Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 28-04-2006 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Documentaţie Plan Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea PUD SERE CENTRALĂ TERMICĂ ŞI HALĂ SORTARE, Cornel Minişan nr. 1, Arad, proiect nr. 8/2006 - iniţiativa primarului.
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de sâmbătă, 29.04.2006, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
1. Documentaţie Plan Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea - PUD SHOWROOM AUTO şi service, DN 79 km 4+557/ Arad, proiect nr. 14/2005, iniţiativa primarului.
2. Documentaţie privind regulamentul de publicitate în municipiul Arad - iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea regulamentului de desfăşurare a activităţilor comerciale în municipiul Arad - iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea normelor obligatorii şi responsabilităţilor concrete ce revin instituţiilor publice, agenţilor economici, celorlalte persoane juridice şi cetăţenilor pentru gospodărirea municipiului Arad, regimul contravenţiilor - iniţiativa primarului.
5. Documentaţie Plan Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea PUD SERE CENTRALĂ TERMICĂ ŞI HALĂ SORTARE, Cornel Minişan nr. 1, Arad, proiect nr. 8/2006 - iniţiativa primarului.
Până la data de 12.05.2006, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 02.05.2006, între orele 8,00-17,00, la Centrul de Informare pentru Cetăţeni, camera 2.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă
BIROU INDIVIDUAL DE ARHITECTURA
SAMOILA CETINA
Str. Gutuilor Nr. 14 Arad . tel. 0257/280805
MEMORIU GENERAL
1. INTRODUCERE
1.1 ELEMENTE DE RECUNOASTERE A INVESTITIEI
Denumirea lucrarii : P.U.D. SERE – CENTRALA TERMICA SI HALA SORTARE
Adresa lucrarii : Str. Cornel Minisan nr. 1 - Arad
Nr.proiect : 08 / 2006
Faza de proiectare : Plan urbanistic de detaliu
Beneficiar : S.C. AGRO CODLEA S.R.L. - ARAD
Proiectant : BIROU INDIVIDUAL DE ARHITECTURA SAMOILA CETINA
1. 2. OBIECTUL STUDIULUI
Prezenta documentatie de urbanism s-a intocmit la solicitarea beneficiarului, in baza certificatului de urbanism nr. 279 /2006, eliberat de P.M.Arad.
Proiectul are ca obiect stabilirea conditiilor de amplasare a doua constructii de tip hala, pe terenul aflat in proprietatea privata a S.C. Codlea S.R.L., situat in incinta serelor din Arad, evi-dentiate, conform Certificatului de urbanism, ca trup izolat nr 125 A din PUG . Pe terenul inscris in C.F. Nr.70493 identificat cu nr. Top 53/1/3, in suprafata de 540 mp. se doreste construirea unei centrale termice iar pe terenul inscris C.F. Nr. 69944 cu identificat cu Nr. Top. 50 in suprafata de 1251 mp., construirea unei hale pentru sortarea legumelor, ambele avand destinatia de anexe ale functiunii de baza si anume productia de legume a serelor.
Prin prezenta documentatie s-a urmarit:
• Dimensionarea, functionarea, respectiv configuratia arhitecturala a cladirilor
• Integrarea in fondul construit existent
• Circulatia juridica a terenurilor
• Echiparea cu utilitati edilitare
Documentatia s-a elaborat in conformitate cu Metodologia de elaborare si continutul- cadru al planului urbanistic de detaliu, indicativ: GM 009-2000.
La elaborarea documentatiei s-a tinut cont de Planul urbanistic general, elaborat de S.C. PROIECT S.A. ARAD.
Ca suport topografic s-a utilizat ridicarea topo intocmita de firma specializata si vizata de O.J.C.G.C.A.
2. INCADRAREA IN LOCALITATE.
2.1 CONCLUZII DIN DOCUMENTATII DEJA ELABORATE
In cadrul Planului Urbanistic General al municipiului Arad, terenul este cuprins in Trup izolat nr. 125 A si are destinatie agricola.
