Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 15-06-2005 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Planul Urbanistic de Detaliu -Sediu administrativ şi locuinţă - str. Dacilor nr.10 a, Arad
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de miercuri, 15.06.2005, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
1.-Planul Urbanistic de Detaliu ”Sediu administrativ şi locuinţă ” str. Dacilor nr.10 a, Arad
Până la data de 28.06.2005, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 14.06.2005, între orele 8,00-20,00, la Serviciul Relaţii Publice, camera 5.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing.Gheorghe Falcă
Beneficiar:
S.C. ARCONS S.A.
FOAIE DE CAPĂT
Proiect nr.: 8.453
Faza: P.U.D. - Plan Urbanistic de Detaliu
Denumire proiect: Sediu administrativ şi locuinţă
Str. Dacilor nr. 10a, Arad
Conţinut volum: Plan Urbanistic de Detaliu
pr. nr:faza:beneficiar:den. pr.:
8.453P.U.D.S.C. ARCONS S.A.Sediu administrativ şi locuinţăStr. Dacilor nr. 10a, Arad
FIŞA DE RESPONSABILITĂŢI
A. ÎNSUŞIREA DOCUMENTAŢIEI:
Director general: arh. ELISABETA COSMA
Şef proiect: arh. DORIANA SÂRBU
B. COLECTIV DE ELABORARE:
Arhitectură: arh. DORIANA SÂRBU
Instalaţii sanitare: teh. LADISLAU KALMAR
Instalaţii electrice: ing. IOAN DEZNAN
Instalaţii ventilaţie - climatizare: ing. ROMAN SEBARCHIEVICI
Instalaţii gaze: teh. RODICA SECIANSCHI
Drumuri: ing. ADRIAN PRAHOVEANU
Studiu geo: S.C. GEOPROIECT S.R.L.
C. EDITARE:
Tehnoredactare: CODRUŢA GHERAN
Întocmit:
arh. DORIANA SÂRBU
pr. nr:faza:beneficiar:den. pr.:
8.453P.U.D.S.C. ARCONS S.A.Sediu administrativ şi locuinţăStr. Dacilor nr. 10a, Arad
BORDEROUL VOLUMULUI
A. PIESE SCRISE
I. FOAIE DE CAPĂT 1
II. FIŞA DE RESPONSABILITĂTI 2
III. BORDEROUL VOLUMULUI 3
IV. CERTIFICAT DE URBANISM NR. 943 din 28.04.2005 5
V. EXTRAS C.F. NR. 23522 ŞI 24983 6
VI. MEMORIU GENERAL 9
1. ELEMENTE DE RECUNOAŞTERE A INVESTIŢIEI 9
2. OBIECTUL LUCRĂRII 9
3. REFERIRI LA STUDII ANTERIOARE 9
4. ANALIZA SITUAŢIEI EXISTENTE 10
4.1. FOLOSINŢA TERENULUI 10
4.2. ANALIZA FONDULUI CONSTRUIT EXISTENT 10
4.3. ANALIZA GEOTEHNICĂ 11
4.4. CĂILE DE COMUNICAŢIE 12
4.5. ECHIPAREA TEHNICO-EDILITARĂ - SITUAŢIE EXISTENTĂ 12
4.5.1. Alimentarea cu apă 12
4.5.2. Canalizarea menajeră 12
4.5.3. Canalizarea pluvială 12
4.5.4. Alimentarea cu energie electrică 12
4.5.5. Telecomunicaţii 12
4.5.6. Instalaţii termice 12
4.5.7. Alimentarea cu gaze naturale 12
5. REGLEMENTĂRI 12
5.1. ELEMENTE DE BAZĂ 12
5.2. PROPUNERI DE ORGANIZARE A TERENULUI 13
5.3. REGIMUL DE ÎNĂLŢIME 14
5.4. REGIMUL DE ALINIERE A CONSTRUCŢIILOR 14
5.5. MODUL DE UTILIZARE A TERENULUI 14
5.6. BILANŢ TERITORIAL AFERENT SUPRAFEŢEI DE TEREN DIN ZONA STUDIATĂ 15
5.7. CIRCULAŢIA TERENURILOR 15
5.8. SERVITUŢI 15
5.9. ECHIPAREA TEHNICO-EDILITARĂ 15
5.9.1. Alimentarea cu apă potabilă 15
5.9.2. Racord canal menajer 15
5.9.3. Racord canal pluvial 16
5.9.4. Alimentarea cu energie electrică 16
5.9.5. Telecomunicaţii 16
5.9.6. Instalaţii termice 16
5.9.7. Alimentarea cu gaze naturale 16
5.10. DRUMURI ŞI SISTEMATIZARE VERTICALĂ 16
6. CONCLUZII 17
B. PIESE DESENATE
SITUAŢIA EXISTENTĂ 01 A
REGLEMENTĂRI URBANISTICE 02 A
REGLEMENTĂRI EDILITARE 01 ED
OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ 04 A
