Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 07-02-2005 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect de hotărâre privind reglementarea accesului utilajelor şi vehiculelor destinate transportului de mărfuri cu masa maximă autorizată mai mare de 3, 5 to, în municipiul Arad-iniţiativa primarului.
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Incepând cu data de marţi, 8.02.2005, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele proiecte de hotărâri:
1.-Proiect de hotărâre privind stabilirea tarifelor de bază la chiriile pentru spaţiile fond de stat cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă situate în municipiul Arad-iniţiativa primarului.
2.-Proiect de hotărâre privind reglementarea accesului utilajelor şi vehiculelor destinate transportului de mărfuri cu masa maximă autorizată mai mare de 3, 5 to, în municipiul Arad-iniţiativa primarului.
3.-Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Hală de producţie, depozitare şi locuinţe de serviciu Arad, DJ Arad-Curtici km 8 +400, beneficiar SC POL KLIMEX SRL Arad-iniţiativa primarului.
Proiectele de hotărâri sunt însoţite de expunerea de motive a Primarului şi de raportul serviciului de specialitate.
Până la data de 18.02.2005, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste proiecte de hotărâri.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 8.02.2005, între orele 8,00-20,00, la Serviciul Relaţii Publice, camera 5.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi gratuit copii după aceste proiecte de hotărâri, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing.Gheorghe Falcă
ROMÂNIA PROIECT AVIZAT
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD SECRETAR
CONSILIUL LOCAL Doina Paul
HOTĂRÂREA nr.__________
din ________________
privind reglementarea accesului utilajelor şi vehiculelor destinate transportului de mărfuri
cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 to, în municipiul Arad
Consiliul Local al Municipiului Arad,
În temeiul art. _________ din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, cu modificările şi completările ulterioare,
Având în vedere :
- Iniţiativa Primarului municipiului Arad, exprimată în expunerea de motive, înregistrată cu nr.___________/_______________;
- Raportul Serviciului edilitar ;
- Avizul Comisiilor de specialitate ale Consiliului Local nr.__________;
- Avizul Poliţiei Rutiere exprimat prin adresa cu nr. ______________.
- Avizul Consiliului Judeţean exprimat prin adresa cu nr. ______________.
- În considerarea prevederilor O.G. nr. 43/ 1997, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 413/2002, O.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice şi a Regulamentului de aplicare, O.G. nr. 2/2001 privind regimul contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările ulterioare;
- În scopul asigurării condiţiilor de confort ambiental şi protejarea mediului construit şi natural, prin asigurarea desfăşurării fluente a circulaţiei rutiere prin decongestionarea acesteia;
În temeiul art. 113 alin. 1 lit. d din O.G. nr. 195/2002 şi ale art. 38 alin. 2 lit. l şi art. 46 alin. 1 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, cu modificările şi completările ulterioare, adoptă prezenta
HOTĂRÂRE CAP. I
DISPOZIŢII GENERALE
Art. 1 Obiectul de reglementare al hotărârii este accesul utilajelor şi vehiculelor destinate transporturilor de mărfuri, denumite în continuare VEHICULE, cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 to pe drumurile publice din municipiul Arad.
Art. 2 Scopul propus prin prezenta hotărâre, în considerarea obiectului ei, se realizează ţinând cont de următoarele cerinţe:
a). asigurarea unui nivel ridicat de siguranţă a traficului,
b). asigurarea condiţiilor de conservare şi protejare a mediului natural,
c). asigurarea condiţiilor de conservare a zonelor protejate a oraşului,
b). asigurarea administrării în condiţii de eficienţă şi protejare a infrastructurii rutiere.
CAP. II
REGLEMENTĂRI REFERITOARE LA REGIMUL DE ACCES
Secţiunea I - Reguli comune privind accesul vehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 to
Art. 3 Pentru ansamblu de vehicule masa maximă autorizată se calculează prin însumarea masei maxime autorizate a tractorului şi a remorcii.
Art. 4 Prin grija administratorului drumului interdicţiile şi restricţiile stabilite prin prezenta hotărâre sunt semnalizate prin mijloace de semnalizare rutieră: indicatoare de reglementare, de interzicere sau restricţie care pot fi însoţite şi de panouri cu semne adiţionale conţinând inscripţii sau simboluri care le precizează, completează ori limitează semnificaţia sau unde este cazul marcaje prin care se avertizează sau îndrumă participanţii la trafic.
Art. 5 Aprovizionarea pieţelor este permisă doar în intervalul orar 18,00 – 07,00 cu respectarea restricţiilor de tonaj stabilite pentru fiecare zonă (fără obligaţia de plată a tarifului).
Art. 6 Conducătorii vehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 to au obligaţia de a afişa la loc vizibil autorizaţia de acces în original (nu sunt admise copiile).
Secţiunea II – Accesul şi circulaţia vehiculelor în zona A
Art. 7 Accesul vehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 to, în zona A delimitată conform Anexa 1 este interzisă.
Art. 8 Aprovizionarea agenţilor economici este permisă în intervalul orar 18,00 – 21,00.