Din analiza situatiei existente, rezulta necesitatea realizarii noii investitii in vederea revitalizarii si extinderii activitatii de producere a legumelor proaspete, specifica traditiei locale. Este necesara construirea unei noi hale de sortare si a unei centrale termice, moderne care sa in-cluda si unele spatii auxiliare necesare bunei functionari cerute de standardele europene.
2.2. CONCLUZII DIN DOCUMENTATII ELABORATE IN VEDEREA REALIZARII P.U.D.
Pentru determinarea conditiilor de fundare a fost necesara efectuarea unui studiu geotehnic.
Din cercetarea terenului de fundare se pot face urmatoarele aprecieri:
- Suprafata terenului este plana , fiind asigurata stabilitatea generala a amplasamentului;
- Stratificatia terenului este constituita din:
- umpluturi pana la adancimea de 0,80 m.
- complex argilos prafos nisipos cafeniu galbui plastic consistent, pana la adancimea de 3,60 m.
- complex nisipos cu pietris si bolovanis cafeniu galbui saturat in baza de indesare medie, pana la baza forajului cu adancimea de 5 m.
- Nivelul hidrostatic a fost semnalat la adancimea de 3,70m;
- Adancimea de inghet- dezghet a zonei este de 0,80 m.
- Fundarea se va realiza prin depasirea obligatorie a stratului de umplutura, respectan-du-se conditiile de incastrare in stratul bun; la realizarea sapaturilor se vor respecta normativele in vigoare, func-tie de caracteristicile obiectivelor proiectate; inainte de turnarea betonului, terenul de fundare de pe amplasament va fi avizat de catre geotehnician.
- Presiunea conventionala ce se va lua in calcul pentru Df indicata si b = 1,00m este P conv. = 210 KPa.
- Cladirile administrative se vor funda la adancimea de 1,20m., iar rezervorul la adancimea de – 2.50m fata de cota teren natural actual.
- Se prevede un regim maxim ascensional al apei subterane pana la adancimea de 1.8m.
- Conform microzonarii seismice dupa Normativ P 100-92, amplasamentul se incadreaza in zona seismica „D”careia ii corespund: Ks = 0,16 si Tc = 1,0 sec.
3. REFERIRI LA STUDII ANTERIOARE
Conform destinatiei stabilita prin P.A.T.J. aprobat prin hotararea Consiliului Judetean Arad cu nr. 91 din 23.08 2002 terenul este agricol. In conformitate cu Legea nr. 18/1991 rep., H.G. 525/ 1996 si a Nor-melor Metodologice de aplicare a Legii nr. 50/ 1991 rep., in extravilanul localitatilor este permisa amplasa-rea statiilor de distributie carburanti pe terenuri adiacente drumurilor, pe baza unor documentatii de urba-nism aprobate.
Pentru terenul inscris in CF nr. 0957 nedefinitiva Macea , jud. Arad , constituit pe baza Legii nr. 18/ 1991 rep. nu s-a intocmit anterior nici o documentatie de urbanism , sau alte studii similare.
4. ANALIZA SITUATIEI EXISTENTE
4.1. FOLOSINTA TERENULUI
Terenul total in suprafata de 9900 m.p.conform CF este de folosinta agricola , din care se va scoate din circuitul agricol suprafata de 2220 m.p. pe care se va amplasa obiectivul de investitie propus, denumit gene-ric statie de distributie carburanti.
4.2. ANALIZA FONDULUI CONSTRUIT EXISTENT
Terenul este liber de orice constructie, nu este situat in zona protejata si are urmatoarele vecinatati:
• NORD - DE – 490
• SUD - DE – 458/1
• EST - A 491/1/2
• VEST - DJ 709 B
4.3. ANALIZA GEOTEHNICA
Pentru determinarea conditiilor tehnice de fundare a constructiilor propuse s-a intocmit analiza geo-tehnica pentru amplasamentul aferent acestora.
Din cercetarea terenului de fundare se pot face urmatoarele aprecieri:
- Suprafata terenului este plana , fiind asigurata stabilitatea generala a amplasamentului;
- Stratificatia terenului este constituita din:
- umpluturi pana la adancimea de 0,80 m.