SECŢIUNE TRANSVERSALĂ 05 A
DESFĂŞURARE FRONT STRADAL 06 A
Întocmit:
arh. DORIANA SÂRBU
pr. nr:faza:beneficiar:den. pr.:
8.453P.U.D.S.C. ARCONS S.A.Sediu administrativ şi locuinţăStr. Dacilor nr. 10a, Arad
MEMORIU GENERAL
1. ELEMENTE DE RECUNOAŞTERE A INVESTIŢIEI
• Denumirea lucrării: Sediu administrativ şi locuinţă, Str. Dacilor nr. 10a, Arad
• Număr proiect: 8.453
• Faza de proiectare: Plan Urbanistic de Detaliu
• Beneficiar: S.C. ARCONS S.A.
• Proiectant: S.C. “PROIECT ARAD” S.A.
2. OBIECTUL LUCRĂRII
Prezenta documentaţie în faza P.U.D. s-a întocmit în vederea aprobării de către Consiliul Local al Municipiului Arad a soluţiei urbanistice de amenajare a unei suprafeţe de teren situate în intravilanul Municipiului Arad, pe Str. Dacilor nr. 10a.
Terenul studiat este liber de construcţii şi se propune amplasarea unui sediu administrativ cu locuinţă de serviciu.
Construcţiile propuse vor avea o arhitectură modernă, iar beneficiarul va asigura realizarea şi menţinerea pe întreaga durată de exploatare a construcţiilor a nivelului şi cerinţelor impuse de funcţiunea acestora, cu respectarea actelor normative emise de organele administraţiei centrale şi locale, privind normele de igienă şi sănătate publică şi a normelor metodologice privind autorizarea unităţilor din punct de vedere al siguranţei la foc.
Investitorii vor respecta sistemul calităţii în construcţii, definit prin lege ca ansamblu de structuri organizatorice, responsabilităţi, regulamente, proceduri şi mijloace, care concură la realizarea calităţii construcţiilor în toate etapele de concepere, realizare, exploatare şi postutilizare a acestora.
Prin această documentaţie se stabilesc condiţiile de amplasare, regimul de înălţime, gradul de finisare şi de dotare a construcţiilor propuse, în condiţiile particulare generate de configuraţia amplasamentului, de natura geotehnică a terenului, de vecinătăţile existente.
Refuncţionalizarea terenului - prin construirea unui sediu administrativ - este oportună deoarece se va moderniza fondul construit existent şi, prin construcţia propusă, se va diversifica volumetria zonei, şi se va completa infrastructura tehnico-edilitară. Totodată, prin atragerea de forţă de muncă, va fi ameliorat aspectul social-economic al zonei.
3. REFERIRI LA STUDII ANTERIOARE
3.1. Concluzii din documentaţii deja elaborate
Amplasamentul şi vecinătăţile se regăsesc în Planul Urbanistic General al Municipiului Arad (proiect nr. 25.000 - S.C. "PROIECT ARAD" S.A.), aprobat prin Hotărârea nr. 89/1997 a Consiliului Local Arad.
Reglementările pentru această zonă sunt cuprinse în volumul VI a - "Regulament aferent P.U.G.", în unitatea teritorială de referinţă - U.T.R. nr. 8, subzonă predominant rezidenţială.
U.T.R. nr. 8, subzona funcţională ISs8 este o subzonă unităţi sănătate existente.
Pentru stabilirea condiţiilor de amplasare şi execuţie pe terenul obiectivului de investiţie propus
s-au identificat permisiunile stabilite prin reglementările menţionate în P.U.G. Municipiu Arad - volum VI a al Regulamentului aferent P.U.G. pentru unitatea teritorială de referinţă U.T.R. nr. 8, subzona funcţională ISs8. Funcţiunile permise sunt cele complementare zonei de locuit: spaţii comerciale şi prestări servicii.
