Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 23-09-2010 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect de hotărâre privind aprobarea concesionării domeniului public al municipiului Arad, destinat desfăşurării activităţii de publicitate stradală iniţiativa primarului
Nr. 56012/23.09.2010
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de joi, 23.09.2010, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
1. Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Hotărârii nr. 186/2006 privind publicitatea, reclama şi afişajul în municipiul Arad – iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate elaborat pentru iniţierea concesionării domeniului public al municipiului Arad, destinat desfăşurării activităţii de publicitate stradală – iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea concesionării domeniului public al municipiului Arad, destinat desfăşurării activităţii de publicitate stradală – iniţiativa primarului.
Până la data de 06.10.2010, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 23.09.2010, între orele 8,00-17,00, la Biroul de Informare Cetăţeni, camera 2.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă
ROMANIA PROIECT AVIZAT
JUDEŢUL ARAD SECRETAR
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
H O T Ă R Â R E A nr._______
din ________________2010
privind aprobarea concesionării domeniului public al municipiului Arad
destinat desfăşurării activităţii de publicitate stradală
Consiliul Local al Municipiului Arad,
Având în vedere:
- iniţiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată prin expunerea de motive înregistrată cu nr. ______din __________;
- raportul Arhitectului Şef, înregistrat cu nr._____ din ________;
- avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local Municipal Arad;
- prevederile hotărârii nr. _____/_________privind aprobarea studiului de oportunitate elaborat pentru iniţierea concesionării domeniului public al municipiului Arad destinat desfăşurării activităţii de publicitate stradală;
- prevederile hotărârii nr. 186/2006 privind publicitatea, reclama şi afişajul, astfel cum a fost modificată prin hotărârea nr. ____/2010;
- prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr. 54 din 28 iunie 2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică;
- prevederile Hotărârii de Guvern nr. 168 din 14 februarie 2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă nr. 54/2006;
- prevederile Legii nr. 422 din 18 iulie 2001 Republicată, privind protejarea monumentelor istorice;
- prevederile Legii nr. 50 din 29 iulie 1991 Republicată privind autorizarea lucrărilor de construcţii şi alea normelor de aplicare;
- prevederile Legii nr. 350 din 6 iulie 2001, privind amenajarea teritoriului, cu modificările şi completările ulterioare;
- prevederile Codului Fiscal;
În temeiul art.36(2) lit.c precum şi al art.45 din Legea nr. 215/2001, a Administraţiei publice locale,
HOTĂRĂŞTE
Art.1.(1) Se aprobă concesionarea domeniului public (locaţiile) destinat desfăşurării activităţii de publicitate stradală.
(2) Procedura de atribuire a contractului de concesiune este licitaţia.
Art.2. Se aprobă Caietul de sarcini al concesiunii conform Anexei 1.
Art.3. Se aprobă Documentaţia de atribuire a contractului de concesiune conform Anexei 2.
Art.4. Se aprobă Contractul-Cadru de concesiune a domeniului public destinat desfăşurării activităţii de publicitate stradală.
Art 5. Termenele legale pentru organizarea şi desfăşurarea procedurii de licitaţie curg de la data intrării în vigoare a hotărârii _____/2010 privind modificarea şi completarea hotărârii nr. 186/2006.
Art.6. Comisiile de evaluare a ofertelor şi de soluţionare a contestaţiilor se numesc prin Dispoziţie a Primarului.
Preşedinte de şedinţă, Secretar,
Anexa nr. 1 la Hotărârea
Nr.____/___________
CAIET DE SARCINI
Capitolul 1. INFORMATII GENERALE PRIVIND OBIECTUL CONCESIUNII
S1 . Descrierea şi identificarea bunului
1.1.1. Obiectul concesiunii îl constituie suprafeţele de teren, denumite în continuare „locaţii” aparţinând domeniului public sau privat al Municipiului Arad unde urmează să se desfăşoare activitatea de publicitate stradală (outdoor)
1.1.2. Locaţiile sunt stabilite pe baza certificatului de urbanism (anexa 1), în considerarea principiilor de administrare a teritoriului şi potrivit atribuţiilor legale privind amenajarea teritoriului ce revin autorităţilor publice locale, urmărindu-se, în principal, în procedura de identificare a lor, coordonarea politicilor sectoriale, într-un ansamblu integral, funcţional.
