Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 30-08-2005 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu Reprezentanta auto şi prestari servicii auto, Micalaca Est -Centura N-E Arad, proiect nr. 81/2005, elaborat de SC PRO URBAN SRL-initiativa primarului
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de marţi, 30.08.2005, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, este afişat următorul proiect de hotărâre:
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Reprezentanţa auto şi prestări servicii auto, Micălaca Est-Centura N-E Arad”, proiect nr. 81/2005, elaborat de SC PRO URBAN SRL-iniţiativa primarului
Până la data de 12.08.2005, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 30.08.2005, între orele 8,00-20,00, la Serviciul Relaţii Publice, camera 5.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste proiecte de hotărâri, care poate fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro
P R I M A R
ing.Gheorghe Falcă
ROMÂNIA Proiect AVIZAT :
JUDEŢUL ARAD SECRETAR
MUNICIPIUL ARAD Cons.jr.Doina Paul
CONSILIUL LOCAL
HOTĂRÂREA Nr._______
Din __________________ 2005-
Privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea „ Reprezentanţa auto şi prestări servicii auto, Micălaca Est – Centura N – E „ Arad , proiect nr. 81 /2005 elaborat de SC PRO URBAN SRL.
Consiliul local al municipiului Arad ;
Având în vedere :
-iniţiativa Primarului municipiului Arad , exprimată prin expunerea de motive nr. ad. 21641 __________ 2005,
-raportul nr.ad. 31641 ___________ 2005 al Arhitect Şef - Serviciului construcţii şi urbanism, prin care se propune aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru „ Reprezentanţa auto şi prestări servicii auto,Micălaca Est – Centura N-E „ Arad , proiect nr. 81/2005 elaborat de SC PRO URBAN SRL ;
-avizul Comisiilor de specialitate ,
-prevederile art.2 din Legea nr.50/1991 cu modificările şi completările ulterioare precum şi Ghidul privind metodologia de elaborare şi conţinutul cadru al Planului Urbanistic de Detaliu , indicativ G.M. 009 – 2000 ,
-prevederile art.38 lit.”c” şi „k” din Legea nr.215/2001 a administraţiei publice locale ,
În temeiul drepturilor conferite prin art.46 din Legea nr.215/2001 a administraţiei publice locale , adoptă prezenta :
H O T Ă R Â R E :
Art.1.-Se aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „ Reprezentanţa auto şi prestări servicii auto,Micălaca Est – Centura N-E „ Arad proiect nr. 81 /2005 elaborat de SC PRO URBAN S.R.L. Arad ,
Art.2.-Prezenta hotărâre se va duce la îndeplinire de către beneficiar , SC ROMCON CAR PLUS SRL şi se va comunica celor interesaţi de către Serviciul logistica actelor administrative.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ SECRETAR
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI
A R A D
NR. ad. 31641 _________ 2005-
EXPUNERE DE MOTIVE
Referitor la proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „ Reprezentanţa auto şi prestări servicii auto,Micălaca Est-Centura N-E” Arad , proiect nr.81/2005 elaborat de SC PRO URBAN SRL Arad , beneficiar SC ROMCON CAR PLUS SRL Arad ,
Având în vedere că, toate condiţiile impuse prin certificatul de urbanism nr.2011/ 09.08..2005 au fost îndeplinite cât şi a faptului că, prin amenajarea propusă se îmbunătăţeşte aspectul urban al zonei , consider oportună aprobarea unei hotărâri prin care se aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „ Reprezentanţa auto şi prestări servicii auto,Micălaca Est-Centura N-E „ Arad , cu respectarea tuturor avizelor şi acordurilor aferente , beneficiar SC ROMCON CAR PLUS Arad .
Privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu “ Reprezentanţa auto şi prestări servicii auto Micălaca Est –Centura N-E “ , Arad , proiect nr. 81 /2005 elaborat de S.C. PRO URBAN SRL, Arad, beneficiar SC ROMCON CAR PLUS SRL .
Prezenta documentaţie s-a întocmit în conformitate cu solicitarea beneficiarului şi a certificatului de urbanism nr. 2011/09.08.2005 emis de Primăria municipiului Arad şi are ca obiectiv construirea unei reprezentanţe auto cu prestări servicii auto în intravilanul municipiului Arad.
Terenul în cauză este proprietate privată, înscris în C.F. nr. 59119
nedef. nr. top. 2301955/1/2 în suprafaţă de 10.000 mp. cuprins în Unitatea Teritorială de Referinţă nr.28.