Sunt respectate în totalitate condiţiile prevăzute în capitolul 2 - Utilizare funcţională şi capitolul 3 - Condiţii de amplasare şi conformare a construcţiilor.
3.2. Concluzii din documentaţii elaborate concomitent cu P.U.D.
Nu există documentaţii elaborate concomitent cu prezentul P.U.D.
4. ANALIZA SITUAŢIEI EXISTENTE
4.1. Folosinţa terenului
Zona luată în studiu în cadrul prezentului P.U.D. este situată în intravilan, în imediata apropiere a zonei centrale (Piaţa Romană), şi este străbătută de str. Dacilor şi Str. Paris.
Terenul propriu-zis cuprinde o suprafaţă de teren adiacentă străzi Dacilor.
Suprafaţa acestui teren este de 690 mp conform Extrasului C.F. nr. 24983 şi 23522 şi se înscrie aproximativ într-un trapez cu laturile 35,97m × 17,20m × 38,20m × 20,20m.
Suprafaţa terenului propus pentru realizarea obiectivului este în prezent liberă de construcţii şi se învecinează la nord, sud şi vest cu terenuri cu funcţiune rezidenţială, iar la est cu Str. Ialomiţei.
Pe terenul propriu-zis a existat o clădire P+1, cu o stare tehnică mediocră, care a fost desfiinţată.
4.2. Analiza fondului construit existent
Zona luată în studiu are ca primă funcţiune aceea de îngrijire a sănătăţii, dar este completată de funcţiunea rezidenţială. Din punct de vedere urbanistic, clădirile existente în zonă, majoritatea cu regimul de înălţime P+1 (D+P, D+P+1), sunt retrase de la aliniamentul stradal cu 3,50m-4,50m (Str. Dacilor şi Str. Paris) singura excepţie fiind Policlinica Specială, dispusă în aliniamentul stradal, la intersecţie străzilor mai sus amintite.
Aspectul arhitectural-urbanistic este caracteristic zonei rezidenţiale cu o bună calitate a locuirii: case cu minimum un nivel (predominant P+1), retrase de la aliniament, cu spaţii verzi amenajate în cadrul parcelelor, densitate relativ redusă a construcţiilor, lipsa (cu mici excepţii a) anexelor gospodăreşti. Zona are un caracter semiurban, clădirile existente având predominant funcţie rezidenţială şi regim de înălţime P+1. Fronturile stradale ale locuinţelor nu sunt continue. Clădirea Policlinicii Speciale, deşi aflată acum într-o stare tehnică mediocră, a fost completată armonios de locuinţele care au fost ridicate ulterior în zonă, astfel încât clădirea apare ca volum predominant în zonă, acest lucru fiind accentuat de turla Policlinicii, vizibilă de pe ambele străzi din perimetrul studiat.
Stadionul Gloria, aparţinând în prezent Universităţii „Vasile Goldiş”, este neutilizat la potenţialul său şi pare a fi lăsat în paragină.
Din totalul de 8.000 mp al terenului din perimetrul zonei studiate, cca. 4.609mp sunt suprafeţe construite cu locuinţe individuale (57,61%), 285mp sunt suprafeţe construite cu clădiri de interes public (3,56%), 735mp sunt suprafeţe destinate sportului (9,19%), iar 2.371mp sunt suprafeţe sub formă de circulaţii carosabile, platforme auto, trotuare şi spaţii verzi (29,64%).
În perimetrul zonei studiate se evidenţiază următoarele date tehnice:
Corpurile de clădiri existente:
a) regim de înălţime: parter, D (demisol) + P, D+P+1, S+P+1, P+4E (bloc locuinţe)
b) destinaţie:
sănătate
locuinţe
c) starea tehnică a clădirilor este în general bună (izolat mediocră); structura construcţiilor este asigurată de materiale durabile - cărămidă.
d) vechimea construcţiilor
1913 – Policinica Specială – este fostul sediu al „Căminului Muncitorului” şi figurează pe lista de monumente istorice aprobată prin Ordinul nr. 2314/2004 al Ministrului Culturii şi Cultelor, având codul AR-IV-m-B-00689
1960 - 1970 – locuinţe individuale sau cuplate
e) parametrii seismici caracteristici zonei: zonă seismică de calcul "D", cu Ks=0,16 şi Tc=1,0 sec.
f) regimul juridic al imobilelor:
imobilele destinate locuirii din zona studiată sunt proprietate privată a persoanelor fizice şi juridice (61,69%)
imobilul cu destinaţia Policlinică este proprietatea privată a statului (3,56%)
imobilul cu destinaţia teren de sport (Gloria) este proprietatea privată a Universităţii Vasile Goldiş – (9,19%)
căile de comunicaţie şi zonele verzi aparţin domeniului public al statului (25,56%).
