Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 19-10-2005 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Documentaţie privind Planul Urbanistic de Detaliu - Clădire şi birouri S+P+3, str. Corneliu Coposu FN, proiect nr.1/2005, elaborat de Pro Arhitectura SRL Arad, beneficiar SC INST-SERV D&D SRL Arad - iniţiativa primarului
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de miercuri, 19.10.2005, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
1. Documentaţie privind Planul Urbanistic de Detaliu -Şopron, grajd şi locuinţă-adăpost agricol, Drumul Iratoşului FN, proiect nr.115/2005, elaborat de BIA Cuzneţov Monica Arad, beneficiar Lazea Viorica şi Ionel- iniţiativa primarului.
2. Documentaţie privind Planul Urbanistic de Detaliu - Clădire şi birouri S+P+3, str. Corneliu Coposu FN, proiect nr.1/2005, elaborat de Pro Arhitectura SRL Arad, beneficiar SC INST-SERV D&D SRL Arad - iniţiativa primarului
3. Documentaţie privind Planul Urbanistic de Detaliu - Hală de producţie şi depozitare, locuinţă de serviciu, Arad, extravilan, DJ 794 Arad-Curtici FN, proiect nr. 62/2005, elaborat de PRO URBAN SRL Arad, beneficiar SC POL-KLIMEX SRL Arad - iniţiativa primarului.
Până la data de 01.11.2005, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 19.10.2005, între orele 8,00-20,00, la Serviciul Relaţii Publice, camera 5.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste documente, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro
P R I M A R
ing.Gheorghe Falcă
Beneficiar: S.C. "INST-SERV D&D" S.R.L.
FOAIE DE CAPĂT
Conţinut volum: 1/2005 Faza: PUD
S.C."INST-SERV D&D"S.R.L.
CLADIRE BIROURI S+ P+3- ARAD
str. CORNELIU COPOSU nr. 24C
Plan Urbanistic de Detaliu
FIŞĂ DE RESPONSABILITĂŢI
1. ÎNSUŞIREA DOCUMENTAŢIEI:
Şef proiect: arh. GABRIELA BARBUTA
2. COLECTIV DE ELABORARE:
Arhitectură: arh. ELA FALCA
Instalaţii sanitare: S.C.”INST-SERV D&D”S.R.L.
Instalaţii electrice: S.C.”INST-SERV D&D”S.R.L
Instalaţii gaze: S.C. MONDIAL QUEST S.R.L.
3. EDITARE:
Tehnoredactare:
Culegere text: PLUGAR ALEXANDRA
Întocmit:
arh. ELA FALCA
Pr. nr.
Beneficiar:
Denumire pr:
Conţinut volum: 1/2005 Faza: PUD
S.C."INST-SERV D&D"S.R.L.
CLADIRE BIROURI S+ P+3- ARAD
str. CORNELIU COPOSU nr. 24C
Plan Urbanistic de Detaliu
BORDEROU PIESE SCRISE
A. PLAN URBANISTIC DE DETALIU
I FOAIE DE CAPĂT 1
II FIŞĂ DE RESPONSABILITĂŢI 2
III BORDEROU PIESE SCRISE 3
IV BORDEROU PIESE DESENATE 4
V MEMORIU GENERAL 5
1. ELEMENTE DE RECUNOAŞTERE A INVESTIŢIEI 5
2. OBIECTUL STUDIULUI 5
3. DOCUMENTAŢII - REFERIRI LA STUDII ANTERIOARE 5
4. ANALIZA SITUAŢIEI EXISTENTE 5
5. STABILIREA MODULUI DE ORGANIZARE URBANISTICĂ ŞI REGLEMENTĂRI 7
6. ECHIPAREA TEHNICO-EDILITARĂ 8
7. MĂSURI DE PROTECŢIE A MEDIULUI CONSTRUIT ŞI A MEDIULUI NATURAL 11
8. OBSERVAŢII, CONCLUZII: 11
VI ANEXE:
1. ANEXA NR. 1 - CERTIFICAT DE URBANISM NR. 108/30.04.2004
2. ANEXA NR. 2 - CONVENŢIE /25.03.2004
B. LISTA CU AVIZE ŞI ACORDURI PREALABILE ANEXATE ÎN COPIE
1. AVIZ R.A. APĂ CANAL ARAD
2. AVIZ ELECTRICA S.A.
3. AVIZ ROMTELECOM
4. AVIZ ARTERM
5. AVIZ DISTRIGAZ
Întocmit:
arh. ELA FALCA
Pr. nr.
