Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 24-05-2019 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect de hotarare privind aprobarea documentatiei de urbanism
Planului Urbanistic Zonal (PUZ) si a Regulamentului Local de Urbanism (RLU)
Zona locuinta colectiva cu parter comercial si locuinte individuale
strada Diogene municipiul Arad pe parcela identificata prin CF nr.347480 - Arad- initiativa primarului
Nr. 41307/24.05.2019
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, republicată, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de vineri, 24.05.2019, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism
Planului Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism (RLU):
Zona locuinţă colectivă cu parter comercial şi locuinţe individuale,
strada Diogene, municipiul Arad, pe parcela identificată prin CF nr.347480- Arad- iniţiativa primarului
Până la data de 05.06.2019, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 27.05.2019, între orele 8,00 - 18,00 Luni- Joi şi 08:00-16:00 Vineri, la Serviciul Relaţii cu Publicul, camera 5.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
Ing.Gheorghe Falcă
ROMÂNIA Proiect AVIZAT:
JUDEŢUL ARAD SECRETAR
MUNICIPIUL ARAD Cons. jr. Stepanescu Lilioara
CONSILIUL LOCAL
Nr. 280/23.05.2019
HOTĂRÂREA Nr. ______
din__________________
privind aprobarea documentației de urbanism
Planului Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism (RLU):
Zona locuinţă colectivă cu parter comercial şi locuinţe individuale,
strada Diogene, municipiul Arad, pe parcela identificată prin CF nr.347480- Arad
Având în vedere inițiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată prin Expunerea de motive nr. 39858/A6/20.05.2019,
Analizând raportul informării și consultării publicului nr. 38963/A6/16.05.2019, în conformitate cu prevederile Ordinului Ministrului Dezvoltării Regionale și Turismului nr. 2701/2010 pentru aprobarea Metodologiei de informare și consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului și de urbanism, cu modificările și completările ulterioare,
Luând în considerare raportul de specialitate nr. 39126/A6/17.05.2019 al Arhitectului Șef al Municipiului Arad, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, prin care se propune aprobarea Planului Urbanistic Zonal,
Analizând avizul tehnic al Arhitectului Șef nr. 15/17.05.2019,
Ținând seama de rapoartele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad,
Având în vedere prevederile art. 25 alin. (1), art. 56 alin. (1) și alin. (6) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu modificările și completările ulterioare,
Luând în considerare prevederile art. 2 alin. (2) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
Ținând seama de Ghid privind metodologia de elaborare și conținutul cadru al planului urbanistic zonal, indicativ GM-010-2000,
Îndeplinirea procedurilor prevăzute de Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată,
În temeiul drepturilor conferite prin art. 36 alin. (1), alin. (5) lit. c), art. 45 alin. (2) lit. e) și art. 115 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 215/ 2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
H O T Ă R Ă Ș T E:
Art.1. Se aprobă Planul Urbanistic Zonal și Regulamentul Local de Urbanism aferent obiectivului de investiție: Zona locuinţă colectivă cu parter comercial şi locuinţe individuale, conform documentației anexate, care face parte integrantă din prezenta hotărâre, cu respectarea condițiilor impuse prin avize și cu următoarele date generale:
1. Beneficiari: Văcariu Ionel şi Parasca Maria Daniela;
2. Elaborator: SC Prodecor Company SRL Arad, BIA arh. Monica M.Cuznețov, specialist cu drept de semnătură RUR: arh. Monica Cuznețov, proiect nr.554/2017
3. Parcela care face obiectul prezentului P.U.Z. este identificat prin CF nr. 347480– Arad, categoria de folosință curţi construcţii în intravilan, în suprafață de 3268mp.