Din punct de vedere al categoriei de folosinţă, terenurile sunt în grupa neagricol, categoria curţi construcţii şi categorie drumuri, conform metodologie privind executarea lucrărilor de introducere a cadastrului imobiliar în localităţi, aprobată de M.L.P.A.T. cu Ordinul nr.90/N/2 iunie 1997 şi O.M.C.G.C. nr.911-CP/2 iunie 1997.
Clădiri existente pe terenul propriu-zis:
Terenul propriu-zis este liber de construcţii, clădirea de locuit P+1 care a existat pe acest teren fiind desfiinţată. La momentul efectuării ridicării topografice erau vizibile vechile fundaţii, poziţia acestora fiind considerată reper în amplasarea noului obiectiv, pentru a se respecta retragerile de la aliniament ale clădirii precedente.
4.3. Analiza geotehnică
Pentru determinarea condiţiilor de fundare corespunzătoare amplasamentului indicat de către beneficiar, s-a întocmit un studiu geotehnic de detaliu.
Pentru stabilirea condiţiilor generale de fundare ale amplasamentului, au fost executate două foraje.
Dintre concluziile şi recomandările ce se desprind din studiul geotehnic efectuat, menţionăm:
stratificaţia este constituită din: umpluturi până la adâncimea de 2,00m-2,20m, după care urmează până la adâncimea forajului nisip cu pietriş cenuşiu-umed de îndesare medie;
nivelul hidrostatic a fost semnalat la adâncimea de 5,00m-faţă de nivel teren actual. Se prevede un nivel maxim ascensional al apei subterane de până la 2,70m faţă de cota terenului natural;
se recomandă fundare la o adâncime de 3,00m, cu condiţia eliminării în totalitate a umpluturilor;
din punct de vedere seismic, amplasamentul se încadrează în zona seismică de calcul "D", cu Ks=0,16 şi Tc=1,0 sec; adâncimea de îngheţ-dezgheţ a zonei este de 0,70-0,80 m.
4.4. Căile de comunicaţie
Zona studiată este traversată pe direcţia nord-sud de str. Dacilor şi pe direcţia est-vest de str. Paris. Acestea aparţin domeniului public al statului, în administrarea Consiliului Local al Municipiului Arad şi sunt de categoria 3, cu 2 benzi de circulaţie auto. Prospectul lor este conform categoriei în care sunt încadrate, de 6,00m, respectiv 8,00m.
4.5. Echiparea tehnico-edilitară - Situaţie existentă
4.5.1. Alimentarea cu apă
Pe str. Dacilor există o conductă de apă potabilă Dn110mm, conductă care poate asigura debitul şi presiunea necesară pentru funcţionarea obiectelor sanitare montate în clădirea administrativă.
4.5.2. Canalizarea menajeră
Pe str. Dacilor există un colector de canalizare menajeră având Dn 300mm, acest colector având capacitatea de a prelua debitul menajer rezultat din sediul administrativ.
4.5.3. Canalizarea pluvială
Apele pluviale rezultate se pot canaliza gravitaţional în colectorul pluvial existent pe Str. Dacilor.
4.5.4. Alimentarea cu energie electrică
Pe strada Dacilor există o linie electrică aeriană de 0,4 kV.
4.5.5. Telecomunicaţii
În zona amplasamentului propus există reţele telefonice subterane şi, de asemenea, cablu cu fibră optică.
4.5.6. Instalaţii termice
În zona de amplasare a obiectivului există o reţea de apă caldă.
4.5.7. Alimentarea cu gaze naturale
Pe Str. Dacilor se află în funcţiune o reţea de distribuţie gaze naturale de presiune redusă care alimentează consumatorii existenţi în zonă.