- complex argilos prafos nisipos cafeniu galbui plastic consistent, pana la adancimea de 3,60 m.
- complex nisipos cu pietris si bolovanis cafeniu galbui saturat in baza de indesare medie, pana la baza forajului cu adancimea de 5 m.
- Nivelul hidrostatic a fost semnalat la adancimea de 3,70m;
- Adancimea de inghet- dezghet a zonei este de 0,80 m.
- Fundarea se va realiza prin depasirea obligatorie a stratului de umplutura, respectandu-se conditi-ile de incastrare in stratul bun; la realizarea sapaturilor se vor respecta normativele in vigoare, func-tie de caracteristicile obiectivelor proiectate; inainte de turnarea betonului, terenul de fundare de pe amplasament va fi avizat de catre geotehnician.
- Presiunea conventionala ce se va lua in calcul pentru Df indicata si b = 1,00m este P conv. = 210 KPa.
- Cladirile administrative se vor funda la adancimea de 1,20m., iar rezervorul la adancimea de – 2.50m fata de cota teren natural actual.
- Se prevede un regim maxim ascensional al apei subterane pana la adancimea de 1.8m.
- Conform microzonarii seismice dupa Normativ P 100-92, amplasamentul se incadreaza in zona seismica „E” careia ii corespund: ks = 0,12 si Tc = 1,0 sec.
4.4. CAILE DE COMUNICATIE
Amplasamentul obiectivului este limitrof drumului public DJ 709B km 19 + 000, pe partea dreapta, drum aflat in administrarea Consiliului Judetean Arad si situat in extravilanul localitatii, intre Curtici si Ma- cea.
5. ORGANIZARE URBANISTICA - REGLEMENTARI
5.1. ELEMENTE DE TEMA
Conform Certificatului de urbanism nr.25 din 03 -04 –2003 eliberat de Consiliul Judetean Arad si de comun acord cu beneficiarul se propune realizarea unei statii de distributie carburanti care sa cuprinda con-structii si instalatii supraterane H max. = 6 m.( cabina statie – magazin cu spatiul operatorilor, birou, grupuri sanitare, tablou electric- , peron pompe protejate cu copertina , semnal , platforme,etc.) si subterane(rezervor compartimentat pentru depozitarea carburantilor, separator hidrocarburi, trasee tehnologice). Amplasarea o-biectivelor in incinta va respecta normele de siguranta prevazute in Normativul NP 004-2000 pentru proiec- tare, executie, exploatare si postutilizare a statiilor de distributie a carburantilor la autovehicule, pentru asi-gurarea sigurantei la foc.
5.2. PROPUNERI DE ORGANIZARE A TERENULUI
Solutia de organizare functionala a terenului este data de forma trapezoidala si dimensiunile in plan a intregii parcele de teren, de 9.900mp, din care s-a propus spre amenajare o suprafata de teren de forma drep-tunghiulara de 2220mp, avand latura lunga de 60m., limitrof drumului judetean (frontul strazii) si latura de adancime ( scurta ) de 36,70mp paralela cu drumul de exploatare DE 490, la aproximativ 50m de acesta pe directia sud.
Ternul nu contine retele, care conform avizelor, sa necesite lucrari de deviere in vederea respectarii distantelor legale fata de pompele rezervoarelor de combustibil si gurile de aerisire.
Prin prezenta documentatie de urbanism se propun urmatoarele masuri de organizare a terenului:
- Pe amplasament nu sunt constructii existente drept urmare nu sunt necesare lucrari de eliberare a amplasamentului.
- Se realizeaza sistematizarea verticala a terenului natural de pe amplasament. Nivelmentul pe am-plasament se desfasoara intre 110.62 NMB si 109.77 NMB iar cota +_0.00 a fost preconizata la 110.05NMB cu stabilire precisa la urmatoarele faze de proiectare.
- Se realizeaza platforma carosabila de acces care se racordeaza la drumul public existent (DJ709B)
- Se realizeaza cladirea statiei, copertina si peroanele de alimentare precum si amenajarile exterioa-re la nivelul terenului sistematizat.