Zona este cu destinaţie pentru unităţi de prestări servicii şi a dotărilor complementare , este o zonă cu restricţii de construire până la elaborarea documentaţiei Planului Urbanistic de Detaliu.
Accesul pe teren se face direct din drumul de centură.
Zona studiată are o suprafaţă de 6.306 mp. din care 670 mp. – teren de stat iar 5.636 mp.teren privat aparţinând SC ROMCON SRL.
În zona studiată nu sunt clădiri existente. În partea de sud a zonei există clădirea societăţii „ AUTOSCHUN „ SRL – Mercedes.
Utilităţi : - nu există.
Clădirea propusă pentru reprezentanţă auto şi prestări servicii auto va fi aliniată la clădirea reprezentanţei Mercedes.
Clădirea va avea un regim de înălţime P şi P+1 parţial, fiind compusă din :
-un salon de cca. 400 mp. , cu o supantă de cca.150 mp.
-un service-auto de cca.400 mp. cu spaţii anexe de cca.100 mp. Ş
-staţie ITP de cca. 300 mp. şi spaţiu administrativ de cca. 100 mp.
În urma construirii se va obţine POT = 22,17 / şi CUT = 0,63
TOTAL Sc = 1.398,00 mp.
TOTAL Sd = 1.578,00 mp.
Zona de dotări ocupă o suprafaţă de 22,17 % din totalul zonei studiate , zona de spaţii verzi reprezintă 39,90 % iar circulaţiile ocupă 37,93 % din zona studiată.
Prin realizarea obiectivului propus se mobilează partea stângă a centurii , se va înnobila fondul construit al străzii, se vor realiza racordurile de la reţelele de utilităţi şi până la firidele clădirilor. Toate aceste lucrări intră în sarcina beneficiarului , respectând toate condiţiile impuse prin avizele şi documentaţia prezentată.
Având în vedere că, obiectivul se încadrează în prevederile Planului Urbanistic General , considerăm favorabilă realizarea lui şi :
PROPUNEM
Aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu “ Reprezentanţa auto şi prestări servicii auto, Micălaca Est – Centura N – E “ Arad , proiect nr.81/2005 elaborat de SC PRO URBAN SRL Arad, beneficiar S.C. ROMCON CAR PLUS SRL , care îndeplineşte prevederile legislaţiei în vigoare , precum şi al Regulamentului Planului Urbanistic General al municipiului Arad .
DENUMIRE PROIECT :P.U.D. REPREZENTANTA AUTO si PRESTARI
SERVICII
MICALACA EST – CENTURA NORD EST, Arad
BENEFICIAR :S.C. ROMCON CAR PLUS S.R.L.
PROIECT Nr. : 81/2005
FAZA :P.U.D.
PROIECTANT :S.C. PRO URBAN S.R.L.
1.2. Obiectul lucrarii
Proiectul s-a intocmit pe baza discutiilor si a consultarilor care au avut loc intre beneficiar si proiectant.
Proiectul are ca obiect stabilirea conditiilor de amplasare a unuei reprezentante de firma si prestari servicii, pe terenul din Micalaca est – centura nord est, teren proprietate privata a S.C.ROMCON CAR PLUS S.R.L.
De asemenea are ca obiect:
- dimensionarea, functionarea respectiv configuratia arhitecturala a cladirii
- integrarea in fondul construit existent
- circulatia juridica a terenurilor
- echiparea cu utilitati edilitare
Beneficiarul doreste construirea unei claddiri destinate Reprezentantei auto si prestari servicii.
Metodologia folosita – baza documentatie
Documentatia se elaboreaza in conformitate cu Metodologia de elaborare si continutul - cadru al planului urbanistic de detaliu,indicativ : G M 009-2000.
La elaborarea actualei documentatii a stat la baza: Planul Urbanistic General, elaborat– de S.C. PROIECT S.A., Arad.
Ca suport topografic s-a utilizat ridicarea topo, pusa la dispozitie de catre beneficiar si elaborat de S.C. GEO SI TOPO S.R.L. Arad.
2. INCADRAREA IN LOCALITATE
2.1. Concluzii din documentatii deja elaborate
Teritoriul luat in considerare pentru construirea obiectivului propus – Reprezentanta auto si prestari servicii auto, este situat in intravilanul municipiului Arad, adiacent centurii nord-est, in Micalaca est. In cadrul Planului Urbanistic General al municipiului Arad, aceasta zona face parte din U.T.R. nr. 28, si este destinata zonei unitatilor de prestari servicii si a dotarilor complementare.