Secţiunea III – Accesul vehiculelor în zona B
Art. 9 Accesul vehiculelor cu masa maximă autorizată cuprinsă între 3,5 to şi 7,5 to în zona B, delimitată conform Anexa 2, se restricţionează astfel: în intervalul orar 07,00 – 20,00 accesul este permis cu plata tarifului prevăzut în Anexa 4 şi pe baza autorizaţiei de acces emisă în condiţiile reglementate de prezenta hotărâre.
Art. 10 În zona B, vehiculele cu masa maximă autorizată de 3,5 to au acces liber.
Art. 11 Pe străzile care perimetrează zona B, enumerate în Anexa 2, vehiculele cu masa maximă autorizată cuprinsă între 3,5 to şi 7,5 to au acces liber.
Art. 12 Accesul vehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare de 7,5 to sunt interzise.
Secţiunea IV – Accesul vehiculelor în zona C
Art. 13 Accesul vehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare de 7,5 to în zona C identificată şi delimitată conform Anexei 3 sunt permise cu plata tarifului prevăzut în Anexa 4 şi pe baza autorizaţiei de acces emisă pentru următoarele categorii de tonaj:
a). masă maximă autorizată cuprinsă între 7,51 to şi 12,5 to;
b). masă maximă autorizată cuprinsă între 12,51 to şi 16,00 to;
c). masă maximă autorizată cuprinsă între 16,10 to şi 22,00 to;
d). masă maximă autorizată cuprinsă între 22,10 to şi 28,00 to;
e). masă maximă autorizată mai mare de 28 to.
Art. 14 În zona C, vehiculele cu masa maximă autorizată mai mică de 7,5 to au acces liber.
CAP. III EXCEPŢII
Art. 15 (1) Sunt exceptate de la aplicarea prevederilor prezentei hotărâri, următoarele categorii de vehicule:
a) Cele aparţinând Ministerul Apărării Naţionale, Poliţiei, Serviciilor de Ambulanţă, Pompieri, Protecţie Civilă, Poliţia de Frontieră, Ministerul Justiţiei, Ministerul Administraţiei şi Internelor, instituţii ale statului cu atribuţii în securitatea şi siguranţa naţională, servicii publice comunitare pentru situaţii de urgenţă aşa cum sunt definite în OG. Nr. 88/2001 aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 363/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
b) Cele destinate intervenţiei la reţele tehnico edilitare, cum ar fi cele aparţinând: CTP, RAAC, CFR, RADM, CET, Conel, Distrigaz, SC Construcţii Rutiere SA;
c) Cele aparţinând societăţilor care prestează servicii publice de gospodărire comunală şi salubritate;
d) Cele destinate tractării/transportului autoturismelor avariate/abandonate sau fără stăpân sau staţionate neregulamentar;
e) Cele destinate pregătirii şi examinării candidaţilor pentru obţinerea permisului de conducere;
f) Cele aparţinând Companiei Naţionale poşta Română S.A. şi agenţilor economici care prestează servicii de curierat şi expediţii;
g) Cele care efectuează transporturi funerare;
h) Cele care efectuează transporturi în situaţii de forţă majoră.
(2) Nu se supun prevederilor prezentei hotărâri vehiculele destinate transportului de persoane.
CAP. IV DISPOZIŢII REFERITOARE LA TRAFICUL DE TRANZIT
Art. 16 (1) Pentru traficul de tranzit cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 to, se asigură traseele de deviere prevăzute în Anexa 8.
(2) Pe traseele de deviere, vehiculele aflate în tranzit, circulă fără obligaţia plăţii vreunui tarif.
Art. 17 Traficul TIR spre şi dinspre Vama Arad situată pe str. Câmpul Liniştii, traficul TIR pe relaţia Timişoara şi cel spre Zona Liberă şi Terminal Cargo este prezentat în Anexa 8.
CAP. V PROCEDURA DE AUTORIZARE
Art. 18 (1) Autorizaţia de acces se emite de Primăria Municipiului Arad prin Serviciul Edilitar, la sediul acesteia din B-dul Revoluţiei nr. 75, la cerere.
(2) Cererea este însoţită de dovada achitării tarifului corespunzător zonei şi masei maxime autorizate pentru care se solicită autorizarea, precum şi de certificatul de înmatriculare al vehiculului şi actul de identitate al solicitantului.
Art. 19 Documentele care însoţesc cererea de autorizare se prezintă în copie.
Art. 20 Cererea se depune la Serviciul Relaţii cu publicul (camera nr. 5) din cadrul Primăriei. Formularul - tip este prevăzut în Anexa 5.
Art. 21 Modelul autorizaţiei de acces este prevăzut în Anexa 6.
Art. 22 Autorizaţiile de acces, în funcţie de modul de tarifare, au valabilitatea de 1 zi sau 1 lună. Se pot emite autorizaţii şi pentru mai multe luni, cu plata tarifului corespunzător pentru fiecare lună, cumulat. Pentru autorizaţiile de acces emise pentru 1 an (12 luni) tariful cumulat se reduce cu 50%.
Art. 23 Autorizaţia de acces se eliberează pe loc dacă sunt întrunite toate cerinţele de emitere.