- Se amplaseaza obiectele de semnalizare si reclama in zona acceselor pe platforma carosabila.
Arhitectura elementelor construite va fi specifica constructiilor metalice usoare, cu suprafete vitrate mari in ceea ce priveste cabina statiei partea de magazin.
5.3. REGIMUL DE INALTIME
Obiectivele propuse ( cabina statie si copertina ) vor fi cladiri parter cu inaltimea maxima de 6m.
5.4. REGIMUL DE ALINIERE A CONSTRUCTIILOR
Cabina statiei se va amplasa la :
- 38,50 m fata de axul drumului, paralel cu acesta, pe partea dreapta corespunzator estului;
Copertina de protectie a pompelor se va amplasa la:
- 18,00 m ( in proiectie ) fata de axul drumului, paralel cu acesta;
Peronul pompelor de alimentare cel mai apropiat de drum va fi situat la :
- 21,00 m din axul drumului fata de axul peronului;
5.5. MODUL DE UTILIZARE A TERENULUI
Folosinta principala propusa este distributia ( comercializare ) de carburanti pentru autovehicule.
Gradul de ocupare conform STAS 7468-80 pe suprafata de teren a incintei este :
- existent G = 0 %
- propus G = 87 %
Terenul fiind situat in extravilan, iar intreaga zona studiata este formata din teren arabil care nu-si schimba destinatia, bilantul teritorial aferent acestei zone nu este concludent.
5.7. REGIMUL JURIDIC AL TERENURILOR
- Terenul
6. ECHIPAREA TEHNICO – EDILITARA
6.1. ALIMENTAREA CU APA SI CANALIZARE
SITUATIA EXISTENTA SI PROPUNERI
Pe partea stanga a drumului judetean, pozitionata paralel cu acesta, se afla conducta de apa ce ali-menteaza localitatea Macea de la care RAAC Arad, pe baza unui proiect intocmit de aceasta la cererea be- neficiarului, cu toate avizele necesare, va realiza alimentarea cu apa pana la caminul de apometru din incinta statiei.
Alimentarea cu apa a statiei se va putea realiza printr-un bransament Dn 2” de la reteaua existenta.
De la bransamentul de apa se vor alimenta grupurile sanitare cu Dn 32 mm si hidrantul exterior cu Dn 63 mm.
Caminul de apometru se va amplasa in incinta statiei si va cuprinde contorul de apa incadrat de doi robineti de trecere.
Apa calda de consum se va asigura cu ajutorul unui boiler de 50 l.
Datorita costurilor mari impuse de traversarea drumului judetean beneficiarul poate opta pentru vari-anta unui put forat de la care sa porneasca bransamentele de apa necesare bunei functionari a statiei.
Intrucat zona nu este echipata cu retea publica de canalizare menajera, rezolvarea scurgerii apelor menajere se va realiza printr-o conducta de incinta din PVC- M- DN 110 mm. care va dirija apele uzate spre fosa septica – prister vidanjabil, conform conditiilor impuse in documentatia intocmita in vederea obtinerii acordului de mediu.
Canalizarea pluviala a obiectivului are la dispozitie rigola de scurgere a apelor pluviale aferenta drumului judetean susceptibila a fi utilizata pentru deversarea apelor pluviale atat de pe cabina statiei cat si de pe platforma carosabila si accese, acestea din urma dupa ce au fost trecute in prealabil printr-un separator de nisip si produse petroliere. Ordinea dispunerii pe vertcala a celor trei elemente luand in considerare cota carosabilului este canalizarea colectoare ( rigola carosabila sau receptoare de terasa) , separatorul de nisip si produse petroliere si rigola deschisa sau intubata a canalului pluvial public. Se poate lua in considerare un debit maxim de 16 l/s care urmeaza a se deversa in rigola existenta.
Se poate opta si pentru amenajarea unui rezervor vidanjabil care sa respecte acelasi traseu, respectiv apele colectate in acesta sa fie trecute prin separatorul de nisip si produse petroliere pentru a elimina orice posibilitate de poluare a solului.