Beneficiar:
Denumire pr:
Conţinut volum: 1/2005 Faza: PUD
S.C."INST-SERV D&D"S.R.L.
CLADIRE BIROURI S+ P+3- ARAD
str. CORNELIU COPOSU nr. 24C
Plan Urbanistic de Detaliu
BORDEROU PIESE DESENATE
1. SITUATIA EXISTENTA 01A
2. REGLEMENTARI URBANISTICE 02A
3. OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICA 03A
4. PLAN DE SITUATIE 04A
Întocmit:
arh. ELA FALCA
Pr. nr.
Beneficiar:
Denumire pr:
Conţinut volum: 1/2005 Faza: PUD
S.C."INST-SERV D&D"S.R.L.
CLADIRE BIROURI S+ P+3- ARAD
str. CORNELIU COPOSU nr. 24C
Plan Urbanistic de Detaliu
Pr. nr.
Beneficiar:
Denumire pr:
Conţinut volum: 1/2005 Faza: PUD
S.C."INST-SERV D&D"S.R.L.
CLADIRE BIROURI S+ P+3 - ARAD
str. CORNELIU COPOSU nr. 24C
Plan Urbanistic de Detaliu
MEMORIU GENERAL
1. ELEMENTE DE RECUNOAŞTERE A INVESTIŢIEI
• Denumirea lucrării: CLADIRE BIROURI S+P+3 - ARAD
str. CORNELIU COPOSU nr.24C
• Număr proiect: 1/2005
• Faza de proiectare: Plan urbanistic de detaliu
• Beneficiar: S.C."INST-SERV D&D" S.R.L.- ARAD
• Proiectant: PRO ARHITECTURA.
• OBIECTUL STUDIULUI
Prezenta documentaţie de urbanism s-a întocmit la comanda .S.C. "INST-SERV D&D" S.R.L. ARAD în vederea construirii unei cladiri de birouri amplasata in intravilan pe o suprafata de 528mp.
Documentaţia are la bază Certificatul de urbanism nr. 25443 din 06.07.2005 eliberat de Primăria Municipiului Arad (anexa nr. 1 la memoriul general).
S.C.”INST- SERV D&D” Arad este amplasat în zona Pădurice la intersecţia străzii Corneliu Coposu, pe partea dreaptă în sensul de mers spre staţia de carburanţi OMV, cu strada Miron Costin, pe partea stângă în sensul de mers spre Piaţa Gării din Arad..
Categoriile de lucrări necesare investiţiei vor fi:
a) desfiinţări de construcţii: cu destinatia de birouri
b) igienizarea şi modernizarea fondului construit existent
c) construcţii noi:
• sediu de firma in regim de inaltime S+P+3
d) racorduri la reţelele tehnico – edilitare şi reţele de incintă;
e) sistematizarea verticală a terenului;
f) platforma carosabilă cu locurile de parcare şi racordul la drumul public existent;
g) trotuare de incintă;
h) amenajarea unor spaţii verzi
3. DOCUMENTAŢII - REFERIRI LA STUDII ANTERIOARE
Amplasamentul şi vecinătăţile se regăsesc ca obiect de studiu în Planul Urbanistic General al Oraşului Arad proiect aprobat prin HCLM Arad în 1997.
Conform Regulamentului PUG prevederile de zonificare sunt următoarele pentru UTR 29:
• Existent: dominant zonă rezidenţială;
• Funcţiuni complementare admise ale zonei - spaţii de agrement;
4. ANALIZA SITUAŢIEI EXISTENTE
4.1. Folosinţa terenului
Terenul în limitele zonei studiate prezintă următoarele categorii de folosinţă:
• la N-E: zona verde (club sportiv)
• la S-E: str. Miron Costin şi Păduricea
• la S-V: str. Corneliu Coposu
• la N-V: zona de garaje
Terenul pe care urmează să se realizeze investiţia este ocupat în prezent de cladire parter cu destinatie birouri din domeniul public al statului.
4.2. Analiza fondului construit existent
Clădirile din vecinătate sunt blocurile de locuinţe P+4 de pe str. Corneliu Coposu (de vis-a-vis) şi sediul S.R.I. de pe str. Miron Costin (de vis-a-vis).