5. REGLEMENTĂRI
5.1. Elemente de bază
Conform reglementărilor în vigoare, cuprinse în sistemul de norme tehnice şi juridice care stabilesc regulile de ocupare a terenurilor, de amplasare a clădirilor şi amenajărilor aferente, coroborat cu cerinţele tehnice şi funcţionale specificate de beneficiar şi cu potenţialul de construibilitate oferit de terenul destinat obiectivului de investiţie (sediu administrativ şi locuinţă de serviciu), se propun următoarele categorii de lucrări:
a) Sistematizarea verticală a terenului necesar investiţiei
b) Clădirile propuse aferente investiţiei
c) Racorduri la reţelele tehnico-edilitare şi reţele de incintă
d) Platformă carosabilă cu parcaje, racordată la drumurile publice existente
e) Amenajare spaţii verzi
5.1.1. Sediul administrativ se va dezvolta pe trei dintre laturile terenului disponibil – la nivelul parterului şi pe conturul terenului la nivelurile I şi II, creându-se astfel o curte interioară. Clădirea are în plan formă dreptunghiulară, cu o lungime medie de 31,60m, lăţimea de 17,20 m, şi înălţimea la cornişă de 10,20m. Curtea interioară rezultată va avea dimensiunile 13,20m x 9,00m. Clădirea propusă va avea un acces pietonal principal şi alte două accese pietonale secundare, din curtea interioară, precum şi un acces auto spre curtea interioară şi unul la garajul amenajat la parterul clădirii. Sediul administrativ va cuprinde la parter şi etajul I birouri, sală de consiliu, bucătărie şi loc de luat masa pentru angajaţi, grupuri sanitare pe sexe. Etajul al II-lea va fi destinat exclusiv locuirii. Această clădire va fi utilizată de cca. 25 angajaţi.
Aria construită = 480 mp
Aria desfăşurată = 1.360 mp
Structura de rezistenţă va fi realizată din stâlpi şi grinzi din beton armat, combinaţi cu zidărie portantă, iar acoperirea clădirii va fi tip terasă, conform tipologiei vilelor învecinate.
Clădirea sediului administrativ se va racorda la reţelele tehnico-edilitare din zonă: apă, canalizare menajeră şi pluvială, energie electrică, gaze naturale şi telefonie. Energia termică se va asigura de la centrala termică pe gaz prevăzută într-un spaţiu tehnic.
Platforma carosabilă amplasată în faţa clădirii sediului administrativ va oferi un loc de parcare şi va avea în jurul ei zone verzi amenajate. În curtea interioară va fi amenajată o platformă auto care va oferi două locuri de parcare.
Parametrii tehnici detaliaţi pentru proiectarea obiectivelor propuse vor fi prezentaţi într-un caiet de sarcini special de către investitor.
Clădirea sediului administrativ se va realiza la standardele europene, folosindu-se materiale de construcţie şi finisaje moderne. Investitorul va asigura menţinerea pe întreaga durată de exploatare a construcţiilor a nivelului şi cerinţelor de calitate impuse de aceste standarde şi cu respectarea actelor normative emise de organele administraţiei centrale şi locale privind normele de protecţie a mediului, a normelor de igienă şi sănătate publică, a normelor metodologice privind autorizarea funcţionării unităţilor din punct de vedere al siguranţei la foc şi al protecţiei muncii.
Prin amplasarea în zonă a clădirii propuse se va ameliora aspectul general al zonei şi nu vor fi afectate vecinătăţile, deoarece gabaritul construcţiilor propuse se integrează armonios în volumetria fondului construit existent. Clădirile propuse nu vor depăşi cu mai mult de 2 niveluri clădirile învecinate, astfel încât să nu se depăşească limitele admise prin regulamentele urbanistice existente pentru această zonă.
Cea mai apropiată construcţie existentă pe terenul învecinat (anexă la o locuinţă învecinată) este amplasată la 0,18m faţă de sediul administrativ propus şi se impune realizarea unei expertize tehnice în vederea găsirii soluţiei optime, care să nu afecteze clădirea-parter existentă.
Condiţiile impuse prin regulamentele locale de urbanism sunt respectate în totalitate în cazul de faţă deoarece este propus un sediu administrativ (funcţiune prestări servicii, complementară zonei rezidenţiale admisă de Regulamentul General de Urbanism). De asemenea, subzona ISs8 în care va fi amplasat obiectivul propus se află în vecinătatea subzonei Isco8a – subzonă construcţii comerciale, astfel încât funcţiunea propusă prin prezentul P.U.D. va coexista armonios cu funcţiunile existente în proxima vecinătate.