1.1.3. Intravilanul Municipiului Arad este împărţit în trei zone delimitate potrivit anexei 2.
1.1.4 Locaţiile sunt identificate potrivit anexei 3.
1.1.5 In funcţie de modul în care sunt pozate reţelele tehnico edilitare, locaţiile pot fi translatate în imediata vecinătate, în baza acordului emis pentru fiecare structură publicitară în parte.
1.1.6 Suprafeţele locaţiilor sunt determinate raportat la caracteristicile tehnice generale stabilite pentru panourile publicitare în Regulamentul de publicitatea, reclama şi afişajul în municipiul Arad aprobat prin Hotărârea Consiliului Municipal Arad nr.186/2006 cu modificările şi completările ulterioare.
S.2. Destinaţia bunurilor care fac obiectul concesiunii
1.2.1 Locaţiile care se concesionează sunt destinate exclusiv amplasării structurilor publicitare şi strict în condiţiile Regulamentului de publicitate.
S3.Obiectivul concesiunii
1.3.1 Obiectivele de ordin economic şi financiar sunt :
a) Exploatarea în condiţii de eficienţă a domeniului public sau privat al Municipiului Arad prin încasarea integrală la bugetul local a contravalorii folosirii terenului concesionat;
b) Colectarea integrală a taxelor de autorizare;
c) Colectarea integrală a taxei de reclamă şi publicitate ;
d) Preluarea în patrimoniul Municipiului, la încheierea perioadei de concesionare, a structurilor publicitare utilizate (panouri).
1.3.2. Obiectivele de ordin social vizează confortul urban, ambiental, aspectul civilizat, lipsit de agresivitate, primitor, al oraşului.
Capitolul 2. CONDIŢIILE GENERALE ALE CONCESIUNII
S1.Regimul terenurilor utilizate
2.1.1 Suprafeţele de teren (locaţiile) sunt şi rămân în domeniul public sau privat (după caz) al Municipiului Arad.
2.1.2 Locaţiile revin de drept în folosinţă concendentului, libere de orice sarcini, la încheierea perioadei de concesionare.
2.1.3 Bunurile proprii ale concesionarului rămân în proprietatea acestuia, cu excepţia panourilor publicitare instalate, care se transmit în proprietatea municipiului, fără plată, la incheierea perioadei de cesionare, în condiţiile contractului.
S2. Obligaţii privind protecţia mediului.
2.2.1 Concesionarul are obligaţia de a respecta toate prevederile legale referitoare la mediu.
2.2.2 Concesionarului îi revine în exclusivitate responsabilitatea privind protecţia cadrului natural şi refacerea acestuia după executarea lucrărilor de orice fel, precum şi utilizarea de echipamente nepoluante şi lipsite de riscuri.
S3. Obligativitatea exploatării în regim de continuitate şi permanenţă.
2.3.1 Locaţiile concesionate se exploatează în regim de continuitate prin ocupare
(plantarea) integrală a acestor structuri publicitare conform următorului grafic :
a)minim 40% din numărul locaţiilor în primul an (primele 12 luni) ;
b)minim 70% din numărul locaţiilor în al doilea an ;
c)100% locaţii în al treilea an.
2.3.2 Concesionarea se exploatează în regim de continuitate şi cu privire la utilizarea întregului spaţiu de afişaj instalat conform S3. pct.2.3.1 .
2.3.3 Spaţiile de afişaj se exploatează pe baza contractelor de publicitate încheiate de concesionar conform art.nr.270-Cod Fiscal. Afişarea oricărui nou mesaj publicitar se face cu notificarea prealabilă a concesionarului.
S4. Subconcesionarea
2.4.1 Concesionarul nu are drept de subconcesionare.
S5. Condiţiile în care bunul concesionat poate fi închiriat.
2.5.1 Bunul concesionat (locaţia) nu poate fi închiriat.
2.5.2 Supraedificatul (structura publicitară), respectiv suprafaţa de afişaj pot face obiectul închirierii în cadrul contractelor de publicitate încheiate de concesionar în baza art.nr.270- Cod Fiscal, cu menţionarea obligaţiilor de notificare prealabilă a concendentului vizând afişarea oricărui nou mesaj publicitar.
