Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 26-03-2018 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Arad nr. 351/2015 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2016- iniţiativa primarului
Nr. 22676/26.03.2018
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, republicată, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de luni, 26.03.2018, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
1. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Arad nr. 351/2015 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2016- inițiativa primarului
2. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 303/2016 pentru aprobarea Regulamentului de acces și circulația utilajelor și a autovehiculelor de transport marfă cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 t în municipiul Arad- inițiativa primarului
Până la data de 06.04.2018, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 26.03.2018, între orele 8,00 - 18,00, la Serviciul Relaţii cu Publicul, camera 5.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
Ing.Gheorghe Falcă
ROMÂNIA P R O I E C T Avizat
JUDETUL ARAD S E C R E T A R
MUNICIPIUL ARAD Lilioara STEPANESCU
CONSILIUL LOCAL Nr. 121/23.03.2018
PROIECT
HOTĂRAREA nr._____
din _______________
privind modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Arad nr. 351/2015
privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2016
Având în vedere iniţiativa Primarului Municipiului Arad, d-nul Gheorghe Falcă, exprimată în expunerea de motive înregistrată cu nr. 21210/21.03.2018,
Analizând raportul comun nr. 21213/21.03.2018 al Direcției Tehnice, Direcției Venituri și Poliției Locale,
În conformitate cu prevederile art. 484 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare,
Luând în considerare prevederile art. 30 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare,
Având în vedere prevederile art. 26 alin. (1) lit. c) și alin. (3) și art. 30 alin. (5) din Legea serviciului de salubrizare a localităţilor nr. 101/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
Ținând seama de Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 351/2015 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2016, cu modificările și completările ulterioare,
Având în vedere rapoartele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad,
În temeiul art. 36 alin. (1), alin. (2) lit. b), alin. (4) lit. c), alin. (9), art. 45 alin. (2) lit. c) și art. 115 alin. (1) lit. b) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
H O T Ă R Ă Ş T E :
Art. I. Anexa 12 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 351/2015 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2016, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și completează după cum urmează:
1. Articolul 2 se modifică și va avea următorul conținut:
Art.2. Cuantumul taxei speciale de salubrizare pentru anul 2018 este:
a) pentru utilizatorii persoane fizice:
- taxa specială datorată pentru colectarea separată și transportul separat al deșeurilor municipale este de 10 lei/persoană/lună
b) pentru utilizatorii persoane juridice :
- taxa specială datorată pentru colectarea separată și transportul separat al deșeurilor municipale este de 185 lei/mc.
2. După articolul 2 se introduce un nou articol 2^1 cu următorul cuprins:
Art. 2^1
Taxa specială de salubrizare se datorează și se plătește de către:
a) persoanele fizice care locuiesc/domiciliază pe rază municipiului Arad, care beneficiază de serviciul de salubrizare și care nu au încheiate contracte de prestări servicii cu operatorul serviciului de salubrizare;
b) persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, care beneficiază de serviciul de salubrizare și care nu au încheiate contracte de prestări servicii cu operatorul serviciului de salubrizare;
c) persoanele fizice care exercită orice profesii desfăşurate în mod autonom, în condiţiile legii, şi care nu întrunesc elementele constitutive ale contribuabilului - persoană juridică, care beneficiază de serviciul de salubrizare și care nu au încheiate contracte de prestări servicii cu operatorul serviciului de salubrizare;
d) persoanele juridice care au sediul/punct de lucru pe raza municipiului Arad, care beneficiază de serviciul de salubrizare și care nu au încheiate contracte de prestări servicii cu operatorul serviciului de salubrizare.
3. Art. 4 se modifică și va avea următorul cuprins:
Art. 4
(1) După stabilirea și identificarea persoanelor fizice/juridice beneficiare ale serviciului public de salubrizare care nu au încheiat contractul de prestări servicii, operatorul serviciului de salubrizare procedează la notificarea acestora, solicitând prezența acestora la sediul operatorului în vederea încheierii contractului de prestări servicii, în termen de 10 zile de la data comunicării notificării. Modelul- cadru al notificării este prevăzut în Anexa nr.12.1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Notificarea transmisă de operator va fi însoțită de contractul de prestare a serviciului de salubrizare a localităților, ce urmează a fi încheiat cu respectivii utilizatori.
(2) Notificarea va fi expediată de către operator prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau prin remiterea, sub semnătură, la domiciliul fiscal al beneficiarului serviciului de salubrizare.