CAP. VI SANCŢIUNI
Art. 24 Constituie contravenţie şi se sancţionează după cum urmează:
a) Accesul în zonele cu interdicţii sau restricţii a vehiculelor fără plata tarifului de acces corespunzător zonei şi mase maxime autorizate, cu amendă de la 10.000.000 lei la 15.000.000 lei;
b) Accesul în zonele cu interdicţii totale pentru vehiculele care depăşesc masa maximă autorizată zonei respective, cu amendă de la 12.000.000 lei la 20.000.000 lei.
Art. 25 Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se face de către agenţii constatatori, împuterniciţi ai primarului împreună cu organele Poliţiei Rutiere.
Art. 26 (1) Contravenienţii beneficiază de posibilitatea achitării a jumătate din minim în termen de 48 de ore de la comunicarea Procesului-verbal de contravenţie.
(2) Împotriva Procesului-verbal de contravenţie se poate depune plângere la Serviciul Edilitar din cadrul Primăriei Municipiului Arad, în termen de 15 zile de la comunicare, aplicându-se în acest sens, prevederile O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor.
Art. 27 Amenzile se plătesc la Direcţia Fiscală a Municipiului Arad sau în contul ________________________________________.
Art. 28 Modelul Procesului-verbal de contravenţie este prevăzut în Anexa 7.
CAP. VII DISPOZIŢII FINALE
Art. 29 Pentru punerea în aplicare a prezentei hotărâri, Serviciul Edilitar va întreprinde demersurile necesare pentru semnalizarea corespunzătoare a interdicţiilor şi restricţiilor reglementate precum şi pentru asigurarea logisticii necesare.
Art. 30 Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri orice dispoziţie contrară se abrogă.
Art. 31 Prezenta hotărâre intră în vigoare în termen de 2 luni de la data aducerii acesteia la cunoştinţă publică şi se va duce la îndeplinire de Biroul Poliţie Rutieră al Municipiului Arad, agenţii constatatori din aparatul propriu al Primăriei Municipiului Arad împuterniciţi de primar, Serviciul edilitar şi se comunică celor interesaţi prin grija Serviciului Logistica Actelor Administrative din cadrul Primăriei Municipiului Arad.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ SECRETAR
ANEXA 1 la H.C.L.M. nr. _________ din _____________
Zonarea municipiului
Zona A
Cuprinde străzile:
- B-dul Revoluţiei, Tribunul Dobra, Grigore Alexandrescu- tronsonul cuprins între P-ţa A. Iancu şi intersecţia cu str. Cozia, Ghe. Bariţiu , Meţianu, V. Goldiş, M. Eminescu- tronson cuprins între intersecţia str. Şt. Cicio Pop şi B-dul Revoluţiei, L. Blaga, V. Alecsandri, Horia, Cloşca, Crişan, , M. Stănescu, Andrei Mureşanu, T. Vladimirescu, Şt. Augustin Doinaş, Ghe. Popa de Teiuş, Elena Ghiba Birta, Iustin Marşieu, Barabas Bella, Corneliu Coposu, B-dul Iuliu Maniu- tronson cuprins între P-ţa Drapelului (Podgoria) şi intersecţia cu str. Ineului, Bihorului- de la intersecţia cu P-ţa Drapelului (Podgoria) până la intersecţia cu str. Onisifor Ghibu , Traian Moşoiu, Dimitrie Bolintineanu, Alecu Russo, Carol Davilla, I. C. Brătianu, Andreescu, Nicolae Grigorescu, P-ţa Luther, Str. Blajului, Romul Veliciu (Parâng), Xenopol, 1 Decembrie 1918, Aviator Georgescu, Unirii, N. Bălcescu- tronsonul cuprins între P-ţa A. Iancu şi intersecţia cu B-dul Decebal, Romulus Cărpinişan , Mozart, Paris, Dacilor – de la intersecţia cu str. Ghe. Lazăr până la intersecţia cu str. Paris, B-dul Decebal - de la P-ţa G. Enescu până la intersecţia cu str. N. Bălcescu, Gheorghe Lazăr, B-dul Dragalina- tronsonul cuprins între intersecţia cu N. Bălcescu şi P-ţa G. Enescu, , V. Milea- de la intersecţia cu P-ţa G. Enescu până la intersecţia cu B-dul I. C. Brătianu, Splaiul Praporgescu- de la intersecţia cu B-dul I.C. Brătianu până la intersecţia cu N. Grigorescu, Sebeşului, P-ţa M. Viteazul şi P-ţa Catedralei.