S6. Durata concesiunii
2.6.1 Durata concesiunii este de 10 ani, cu posibilitatea prelungirii cu încă ½ din durata iniţială.
2.6.2 Prelungirea concesiunii se face prin acordul părţilor exprimat pentru concendent, de Consiliul Local Municipal, prin hotărâre.
2.6.3 Hotărârea Consiliului privind prelungirea duratei concesiunii se elaborează pe baza unui raport asupra concesiunii, prelungirea concesiunii fiind posibilă doar dacă rezultatele raportului sunt pozitive.
S7. Redevenţa minimă şi modul de calcul al acesteia.
2.7.1 Redevenţa minimă este de :
-35 EUR/ locaţie în zona A.
-35 EUR/ locaţie în zona B.
-35 EUR/ locaţie în zona C.
2.7.2 Redevenţa se calculează astfel :
R x 40% în anul I
R x 70% în anul II
R x 100% în anul III
S8. Natura si cuantumul garantiilor:
2.8.1 Concesionarul are obligaţia să depună, în termen de cel mult 90 de zile de
la data semnării contractului de concesiune cu titlul de garanţie suma de ________lei, reprezentând cota de ½ din obligaţia de plată pentru primele 6 luni de exploatare.
2.8.2 Garanţia este utilizată, dacă este cazul, pentru acoperirea penalităţilor sau altor sume datorate concendentului conform contractului.
S9. Condiţii speciale ale concesiunii.
2.9.1 În mod special, materialele folosite pentru confecţionarea diferitelor structuri publicitare trebuie să fie omologate, iar tehnicile aplicate pentru montarea , ancorarea, fixarea structurilor trebuie să garanteze siguranţa înexploatare
2.9.2 Pentru siguranţa în exploatare, concesionarul asigură permanent personal specializat, inclusiv cu alpinişti profesionişti.
2.9.3 Concesionarul este răspunzător pentru protecţia personalului propriu, conform legislaţiei în vigoare, pentru protecţia persoanelor şi bunurilor aflate în apropierea structurilor publicitare (în eventualitatea unor accident provocate de defectuoasa montare a structurilor, sau din pricina fenomenelor naturale).
2.9.4 În scopul protejării pe de o parte, şi a punerii în valoare pe de altă parte, a patrimoniului constituit, concesionarul este obligat să respecte integral regulamentul de publicitate aprobat de consiliul local prin hotărârea 186/2006 cu modificările şi completările ulterioare,
Capitolul 3. CONDIŢII DE VALABILITATE PE CARE TREBUIE SĂ LE ÎNDEPLINEASCĂ OFERTA
3.1.1 Oferta se depune în 2 exemplare semnate de ofertant, la sediul Primăriei Municipiului Arad, Bdul Revoluţiei nr.75, camera ______, până la data indicată în anunţul de licitaţie.
3.1.2 Riscurile legate de transmiterea ofertei, inclusiv forţa majoră, cad în sarcina persoanelor interesate. Ofertele depuse peste termenul limită, stabilit, nu intră în competiţie.
Capitolul 4. CLAUZE REFERITOARE LA ÎNCETAREA CONTRACTULUI
4.1. Contractul încetează la termenul stabilit de părţi, sau înainte de termen în cazul neexecutării clauzelor contractuale.
4.2. Cazurile şi modalităţile de încetare a contractului sunt detaliate în conţinutul acestuia.
Anexa nr. 2 la Hotărârea
Nr.____/___________
DOCUMENTAŢIA DE ATRIBUIRE
S.1. Informaţii generale privind concendentul.
Concendentul este Municipiul Arad, cu sediul în Arad, Bulevardul Revoluţiei nr.75 cod postal 310130, telefon 0040257281850, fax 0040257253842, e-mail ____________reprezentat prin Primar Gheorghe Falcă, persoana de contact __________________________.
S.2. Instrucţiuni privind organizarea şi desfăşurarea procedurii de concesionare.
2.1.Prezentele instrucţiuni au ca obiect reglementarea organizării şi desfăşurării licitaţiei pentru concesionarea suprafeţelor de teren ( locaţiilor) aparţinând domeniului public sau privat al Municipiului Arad, destinate publicităţii stradale (outdoor).