5.2. Propuneri de organizare a terenului
Suprafaţa maximă de teren necesară pentru desfăşurarea activităţilor specifice sediului administrativ şi depozitului cu vânzare este de 690mp, iar suprafaţa de teren identificată în zona studiată este aceiaşi cu suprafaţa înscrisă în extrasul CF.
Conform prevederilor Certificatului de Urbanism, beneficiarul este condiţionat la obţinerea Autorizaţiei de construire şi prezentarea titlului de proprietate asupra terenului (Extras C.F.).
Prin prezenta documentaţie de urbanism se propun următoarele măsuri de organizare a terenului:
a) Se identifică în teren parcela în suprafaţă de 690mp, de formă trapezoidală, cu laturile de:
38,20m la nord
17,20m la vest
35,97m la sud
20,20m la est, în aliniamentul străzii Dacilor
b) Se realizează sistematizarea verticală a terenului natural de pe amplasament. Nivelmentul pe amplasament se desfăşoară între 109,714 NMB şi 109,960 NMB, iar cota ±0,00 a fost preconizată de 110,50 NMB, cu stabilire precisă la următoarele faze de proiectare. Cota terenului sistematizat propus este 109,95 NMB.
c) Se realizează platforma carosabilă pentru asigurarea parcajelor necesare în incintă.
d) Se realizează clădirea sediului administrativ propus şi amenajările exterioare (trotuare, spaţii verzi) la nivelul terenului sistematizat.
5.3. Regimul de înălţime
Sediul administrativ va avea regimul de înălţime S+P+2E.
5.4. Regimul de aliniere a construcţiilor
Identificarea amplasamentului necesar investiţiei prin distanţe faţă de puncte fixe din zona studiată este descrisă la punctul 5.2. "Propuneri de organizare a terenului".
Sediul administrativ va fi amplasat la 4,15m faţă de aliniamentul străzii Dacilor (cu excepţia garajului auto, amplasat la limita de proprietate).
Distanţele minime ale sediului administrativ faţă de limitele de proprietate ale imobilului sunt:
spre sud = 0,00m÷0,18m
spre vest = 0,00m÷2,30m
spre nord = 0,00m÷0,25m
5.5. Modul de utilizare a terenului
Suprafaţa de teren aferentă obiectivului de investiţie este de 690mp.
5.5.1. Sediu administrativ:
Aria construită = 480mp
Aria desfăşurată = 1.360mp
Indicii de control privind modul de utilizare a terenului aferent obiectivului de investiţie propus sunt:
a) Procentul de ocupare a terenului P.O.T.:
P.O.T. maxim pentru alte destinaţii decât cea rezidenţială nu este prevăzut (U.T.R. nr. 8, subzona ISs8)
P.O.T. existent = 0,00%
P.O.T. propus = ×100 = 69,57%
b) Coeficientul de utilizare a terenului C.U.T.:
C.U.T. existent = 0,00
C.U.T. propus = = 1,97
5.6. Bilanţ teritorial aferent suprafeţei de teren din zona studiată
Nr. crt. Bilanţ teritorial Existent Propus
ha % ha %
1. Locuinţe şi funcţiuni complementare 0,4339 54,24 0,3717 46,46
2. Sediu administrativ - - 0,0480 6,00
3. Clădiri de interes public 0,0285 3,56 0,0285 3,56
4. Pietonale din domeniul public şi privat 0,0825 10,31 0,0726 9,08
5. Zone verzi amenajate din dom. public şi privat 0,0500 6,25 0,0651 8,14
6. Platforme betonate din dom. public şi privat 0,0068 0,85 0,0158 1,97
7. Sport, recreere 0,0735 9,19 0,0735 9,19
8. Căi de comunicaţie rutieră din domeniul public 0,1248 15,60 0,1248 15,60
TOTAL GENERAL: 0,8000 100 0,8000 100
În cadrul parcelei de teren pe care urmează să fie ridicat sediul administrativ, suprafeţe având diverse destinaţii sunt repartizate astfel:
Amenajare teren S.C. ARCONS S.A. mp %
1. Arie construită sediu administrativ 480 69,57
2. Platforme carosabile şi pietonale 90 13,04
3. Spaţii verzi amenajate 53 7,68
4. Alei pietonale 67 9,71
TOTAL 690 100
5.7. Circulaţia terenurilor
Terenul aferent obiectivului de investiţie propus prin prezenta documentaţie de urbanism, în suprafaţă de 5.874mp, urmează să se identifice ca imobil, având formă trapezoidală, cu laturile de 114,50m × 65,80m ´ 94,70m ´ 45,80m., identificat conform prescripţiilor de la punctul 5.2., poziţia a).
