitate :
- iarna ca şi patinoar artificial
- vara – toamna pistă pentru role şi alte activităţi sportive.
Pentru buna desfăşurare şi gestionare a activităţilor ce se vor desfăşura pe patinoar este necesară înfiinţarea unui serviciu public.
Serviciul are ca atribuţii organizarea, administrarea, exploatarea şi întreţinerea patinoarului artificial precum şi a zonei de parcare aferente acestuia.
1.2 Descrierea serviciului
Serviciul administrare patinoar artificial va asigura administrarea, organizarea şi întreţinerea patinoarului şi a parcării aferente având următoarele obligaţii.
- execută lucrări de întreţinere şi reparaţii a patinoarului;
- asigură buna funcţionare a uzinei de frig pe timpul funcţionării patinoarului;
- asigură, pe timp de iarnă, formarea şi întreţinerea gheţii pe pista de patinaj şi a utilajului de curăţat gheaţă;
- asigură un număr suficient de patine în stare bună de funcţionare pentru închiriere;
- asigură buna funcţionare a instalaţiilor sanitare pe toată durata anului;
- asigură prin personalul pe care-l are, buna desfăşurare a programului cu publicul asigurând garderoba, închiriere, ascuţit patine, fond sonor şi gheaţă de bună calitate prin curăţarea ei după fiecare program de patinaj;
- asigură liniştea şi siguranţa celor care vin la programul de patinaj;
- în extrasezon asigură conservarea uzinei de frig şi va pregăti suprafaţa betonată pentru alte activităţi sportive şi de agrement;
- asigură buna desfăşurare a altor activităţi pe pista patinoarului, dispuse şi aprobate de conducere, precum şi curăţenia în incinta patinoarului;
- întocmeşte nota de fundamentare pentru aprobarea tarifelor de intrare, închiriere, ascuţit patine, închiriere spaţii de către Consiliul Local pentru sezonul de iarnă şi vară;
- asigură paza permanentă a patinoarului şi a uzinei de frig;
- răspunde de aplicarea NTSM şi PSI.
II. Motivaţia gestiunii directe
2.1 Motive de ordin economico-financiar
În programul de investiţii pe anul 2006 Primăria Municipiului Arad a prevăzut realizarea investiţiei „Construcţie patinoar artificial” din fondul de la bugetul local, investiţiei ce va fi finalizată la începutul lunii decembrie, iar exploatarea acestuia în condiţii de eficienţă maximă va duce la obţinerea de venituri la bugetul local;
Capacitatea patinoarului este de aproximativ 500 de persoane, iar cu un program de funcţionare de aproximativ 214 ore/lună şi un tarif de intrare de aprox. 6,5 lei/oră, din activitatea de administrare a patinoarului pentru 5(cinci) luni, au rezultat următoarele venituri:
- considerând un coeficient de utilizare de 10% din capacitatea maximă, va rezulta un venit de 454.750 lei;
- considerând un coeficient de utilizare de 50% de utilizare, va rezulta un venit de 2.273.750 lei;
- în medie veniturile la bugetul local preconizate pentru 5(cinci) luni de funcţionare a patinoarului sunt de 1.364.250 lei.
- după expirarea primului sezon se vor putea stabili valori mai exacte ale veniturilor realizate;
- prin administrarea patinoarului de către serviciul din cadrul primăriei va conduce la constituirea unei surse sigure şi constante de venituri la bugetul local.
-în perioada de vară se prevăd venituri la bugetul local, din activităţile desfăşurate pe patinoar de aprox. 134.820 lei.
2.2 Motive de ordin social şi de mediu
Administrarea patinoarului de către un compartimentul din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiului Arad, va putea permite accesul elevilor în grupuri organizate de către unităţile de învăţământ cu anumite facilităţi a probate prin hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad.
Activităţile desfăşurate pe patinoar nu reprezintă potenţiale surse depoluare a mediului.
2.3 Evaluarea indicatorilor tehnico-economici
Rezultatele preconizate ale înfiinţării Serviciului administrare patinoar artificial sunt în principal:
- îmbunătăţirea sistemului de colectare a veniturilor la bugetul local;
- creşterea numărului de utilizatori;
- diminuarea timpilor morţi în activitatea desfăşurată pe patinoar şi diminuarea numărului de avarii;
- reducerea costurilor de exploatare şi întreţinere;
- asigurarea unui serviciu de calitate şi în condiţii de siguranţă a utilizatorilor;
- siguranţă în exploatare;
- monitorizarea activităţii desfăşurată pe patinoar.
III Investiţiile necesare pentru modernizarea patinoarului
- Acoperirea patinoarului
- Construirea de tribune pe două laturi ale patinoarului
Investiţiile vor fi necesare în situaţia când se doreşte omologarea patinoarului în vederea organizării de competiţii sportive.
IV. Forma de gestiune optimă a serviciului public administrare patinoar artificial
Înfiinţarea, organizarea, coordonarea şi controlul funcţionării serviciului de administrare patinoar, precum şi dezvoltarea şi modernizarea serviciului constituie dreptul exclusiv al autorităţilor administraţiei publice locale.
Ordonanţa nr.71/2002 art.10, privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, menţionează două modalităţi de organizare a gestiunii:
- prin gestiune directă;
- prin gestiune indirectă sau gestiune delegată.