2.2 Licitaţia se declanşează ca urmare a anunţului public în M.O., partea a VI-a, într-un cotidian de circulaţie naţională şi într-unul de circulaţie locală, cu 20 de zile înainte de data stabilită pentru desfăşurarea ei.
2.3 Pentru desfăşurarea licitaţiei este obligatorie participarea a cel puţin 3 ofertanţi, persoane juridice, de drept privat, române sau străine, cu sediul sau filiala în Municipiul Arad.
2.4 La licitaţie pot participa persoanele prevăzute la pct.2.3 care au cumpărat Caietul de Sarcini.
2.5. În cazul în care în urma publicării anunţului nu au fost depuse cel puţin 3 oferte valabile sau în cazul în care după deshiderea plicurilor exterioare cel puţin 3 nu întrunesc, condiţiile de valabilitate, procedura se anulează şi se organizează o nouă licitaţie.
S.3. Caietul de sarcini
3.1.Caietul de sarcini este elaborat de Municipiu, în calitate de concendent şi se aprobă de către Consiliul Local, prin hotărâre.
3.2.Caietul de sarcini este pus în vânzare de concendent, la sediul său, camera_____.
3.3.Preţul de vânzare al caietului este de _____ lei.
S.4. Instrucţiuni privind modul de elaborare şi prezentare a ofertelor.
4.1. Ofertanţii transmit ofertele lor în două plicuri sigilate care se înregistrează în ordinea primirii în registrul „Oferte”, cu precizarea datei şi orei.
4.2 Ofertele se depun în două exemplare semnate de ofertant.
4.3. Un ofertant poate să liciteze pentru oricare dintre zonele delimitate conform caietului de sarcini sau pentru toate trei zonele.
4.4. Oferta trebuie să îndeplinească condiţiile de valabilitate prevăzute în caietul de sarcini şi în documentele de atribuire, sub sancţiunea respingerii ei.
4.5 Pe plicul exterior al ofertei se indica „ OBIECTUL CONCESIUNII”: Suprafeţele de teren(locaţiile) apartinând domeniului public sau privat al Municipiului Arad, unde se desfăşoară activitatea de publicitate outdoor situate în zona/zonele____________.
4.6. Plicul exterior trebuie să conţină, sub sancţiunea excluderii ofertantului respectiv în cadrul şedinţei de deschidere, următoarele:
a) o fişă de informaţii, prezentare privind ofertantul;
b) documente care atestă statutul de persoană juridică cu sediul social sau al filialei în Municipiul Arad.
c) acte doveditoare privind calităţiile, capacităţiile şi experienţa ofertanţilor în domeniul publicităţii outdoor –minim 5 (cinci ) ani experienţă.
d) certificat constatator emis de Registrul Comerţului care atestă obiectul de activitate principal cod – caen 7311
e) dovada că ofertantul are o medie a cifrei de afaceri pe ultimii trei ani de minim 1 mil EUR.
f) certificat de plată a impozitelor şi taxelor locale, eliberat de Direcţia Venituri din cadrul Primăriei Municipiului Arad, cu precizarea plăţii acestora până la data aducerii la cunoştinţa publică, înaintea aprobării în Consiliul Local Municipal a proiectului privind documentaţia de licitaţie.
g) dovada deţinerii contractelor de publicitate în domeniul outdoor pe raza Minicipiului Arad, care să asigure utilizarea integrală a structurilor publicitare pentru cel puţin 40% din numărul acestora, în primele 6 luni ale concesiunii.
4.7. Pe plicul interior se înscrie denumirea ofertantului şi sediul social al acestuia sau sediul filialei din Municipiul Arad, după caz.
4.8. Plicul interior conţine „ oferta”.
4.9. Participanţii la licitaţie pot depune o singură ofertă pentru zona( zonele) licitată conform punctului 4.3.
4.10. Oferta se depune pentru toate locaţiile constituite în zona selectată de participant. Ofertele depuse selectiv, pentru o parte din locaţiile dintr-o zonă, sunt descalificate.
4.11. Oferta se redactează în limba română.
4.12. Depunerea ofertei reprezintă manifestarea de voinţă a ofertantului de a semna contractul de concesiune, aprobat în condiţiile legii.