Art.2. Se aprobă următoarele condiții de construire:
2.1. schimbarea destinației parcelei identificate prin CF nr.347480- Arad în zonă de locuinţă colectivă cu parter comercial şi locuinţe individuale
2.2. stabilirea în cadrul incintei a următoarele unităţi şi subzone funcţionale:
2.3 Unitatea funcţională L -Locuinţe şi funcţiuni complementare în suprafaţă de 3268mp, cu Scmax=633mp, Sdesf.max=2273mp
şi
Subzonele funcționale:
2.4. L1-subunitate funcțională– imobile locuire colectivă cu funcţiuni complementare comerţ- cuprinde parcela1 în suprafaţă de 932mp, cu următoarele reglementări:
-zona de implantare contrucţii -631,60mp
-POTmax=40%, CUTmax=1,6
- regim maxim de înălţime P+3E
Retragerile construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
- la est 1,5m
- la vest 2,8m
- la sud 6m
- la nord 2,8m
Regimul de aliniere a construcţiei faţă de domeniul public: 1,50m, 2,80m, respectiv 6m
Se vor amenaja 1 loc de parcare la fiecare apartament adică 14 locuri
Pentru spaţiile comerciale se vor amenaja separat un număr de 6 locuri de parcare, 2 pentru clienţi şi 4 pentru personalul angajat, conform Regulamentului general de urbanism care prevede un loc de parcare la 200mp suprafaţă desfăşurată de spaţii comerciale/prestări servicii până în 400mp.
Spaţiul verde amenajat va fi de 2mp/locuitor la care se va adăuga un minim de 2% din suprafaţa parcelei pentru spaţiile comerciale.
2.5. L.2-L.3-subunităţi funcționale–locuinţe unifamiliale izolate/cuplate - cuprinde parcelele 2,3 în suprafaţă de 214,5mp cu următoarele reglementări
Parcela 2
-zona de implantare construcţii -170,5mp
-POTmax=40%, CUTmax=1,2
- regim de înălţime maxim de P+1E+M
Retragerile construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
-la vest 2m
-la nord 1m
-la sud şi est 0m
Regimul de aliniere a construcţiei faţă de domeniul public:0m
Se va amenaja 1 loc de parcare în incintă.
Spaţiul verde amenajat va fi de 2mp/locuitor
Parcela 3 are suprafaţa 214,5mp şi are următoarele reglementări:
-zona de implantare construcţii -170,5mp
-POTmax=40%, CUTmax=1,2
- regim de înălţime maxim de P+1E+M
Retragerile construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
-la vest 2m
-la sud 1m
-la nord şi est 0m
Regimul de aliniere a construcţiei faţă de domeniul public:0m
Se va amenaja 1 loc de parcare în incintă.
Spaţiul verde amenajat va fi de 2mp/locuitor
2.6. L.4 - subunitate funcțională -locuinţă unifamilială izolată-cuprinde parcela 4 în suprafaţă de 222,10mp, cu următoarle reglementări:
-zonă de implantare construcţii-156,90mp
-POTmax=40%, CUTmax=1,2
- regim de înălţime maxim de P+1E+M,
Retragerile construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
-la vest şi sud 2m
-la nord 1m
-la est 0m
Regimul de aliniere a construcţiei faţă de domeniul public:1m
Se va amenaja 1 loc de parcare în incintă.
Spaţiul verde amenajat va fi de 2mp/locuitor
Regimul maxim de înălțime admis nu va depăși 18m conform avizului AACR.
Se vor respecta orice restricții referitor la retragerea clădirilor propuse față de rețele edilitare sau drumuri, impuse de către avizatori
2.7. C1subunitate funcțională destinată amenajării căilor de comunicaţie, acces rutier şi pietonal
este destinată amenajării bretelei carosabile de acces şi legătură dinspre str. Diogene spre partea de sud a zonei pentru deservirea construcţiilor propuse şi a celor existente la sud de incintă, pentru care s-a întabulat drept de servitute (CF nr.73196 Arad, nr.cad.10040 şi CF nr 73195, nr.cad.10039) şi drept de trecere (CFnr.73196-nedefinitivă Arad, nr.topo 219/1/1/1;219/2-219/6;219/7/1;219/7/3-6-2-219/7/1;219/7/3-6/5;219/8-219/63/3/35, nr.cad. 10040 şi CF nr.73195 nedefinitivă Arad,nr.topo.219/1/1/1;219/2-219/6;219/7/1;219/7/3-6/2-219/7/1;219/7/3-6/5;219/8-219/63/3/34, nr.cad. 10039
2.8. C2 subunitatea funcțională destinată amenajării căilor de comunicaţie, carosabil, trotuare
este destinată amenajării legăturii carosabile şi pietonale spre zona de sud a terenului pentru accesul la parcelele 2,3 şi 4 şi care fac legătura cu breteau din subzona C1.