ANEXA 2 la H.C.L.M. nr. _________ din _____________
Zonarea municipiului
Zona B
Este cuprinsă în perimetrul delimitat de străzile:
Splaiul Praporgescu- tronson cuprins între intersecţia acestuia cu str. I.C. Brătianu şi cea cu Splaiul G-ral Ghe. Magheru , str. Marcel Olinescu, B-dul Titulescu- tronson cuprins între intersecţia cu M. Olinescu şi cea cu B-dul I. Maniu, B-dul Iuliu Maniu- tronson cuprins între Pasaj Rutier Micălaca şi intersecţia cu str. Ineului, str. Ineului, ,str. Neculce, str. Mărţişor- tronson cuprins între intersecţia cu str. Neculce şi cea cu Onisifor Ghibu, str. O. Ghibu- tronson cuprins între intersecţia cu str. Mărţişor şi cea cu str. Bihorului, str. Bihorului- tronson cuprins între intersecţia cuprinsă între intersecţia cu str. O. Ghibu şi cea cu P-ţa Gării, P-ţa Gării, Calea A. Vlaicu- tronson cuprins între intersecţia cu P-ţa Gării şi cea cu Calea Victpriei, calea Victoriei, p-ţa Spitalului, A. Şaguna, M. Kogălniceanu, Hunedoarei- tronson cuprins între intersecţia cu str. Ilia şi cea cu str. Dornei, Dornei, Calea Romanilor, Splaiul Toth Sandor, str. 9 mai, str. Dacilor- tronson cuprins între intersecţia cu str. 9 Mai şi cea cu str. Bistriţa, str. Bistriţa, Calea Romanilor , P-ţa Arenei, Str. Mucius Scaevola- tronson cuprins între P-ţa Arenei şi str. Preparandiei, P-ţa Heim Domokos, Str. Cozia, Tekelia Sava, Paroşeni, P-ţa Catedralei, Şt. Cicio Pop, Episcopiei- tronson cuprins între intersecţia cu str. Şt. Cicio Pop şi cea cu str. Horia, , Salacz Gyula, str. O.Goga- tronson cuprins între intersecţia cu str. Salacz Gyula şi cea cu str. Coşbuc, George Coşbuc, P-ţa Spitalului, Banu Mărăcine, Voluntarilor, P-ţa Mică, Şelari, Ioan Moldovan, Calea Victoriei.
În zona B este inclus cartierul Micălaca – Zona 300
La perimetru se adaugă str. P. Rareş şi str. Zimandului.
ANEXA 3 la H.C.L.M. nr. _________ din _____________
Zonarea municipiului
Zona C este reprezentată de infrastructura rutieră a Municipiului Arad mai puţin cea care constituie zona A şi B.
ANEXA 4 la H.C.L.M. nr. _________ din _____________
Tarife
pentru obţinerea autorizaţiei de acces,
în funcţie de zonă şi de masa maxim autorizată a vehiculului
Masa maxim autorizată Zona
A B C
≤ 3,5 to Fără plată Fără plată Fără plată
3,51-7,5 Nu au acces 4.000.000 lei/lună sau 300.000 lei/zi Fără plată
7,51-12,5 to Nu au acces Nu au acces 3.000.000 lei/lună sau 250.000 lei/zi
12,51-16,0 to Nu au acces Nu au acces 4.000.000 lei/lună sau 300.000 lei/zi
16,1-22,0 to Nu au acces Nu au acces 5.000.000 lei/lună sau 350.000 lei/zi
22,1-28,0 to Nu au acces Nu au acces 6.000.000 lei/lună sau 600.000 lei/zi
> 28 to Nu au acces Nu au acces 10.000.000 lei/lună sau 3.000.000 lei/zi
ANEXA 5 la H.C.L.M. nr. _________ din _____________
Subsemnatul______________________________________________, reprezentant al _______
____________________________________, cu sediul/domiciliul în loc. _______________________
str. ____________________, nr. ________, tel. ___________, în conformitate cu prevederile H.C.L.M. nr. __________/______ solicit eliberarea unei autorizaţii de acces pentru zona ______, pentru următoarele autovehicule:
1. ____________________ masa max. autorizată ______ to, pentru perioada ________________
( Număr de înmatriculare)
2. ____________________ masa max. autorizată ______ to, pentru perioada ________________
( Număr de înmatriculare)
3. ____________________ masa max. autorizată ______ to, pentru perioada ________________
( Număr de înmatriculare)
La prezenta cerere anexez :
Certificatul (certificatele) de înmatriculare vehicul (fotocopie);
Buletinul de identitate (fotocopie);
Chitanţa care atestă plata contravalorii autorizaţiei.
Data ______________ Numele şi semnătura _______________
ANEXA 6 la H.C.L.M. nr. _________ din _____________
Model autorizaţie:
Pentru autovehiculul aparţinând
cu număr de înmatriculare
Valabilă pentru zona ______
, între orele
pe perioada
Semnătura:
ANEXA 7 la H.C.L.M. nr. _________ din _____________
Model „Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor”
PROCES VERBAL
de constatare şi sancţionare a contravenţiilor
la HCLM nr. ________/_____________
Încheiat astăzi, ziua_______, luna_____, anul_______, ora_______, la domiciliul/sediul contravenientului din localitatea__________________, judeţul_________________.