6.2. ALIMENTAREA CU ENERGIE ELECTRICA SI TELEFONIE
Paralel cu drumul judetean, pe partea opusa obiectivului trece reteaua electrica in linie aeriana de 20 kV care alimenteaza localitatea Macea de la care prin intermediul unui post de transformare se poate face traversarea aeriana a soselei, pe baza unui proiect intocmit de detinatorul de retea , lucrarile fiind suportate in intregime de solicitant (beneficiar)
Asa cum rezulta si din avizul emis de ELECTRICA S.A. in zona exista retea electrica de distributie la care noul obiectiv poate fi racordat . Solutia de alimentare a energiei electrice se va realiza conform pro-iectului aferent elaborat de detinatorul de retea sau de o unitate agreata de acesta , care este singurul abilitat sa execute astfel de lucrari de bransamente , pentru care beneficiarul sau executantul va trebui sa obtina au-torizatia de construire.
Se estimeaza pentru noul obiectiv un consum de energie electrica avand urmatoarele caracteristici:
- putere instalata: Pi = 20 kW
- factorul de cerere: Kc = 0.80
- puterea de calcul : Pc = 15 kW
- curentul de calcul: Ic = 27 A
Prin intermediul unei firide de bransament se va alimenta in cablu armat cu rezistenta la foc, protejat in tub PVC-G, tabloul electric general – TGD
De la TGD vor fi alimentati toti consumatorii din cadrul obiectivului, urmand ca aceia impusi de beneficiar si de normele in vigoare sa fie alimentati si din a doua sursa, la caderea tensiunii pe sursa de baza.
Tot paralel cu drumul judetean exista pozitionat un cablu de telefonie ingropat la 0.80 m adancime fata de cota terenului natural si la 17m fata de axul drumului, depasind cu aproximativ 1m limita proprietatii statiei. Conform avizului ROMTELECOM toate lucrarile de protectie a cablului vor fi executate respectand conditiile impuse prin aviz, inclusiv racordarea la reteaua telefonica a obiectivului, beneficiarul expriman-du-si in scris optiunea pentru aceasta.
Se vor prevedea posturi interioare de telefonie necesare bunei functionari a obiectivului precum si un post de telefon public.
6.3. ALIMENTAREA CU ENERGIE TERMICA
In zona nu exista retele termice secundare de la care s-ar putea realiza racordul pentru investitia noua
Astfel incalzirea spatiilor statiei de distributie carburanti se va face electric.
Pentru climatizarea (incalzire-racire) cladirii se vor folosi urmatoarele echipamente:
Pentru spatiul de vanzare si birou – centrala de climatizare sistem split reversibil cu urmatoarele caracteristici tehnice :
- capacitate de racire : 10 kw
- capacitate de incalzire : la 0%C- 8 Kw; la –15%C-4,5 Kw
- rezistenta electrica : 15 Kw
- putere electrica maxima 20 kw
- tensiune nominala 380V
- comanda prin cablu pentru reglarea parametrilor de functionare (mod de lucru, tempe-ratura)
Pentru grupurile sanitare si anexe: radiatoare electrice.
6.4. DRUMURI SI SISTEMATIZAREA VERTICALA
6.4.1. SISTEMATIZAREA VERTICALA
Statia de distributie carburanti va functiona numai pe relatia dreapta in sensul de circulatie Curtici- Macea. Fluxurile de circulatie in incinta vor fi pe principiul sensurilor unice, astfel incat sa se evite punctele de conflict.
Retelele edilitare existente si propuse care vor fi afectate de accesele auto ce deservesc obiectivul se vor proteja corespunzator.
Prin lucrari de sistematizare verticala se vor prelua in mod diferentiat apele provenite din precipitatii si a celor infestate cu produse petroliere, care, inainte de deversarea in reteaua de canalizare vor fi curatite. Aceste lucrari vor fi realizate prin pante ale platformei, rigole racordate la separatorul de nisip si produse petroliere.