-la nivelul subunităţii C2 s-a instituit o zonă de interdicţie de construire temporară destinată dezvoltării ulterioare a carosabilului prin realizarea unei a doua benzi de circulaţie în zona respectivă.
2.9. C3 subunitate funcțională - destinată amenajării căilor de comunicaţie, carosabil este destinată amenajării legăturii carosabile pe partea de nord vest a terenului, pentru accesul la parcela 1 şi la zona de parcare amenajată pe parcela 1.
Dimensiunile acceselor nou create, cât și a drumurilor din incinta reglementată, vor respecta normativele tehnice în vigoare, asemenea drumurilor publice și vor fi conform Ordonanței de Guvern nr.43/1997 aprobată cu modificări prin Legea nr.82/1998 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare
Amenajarea drumurilor se va face pe cheltuiala investitorilor.
2.10. C4-C5 subunităţi funcţionale este destinată amenajării parcărilor
2.11. SP1-SP2 subunităţile funcţionale este destinată amenajării spaţiilor verzi, în afara parcelelor cu funcţia de locuire constituite, care se referă la spaţiile verzi cu rol estetic şi de protecţie -cu arbori înalţi, medii şi gazon
-se va aloca o suprafaţă pentru zone verzi de 138mp.
2.12. TE1 subunitatea funcţională -destinată echipării tehnico-edilitare este destinată amplasării echipării edilitare din incintă. În incintă există un post trafo în anvelopă de beton şi ocupă 10mp. Pe lângă acestă construcţie este alocată o suprafaţă suplimentară pentru amplasarea unor construcţii edilitare subterane necesare funcţionării reţelelor edilitare şi alimentării cu utilităţi a imobilelor propuse.
Art.3. Autorizația de construire se va emite numai după realizarea prin grija și pe cheltuiala beneficiarului a lucrărilor de infrastructură tehnico-edilitară în baza proiectelor de specialitate avizate potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art.4. Prezentul Plan Urbanistic Zonal este valabil 3 ani de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art.5. Prezenta hotărâre se duce la îndeplinire de către beneficiarii Văcariu Ionel şi Parasca Maria Daniela și se comunică celor interesați de către Serviciul Administrație Publică Locală.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ SECRETAR
Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente
Red./Verif. HS/DS
Cod:PMA-S4-01
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
PRIMAR
Nr. 39858/A6/20.05.2019
EXPUNERE DE MOTIVE
referitor la proiectul de hotărâre privind aprobarea
Planului Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism (RLU):
Zona locuinţă colectivă cu parter comercial şi locuinţe individuale ,
strada Diogene, municipiul Arad, pe parcela identificată prin CF nr.347480- Arad
- beneficiar: Văcariu Ionel şi Parasca Maria Daniela
- elaborator: SC Prodecor Company SRL Arad, BIA arh. Monica M.Cuznețov, specialist cu drept de semnătură RUR: arh. Monica Cuznețov, proiect nr.554/2017
Parcela care face obiectul prezentului P.U.Z. este identificată prin CF nr.347480- Arad, categoria de folosință curţi construcţii în intravilan, în suprafață de 3268mp
Având în vedere:
- solicitarea înregistrată la Primăria Municipiului Arad cu nr. 31622/18.04.2019 de către Vacariu Ionel şi Parasca Maria Daniela
- raportul de specialitate nr. 39126/A6/17.05.2019 întocmit de către Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente din cadrul Direcției Arhitect-Șef, prin care se propune aprobarea Planului Urbanistic Zonal;
- raportul informării și consultării publicului nr. 38963/A6/16.05.2019, conform Ord. MDRT nr. 2701/2010, întocmit de către Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente din cadrul Direcției Arhitect-Șef;
- avizul tehnic nr. 15/17.05.2019 al Arhitectului-Șef;
Documentația de urbanism fiind întocmită conform legislației în vigoare și având îndeplinite condițiile impuse prin Certificatul de Urbanism nr. 1720/23.08.2017, se înaintează spre analiză Consiliului Local al Municipiului Arad.