4.13. Revocarea ofertei de către participanţi, după abjudecare, are ca efect pierderea garanţiei şi a costului caietului de sarcini.
4.14. Departajarea ofertelor se face în funcţie de nivelul propus al redevenţiei, raportat la nivelul minim al acestuia, prevăzut în caietul de sarcini, precum şi raportat la criteriile de departajare.
4.15 Revedenţa se propune pentru fiecare serie de locaţii astfel cum au fost grupate în cele trei zone A, B, şi C în baza certificatelor de urbanism, anexe la caietul de sarcini.
S.5. Instrucţiuni privind criteriile de atribuire aplicate pentru stabilirea ofertei câştigătoare.
5.1. Lipsa oricăror informaţii sau documente solicitate la S.4. pct.4.6. duce în cadrul şedinţei de deschidere la excluderea participantului de la licitaţie.
5.2. În cazul ofertelor care au depăşit pragul preselecţiei , conform pct.S.1. departajarea se realizează astfel:
a) gradul de calificare şi numărul de personal propriu care asigură desfăşurarea activităţilor specifice = 10 puncte.
b) dovada deţinerii unor contracte sau precontracte de publicitate pentru minim 40% din numărul locaţiilor licitate, pentru primele 12 luni= 10 puncte
c) cea mai consolidată experienţă în domeniu = 10 puncte, dintre care 2 pentru fiecare an.
d) condiţii specifice, particulare şi atractive oferte = 20 puncte
5.3. Departajarea în funcţie de Revedenţa minimă stabilită se realizează astfel:
R = Revedenţa minimă = 20 puncte
R = Revedenţa minimă + ½ din revedenţa minimă = 30 puncte.
R = Revedenţa minimă x 2( sau mai mult) = 50 puncte.
5.4. Ponderea criteriilor prevăzute la punctul 5.2. este de 51% faţă de 49% ( revedenţa).
S.6. Instrucţiuni privind modul de utilizare a căilor de atac.
6.1. Concendentul are obligaţia de a informa ofertanţii despre deciziile referitoare la atribuirea concesiunii, în scris , cu confirmare de primire, în termen de trei zile lucrătoare de la emiterea acestora.
6.2. Ofertanţii pot contesta deciziile comisiei de licitaţie în termen de 2 zile lucrătoare de la data comunicării.
6.3. Contestaţiile se soluţionează în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării lor de către comisia de soluţionare a contestaţiilor desemnată prin dispoziţia primarului.
6.4. Împotriva hotărârii comisiei de soluţionare a contestaţiilor se poate face plângere la instanţă, potrivit prevederilor legii contenciosului administativ nr.554/2004, cu modificările ulterioare.
S.7. Instrucţiuni privind organizarea şi desfăşurarea procedurii de concesionare pentru procedura negocierii directe.
7.1. Negocierea directă se aplică în situaţia în care după repetarea procedurii de licitaţie* „ nu este îndeplinită condiţia legală a celor 3 oferte valabile”.
7.2. Negocierea directă se aplică, se declanşează ca urmarea a anunţului publicat în
*în urma publicării anunţului la licitaţie, nu au fost depuse cel puţin 3 oferte valabile sau după deschiderea plicurilor exterioare nu s-au selectat cel puţin 3 oferte valabile
M.O. partea a VI - a , într-un cotidian de circulaţie naţională şi într-unul de circulaţie locală, cu 10 zile calendaristice înaintea de data limită pentru depunerea ofertelor.
7.3. Prevederile referitoare la „ oferta” stabilită pentru procedura licitaţiei se aplică în mod corespunzător procedurii negocierii directe.
7.4. Ofertanţii sunt informaţi în scris, despre data negocierii directe.
7.5. Documentaţia de atribuire aprobată pentru licitaţie se utilizează şi în cazul negocierii directe.
7.6. Negocierile se poartă cu fiecare ofertant, la data stabilită conform programului.
7.7. Criteriile pentru valabilitatea ofertelor nu pot face obiectul negocierii.
7.8. Orice clarificări suplimentare sunt supuse procedurilor ordonanţei (art.38) şi ale normelor de aplicare a ordonanţei (art.38).