In partea de nord, terenul se invecineaza cu un teren proprietate privata, pe care in prezent nu este nici o cladire, este teren arabil in intravilan, la vest incinta studiata se invecineaza cu un canal, iar in partea de sud este teren arabil proprietatea S.C. AUTOSCHUN S.R.L., iar in partea de est terenul este adiacent centurii nord est. Prin acest P.U.D., se va asigura amplasamentul cladirii reprezentantei, a prestarilor de servicii auto si amenajarile necesare.
Se va reorganiza circulatia pietonala si se va asigura accesul carosabil la cladirile propuse precum si locuri de parcare .
Se va urmarii integrarea si armonizarea noii constructii si a amenajarilor cu cele existente mentinute.
Se va tine seama de zona verde existenta care va fi amenajata si integrata in ansamblu.
Se propune completarea infrastructurii tehnico edilitare.
2.2. Concluzii din documentatii elaborate concomitent cu P.U.D.
Pentru determinarea conditiilor de fundare a fost necesara elaborarea unui studiu geotehnic.
Constatarile si recomandarile acestui studiu sunt: - terenul este plan fiind situat pe terasa superioara a raului Mures.
- din punct de vedere geologic amplasamentul este asezat pe formatiunile depresiunii Panonice, depresiune care a luat nastere prin scufundarea lenta a unui masiv hercinic, constituit din sisturi cristaline.
- se constata o alternanta de straturi permeabile (prafuri nisipoase si nisipuri cu pietris si bolovanis in alternanta cu pamanturi argiloase prafoase, permit ascensiunea apei subterane functie de variatiile regimului precipitatiilor din zona.
- zona seismica „D”, k=0,16, Tc= 1,0
- stratificatia terenului: - umplutura 1,10 m
- complex argilos cafeniu galben plastic vartos, pana la adancimea de 3,60 m.
- Complex argilos prafos nisipos cafeniu galbui, plastic consistent, pana la 5,00 m adancime
- apa subterana a fost interceptata la adancimea de 3,40 m si se prevede un regim ascensional al apei pana la adancimea de 1,70 m fata de nivel actual teren.
Variatia apei freatice este legata de precipitatii si de variatia apei Muresului.
Situarea amplasamentului in cadrul localitatii este prezentat in plansa 01.
3. SITUATIA EXISTENTA
Zona studiata face parte din U.T.R. nr. 28, si este o zona cu restrictii de construire pana la elaborare de P.U.D. sau P.U.Z. In Planul Urbanistic General al municipiului Arad, in aceasta zona s-a prevazut ca zona functionala, zona de prestari servicii si dotari.
Terenul pe care urmeaza sa fie amplasata constructia este situat adiacent
zonei centrale.
In partea de nord, terenul se invecineaza cu un teren proprietate privata, pe care in prezent nu este nici o cladire, este teren arabil in intravilan, la vest incinta studiata se invecineaza cu un canal, iar in partea de sud este teren arabil proprietatea S.C. AUTOSCHUN S.R.L., iar in partea de est terenul este adiacent centurii nord est. Prin acest P.U.D., se va asigura amplasamentul cladirii reprezentantei, a prestarilor de servicii auto si amenajarile necesare.
Accesul pe terenul care face obiectul prezentului P.U.D. se face direct din drumul de centura..
Conform Extraselor C. F., A 230.1953/1/2 suprafata terenului este de 10.000 mp si este in proprietatea societatii S.C. ROMCON PLUS S.R.L.
Terenul propus pentru construirea sediului este teren plat fara denivelari importante.
Regimul juridic
In plansa nr. 04, Obiective de utilitate publica, sunt analizate terenurile si constructiile din punct de vedere al tipului de proprietate al terenului si din punct de vedere al circulatiei terenului.
Zona studiata are o suprafata de 6.306,00 mp, din care :
- 670,00 mp apartin domeniului public al primariei;
- 5.636,00 mp constituie proprietatea privata a S.C. ROMCON S.R.L.
Terenul pe care urmeaza sa se construiasca investitia este teren proprietate privata si este in suprafata de 5.636,00 mp.
Analiza geotehnica
Pentru determinarea conditiilor de fundare a fost necesara elaborarea unui studiu geotehnic.
Constatarile si recomandarile acestui studiu sunt: - terenul este plan fiind situat pe terasa superioara a raului Mures.
- din punct de vedere geologic amplasamentul este asezat pe formatiunile depresiunii Panonice, depresiune care a luat nastere prin scufundarea lenta a unui masiv hercinic, constituit din sisturi cristaline.
- se constata o alternanta de straturi permeabile (prafuri nisipoase si nisipuri cu pietris si bolovanis in alternanta cu pamanturi argiloase prafoase, permit ascensiunea apei subterane functie de variatiile regimului precipitatiilor din zona.