1.Subsemnatul________________________________, având funcţia de __________________, în cadrul ___________________, posesor al B.I./C.I. seria ______, nr._________________ în calitate de împuternicit al Primarului Municipiului Arad, în temeiul Dispoziţiei nr._________ din ____________, posesor al legitimaţiei nr.__________, eliberată de Primăria Municipiului Arad şi
2. Subsemnatul________________________________, având funcţia de _______________________, în cadrul Biroului Poliţiei Rutiere a Municipiului Arad, ecuson nr. _____________________,
Am constatat că : • persoană fizică numitul(a) ___________________________________________, angajat la________________, în funcţia de _____________________cu domiciliul în localitatea_________, judeţul__________, str.____________________, nr._____, bl.________, sc.______, et.____, ap.___, CNP_______________________ posesor al BI/CI seria_________, nr._____________, eliberat de Poliţia __________________________, având codul numeric personal _________________________, la data de___________, ora_______, în calitate de _____________________ al persoanei juridice _______________________________________ cu sediul în localitatea _________________________, judeţul ___________________, str. ______________________, nr._____, bl._____, sc.____, et.____, ap.___, numărul de înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului ______________________, CUI _____________/__________, reprezentată de ____________________ având funcţia de _____________, a săvârşit următoarele fapte: ________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________
______________________________________________ în _______________________________________;
Faptele de mai sus constituie contravenţii prevăzute la: 1. art. ____ din HCLM nr. ______/__________; 2. art. ____ din HCLM nr. ______/__________; 3. art. ____ din __________/__________;
Faţă de contravenţiile constatate se aplică următoarele sancţiuni:
A. Contravenientul _______________________________, se amendează cu
1. __________________________ lei conf. art. ______ din HCLM nr. ______/___________,
2. __________________________ lei conf. art. ______ din ___________________________,
3. __________________________ lei conf. art. ______ din ___________________________.
în sumă totală de _______________________ lei. (____________________________________________).
Pentru contravenient cetăţean străin sau cetăţean român cu domiciliul în străinătate se completează: paşaport seria _______________, nr. _________________, statul emitent _______________________, data eliberării ________________, tichet de înscriere a contravenţiilor seria __________, nr. _________________. În conformitate cu art. 26 alin. (1) din HCLM nr. ______/_______ şi art. 28 din OG nr. 2/2001, contravenientul poate achita în termen de 48 ore, jumătate din minimul amenzii, respectiv suma de _______________________ lei, la casieria Direcţiei Fiscale a Primăriei Municipiului Arad sau în contul ____________________________________________________, urmând ca în acelaşi termen să depună copia chitanţei de plată la Serviciul Edilitar din cadrul Primăriei Municipiului Arad sau aceasta se va transmite prin poştă recomandat la sediul agentului constatator situat în loc. Arad, B-dul Revoluţiei nr. 75, cod poştal 310130.
În situaţia în care contravenientul nu va achita amenda în termen de 15 zile de la data comunicării procesului verbal, se va proceda, în condiţiile legii, la executare silită.
B. Alte menţiuni: Contravenientul nu a formulat / a formulat următoarele obiecţiuni: ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Împotriva procesului verbal, conf. art. 27 alin. (2) din HCLM nr. _______/________, se poate face plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia.
Plângerea, însoţită de copia de pe procesul verbal de constatare a contravenţiei, se depune la registratura Primăriei Municipiului Arad (camera nr. 5).
C. Martori: Subsemnatul (a)______________________________, în calitate de martor, domiciliat în_____________________, str,_____________,nr,_______, bl.____, sc._____, et.____, ap.____, posesor a BI/CI, seria_____, nr.___________________, eliberat de Poliţia_________________________, la data de ___________________, CNP_________________________, declar că numitul _________________________ nu a semnat procesul verbal pentru că __________________________________________________________
______________________________________________________________________________.
D. Înştiinţare de plată:
Contravenientul urmează să achite suma totală de ___________________________ lei, la casieria Direcţiei Fiscale a Primăriei Municipiului Arad sau în contul ___________________________________, în termen de 15 zile de la data înştiinţării/comunicării prezentului proces verbal.
Contravenientul are obligaţia să predea copia chitanţei în termen de 15 zile de la data comunicării prezentului proces verbal la Primăria Municipiului Arad cu sediul în municipiul Arad, B-dul Revoluţiei nr. 75, judeţul Arad, cod poştal 310130, telefon 0257-281850.
Dacă contravenientul nu achită amenda în termen de 15 zile de la data comunicării procesului verbal, se va proceda, în condiţiile legii, la executare silită
Contravenientului i s-a adus la cunoştinţă că are dreptul să facă obiecţiuni cu privire la conţinutul procesului verbal: ” Alte menţiuni ”.
Prezentul proces verbal s-a întocmit în 3 exemplare, conţinând şi „Înştiinţarea de plată” din care o copie s-a înmânat azi _______________ sau se va comunica contravenientului în cel mult o lună de la data încheierii.
Agenţi constatatori, Contravenient,
Am primit un exemplar
1. Numele şi prenumele ____________________________
Semnătura _____________________________ Numele şi prenumele ____________________________
2. Numele şi prenumele ____________________________ Semnătura _____________________________
Semnătura _____________________________
Martor,
Numele şi prenumele ____________________________
Semnătura _____________________________
ANEXA 8 la
H.C.L.M. nr. _________ din _____________
A. Traficul spre şi dinspre Vama Arad se va face pe următoarele trasee :
- drumul de centură - str. Poetului- Câmpul Liniştii şi retur sau drumul de centură – str. 6 Vânători , Calea A. Vlaicu - str. Bumbacului – Câmpul Liniştii - str. Poetului - drum de centură;
B. Traficul TIR dinspre Timişoara se va face pe următoarele trasee:
- Calea Timişorii - str Ştefan cel Mare - str. A. M. Guttenbrunn - str. Cetăţii - str. Infanteriei - Pod Rutier Micălaca – B-dul Titulescu – pasaj CF- str. Voinicilor - str. Digului - Calea Radnei - DN 7 – drum de centură;
C. Traficul TIR spre Timişoara se va face pe următoarele trasee:
- DN 7 – str. Digului - str. Voinicilor - pasaj CF- B-dul Titulescu – Pod Rutier Micălaca- str. Infanteriei - str. Cetăţii - str. Ana Ipătescu - Calea Timişorii;
D. Traficul spre zonele municipiului de interes economic:
E. Traficul spre Zona Liberă şi Terminal Cargo se va face pe următoarele trasee:
- Drumul de centură - str. Poetului- str. Bumbacului – intersecţie UTA- Cocorilor – Pădurii – Bodrogului – Aleea Aeroportului şi retur.