S.8. Informaţiile referitoare la clauzele contractuale obligatorii.
8.1. Informaţiile la care se referă prezenta secţiune decurg din contractul cadrul al concesiunii, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr_______.
Anexa nr. 3 la Hotărârea
Nr.____/___________
CONTRACT – CADRU DE CONCESIUNE
I. Părţile contractante
Între Municipiul Arad, cu sediul în Arad, B-dul Revoluţiei nr. 75, cod poştal 310130, telefon 0040257281850, fax 0040257253842, CUI 3519925, reprezentat prin primar Gheorghe Falcă, în calitate de concedent, pe de o parte,
şi
_____________________persoană jurudică cu sediul în ______________________ filiala_____________________reprezentat prin_________________având funcţia de __________________________, în calitate de concesionar pe de altă parte, la dara de ___________________, la sediul concedentului _____________________, în temeiul Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprieteate publică, aprobată cu modificări şi a Hotărârii Consiliului Local Municipal Arad de apropbare a concesionării nr. _________ din ____________, s-a încheoat prezentul contract de concesiune.
II. Obiectul contractului de concesiune.
Art.1 (1) Obiectul contractului de concesiune îl constituie exploatarea locaţiilor situate pe domeniul public (sau privat) al Municipiului Arad identificate potrivit anexelor 1, 2 şi 3 la Caietul de Sarcini, care se constituie ca anexe şi la prezentul contract.
(2) Obiectul contractului este determinat în conformitate cu obiectivele concedentului care sunt:
a) Exploatarea în condiţii de eficienţă a domeniului public sau privat a Municipiului Arad prin încasarea integrală la bugetul local a contravalorii folosinţei terenului concesionat;
b) Colectarea integrală a taxelor de autorizare;
c) Colectarea integrară a taxei de reclamă şi publicitate
d) Preluarea în patrimoniul municipiului, la încheierea perioadei de concesionare, a structurilor publicitare utilizate;
e) Realizarea din punct de vedere social, a confortului urban, ambiental, civilizat al oraşului.
(3) În derularea contractului de concesiune, concesionarul va utiliza următoarele categorii de bunuri:
a) Suprafeţele de teren (locaţiile) – bunurile de retur;
b) bunurile proprii sunt toate bunurile utilizate de concesionar cu excepţia panorilor publicitare care se transmit fără plată în proprietatea municipiului, la solicitarea acestuia, la încheierea perioadei de concesionare (inclusiv a perioadei de prelungire a contractului, dacă este cazul).
III. Termenul
Art. 2 (1) Duata concesiunii este de 10 ani, începând de la data de _______________.
(2) Contractul de concesiune poate fi prelungit cu ½ din durata iniţială.
IV. Redevenţa
Art. 3 (1) Redevenţa este de 35 EUR/ locaţie/lună.
(2) Redevenţa se calculează astfel:
R x 40% în anul I
R x 70 % în anul II
R x 100 % în anul III
Art. 4 (1) Plata redevenţei se face prin conturile:
- contul concedentului nr.________________________deschis la ____________
- contul concesionarului nr. ______________________deschis la ____________
(2) Neplata redevenţei sau executarea cu întârziere a acestei oblicaţii conduce la perceperea majorăriilor de întârziere în cuantum de 0,1% pe zi.
V. Drepturile părţilor
Drepturile concesionarului
Art. 5 (1) Concesionarul are dreptul de a exploata în mod direct, pe riscul şi pe răspunderea sa, bunurile proprietate publică (sau private) a municipiului ce fac obiectul contractului de concesiune.
(2) Concesionarul are dreptul de a folosii şi de a culege fructele bunurilor care fac obiectul concesiunii, potrivit obiectivelor stabilite prin documentaţia de atribuire şi prin prezentul contract.
Drepturile concedentului
Art. 6 (1) Concedentul are dreptul să inspecteze locaţiile concesionate, verificând obligaţiile asumante de concesionar.
(2) Verificarea se poate face oricând şi necondiţionat
(3) Concedentul are dreptul să modifice în mod unilateral partea reglementară a contractului de concesiune din motive excepţionale legate de interesul naţional sau local.