1 Cladire de birouri:
Cladire propusa suprafaţa construită
• Sediu firma birouri
• parter 104,00 mp
Total suprafaţă construită: 104,00 mp
1 funcţional: birouri
2 sistemul constructiv:
• fundaţii din beton
• structura BA in cadre cu inchidere de zidarie cu geam termopan
• planşee din beton (lemn, grinzi metalice)
• acoperiş terasa
Imobilele existente în perimetrul zonei nu sunt cuprinse în zonele urbane protejate din punct de vedere administrativ, stabilite prin reglementările urbanistice în vigoare. Din punct de vedere al categoriei de folosinţă, terenul este în grupa neagricol, categoria domeniu public.
Clădirile nu sunt monumente istorice, de artă, de arhitectură.
Amplasamentul propriu- zis este cladire birouri in domeniul public al statului.
4.3. Analiza geotehnică
4.3.1. Amplasamentul
Pentru determinarea condiţiilor de fundare corespunzătoare amplasamentului indicat de către beneficiar, se va întocmi un studiu geotehnic de detaliu.
Pentru stabilirea condiţiilor generale de fundare ale amplasamentului, au fost luate in considerare date cunoscute din imediata apropiere a amplasamentului (Autogara).
Având doar caracter informativ, dintre concluziile si recomandările ce se desprind la nivelul acestei faze de proiectare, menţionam ca terenul se prezintă plan si are stabilitatea generala asigurata;
4.3.2. Stratificaţia terenului
Stratificaţia este constituita din: umpluturi pana la adâncimea de 1,0 m (in unele locuri umpluturile pot atinge grosimi mai mari), urmează o argila prăfoasa cafenie plastic-vârtoasa, pana la adâncimea de 1,6 m, urmata de praf argilos cafeniu cu intercalaţii cenuşii plastic-vârtos, sub 3,4 m cenuşiu vineţiu plastic consistent pana la 3,7m adâncime, urmat de nisip fin si mijlociu cenuşiu cafeniu inundat de îndesare medie pana la adâncimea de investigare, de 5,0 m.
4.3.3. Apa subterană
Nivelul hidrostatic a fost semnalat la adâncimea de 2,3 – 2,5m – fata de nivel teren actual; atragem atenţia ca NH-ul poate prezenta variaţii importante de nivel, in funcţie de nivelul apei din Mureş si de volumul precipitaţiilor din zona.
4.3.4. Concluzii şi recomandări
La nivelul acestei faze de proiectare si pana la completarea gradului de cunoaştere a amplasamentului, recomandam o fundare directa, pe teren natural, la o adâncime mai mare de 1,2 m, in funcţie de caracteristicile constructive si funcţionale ale obiectelor propuse. Stratul de fundare va fi alcătuit din argila prăfoasa cafenie plastic vârtoasa.
Adâncimea optima de fundare va fi stabilita pentru fiecare obiect in parte, pe baza studiului geotehnic ce se va întocmi, avându-se in vedere si caracteristicile constructive si funcţionale ale acestora.
Din punct de vedere seismic, amplasamentul se încadrează in zona seismica de calcul ”D” (Ks=0.16 si Tc=1.0s);
4.4. Căile de comunicaţie
In perimetrul zonei sunt cuprinse următoarele străzi publice:
1. Str. Corneliu Coposu, drum public de interes local betonat, stradă de categoria a II-a, magistrală cu patru benzi, cu circulaţie pe două sensuri separate de linia de marcaj continuă.
2. Str. Miron Costin, drum public de interes local betonat, strada de categoria a III-a colectoare, cu patru benzi, cu circulaţie pe doua sensuri.
S.C."INST-SERV D&D” S.R.L. Arad, extinsă până la limita celor două străzi adiacente, are posibilităţi de acces pietonal şi carosabil din ambele direcţii.
Terenul pe care se propune obiectivul este liber de sarcini.
5. STABILIREA MODULUI DE ORGANIZARE URBANISTICĂ ŞI REGLEMENTĂRI
5.1. Elemente de temă
Beneficiarul solicită următoarele lucrări:
• cladire de birouri S+P+3
• la parter se amenajeaza hol acces cu spatii de de primire
• la etaj birouri
• spaţii verzi amenajate
5.2. Propuneri de organizare a terenului
5.2.1. Urbanism - arhitectură
Beneficiarul solicită construirea unei cladiri de birouri.
Suprafaţa de teren aferentă sediului de firma va avea în final 528,00 mp.