(3) După expirarea termenului de 10 zile, în cazul beneficiarilor serviciului de salubrizare a căror notificări au fost returnate sau a celor care nu s-au prezentat și/sau nu au încheiat contracte de prestări servicii cu operatorul serviciului de salubrizare, operatorul va transmite Direcției Generale Poliția Locală Arad, listele cu toți acești beneficiari, în scopul efectuării controalelor specifice. Reprezentanții Poliției Locale însoțiți de reprezentanții operatorului se vor deplasa la domiciliul/sediul/punctul de lucru al beneficiarilor în vederea comunicării notificării și încheierii contractelor.
(4) Dacă beneficiarii refuză încheierea contractelor de salubrizare, agenții constatatori din cadrul Poliției Locale vor proceda la sancționarea contravențională, potrivit prevederilor art. 30 alin.(5) din Legea serviciului de salubrizare a localităţilor nr. 101/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
(5) În situația în care beneficiarul nu este găsit la domiciliul fiscal, se afişează pe uşa acestuia notificarea, aceasta fiind considerată comunicată la data afişării. Operaţiunea de afişare se consemnează într-un proces-verbal semnat de cel puţin un martor.
4. După art.4 se introduce un nou articol 4^1 cu următorul cuprins:
Art. 4^1
(1) În cazul în care persoanele notificate nu se prezintă în vederea semnării contractului ori refuză semnarea acestuia, operatorul serviciului de salubrizare stabilește și comunică lunar Primăriei Municipiului Arad-Direcția Tehnică până cel târziu în data de 5 a fiecărei luni pentru luna precedentă, situația beneficiarilor identificați fără contract de prestări serviciu, în vederea instituirii, în sarcina acestora a taxei speciale.
(2) Situația prevăzută la alin.(1) va cuprinde următoarele informații:
a) în cazul persoanelor fizice: adresa administrativă, numele, prenumele și codul numeric personal al tuturor persoanelor care locuiesc la adresa respectivă, precum și data de la care se datorează taxa, cuantumul taxei datorate;
b) în cazul persoanelor prevăzute la art. 2^1 lit. b) și lit. c): denumire, sediul social, CUI/CNP, numărul de persoane care își desfășoară activitatea la adresa respectivă, precum și data de la care se datorează taxa, cuantumul taxei datorate;
c) în cazul persoanelor juridice: denumire, sediul social, CUI, adresa imobilului la care se prestează serviciul de salubrizare, cantitatea lunară de deșeuri, graficul de lucrări (frecvența de colectare), numărul și tipul de recipienți deținut de către persoana juridică, data de la care se datorează taxa, cuantumul taxei datorate.
(3) Situația comunicată de către operator va fi însoțită de documente justificative, respectiv de notificări, dovada comunicării notificărilor, proceselor-verbale de contravenție, orice alte documente justificative privind beneficiarii serviciului de salubrizare, precum și serviciile prestate.
5. După art. 4^1 se introduce un nou articol 4^2 cu următorul cuprins:
Art. 4^2
Compartimentul de specialitate din cadrul Direcției Tehnice va proceda la verificarea situațiilor comunicate de operatorul serviciului de salubrizare și până cel târziu la data de 20 a fiecărei luni va comunica Direcției Venituri beneficiarii serviciului de salubrizare care nu au încheiat contracte cu operatorul serviciului, în vederea stabilirii taxei speciale de salubrizare.”
6. Art.8 alin.(2) se abrogă.
7. Art. 11 se modifică și va avea următorul cuprins:
Art. 11
Beneficiarii- persoane juridice - prevăzuți în prezenta hotărâre sunt obligați la plata taxei speciale în funcție de volumul de deșeu generat/lună.
Art. II. Celelalte prevederi rămân neschimbate.
Art. III. Prezenta hotărâre se aduce la îndeplinire de către direcțiile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Arad și se comunică celor interesați prin grija Serviciului Administrație Publică Locală.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ, SECRETAR,
Direcţia Tehnică
Red./Dact. Elena Portaru Cod PMA- S4-01
Anexa 12.1
la Hotărârea Consiliului Local al municipiului Arad nr.____/_____
ANTET OPERATOR SERVICIUL DE SALUBRIZARE
N O T I F I C A R E
CĂTRE,
_______________________________________
Str.____________________ nr.____, Bl.__, Sc.___, ap.____
Localitatea ___________________, jud.______________
În temeiul prevederilor Legii serviciului de salubrizare a localităţilor nr. 101/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare și ale Anexei nr.12 la Hotărârea Consiliului Local al municipiului Arad nr.351/2015 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2016, cu modificările și completările ulterioare, prin prezenta
N O T I F I C A R E
Vă solicităm ca în termen de 10 zile de la data primirii prezentei să vă prezentați la sediul nostru situat în Arad, _________________________________________ în vederea încheierii contractului de prestare a serviciului de salubrizare, pentru adresa de domicilui/sediu/punct de lucru din Arad, str. __________________ nr.___, Bl.___, Sc.__, ap.___.