- zona seismica „D”, k=0,16, Tc= 1,0
- stratificatia terenului: - umplutura 1,10 m
- complex argilos cafeniu galben plastic vartos, pana la adancimea de 3,60 m.
- Complex argilos prafos nisipos cafeniu galbui, plastic consistent, pana la 5,00 m adancime
- apa subterana a fost interceptata la adancimea de 3,40 m si se prevede un regim ascensional al apei pana la adancimea de 1,70 m fata de nivel actual teren.
Variatia apei freatice este legata de precipitatii si de variatia apei Muresului.
Analiza fondului construit existent
In zona studiata nu sunt cladiri existente,
In partea de sud a zonei exista cladirea societatii AUTOSCHUN S.R.L. MERCEDES.
Echiparea edilitara
Alimentarea cu apa
In zona studiata nu exista retea de distributie a apei potabile, in apropiere.
Canalizare
Canalizare menajera
In zona studiata nu exista retea de canalizare decat pe Calea Radnei.
Canalizarea pluviala
Scurgerea apelor pluviale se face prin intermediul rigolelor care sunt in lungul carosabilelor pe ambele parti.
Alimentarea cu caldura
In prezent in zona incalzirea se face cu centrale proprii cu alimentare pe gaz.
Alimentarea cu energie electrica
In zona studiata exista o retea LEA 20 kv si o linie linie electrica de inalta tensiune care, traverseaza amplasamentul prin partea de vest a acestuia.
Telecomunicatii
In zona studiata nu exista canalizatie Tc .
Alimentarea cu gaz
In zona studiata exista retea de alimentare cu gaz pe strada Siriei.
4. REGLEMENTARI
Elemente de tema
Tema de proiectare a fost stabilita de comun acord cu beneficiarul pentru obiectivele propuse.
Beneficiarul doreste sa construiasca o reprezentanta auto si prestari servicii auto.
Regim de inaltime P si P + 1, partial.
Constructia propusa prin prezenta documentatie va fi aliniata la cladirea reprezentantei MERCEDES.
Cladirea propusa va avea :
- un salon auto de cca 400 mp, prevazut cu o supanta de cca 150 mp
- un service auto de cca 400 mp, cu spatiile anexa existente de cca 100 mp
- statie ITP de cca 300 mpsi un spatiu administrativ de cca 100 mp.
- Cladirea va fi construita din cadre de beton armat si zidarie de BCA. Si multa suprafata vitrata. Sc = 1398,00 mp, Su =1578,00 mp.
In incinta:
Steren = 5.636,00 mp
S c constr. = 1.398,00 mp
Szona verde = 2..467,00 mp
Splatforme = 1.771,00 mp
P.O.T = 24,80 %
C.U.T. = 0,59
In zona studiata:
S teren = 6.306,00 mp
S c constr. = 1.398,00 mp
Szona verde = 2..516,00 mp
Splatforme = 2.392,00 mp
P.O.T. = 22,17 %
C.U.T. = 0,63
Total suprafata construita = 1.398,00 mp
Total suprafata desfasurata = 1.578,00 mp
Accesul carosabil in incinta se va face din drumul de centura . La propunerile facute pentru accesele carosabile s-a avut in vedere asigurarea cailor de acces pentru utilajele de stingere a incendiilor.
Prin regimul de inaltime propus pentru obiective, precum si prin materialele de constructie si finisajele propuse s-a avut in vedere integrarea in fondul construit existent
Profiluri transversale
Terenul nu prezinta denivelari mari, cotele variind intre 100,00 pe carosabilul de pe centura, si 98,56 in centrul parcelei.
Sistematizare verticala.
Se va aduce terenul la acelas nivel.
La elaborarea solutiei de sistematizare s-a avut in vedere :
- stabilirea cotelor verticale ale noilor cladiri, corelate cu cotele terenului existent.
- reducerea la maxim al volumului de terasament pentru nivelarea terenului.
Echipare edilitara
Alimentare cu apa
Alimentarea cu apa a imobilului propus prin prezentul proiect se va realiza prin forarea unui put in incinta.
Conform normativ I 9 – 94, articolul 14.52, privind stingerea din interior a imobilului sunt necesari hidranti, cladirea avand peste 600 mp arie construita si avand in vedere si activitatea care se desfasoara in incinta.
Pentru asigurarea debitului de apa de 10l/s, necesar stingerii din exterior a incendiului se vor folosii hidranti subterani O 100 mm, amplasati pe reteaua propusa in incinta.