Front stradal fata de str.C Coposu=17,36m
Gabarit 13x8
Prin prezenta documentaţie de urbanism se propun următoarele măsuri de organizare a terenului:
a) Se realizează sistematizarea verticală a terenului natural de pe amplasament.;
b) Se realizează platforma carosabilă de acces care se racordează la drumurile publice existente;
c) Se realizează clădirea propusă, amenajările exterioare la nivelul terenului sistematizat;
1. Constructia propusa:
1 suprafaţa construită a cladirii de birouri: 104,00 mp
2 funcţional:
3 sistemul constructiv:
fundaţii continue (izolate) din beton
tălpi şi grinzi din beton armat (metal protejat)
pereţi de închidere din zidărie de b.c.a.
compartimentări uşoare
acoperiş terasa
2. Trotuare si alei betonate
3. Zona verde: se vor realiza plantaţii de aliniament si de protecţie şi se va extinde maximum terenul cu iarbă (gazon) .
5.3. Regimul de înălţime
Regimul de înălţime al investiţiei este S+P+3, cu înălţimea totală H.max.=15,00 m.
5.4. Regimul de aliniere a construcţiilor
5.4.1. Alinierea terenului
Se vor respecta aliniamentele stradale.
5.4.2. Alinierea construcţiilor
Se vor respecta aliniamentele stradale.
5.5. Modul de utilizare a terenului
Folosinţa principală propusă este cladire de birouri.
5.6. Bilanţ teritorial al suprafeţei de teren aferente investiţiei
ÎNAINTE DE EXTINDERE:
1 suprafaţa terenului = 528,00 mp
2 suprafaţa construită = 17,36 mp
3 POT existent = 40%
4 CUT existent = 0,40
DUPĂ DE EXTINDERE:
5 suprafaţa terenului = 528,00 mp
6 suprafaţa construită = 104,00 mp
7 suprafaţa desfăşurată = 3168,00 mp
8 POT propus = 30%
9 CUT propus = 0,38
5.7. Regimul juridic al terenurilor
Terenul solicitat pentru extindere este situat în intravilanul oraşului Arad, aparţine domeniului public, este proprietatea statului şi este concesionat pe termen de 49 ani.
6. ECHIPAREA TEHNICO-EDILITARĂ
6.1. Alimentarea cu apă şi canalizare
6.1.1. Situaţia existentă
Alimentarea cu apă
Pe str. Corneliu Coposu, unde se face sediul nou al clădirii, există o conductă de apă potabilă de Dn150mm. Conducta existentă asigură debitul şi presiunea necesară funcţionării obiectelor sanitare montate în clădire.
Canalizarea menajeră
Pe str. Corneliu Coposu în dreptul clădirii, există un colector menajer de Dn1000mm, cu descărcare în staţia de pompare ape uzate, din piaţa Spitalului..
Colectorul menajer existent are adâncimea şi capacitatea de a prelua debitul rezultat din clădire.
Canalizarea pluvială
Colectorul pluvial existent pe str. Corneliu Coposu având 50/75 are capacitatea de a prelua debitul suplimentar rezultat. Bazinul pentru copii se va descărca în colectorul pluvial existent pe str. Miron Costin.
6.1.2. Situaţia propusă
Alimentarea cu apă
Alimentarea cu apă potabilă se poate realiza de la conducta de apă potabilă existentă pe str. C. Coposu, printr-un branşament executat din ţeavă PE-HD100 Pn6 Dn63mm.
Contorizarea consumului se va realiza cu ajutorul unui apometru cu montaj orizontal având Dn2" montat într-un cămin apometru tip de 1,20×1,80m.
Intervenţia în caz de incendiu se poate face de la hidranţii de incendiu subterani existenţi pe reţeaua de apă potabilă pe str. Corneliu Coposu şi str. Miron Costin.
Canalizarea menajeră
Apele menajere rezultate de la obiectele sanitare montate în clădire, pot fi descărcate gravitaţional în colectorul menajer existent de pe str. Corneliu Coposu.
Racordul la canalizarea existentă se va face prin tuburi PVC mufate îmbinate cu inele de cauciuc având Dn250-315mm. La ieşirea din clădire şi la racordare vor fi construite cămine de vizitare prefabricate conform STAS 2448/82, prevăzute cu rame şi capace din fontă tip IV carosabile. Panta canalizării va fi de 0,006.