Consider oportună adoptarea unei hotărâri prin care să se aprobe Planul Urbanistic Zonal, cu următoarele reglementări urbanistice:
- schimbarea destinației parcelei identificate prin CF nr.347480- Arad în zonă de locuinţă colectivă cu parter comercial şi locuinţe individuale
-stabilirea în cadrul incintei a următoarele unităţi şi subzone funcţionale:
Unitatea funcţională L -Locuinţe şi funcţiuni complementare în suprafaţă de 3268mp, cu Scmax=633mp, Sdesf.max=2273mp
şi
Subzonele funcționale:
L1-subunitate funcțională– imobile locuire colectivă cu funcţiuni complementare comerţ- cuprinde parcela1 în suprafaţă de 932mp , cu următoarele reglementări :
-zona de implantare contrucţii -631,60mp
-POTmax=40%, CUTmax=1,6
- regim maxim de înălţime P+3E
Retragerile construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
- la est 1,5m
- la vest 2,8m
- la sud 6m
- la nord 2,8m
Regimul de aliniere a construcţiei faţă de domeniul public: 1,50m, 2,80m, respectiv 6m
Se vor amenaja 1 loc de parcare la fiecare apartament adică 14 locuri
Pentru spaţiile comerciale se vor amenaja separat un număr de 6 locuri de parcare, 2 pentru clienţi şi 4 pentru personalul angajat, conform Regulamentului general de urbanism care prevede un loc de parcare la 200mp suprafaţă desfăşurată de spaţii comerciale/prestări servicii până în 400mp.
Spaţiul verde amenajat va fi de 2mp/locuitor la care se va adăuga un minim de 2% din suprafaţa parcelei pentru spaţiile comerciale.
L.2-L.3-subunităţi funcționale–locuinţe unifamiliale izolate/cuplate - cuprinde parcelele 2,3 în suprafaţă de 214,5mp cu următoarele reglementări
Parcela 2
-zona de implantare construcţii -170,5mp
-POTmax=40%, CUTmax=1,2
- regim de înălţime maxim de P+1E+M
Retragerile construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
-la vest 2m
-la nord 1m
-la sud şi est 0m
Regimul de aliniere a construcţiei faţă de domeniul public:0m
Se va amenaja 1 loc de parcare în incintă.
Spaţiul verde amenajat va fi de 2mp/locuitor
Parcela 3 are suprafaţa 214,5mp şi are următoarele reglementări:
-zona de implantare construcţii -170,5mp
-POTmax=40%, CUTmax=1,2
- regim de înălţime maxim de P+1E+M
Retragerile construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
-la vest 2m
-la sud 1m
-la nord şi est 0m
Regimul de aliniere a construcţiei faţă de domeniul public:0m
Se va amenaja 1 loc de parcare în incintă.
Spaţiul verde amenajat va fi de 2mp/locuitor
L.4 - subunitate funcțională -locuinţă unifamilială izolată-cuprinde parcela 4 în suprafaţă de 222,10mp, cu următoarle reglementări:
-zonă de implantare construcţii-156,90mp
-POTmax=40%, CUTmax=1,2
- regim de înălţime maxim de P+1E+M,
Retragerile construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
-la vest şi sud 2m
-la nord 1m
-la est 0m
Regimul de aliniere a construcţiei faţă de domeniul public:1m
Se va amenaja 1 loc de parcare în incintă.
Spaţiul verde amenajat va fi de 2mp/locuitor
Regimul maxim de înălțime admis nu va depăși 18m conform avizului AACR.
Se vor respecta orice restricții referitor la retragerea clădirilor propuse față de rețele edilitare sau drumuri, impuse de către avizatori
C1subunitate funcțională destinată amenajării căilor de comunicaţie, acces rutier şi pietonal
este destinată amenajării bretelei carosabile de acces şi legătură dinspre str. Diogene spre partea de sud a zonei pentru deservirea construcţiilor propuse şi a celor existente la sud de incintă, pentru care s-a întabulat drept de servitute (CF nr.73196 Arad, nr.cad.10040 şi CF nr 73195, nr.cad.10039) şi drept de trecere (CFnr.73196-nedefinitivă Arad, nr.topo 219/1/1/1;219/2-219/6;219/7/1;219/7/3-6-2-219/7/1;219/7/3-6/5;219/8-219/63/3/35, nr.cad. 10040 şi CF nr.73195 nedefinitivă Arad,nr.topo.219/1/1/1;219/2-219/6;219/7/1;219/7/3-6/2-219/7/1;219/7/3-6/5;219/8-219/63/3/34, nr.cad. 10039
C2 subunitatea funcțională destinată amenajării căilor de comunicaţie, carosabil, trotuare
este destinată amenajării legăturii carosabile şi pietonale spre zona de sud a terenului pentru accesul la parcelele 2,3 şi 4 şi care fac legătura cu breteau din subzona C1.