PRIMARUL MUNICIPIULUI ARAD
Nr. __________/___________
EXPUNERE DE MOTIVE
„Succesul oricărei comunităţi este afectat de natura şi condiţiile infrastructurii sale. Dezvoltarea economică este legată strâns de capacitatea unui oraş de a furniza servicii adecvate şi o bună reţea de transport.” – Planul Strategic al Municipiului Arad –
Unul din cele şase domenii esenţiale de acţiune, identificate şi definite pe baza informaţiilor furnizate cu ocazia consultărilor publice desfăşurate în scopul elaborării Planului Strategic este infrastructura şi patrimoniul.
- Cum reînnoim şi întreţinem infrastructura?,
- Cum se finanţează cheltuielile majore?,
- Cum îşi dezvoltă Aradul infrastructura în vederea optimizării dezvoltării economice?
Toate aceste aspecte se înscriu în problematica generată de domeniul de acţiune la care ne referim. Ele nu epuizează subiectul, în completare adăugându-se probleme legate de conservarea mediului natural şi construit, probleme legate de fluidizarea traficului, unul dintre punctele slabe reţinute în strategie fiind tocmai drumurile.
Indisolubil legat de drumuri este traficul, care presupune mijlocul de transport, adică vehiculul angajat în circulaţie. Ceea ce în mod curent se numeşte „trafic greu” constituie principala cauză care determină efectele negative în lanţ: distrugerea drumurilor şi perturbarea, uneori gravă a circulaţiei. Pentru a înlătura efectele este necesar să se elimine cauza. Este ceea ce se propune prin proiectul prezentat, şi anume, reglementarea accesului (circulaţiei) utilajelor şi vehiculelor destinate transportului de mărfuri cu masă maximă autorizată (conform proiectului) mai mare de 3,5 to în municipiul Arad.
Pentru motivele expuse, propun adoptarea hotărârii consiliului local privind „reglementarea accesului utilajelor şi vehiculelor destinate transportului de mărfuri cu masa maximă admisă mai mare de 3,5 to, în municipiul Arad”.
PRIMAR
Gheorghe FALCĂ
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
PIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
SECRETAR
DIRECŢIA TEHNICĂ
Nr._________/________________
R A P O R T
al serviciului de specialitate
Obiect : propunerea de aprobare a Proiectului de hotărâre privind reglementarea accesului utilajelor şi vehiculelor destinate transportului de mărfuri cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 to, în municipiul Arad.
Tema se impune a fi abordată din punct de vedere tehnic şi economic, al mediului şi social precum şi juridic.
Domeniul de reglementare al proiectului de hotărâre propus şi susţinut de către primarul municipiului Arad prin expunerea de motive nr. _______/___________, este accesul, respectiv circulaţia vehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 to, pe drumurile publice din municipiul Arad.
Consideraţii tehnice şi economice
Ca mod de transport, transportul rutier are în compunere infrastructura de transport, mijloacele de transport, operatorii de transport şi activităţile conexe ale acestora. Din perspectiva proiectului propus, interesează primele două elemente:
- infrastructura de transport - domeniul public - şi mijlocul de transport - vehiculele sau ansamblul de vehicule cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 to.
Un alt element în legătură directă cu acestea îl reprezintă circulaţia.
Situaţia actuală a unor artere rutiere este sugestiv ilustrată de următoarele date tehnice, selectate cu titlu de exemplu pentru câteva artere:
- Calea Iuliu Maniu - lăţime 21m, 6 benzi de circulaţie
o Coloana stratificării:
piatră spartă – 19-29 cm
binder - 6- 10 cm
covor asfaltic - 4 cm
- Calea Timişorii :
o Coloana stratificării:
Piatră spartă – 18 cm
Beton asfaltic - 4,5 cm
Beton asfaltic - 2,5 cm
Beton asfaltic – 4,5 cm
- Calea A. Vlaicu:
o Coloana stratificării:
Piatră spartă - 29 cm
Beton asfaltic - 13 cm fără aderenţă
Fără a avea pretenţia unui studiu de specialitate, se poate afirma, din analiza datelor tehnice prezentate, faptul că infrastructura rutieră are un grad ridicat de fiabilitate, fiind expusă la o deteriorare rapidă. În detaliu, subiectul a fost abordat în Studiul de Fezabilitate privind „Reabilitare străzi în municipiul Arad” întocmit de S.C. Romair Consulting LTD Bucureşti în noiembrie 2004 şi aprobat prin hotărârea de consiliu nr. 399/29.12.2004, din care prezentăm un extras în anexă.