Canalizarea pluvială
Apele pluviale rezultate de pe acoperişul clădirii şi de pe platformele betonate din jurul clădirii vor fi canalizate gravitaţional spre colectorul pluvial existent pe str. Corneliu Coposu. Racordul va fi prevăzut din tuburi PVC mufate etanşate cu garnituri de cauciuc.
Pe platformele din jurul clădirii vor fi prevăzute guri de scurgere cu sifon şi depozit cu grătare carosabile din fontă.
La racordare şi în incinta clădirii se vor cosntrui cămine de vizitare prefabricate conform STAS 2448/82 echipate cu capace din fontă carosabile tip IV.
6.2. Alimentarea cu energie termică
6.2.1. Situaţia existentă
În zonă există o reţea de termoficare.
6.2.2. Situaţia propusă
Încălzirea spaţiilor interioare se va face cu centrala termica proprie pe gaz.
6.3. Alimentare cu energie electrică şi telefonie
6.3.1. Situaţia existentă
Pe amplasamentul propus pentru noul obiectiv treec următoarele linii electrice:
• o linie electrică subterană 20 kV;
• o linie electrică subterană 0,4 kV;
• o linie electrică subterană 0,4 kV pentru iluminatul public;
Aceste linii electrice subterane, care trec peste amplasamentul noului obiectiv, vor fi afectate.
În zonă sunt două posturi de transformare 6/0,4 kV: nr. 3023, punct alimentare Pădurice, de 100 kVA şi nr. 3034, strada Lacului, de 400 kVA.
Telecomunicaţii: În imediata apropiere a amplasamentului propus nu există reţele telefonice.
6.3.2. Situaţia propusă
Pentru eliberarea amplasamentului trebuie să fie deviate liniile electrice subterane de 0,4 kV şi 20 kV, care trec pe amplasament.
Lucrările de eliberare a amplasamentului se vor executa înainte de începerea lucrărilor la noul obiectiv, respectându-se condiţiile din avizul de amplasament eliberat de SC ELECTRICA BANAT SA – SUCURSALA ARAD.
Se estimează, pentru noul obiectiv, un consum de energie electrică având următoarele caracteristici:
Puterea instalată: Pi = 50 kW
Factorul de cerere: Kc = 0.90
Puterea de calcul: Pc = 45 kW
Curentul de calcul: Ic = 75 A
Pentru alimentarea noului obiectiv se propune realizarea unui branşament trifazat subteran, cu un cablu tip ACYAbY 3*150+70 mm2, care va fi racordat la sursă la tabloul de joasă tensiune al postului de transformare nr. 3034, iar la consumator va fi racordat la blocul de măsură şi protecţie BMP. Lungimea branşamentului: 100 m.
Telecomunicaţii:. Pentru telefonizarea noului obiectiv se propune realizarea unui racord telefonic subteran din cel mai apropiat cămin de tragere a canalizării telefonice existente pentru blocurile de locuinţe din strada Lacului.
6.4. Drumuri şi sistematizare verticală
6.4.1. Sistematizare verticală
Clădirea va beneficia de o imagine care va asigura îmbunătăţirea ambientului local.
Accesul şi ieşirea pietonala se vor realiza din str. Corneliu Coposu si str. Miron Costin.
Reţelele edilitare existente care vor fi afectate de accesele auto ce deservesc obiectivul propus se vor proteja corespunzător.
Prin lucrări de sistematizare verticală se va urmări preluarea diferenţiată a apelor provenite din precipitaţii, care, înainte de deversarea în reţeaua de canalizare, vor fi curăţite. Aceste lucrări vor fi realizate prin pante ale platformei, rigole.
În spaţiile verzi rezultate se va pune gazon.
Terenul destinat investiţiei se va sistematiza la o cotă care se corelează cu cotele existente pe stradă
Lucrările de sistematizare verticală se referă la umpluturi sau nivelări de circa 15cm, executate în majoritate mecanizat. Aceste lucrări au ca scop crearea unei platforme unitare care să asigure buna funcţionare a tuturor reţelelor de suprafaţă sau subterane existente şi proiectate.
6.4.2. Drumuri, platforme, accese
În incinta bazei sportive se propune amenajarea unei platforme carosabile cu diferite destinaţii: acces, evacuare, staţionare. ?