VI. Obligaţiile părţilor
Obligaţiile concesionarului
Art. 7 (1) Concesionarul este obligat să asigure exploatarea eficace, în regim de continuitate şi permanenţă a locaţiilor concesionate, potrivit obiectivelor stabilite de concedent, astfel:
a) prin ocuparea (plantarea) integrală a locaţiilor cu structuri publicitarea conform următorului grafic:
- minim 40% în primul an (primele 12 luni de la data semnării contractului);
- minim 70% în al 2-lea an
- 100% în al 3-lea an şi următorii până la încheiere concesiunii.
b) prin utilizarea întregului spaţiu de afişaj.
(2) Concesionarul este obliagat să exploateze spaţiul de afişaj pe baza contractelor de publicitate încheiate conform art. 270 Cod Fiscal.
(3) Concesionarul este obligat să notifice concedentul ori de câte ori afişează un nou mesaj publicitar.
(4) Concesionarul are obilaţia să expolateze în mod direct locaţiile concesionate fără posibilitatea subconcesionarii sau închirierii.
(5) Concesinarul are obligaţia să utilizeze pentru confecţionarea diferitelor structuri publicitare materiale omologate
(6) Concesionarul este obligat să aplice, pentru montarea, ancorarea, fixarea structurilor, tehnici prin care să se garanteze sigutanţa în exploatare.
(7) Concesionarul este obligat să asigure permanenţa cu personal specializat pentru întreţinerea structurilor publicitare, pentru intervenţii rapide în caz de necesitate.
(8) Concesionarul este obligat să respecte toate prevederile legale referitoare la protectia mediului.
(9) Concesionarul are obligaţia să plătească redevenţă în condiţiile stipulate în punctul IV din contract.
(10) Concesionrul are obligaţia să respecte prevederile Regulamentului privind publicitatea, reclama şi afişasul în municipiul Arad aprobat prin Hotărârea Consiliului Local Municipal nr. 186/2006 R
(11) La încetarea contractului de concesiune, prin ajungere la termen, concesionarul este obligat să restituie în patrimoniul municipiului, în deplină posesie şi libere de orice sarcini locaţiile concesionate precum şi să transmită bunurile proprii prevăzute la Art. 1 (3) lit. b, dacă sunt întrunite condiţiile prevăzute în clauza contractuală respectivă.
(12) Concesionarul are obligaţia depunerii garanţiei în sumă de ____________, în termen de max. 90 de zile de la data semnării contractului.
Obligaţiile concedentului
Art. 8 (1) Concedentul este obligat să nu îl tulbure pe concesionar în exerciţiul drepturilor rezultate din prezentul contract de concesiune.
(2) Concedentul este obligat să notifice concesionarului apariţia orcăror împrejurări de natură să aducă atingere drepturilor concesionarului.
(3) Concedentul este obligat ca în certificatele de urbanism solicitate de terţe persoane, pentru activităţi de publicitate, reclama, afişaj care intră în sfera de aplicabilitate a prenetului contract să precizeze acestă împrejurare în certificatele de urbanism respective.
VII. Încetarea contractului de concesiune
Art. 9 Prezentul contract de concesiune încetează în următoarele situaţii:
a) la expirarea duratei stabilite;
b) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunşarea unilaterală de către concedent, cu plata unei despăgubiri juste şi prealabilă în sarcina acestuia, în caz de dezacord fiind competentă în soluţionare instanţa de judecată
c) în cazul nerespectării obigaţiilor de către concesionar, prin reziliere de către concedent, cu plata unei despăgubiri în sarcina concesionarului;
d) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concedent, prin reziliere de către concesionar, cu plata unei despagubiri în sarcina concedentului;
e) în cazul imposibilităţii obiective a concesionarului de a exploata bunul concesionat, prin renuntare, fără plata unei despăgubiri.
PRIMARIA MUNICIPIULUI ARAD
EXPUNERE DE MOTIVE
Nr.____________/_________________2010
Publicitatea stradală se înscrie în categoria activităţilor care au luat amploare în ultimii ani. În municipiul Arad, un moment de referintă este anul 2006, an în care s-a adoptat prin Hotărârea nr. 186/2006, Regulamentul privind publicitatea, reclama şi afişajul.