-la nivelul subunităţii C2 s-a instituit o zonă de interdicţie de construire temporară destinată dezvoltării ulterioare a carosabilului prin realizarea unei a doua benzi de circulaţie în zona respectivă.
C3 subunitate funcțională - destinată amenajării căilor de comunicaţie, carosabil este destinată amenajării legăturii carosabile pe partea de nord vest a terenului, pentru accesul la parcela 1 şi la zona de parcare amenajată pe parcela 1.
Dimensiunile acceselor nou create, cât și a drumurilor din incinta reglementată, vor respecta normativele tehnice în vigoare, asemenea drumurilor publice și vor fi conform Ordonanței de Guvern nr.43/1997 aprobată cu modificări prin Legea nr.82/1998 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare
Amenajarea drumurilor se va face pe cheltuiala investitorilor.
C4-C5 subunităţi funcţionale este destinată amenajării parcărilor
SP1-SP2 subunităţile funcţionale este destinată amenajării spaţiilor verzi, în afara parcelelor cu funcţia de locuire constituite, care se referă la spaţiile verzi cu rol estetic şi de protecţie -cu arbori înalţi, medii şi gazon
-se va aloca o suprafaţă pentru zone verzi de 138mp.
TE1 subunitatea funcţională -destinată echipării tehnico-edilitare este destinată amplasării echipării edilitare din incintă. În incintă există un post trafo în anvelopă de beton şi ocupă 10mp. Pe lângă acestă construcţie este alocată o suprafaţă suplimentară pentru amplasarea unor construcţii edilitare subterane necesare funcţionării reţelelor edilitare şi alimentării cu utilităţi a imobilelor propuse.
Echiparea edilitara se va executa conform cu condițiile din avizele/acordurile deținătorilor de utilități pe cheltuiala beneficiarilor.
P R I M A R
Ing. Gheorghe Falcă
Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente
Red./Verif HS/DS
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
ARHITECT-ŞEF
SERVICIUL DEZVOLTARE URBANĂ ŞI PROTEJARE MONUMENTE
Nr. 39126/A6/17.05.2019
RAPORT DE SPECIALITATE
privind aprobarea documentației de urbanism P.U.Z.
Zona locuință colectivă cu parter comercial și locuințe individuale ,
strada Diogene, municipiul Arad, pe parcela identificată prin CF nr.347480- Arad
- beneficiar: Văcariu Ionel şi Parasca Maria Daniela
-elaborator: SC Prodecor Company SRL Arad, BIA arh. Monica M.Cuznețov, specialist cu drept de semnătură RUR: arh. Monica Cuznețov, proiect nr.554/2017
Încadrarea în localitate
Zona studiată este amplasată în intravilanul municipiului Arad, în partea de sud-est în Cartierul Subcetate, cu acces din strada Diogene.
Situația juridică a terenului
Parcela care face obiectul prezentului P.U.Z. este identificat prin CF nr. 347480– Arad, categoria de folosință curţi construcţii în intravilan, în suprafață de 3268mp.
Situația existentă
Vecinătățile amplasamentului sunt:
-la nord: strada Diogene
-la sud: teren viran identificat prin CF nr.305766
-la vest: teren viran identificat prin CF nr.301910
-la est: teren viran, stradă, locuinţe cu regim redus de înălţime
Descrierea soluției propuse
Intervenţiile urbanistice pe amplasament se referă la parcelarea terenului pentru amplasarea unei locuinţe colective cu spaţii comerciale şi a trei locuinţe individuale, realizarea circulaţiilor carosabile şi pietonale în incintă, amplasarea reţelelor edilitare sau a racordurilor la cele existente, amenajarea spaţiilor verzi.