În vederea încheierii contractului, veți prezenta următoarele documente, în copie:
a) în cazul persoanelor fizice: acte de identitate ale tuturor persoanelor care locuiesc/domiciliază la adresa respectivă, documente care atestă calitatea de proprietar/utilizator al imobilului (act de prorietate, extras de carte funciară, contract de închiriere, contrct de comodat etc.);
b) în cazul persoanelor juridice, a persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale şi întreprinderilor familiale, persoanelor fizice care exercită orice profesii desfăşurate în mod autonom, în condiţiile legii, şi care nu întrunesc elementele constitutive ale contribuabilului - persoană juridică: CUI, CIF, documente care atestă calitatea de proprietar/utilizator al imobilului (act de prorietate, extras de carte funciară, contract de închiriere, contrct de comodat etc.), împuternicire din partea reprezentantului legal pentru semnarea contractului de prestării servicii (în original).
Conformitatea cu originalul a copiilor se efectuează de către titularul – beneficiar al contractului de prestări servicii prin înscrierea menţiunii "conform cu originalul" şi prin semnătura acestuia.
Neprezentarea în vederea încheierii contractului de prestări servicii de salubrizare constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei, potrivit prevederilor art. 30 alin.(5) din Legea serviciului de salubrizare a localităţilor nr. 101/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
În situația neprezentării, aceasta se va asimila unui refuz nejustificat de încheiere a contractului de prestării servicii de salubrizare, urmând a se stabili taxa specială de salubrizare pentru anul __________în cuantum de ____________lei/persoană în cazul persoanelor fizice și în cuantum de __________lei/mc în cazul persoanelor juridice.
Alăturat anexăm spre semnare contractul de prestare a serviciului de salubrizare a localităților.
Întocmit,
L.S. ________________________
(prenumele, numele şi semnătura)
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ, SECRETAR,
PRIMARUL MUNICIPIULUI ARAD
Nr. 21210/21.03.2018
Primarul Municipiului Arad,
Având în vedere:
-prevederile art. 26 alin. (1) lit. „c“ și art. 30 alin.(5) din Legea nr. 101/2006 a serviciilor de salubrizare a localităţilor, republicată;
- prevederile Hotărârii Consiliului Local al municipiului Arad nr.351/2015 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2016;
În temeiul prevederilor art.45, alin.(6) din Legea nr. 215/2001 a Administraţiei Publice Locale, republicată şi ale art. 37 (1) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Local al Municipiului Arad, aprobat prin Hotărârea nr. 216/2016, îmi exprim iniţiativa de promovare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect: modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Arad nr.351/2015 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2016, în susținerea căruia formulez următoarea:
EXPUNERE DE MOTIVE
Finanțarea serviciului de colectare separată și transportul separat al deșeurilor municipale și al deșeurilor similare, provenite din activități comerciale din industrie și instituții inclusive fracțiile colectate separate, fără a aduce atingere fluxului de deșeuri de echipamente electrice, electronice, baterii și acumulatori pentru Zona 1 a județului Arad, din care face parte și municipiul Arad, se asigură prin tariful plătit de utilizatorii serviciului, persoane fizice și juridice, în baza contractului individual de prestare a serviciului de salubrizare.
În situațiile în care utilizatorii serviciului de salubrizare beneficiază individual de prestarea serviciului fără contract, autoritatea publică locală are obligaţia să instituie taxă specială şi să deconteze lunar operatorilor, direct din bugetul local, contravaloarea prestaţiei efectuate la utilizatorii fără contract.
Pentru stabilirea clară și precisă a modalității de decontare a serviciilor de salubrizare prestate de operator către utilizatorii care nu au încheiat contract individual este necesară modificarea Anexei 12 la Hotărârea Consiliului Local al municipiului Arad nr.351/2015 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2016.
Faţă de cele de mai sus, propun, aprobarea proiectului de hotărâre privind modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.351/2015 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2016.
PRIMAR,
Gheorghe Falcă