Vechimea majorităţii drumurilor depăşeşte 15 ani (perioadă de construcţie: anii 1970 - 1980). Astfel drumurile au fost proiectate şi calculate, atât ca structură rutieră cât şi prin elementele geometrice în plan, la traficul rutier din perioada respectivă, la ora actuală fiind total depăşite de intensitatea traficului pe care trebuie să îl preia. În cifre afirmaţia se explică prin numărul de vehicule existente în oraş (înregistrate la Direcţia Fiscală), respectiv 54.873 de vehicule (cu mai mult de 5 locuri) din care 7891 cu masa maximă autorizată mai mare de 12 to şi 42.679 autoturisme (cu max. 5 locuri) adică un total de 97.552 vehicule, la care se poate adăuga un număr considerabil de vehicule în tranzit, având în vedere că Aradul este un oraş de tranzit.
Mai mult decât atât, îmbrăcămintea asfaltică este îmbătrânită, bitumul din structură pierzându-şi proprietăţile mecano – elastice , capacitatea portantă fiind pierdută.
Sarcina preluată de la vehicule conduce la degradarea în profunzime a structurii rutiere , efectul vizibil fiind fisurile transversale şi longitudinale cât şi văluririle.
Reparaţiile care se efectuează anual sunt un paliativ, fiind necesară de fapt o reabilitare totală a carosabilului pe majoritatea străzilor, obiectiv reţinut şi în Planul Strategic al Municipiului Arad.
La reparaţii drumuri tarifele practicate sunt:
- covoare asfaltice : 1954 €/100 m2;
- anrobat bituminos: 2.299 €/100 m2;
- plombări cu decapare: 1.592 €/100 m2;
- ridicări la cotă capace şi guri scurgere: 449 €/100 m2,
fiind evidentă necesitatea colectării la bugetul local a unor sume suplimentare necesare investiţiilor pentru reabilitare drumuri.
Consideraţii privind normele de protecţie a mediului şi ambientul social
Normele privind protecţia mediului sunt conţinute în toate actele legislative care reglementează domeniul proiectului propus. Conform acestor norme, administraţiei locale îi revine obligaţia de a proteja zonele de locuit, de a conserva zona protejată – din punct de vedere urbanistic - a oraşului , de a proteja şi conserva mediul natural. O modalitate realistă prin care se pot atinge obiectivele arătate este înlăturarea, sau cel puţin diminuarea cauzelor care au ca efect afectarea mediului. În cazul de faţă reducerea poluării datorată emisiei de noxe, reducerea poluării fonice, ş.a.m.d.
Din punct de vedere social, al confortului civic, este evident că se impune adoptarea unor atitudini ferme, fără echivoc, interesul general prevalând interesului particular. Se au în vedere numeroasele sesizări înregistrate la Primăria Municipiului Arad – în medie 10 pe lună – majoritatea formulate de grupuri de cetăţeni, ale căror principale doleanţe sunt reducerea sau chiar eliminarea traficului greu, constatat a fi principala cauză a degradării imobilelor (prin trepidaţii), a poluării fonice, a emisiei de noxe în atmosferă.
Concluzie: • Faţă de cele prezentate, soluţiile propuse prin proiect vizează:
- interdicţia accesului (circulaţiei) vehiculelor cu masă maximă autorizată mai mare de 3,5 to în zona protejată a oraşului, restricţionarea ei în celelalte zone, aşa cum sunt ele delimitate în proiect;
- accesul permis în anumite condiţii iar pentru aprovizionare între anumite ore cu plata unor tarife care se fac venit la bugetul local, la dispoziţia consiliului local pentru investiţii în infrastructura rutieră;
- devierea traficului de tranzit pe traseele indicate în proiect.
Pentru implementarea sistemului, administraţia locală urmează să semnalizeze corespunzător fiecare interdicţie sau restricţie prin montarea indicatoarelor de circulaţie corespunzătoare, însoţite de panouri cu semne adiţionale conţinând inscripţii sau simboluri care le precizează ori completează semnificaţia. În fapt, prin intermediul indicatoarelor de reglementare (de interzicere sau restricţie) se delimitează zonele stabilite în oraş, respectiv: zona A - unde au acces doar vehiculele cu masa maximă autorizată mai mică de 3,5 to; zona B – unde au acces vehiculele cu masa maximă autorizată până la 7,5 to şi zona C – unde au acces toate vehiculele, inclusiv cele de peste 7,5 to; în toate cazurile în condiţiile de interzicere sau restricţie stabilite. Înlăturarea restricţiei este condiţionată de plata tarifului stabilit prin proiect, tariful reprezentând contravaloarea autorizării. Acolo unde se prevăd interdicţii, ele sunt evident absolute.
Rolul coercitiv al obligaţiei de a plăti tariful de autorizare este determinat de caracterul contravenţional al faptei de a nu se supune obligaţiei respective de plată.