În cadrul incintei s-au stabilit următoarele următoarele unităţi şi subzone funcţionale:
Unitatea funcţională L -Locuinţe şi funcţiuni complementare în suprafaţă de 3268mp, cu Scmax=633mp, Sdesf.max=2273mp
şi
Subzonele funcționale:
L1-subunitate funcțională– imobile locuire colectivă cu funcţiuni complementare comerţ- cuprinde parcela1 în suprafaţă de 932mp, cu următoarele reglementări:
-zona de implantare contrucţii - 631,60mp
-POTmax=40%, CUTmax=1,6
- regim maxim de înălţime P+3E
Retragerile construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
- la est 1,5m
- la vest 2,8m
- la sud 6m
- la nord 2,8m
Regimul de aliniere al construcţiei faţă de domeniul public: 1,50m, 2,80m, respectiv 6m.
Se vor amenaja 1 loc de parcare la fiecare apartament adică 14 locuri
Pentru spaţiile comerciale se vor amenaja separat un număr de 6 locuri de parcare, 2 pentru clienţi şi 4 pentru personalul angajat, conform Regulamentului general de urbanism care prevede un loc de parcare la 200mp suprafaţă desfăşurată de spaţii comerciale/prestări servicii până în 400mp.
Spaţiul verde amenajat va fi de 2mp/locuitor la care se va adăuga un minim de 2% din suprafaţa parcelei pentru spaţiile comerciale.
L.2-L.3-subunităţi funcționale–locuinţe unifamiliale izolate/cuplate - cuprinde parcelele 2,3 în suprafaţă de 214,5mp cu următoarele reglementări
Parcela 2
-zona de implantare construcţii -170,5mp
-POTmax=40%, CUTmax=1,2
- regim de înălţime maxim de P+1E+M
Retragerile construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
-la vest 2m
-la nord 1m
-la sud şi est 0m
Regimul de aliniere a construcţiei faţă de domeniul public:0m
Se va amenaja 1 loc de parcare în incintă.
Spaţiul verde amenajat va fi de 2mp/locuitor
Parcela 3
-zona de implantare construcţii -170,5mp
-POTmax=40%, CUTmax=1,2
- regim de înălţime maxim de P+1E+M
Retragerile construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
-la vest 2m
-la sud 1m
-la nord şi est 0m
Regimul de aliniere a construcţiei faţă de domeniul public:0m
Se va amenaja 1 loc de parcare în incintă.
Spaţiul verde amenajat va fi de 2mp/locuitor
L.4 - subunitate funcțională -locuinţă unifamilială izolată-cuprinde parcela 4 în suprafaţă de 222,10mp, cu următoarle reglementări:
-zonă de implantare construcţii-156,90mp
-POTmax=40%, CUTmax=1,2
- regim de înălţime maxim de P+1E+M,
Retragerile construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
-la vest şi sud 2m
-la nord 1m
-la est 0m
Regimul de aliniere a construcţiei faţă de domeniul public:1m
Se va amenaja 1 loc de parcare în incintă.
Spaţiul verde amenajat va fi de 2mp/locuitor
Regimul maxim de înălțime admis nu va depăși 18m conform avizului AACR.
Se vor respecta orice restricții referitor la retragerea clădirilor propuse față de rețele edilitare sau drumuri, impuse de către avizatori
C1subunitate funcțională destinată amenajării căilor de comunicaţie, acces rutier şi pietonal
este destinată amenajării bretelei carosabile de acces şi legătură dinspre str. Diogene spre partea de sud a zonei pentru deservirea construcţiilor propuse şi a celor existente la sud de incintă, pentru care s-a întabulat drept de servitute (CF nr.73196 Arad, nr.cad.10040 şi CF nr 73195, nr.cad.10039) şi drept de trecere (CFnr.73196-nedefinitivă Arad, nr.topo 219/1/1/1;219/2-219/6;219/7/1;219/7/3-6-2-219/7/1;219/7/3-6/5;219/8-219/63/3/35, nr.cad. 10040 şi CF nr.73195 nedefinitivă Arad,nr.topo.219/1/1/1;219/2-219/6;219/7/1;219/7/3-6/2-219/7/1;219/7/3-6/5;219/8-219/63/3/34, nr.cad. 10039
C2 subunitatea funcțională destinată amenajării căilor de comunicaţie, carosabil, trotuare
este destinată amenajării legăturii carosabile şi pietonale spre zona de sud a terenului pentru accesul la parcelele 2,3 şi 4 şi care fac legătura cu breteaua din subzona C1.