Terenul destinat statiei se va sistematiza la o cota care se coreleaza cu cota drumului. Lucrarile se sistematizare verticala se refera la umpluturi sau nivelari de circa 50 cm, executate in majoritate mecanizat. Aceste lucrari au ca scop crearea unei platforme unitare care sa asigure buna functionare a tuturor retelelor existente si proiectate; daca este cazul, zonele cu umpluturi se vor consolida cu ziduri de sprijin sau taluz.
Statia va fi imprejmuita pe trei laturi cu gard transparent cu panouri din plasa de sarma si stalpi din profile de otel, nefiind necesar zid antifoc.
6.4.2. DRUMURI , PLATFORME , ACCESE
In incinta statiei de carburanti se propune amenajarea unei platforme carosabile cu diferite destinatii: acces, evacuare, alimentare, stationare accidentala, etc.
Platforma carosabila va fi prevazuta a se executa cu imbracaminte rigida alcatuita din beton de ci-ment pe fundatie din materiale locale. Dimensionarea structurii rutiere se va realiza conform STAS-urilor in vigoare si a studiului geotehnic.
Pantele transversale si longitudinale proiectate pe platforma conduc apele meteorice spre rigola co-lectoare amplasata in incinta.
Intrarea si iesirea de pe platforma de distributie carburanti se va realiza prin proiectarea unor racor-duri la drumul judetean.
Atat intrarea cat si iesirea din statie vor fi marcate si semnalizate cu indicatoare de circulatie con-form legislatiei in vigoare. Sistemul rutier proiectat pentru racorduri este cel al drumului, respectiv imbraca-minte asfaltica pe fundatie de piatra sparta si balast, beton. Incadrarea sistemului rutier proiectat se va face cu borduri prefabricate, montate denivelat fata de carosabil, in fundatie de beton. Accesul pietonal in zona se va asigura prin intermediul unor trotuare care vor fi separate de sistemul rutier din jurul cladirii magazi-nului prin borduri inglobate, pentru facilitarea accesului in magazin si a persoanelor cu handicap. Bordurile vor avea o fundatie din beton.
7. MASURI DE PROTECTIE A MEDIULUI CONSTRUIT SI NATURAL
7.1. Salubritate
Pentru asigurarea evacuarii deseurilor si curateniei in cadrul incintei se vor instala pubele pentru co-lectarea deseurilor menajere si ambalaje, respectiv vegetale din intretinerea spatiilor verzi. Beneficiarul va incheia contract cu Serviciul de Salubritate Macea, care va asigura colectarea si transportul deseurilor la groapa de gunoi a comunei.
Vor fi respectate Normele de igiena privind mediul de viata al populatiei si Normele de protectia muncii in vigoare.
7.2. Aspectul exterior al constructiilor si amenajari exterioare
Constructiile vor avea finisaje exterioare superioare: vitrinesi copertine din aluminiu si policarbonat, inchideri din panouri termoizolante, placaje din gresie la pardoseli, cu o estetica tipica benzinariilor ecolo-gice moderne.
Spatiile verzi vor fi suprafete inierbate, amenajari florale si arbusti.
Pentru realizarea accesului in statie vor fi taiati un numar de trei copaci din aliniamentul drumului, cu propunerea ca ceilalti trei din pastila verde sa fie mentinuti. Pentru aceasta beneficiarul a obtinut avizul administratorului drumului.
7.3. Protectia mediului natural
Statia de distributie carburanti propusa este de tip „ecologica” incadrandu-se normativelor si legislatiei in vigoare privind protectia mediului: aer ,apa,sol.
Masurile de protectia mediului sunt date de :
- Protectia dubla a rezervoarelor de combustibil;
- Semnalizare avarii;
- Pompe carburanti cu resorbtia vaporilor;
- Absorbtia vaporilor la descarcare;
- Racord canal dotat cu separator de nisip si produse petroliere;
- Canalizare menajera si pluviala;
- Zona plantata ;
La faza urmatoare de proiectare PT-DE se va solicita acord de mediu.
8. CONCLUZII
Amplasamentul ales este favorabil functiunii de benzinarie mai ales ca zona este deficitara in apro-vizionarea cu carburanti a posesorilor de autovehicule atat pentru tranzit cat si pentru lucrarile agricole.