Platforma carosabilă de incintă se va proiecta cu îmbrăcăminte rigidă alcătuită din beton de ciment pe fundaţie din materiale locale. Dimensionarea structurii rutiere se va realiza conform STAS-urilor în vigoare şi a studiului geotehnic.
Pantele transversale şi longitudinale proiectate pe platformă conduc apele meteorice spre gurile de colectare amplasate în incintă.
Intrarea şi ieşirea de pe platforma spre alea betonata se va realiza prin proiectarea unor racorduri la carosabilul existent.
Sistemul rutier proiectat pe racordurile proiectate este cel aplicat şi pe stradă, respectiv îmbrăcăminte asfaltică pe fundaţie de piatră spartă şi balast, beton. Încadrarea sistemului rutier proiectat se va face cu borduri prefabricate, montate denivelat faţă de carosabil, în fundaţie de beton.
Accesul pietonal în zonă se va asigura prin proiectarea unor trotuare care vor fi separate de sistemul rutier din jurul clădirii. Bordurile vor avea o fundaţie din beton.
6.5. Alimentarea cu gaze naturale
6.5.1. Situaţia existenta
În prezent, zona studiată dispune de utilităţi (apă, canal menajer, electric, gaze, telefonie etc.).
La 4 m distanţă de blocurile L1, L2, L3 se află în funcţiune o reţea de distribuţie gaze naturale de presiune redusă care alimentează blocurile de locuinţe existente în zonă.
6.5.2. Situaţia propusa
Gazele naturale se pot utiliza ca şi combustibil pentru:
1 producerea energiei termice în vederea preparării apei calde menajere şi încălzirii spaţiilor (în centrale termice proprii)
Prin utilizarea gazelor naturale ca şi combustibil la centrala termică, poluarea în zonă se reduce la minim.
Soluţia tehnică propusă pentru alimentarea cu gaze naturale a obiectivului de investiţie este:
2 extinderea reţelei de distribuţie gaze naturale de presiune redusa (existentă pe str. Corneliu Coposu);
3 executarea conductei de branşament, a postului de reglare - măsurare şi a instalaţiei de utilizare gaze.
7. MĂSURI DE PROTECŢIE A MEDIULUI CONSTRUIT ŞI A MEDIULUI NATURAL
7.1. Salubritate
Pentru asigurarea evacuării deşeurilor şi curăţeniei în cadrul incintei se vor instala pubele pentru colectarea deşeurilor menajere, respectiv vegetale din întreţinerea spaţiilor verzi. Beneficiarul va încheia contract cu Salubritate Arad, pentru asigurarea evacuării acestor deşeuri.
Vor fi respectate Normele de igienă privind mediul de viaţă al populaţiei şi Normele de protecţia muncii în vigoare.
7.2. Aspectul exterior al construcţiei şi amenajări exterioare
Clădirea va avea finisaje superioare: acoperis terasa, închideri din zidărie, placaje gresie si parchet la pardoseli, cu o arhitectură specifică zonei.
Spaţiile verzi vor cuprinde spaţii gazonate.
7.3. Protecţia mediului natural
Prin măsurile de protecţia mediului natural, amintim lucrările:
• racord canal dotat cu separator de nisip
• canalizare menajeră şi pluvială
• zonă de plantaţie de protecţie.
8. OBSERVAŢII, CONCLUZII:
Pentru întocmirea prezentei documentaţii de urbanism au fost consultate următoarele proiecte din seria urbanism şi amenajarea teritoriului din colecţia “Metodologii - cadru” pentru elaborarea documentaţiilor de urbanism, elaborate de Institutul de cercetare, proiectare în urbanism şi amenajarea teritoriului “URBANPROIECT” al M.L.P.A.T.
• Regulamentul local de urbanism aferent UTR 29
Prezenta documentaţie s-a întocmit conform prevederilor cuprinse în următoarele acte normative în vigoare:
• Legea nr. 50/1991 republicată cu modificări;
• Legea nr. 125/1996;
• Legea nr. 10/1995;
• Ordinul M.L.P.T.L. nr. 1943/2001;
• Regulamentul general de urbanism aprobat prin H.G.R. nr. 525/1996;
După aprobarea P.U.D., investitorul, pe baza Certificatului de urbanism emis de Consiliul Local al Oraşului Arad, va trece la fazele P.T. - D.E. de proiectare.
Toate categoriile de lucrări vor fi în sarcina investitorului S.C."INST-SERV D&D" S.R.L..
Întocmit:
Arhitectură: arh. ELA FALCA