Terenul aferent obiectivului de investiţie propus este proprietate privată a Primăriei Municipiului Arad şi a fost cedat dreptul de folosinţă asupra acestuia în favoarea firmei S.C. ADIA IMPEX S.R.L. Firma are drept de proprietate asupra construcţiilor, fără teren. Terenul este înscris în Cartea Funciară cu nr.66242, nr.topo 1540/1/1; 1540/1/4; 1541-1542/1/1; 1541-1542/1/2; 1562/b; 1563/a/2; 1563/b/2; 1564/b; 1565/2.
5.8. Servituţi
Imobilul amplasat pe Str. Dacilor nr. 10a nu are ca înscrierea privitoare la sarcini în Extrasul C.F. nr. 29483 şi 23522 nici o menţiune. Imobilul este liber de sarcini.
5.9. Echiparea tehnico-edilitară
5.9.1. Alimentarea cu apă potabilă
Alimentarea cu apă potabilă a obiectelor sanitare montate în clădire se poate realiza de la conducta de apă potabilă existentă pe str. Dacilor. Pentru alimentarea cu apă potabilă se ba realiza un branşament din ţeavă PE-HD110 Dn80mm Pn6, în dreptul clădirii administrative.
Contorizarea consumului de apă potabilă se face cu ajutorul unui apometru montat în cămin apometru de 1,20m´1,80m.
Stingerea incendiilor se poate face de la hidranţii de incendiu subterani existenţi pe reţeaua de apă de pe Str. Dacilor.
5.9.2. Racord canal menajer
Evacuarea apelor menajere rezultate de la obiectele sanitare montate în clădire se face gravitaţional în colectorul menajer existent pe str. Dacilor. Racordul la canalizarea existentă va fi realizat din tuburi PVC mufate de Dn 300mm, îmbinate cu mufe şi inele de cauciuc.
La racordarea instalaţiei interioare şi la racordarea la colectorul existent, vor fi prevăzute cămine de vizitare prefabricate, executate conform STAS 2448/82.
Căminele de vizitare vor fi prevăzute cu rame şi capace din fontă tip IV carosabile.
5.9.3. Racord canal pluvial
Apele pluviale rezultate de pe acoperişul clădirii şi de pe platformele auto din incintă vor fi canalizate gravitaţional spre colectorul pluvial existent pe Str. Dacilor.
Racordul pluvial şi reţeaua de incintă vor fi executate din ţevi PVC mufate, îmbinate cu inele de cauciuc. Pe platforma auto vor fi prevăzute guri de scurgere, echipate cu grătare din fontă. Cămine de vizitare vor fi realizate conform STAS 2448/82, prefabricate din tuburi de beton circulare.
5.9.4. Alimentarea cu energie electrică
Se estimează, pentru noul obiectiv, un consum de energie electrică având următoarele caracteristici:
Puterea instalată: Pi = 25 kW
Factorul de cerere: Kc = 0.80
Puterea de calcul: Pc = 16 kW
Curentul de calcul: Ic = 27 A
Pentru alimentarea noului obiectiv se propune realizarea unui branşament trifazat subteran, cu un cablu tip ACYAbY 3*25+16 mm2, din linia electrică aeriană de 0,4 kV existentă pe str. Dacilor. La consumator se va prevedea un bloc de măsură şi protecţie trifazat. Lungimea branşamentului este de 25m.
5.9.5. Telecomunicaţii
Pentru telefonizarea noului obiectiv se propune realizarea unui racord telefonic aerian, pozat pe stâlpii şi clădirile existente, la cea mai apropiată cutie terminală existentă.
5.9.6. Instalaţii termice
Soluţia propusă pentru acoperirea necesarului de energie termică – încălzire şi apă caldă menajeră – este alimentarea cu gaze naturale prin branşament la reţeaua din Str. Dacilor. Se va construi o centrală termică cu funcţionare pe gaze naturale, într-un spaţiu tehnic prevăzut în clădirea sediului administrativ.