Având în vedere că, din punct de vedere tehnic şi economic, este necesară desfăşurarea unei activităţi care reprezintă administrarea, exploatarea şi întreţinerea, propunem modalitatea de gestiune directă a organizării serviciului de administrare a patinoarului artificial din municipiul Arad.
Primarul Municipiului Arad,
Având în vedere :
-finalizarea lucrărilor la obiectivul de investiţii „Construcţie patinoar artificial” în municipiul Arad
-prevederile Ordonanţei de Guvern nr.71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local .
În temeiul prevederilor art. 46 din Legea nr. 215/2001, a administraţiei publice locale şi ale art. 58 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Local al Municipiului Arad, aprobat prin Hotărârea nr. 196 din 25 iunie 2002, îmi exprim iniţiativa de promovare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect ” propunerea de aprobare a Studiului de oportunitate şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului public de administrare a patinoarului artificial din municipiul Arad ”, în susţinerea căruia formulez următoarea :
EXPUNERE DE MOTIVE
Exploatarea patinoarului în condiţii de eficienţă maximă va duce la obţinerea de venituri la bugetul local, fiind o sursă sigură şi constantă de venituri.
Administrarea patinoarului de către un compartimentul din cadrul aparatului de specialitate al Primăriei Municipiului Arad asigură:
- îmbunătăţirea sistemului de colectare a veniturilor la bugetul local, diminuarea timpilor morţi în activitatea desfăşurată pe patinoar şi diminuarea numărului de avarii;
- reducerea costurilor de exploatare şi întreţinere;
- asigurarea unui serviciu de calitate şi în condiţii de siguranţă a utilizatorilor;
- siguranţă în exploatare;
- monitorizarea activităţii desfăşurată pe patinoar.
Veniturile estimate a se încasa în primele 6 ( şase ) luni de funcţionare pentru un coeficient de utilizare de 50% din capacitatea maximă sunt de aprox. 1.263.500 lei;
În extrasezon suprafaţa betonată poate fi folosită pentru alte activităţi sportive şi de agrement, care la rândul lor constituie surse de venit la bugetul local.
Având în vedere cele de mai sus,
PROPUN
Aprobarea studiului de fundamentare privind înfiinţarea serviciului public de administrare a patinoarului artificial în municipiul Arad şi delegarea directă a gestiunii.
PRIMAR,
Ing. Gheorghe Falcă
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
DIRECŢIA TEHNICĂ
NR.______________/ T11 /______________
RAPORT
al serviciului de specialitate
Referitor la : expunerea de motive înregistrată cu nr. ______ din__________2006, a d-lui Falcă Gheorghe, primarul municipiului Arad ;
Obiect : propunerea de aprobare a Studiului de fundamentare privind înfiinţarea serviciului public de administrare a patinoarului artificial în municipiul Arad.,
În programul de investiţii pe anul 2006 Primăria Municipiului Arad s-a prevăzut realizarea investiţiei „Construcţie patinoar artificial” în municipiul Arad prin alocarea sumelor necesare din bugetul local. Investiţia va fi finalizată la începutul lunii decembrie 2006 şi exploatarea acestuia în condiţii de eficienţă maximă va duce la obţinerea de venituri la bugetul local.
Capacitatea patinoarului este de aproximativ 500 de persoane.
Un calcul estimativ al veniturilor încasate pe 5 (cinci) luni pentru un program de funcţionare de aproximativ 214 ore/lună şi un tarif de intrare de aprox. 6,5 lei/oră ne conduce la următoarele rezultate, funcţie de coeficientul de utilizare:
pentru un coeficient de utilizare de 10% din capacitatea maximă, venitul rezultat este de 454.750 lei;
pentru un coeficient de utilizare de 50% din capacitatea maximă, venitul rezultat este de 2.273.750 lei;
Administrarea patinoarului de către un serviciu din cadrul Primăriei va conduce la constituirea unei surse sigure şi constante de venituri la bugetul local.
Acest serviciu are ca atribuţii organizarea, administrarea, exploatarea şi întreţinerea patinoarului artificial precum şi a zonei de parcare aferente acestuia.
Administrarea patinoarului de către un compartimentul din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiului Arad, va putea permite accesul elevilor în grupuri organizate de către unităţile de învăţământ cu anumite facilităţi aprobate prin hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad.
Rezultatele preconizate ale înfiinţării serviciului de administrare patinoar artificial sunt în principal:
- îmbunătăţirea sistemului de colectare a veniturilor la bugetul local;
- creşterea numărului de utilizatori;
- diminuarea timpilor morţi în activitatea desfăşurată pe patinoar şi diminuarea numărului de avarii;
- reducerea costurilor de exploatare şi întreţinere;
- asigurarea unui serviciu de calitate şi în condiţii de siguranţă a utilizatorilor;
- siguranţă în exploatare;
- monitorizarea activităţii desfăşurată pe patinoar.
Având în vedere cele de mai sus şi ţinând cont de prevederile Ordonanţei de Guvern nr.71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local ,
PROPUNEM
Aprobarea studiului de fundamentare privind înfiinţarea serviciului public de administrare a patinoarului artificial în municipiul Arad şi delegarea directă a gestiunii.
DIRECTOR EXECUTIV, DIRECTOR EXECUTIV ADJ.,
ing. Răzvan Popa ing. Ioan Ignat