Conform Normativ 19 – 94. articol 14.156, conductele pe care se amplaseaza hidrantii de incendiu O 100 mm, trebuie sa aiba diametru de 150 mm. Astfel reteaua inelara propusa in zona locuintelor va avea diametrul de 150 mm sau PE O 160 mm.
Asigurarea apei pentru stingerea incendiilor se va face cu ajutorul unui rezervor de incendiu care va fi amplasat in incinta, iar apa de la put va fi pompata in rezervor.
Contorizarea consumului de apa se va rezolva prin contoare montate in caminul de apometru montat in incinta.
Canalizare menajera
Apel uzate menajere vor fi colectate si evacuate la rezervorul vidanjabil din incinta. aceasta dupa ce apa din service si de pe platforma a fost trecuta prin separatorul de produse petroliere.
Canalizare pluviala
Apele meteorice de pe suprafetele construite vor fi colectate si evacuate gravitational la colectorul pluvial din incinta si dirijata spre separatoul de grasimi si apoi in rezervorul vidanjabil.
Canalul propus va avea diametrul de 300 mm si 400 mm si va deservi numai acest obiectiv.
Organizarea circulatiei
Drumuri
Prin prezentul P.U.D. se prevede modernizarea amenajarea trotuarelor si a platformei de parcare pentru masini in incinta precum si amenajarea accesului carosabil in incinta, pe domeniul public.
Structura sistemului propus pentru acces carosabil este alcatuita din :
- imbracaminte asfaltica realizata din :
- strat de uzura din beton asfaltic bogat in criblura cu executia la cald B.A. / 16 de 4.0 cm grosime
- strat de legatura din beton asfaltic deschis cu agrement mare cu criblura B.A.D. 25, de 6,0 cm grosime.
- Iar pentru fundatie :
- Strat de macadam ordinar de 1,0 cm grosime
- Strat de fundatie din balast 15,0 cm grosime
Parcajele
Avand in vedere profilul activitatii obiectivului propus au fost prevazute platforme de parcare atat pentru salariati cat si pentru masinile din dotare si eventualii clienti.
Spatii verzi
Prin prezentul P.U.D. se propune amenajarea spatiilor verzi de aliniament existente, precum si amenajarea in incinta a unor zone verzi, precum si zone verzi in zonele de protectie a liniei de inalta tensiune.
Criteii. Compozitionale
– realizarea unui spatiu urban, care sa puna in valoare importanta cladirilor si sa creeze un ansamblu cu cladirile existente.
– Realizarea unor cladiri de locuit care sa mobileze in mod corespunzator fronturile strazii Dorobanti
Alimentarea cu caldura
Alimentarea cu caldura se va face cu ajutorul unei centrale termice proprii .
Alimentarea cu energie electrica
Cladirea propusa va beneficia de reteaua de energie electrica de medie existenta deja in incinta ( traverseaza incinta), retea la care se va putea racorda.
Telecomunicatii
Este necesara racordarea noii cladiri la reteaua telefonica care se va extinde in zona.
Alimentarea cu gaze naturale
Pentru a se realiza o alimentare cu gaze naturale a cladirii propuse este necesara extinderea retelei de alimentare cu gaze din zona.
Gospodarie comunala
Se propune ca la fiecare lot sa fie amenajata o platforma pentru depozitarea in pubele a deseurilor menajere, iar evacuarea acestora se va face cu ajutorul serviciilor de salubritate ale municipiului.
BILANT TERITORIAL
ZONIFICAREA FUNCTIONALA
IN INCINTA
TERITORIU AFERENT EXISTENT PROPUS
MP % MP %
0 ZONA DE DOTARI SI
PRESTARI SERVICII
-
5 TEREN ARABIL 5.636,00 100,00 - -
5 TOTAL GENERAL 6.306,00 100,00 6.306,00 100,00
Din analiza bilantului se constata ca zona de dotari ocupa o suprafata mica reprezentand 22,17 % din total zona studiata, zona de spatii verzi care reprezinta 39,90 %, iar circulatiile ocupa 37,93 % din total zona studiata.
5 Cloncuzii
Prin realizarea obiectivului propus se mobileaza partea stanga a centurii.
Prin materialele din care vor fi construite aceste obiective, precum si finisajele propuse, aceste cladiri vor inobila fondul construit al strazii.
In urma aprobarii prezentului P.U.D. se va trece la construirea obiectivelor propriuzise, la realizarea racordurilor de la retelele de utilitati si pana la firidele cladirilor.Toate aceste lucrari intra in sarcina beneficiarului si se vor executa etapizat
Proiectantul considera ca amplasarea acestui obiectiv vine in completarea frontului existent , si contribuie la valotificarea zonei.