Până la adoptarea Regulamentului menţionat, această activitate s-a desfăşurat oarecum haotic, administraţia locală fiind, nu o dată, luată prin surprindere de cererea din ce în ce mai insistentă a pieţei pentru această formă de publicitate. Lipsa reglementării a favorizat instalarea multor structuri publicitare neautorizate sau autorizarea unor structuri într-o manieră neadecvată, în detrimentul, de exemplu, al arhitecturii protejate a oraşului.
După anul 2006, Hotărârea nr.186 s-a constituit într-un instrument util al administraţiei locale în domeniul publicităţii stradale, însă dinamica fenomenului a depăşit în cele din urmă posibilităţile de supraveghere, de control pe care această hotărâre le reglementa.
În consecinţă, publicitatea stradală, în loc să se înscrie în peisajul urban în mod armonios, riscă să devină un factor de stres, întrucât oricine, oriunde, oricând, poate, în mod ascuns, fraudulos, instala diferite structuri publicitare, compromitând imaginea oraşului european Arad.
Ca atare, consider oportună abordarea problematicii publicităţii într-un mod cursiv şi logic, în detaliu şi în ansamblu, în aşa fel încât necesitatea modernă de informare a cetăţeanului – pe această cale, outdoor, să fie satisfăcută, dar şi nevoia –dintotdeauna – să fie împlinită.
Pentru motivele expuse mai sus, propun rezolvarea problemei publicităţii stradale astfel:
-Domeniul public (sau privat) al municipiului Arad să fie concesionat prin licitaţie publică unor operatori consacraţi în domeniu, operatori care urmează să aibă relaţii contractuale cu municipalitatea, implicit responsabilităţi clare referitoare la modul în care pot sau nu pot să desfăşoare activitatea publicitară.
-Regulamentul de publicitate să fie modificat în aşa fel încât să se subscrie publicităţii outdoor desfăşurate în cadrul contractual.
Punerea în practică a celor două propuneri presupune:
1. Elaborarea unui studiu de oportunitate, care urmează a fi supus dezbaterii publice;
2. Modificarea corespunzătoare a Hotărârii nr. 186/2006 a Consiliului Local al Municipiului Arad;
3. Elaborarea documentelor concesiunii.
Cu referire la studiul de oportunitate a cărui aprobare o propun, acesta relevă faptul că, din punct de vedere economic, financiar, social, urbanistic, se impune reglementarea cât mai degrabă a publicităţii stradale.
Cu referire la modificarea Hotărârii nr. 186/2006 a Consiliului Local al Municipiului Arad, aceasta se impune pentru armonizarea tuturor normelor referitoare la publicitate, astfel cum sunt prezentate în materialul supus aprobării.
Cu referire la caietul de sarcini, acesta stabileşte cadrul concesiunii, în consecinţă, urmează a fi adoptat.
Documentaţia de atribuire şi contractul-cadru al concesiunii stabilesc detaliile propriu-zise, fapt pentru care propun să fie adoptate şi aceste două hotărâri.
Prezenta expunere de motive se constituie în fundamentarea necesară iniţierii pachetului de acte cu caracter normativ în domeniul publicităţii stradale.
RAPORT
referitor la propunerea de concesionare a unor locaţii- domeniu public- destinate desfăşurării activităţii de publicitate stradală
Referitor la expunerea de motive înregistrată cu nr. ______/_____________, a Primarului municipiului Arad, dl. ing. Gheorghe Falcă.
Cosideraţii: prin expunerea motivelor antemenţionată s-a propus un set de măsuri al căror scop este reglementarea cat mai eficientă şi echitabilă pentru parteneri – societate civilă şi autoritate locală- a problematicii publicităţii stradale.
Acest proiect de hotărâre reglementează detaliile juridice, tehnice, prin intermediul cărora urmează să se pună în practică concesiunea locaţiilor destinate desfăşurării activităţii de publicitate stradală.
Caietul de sarcini al concesiunii, documentaţia de atribuire şi contractul cadru al concesionării au fost elaborate strict în baza actelor normative în materie precizate în preambulul hotărârii.
În consecinţă,
PROPUNEM
adoptarea hotărârii privind aprobarea concesionării domeniului public al municipiului Arad destinat desfăşurării activităţii de publicitate stradala.