Din punct de vedere juridic:
- O.G. nr. 43/1997 privind regimul al drumurilor , modificată prin Legea nr. 82/1998 , modificată la rândul ei prin O.G. 79/2001 , aprobată şi modificată prin Legea nr. 433/2002;
- O.G. nr. 19/1997 privind transporturile, modificată prin Legea de aprobare nr. 197/1998;
- O.U.G. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice;
- H.G. nr. 85/2003 privind aprobarea regulamentului de aplicare a OUG/2002;
- O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor modificată prin Legea de aprobare nr. 180/2002;
- Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală.
Actele normative enumerate constituie cadrul legal care determină actele normative studiate.
O.G. nr. 19/1997 (art. 17), stabileşte proprietatea publică în domeniul transporturilor ca fiind constituită din infrastructura deschisă accesului public. În proprietatea publică a unităţii administrativ-teritoriale se includ străzile definite de O.G. nr. 43/1997 (art. 8 lit. c) ca fiind drumuri publice din interiorul localităţilor, indiferent de denumire: stradă, bulevard, chei, splai, şosea , alee, etc. Administrarea drumurilor revine titularului dreptului de proprietate, respectiv consiliul local care, potrivit art. 21 din O.G. nr. 43/1997, administrează inclusiv sectoarele de drumuri naţionale situate în intravilanul reşedinţelor de judeţe.
În calitatea sa de administrator a drumurilor publice din intravilanul municipiului, consiliul local emite reglementări privind regimul de acces şi circulaţie pentru diferite categorii de vehicule (art. 113 lit. d din O.G. nr. 195/2002).
În considerarea aspectelor tehnice, economice, de mediu şi sociale prezentate, consiliul local poate dispune cu privire la măsurile ce se impun pentru protejarea infrastructurii rutiere, fluidizarea circulaţiei, protejarea şi conservarea mediului (natural şi construit), toate acestea având ca scop asigurarea condiţiilor de confort pentru populaţie.
Astfel, din analiza proiectului de hotărâre se constată:
1. - se respectă prevederile legale referitoare la instituirea unor interdicţii sau restricţii de circulaţie – O.G. nr. 195/2001 şi O.G. nr. 43/1997 republicată „Art. 33 Autorităţile administraţiei publice locale împreună cu Poliţia rutieră au obligaţia de a reglementa circulaţia, parcarea, staţionarea şi oprirea pe străzi a vehiculelor….”;
2. - se respectă prevederile legale cu privire la stabilirea unor tarife: Legea nr. 413/2002 „Art. 41 alin. (2) În condiţiile în care drumurile naţionale sau judeţene, pe care se efectuează transporturile prevăzute la alin. (1), traversează o localitate urbană, este necesar şi avizul administraţiei publice locale care administrează porţiunea de drum respectivă.”
3. - se respectă prevederile legale referitoare la stabilirea şi sancţionarea faptelor care constituie contravenţii;
4. - se respectă obligativitatea legală de a emite astfel de reglementări cu avizul Poliţiei Rutiere şi al Consiliului Judeţean: • Legea nr. 413/2002 „Art. 41 alin. (4) Pentru transporturile prevăzute la alin. (1) se aplică tarife suplimentare de utilizare a drumurilor, stabilite în funcţie de masa totală sau de masa pe osie, de dimensiunile de gabarit ale autovehiculelor şi de distanţa parcursă, care constituie surse financiare în contul emitentului autorizaţiei speciale de transport pentru administrarea drumurilor respective. Aceste tarife se determină şi se propun de administratorii drumurilor publice şi se aprobă: c) pentru drumurile de interes local, prin hotărâre a consiliilor locale, cu avizul consiliilor judeţene.“ şi • O.G. nr. 195/2001 „Art. 5 alin. (4) Orice măsură de restricţie a circulaţiei pe drumurile publice se dispune de către administratorul drumului numai cu acordul poliţiei. “
5. - se îndeplineşte atribuţia consiliului local prevăzută de art. 38 alin. (2) lit. l din Legea nr. 215/2001 “ Consiliul local ... : stabileşte măsurile necesare pentru construirea, întreţinerea şi modernizarea drumurilor, podurilor, precum şi a întregii infrastructuri aparţinând căilor de comunicaţii de interes local;“
6. - se îndeplineşte obligaţia stabilită în sarcina administratorului drumului de a menţine drumurile în stare tehnică corespunzătoare desfăşurării traficului în condiţii de siguranţă – art. 40 din Legea nr. 413/2002;
7. - se îndeplineşte obligaţia consiliului local de a conserva zona protejată a oraşului prin descurajarea sau interzicerea circulaţiei în zona respectivă - art. 34 din. O.G. 43/1997;
8. - modalitatea prin care s-au stabilit faptele care constituie contravenţii şi sancţiunile corelative, se încadrează în exigenţele legii privind regimul juridic al contravenţiilor.
În considerarea stării de fapt, a oportunităţii generate de aceasta, în considerarea necesităţii de reglementare a domeniului abordat prin proiect, precum şi a susţinerii legale a acestuia, propunem adoptarea hotărârii în forma prezentată.
VICEPRIMAR SECRETAR
Tiberiu Alexandru Dekany Doina Paul
DIRECTOR EXECUTIV CONSILIER JURIDIC
Răzvan Popa Sorin Contraş