5.9.7. Alimentarea cu gaze naturale
Gazele naturale se vor utiliza ca şi combustibil pentru producerea energiei termice în vederea preparării apei calde menajere şi încălzirii spaţiilor.
Producerea energiei termice se va realiza în centrala termică proprie.
Prin utilizarea gazelor naturale ca şi combustibil la centrala termică, se reduce la minim poluarea în zonă.
Soluţia tehnică propusă pentru alimentarea cu gaze naturale a obiectivului de investiţie este executarea conductei de branşament gaze, a postului de reglare-măsurare şi a instalaţiei de utilizare gaze naturale.
5.10. Drumuri şi sistematizare verticală
Lucrările de drumuri se referă la:
• lucrări de sistematizare verticală;
• amenajarea accesului în incinta obiectivului proiectat de pe strada Dacilor;
• amenajarea unei platforme carosabile cu spaţii de parcare în incinta obiectivului proiectat;
• amenajarea zonelor verzi.
Lucrările de sistematizare verticală se vor realiza cu scopul creării unei platforme unitare care să se încadreze în zonă.
Platforma unitară creată prin lucrările efectuate va asigura o bună funcţionare a tuturor reţelelor subterane şi la nivel proiectate, racordul acestora la cele existente, precum şi racordarea acesteia la cotele existente pe străzile învecinate.
Amenajarea accesului şi a platformei carosabile se va face cu raze de racordare la nivelul bordurii de 6,00 m pentru a facilita accesul autoturismelor pe platforma amenajată în incintă. Sistemul rutier adoptat va fi din dale de pavaj cu grosimea de 10cm, aşezat pe straturi din nisip şi balast. Sistemul rutier va fi încadrat cu borduri prefabricate din beton montate la nivel pe o fundaţie din beton simplu.
Pe cele două platforme carosabile din incintă – una amenajată în retragerea de la aliniament a clădirii şi cealaltă în curtea interioară - cu o suprafaţă de 67mp, se prevede realizarea a 3 locuri de parcare pentru autoturisme, asigurându-se astfel un minim de parcaje necesare celor 25 angajaţi (conform HG 525/1996). De asemenea, clădirea administrativă va fi deservită de un garaj auto, amplasat la aliniamentul stradal. Amplasarea locurilor de parcare va fi la 90°, cu lungimea de 5,00m şi lăţimea de 2,50m.
Zonele verzi se propun a fi înierbate şi plantate cu arbori şi arbuşti.
6. CONCLUZII
Odată cu apariţia noii investiţii – sediu administrativ şi locuinţă - se va diversifica volumetria zonei, dar se vor îmbunătăţi şi aspectele social-economice, prin refuncţionalizarea în scop economic-administrativ a parcelei de teren studiate şi prin atragerea de angajaţi şi viitori clienţi spre această zonă, aflată de altfel în proxima vecinătate a unei zone comerciale active.
După aprobarea P.U.D. şi stabilirea tuturor condiţiilor de realizare a investiţiei este necesară continuarea proiectării cu derularea fazelor de proiect tehnic şi detalii de execuţie necesare obţinerii Autorizaţiei de construire şi execuţie a obiectivului.
Elaboratorul soluţiei conţinută în această documentaţie de urbanism o consideră "foarte bună" şi menţionează că aplicarea ei va fi benefică atât pentru investitor, cât şi pentru modernizarea aspectelor urbanistice şi social-economice ale zonei.
Întocmit:
Arhitectură: arh. DORIANA SÂRBU
Instalaţii sanitare: teh. LADISLAU KALMAR
Instalaţii electrice: ing. IOAN DEZNAN
Instalaţii ventilaţie - climatizare: ing. ROMAN SEBARCHIEVICI
Instalaţii gaze: teh. RODICA SECIANSCHI
Drumuri: ing. ADRIAN PRAHOVEANU
Studiu geo: S.C. "GEOPROIECT" S.R.L.
DENUMIRE PROIECT:
SEDIU ADMINISTRATIV ŞI LOCUINŢĂ
Str. Dacilor nr. 10a, ARAD DENUMIRE OBIECT:
Volumul:
Exemplarul:
CONTINUTUL VOLUMULUI:
PLAN URBANISTIC DE DETALIU
Data:
MAI 2005 BENEFICIAR:
S.C. ARCONS S.A. NR. PROIECT:
8.453 FAZA:
P.U.D.