-la nivelul subunităţii C2 s-a instituit o zonă de interdicţie de construire temporară destinată dezvoltării ulterioare a carosabilului prin realizarea unei a doua benzi de circulaţie în zona respectivă.
C3 subunitate funcțională - destinată amenajării căilor de comunicaţie, carosabil este destinată amenajării legăturii carosabile pe partea de nord vest a terenului, pentru accesul la parcela 1 şi la zona de parcare amenajată pe parcela 1.
Dimensiunile acceselor nou create, cât și a drumurilor din incinta reglementată, vor respecta normativele tehnice în vigoare, asemenea drumurilor publice și vor fi conform Ordonanței de Guvern nr.43/1997 aprobată cu modificări prin Legea nr.82/1998 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare
Amenajarea drumurilor se va face pe cheltuiala investitorilor.
C4-C5 subunităţi funcţionale este destinată amenajării parcărilor
SP1-SP2 subunităţile funcţionale sunt destinate amenajării spaţiilor verzi, în afara parcelelor cu funcţia de locuire constituite, care se referă la spaţiile verzi cu rol estetic şi de protecţie -cu arbori înalţi, medii şi gazon. Se va aloca o suprafaţă pentru zone verzi de 138mp.
TE1 subunitatea funcţională -destinată echipării tehnico-edilitare este destinată amplasării echipării edilitare din incintă. În incintă există un post trafo în anvelopă de beton şi ocupă 10mp. Pe lângă acestă construcţie este alocată o suprafaţă suplimentară pentru amplasarea unor construcţii edilitare subterane necesare funcţionării reţelelor edilitare şi alimentării cu utilităţi a imobilelor propuse. Echiparea edilitară se va executa conform cu condițiile din avizele/acordurile deținătorilor de utilități pe cheltuiala beneficiarilor.
Prezenta documentație este întocmită în baza Certificatul de Urbanism nr. 1720 din 23.aug.2017, Ghidului privind metodologia de elaborare și conținutul-cadru al Planului Urbanistic Zonal, indicativ GM 010-2000, al Ordinului nr. 233/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul și de elaborare si actualizare a documentațiilor de urbanism și conține următoarele avize:
Nr.
crt. Organisme centrale/teritoriale interesate Nr. şi data aviz Valabilitate
aviz
1 S.C. E-Distribuție Banat S.A.- Sucursala Arad 256876029/27.02.2019 23.08.2019
2 Delgaz Grid SA 218/03.12.2018 03.12.2019
3 Agenția pentru Protecția Mediului Arad 2379/13.02.2019
4 Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Vasile Goldiș”
al Județului Arad – P.S.I. 750/18/SU-AR/05.12.2018 -
5 Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Vasile Goldiș”
al Județului Arad – P.C. 839/18/SU-AR/20.11.2018 -
6 S.C. Compania de Apă Arad S.A. 21655/06.11.2018 -
7 TELEKOM ROMANIA COMMUNICATIONS S.A. 502/13.11.2018 13.11.2019
8 O.C.P.I. Arad PV recepție 3003/2017
9 Autoritatea Aeronautică Civilă Română 33415/1816/28.12.2018 28.12.2019
10 TRANSGAZ 62489/2121/26.11.2018 26.11.2019
11 TRANSELECTRICA 14687/12.12.2018 -
12 DIRECȚIA TEHNICĂ-Serv. Întreținere și Reparații Căi de de Comunicații Terestre 81241/T6/ -
13 IPJ Arad -Serviciul Rutier 207443/06.11.2018 -
14 Direcția de Sănătate Publică a Județului Arad 1266/26.11.2018 -
15 Aviz de oportunitate 4/31.01.2018 -
16 Administrația Națională “APELE ROMÂNE”
Administrația Bazinală de Apă Mureș,
sistemul de Gospodărirea Apelor Arad 319/OM/21.01.2019 -
În urma analizării documentației de urbanism în cadrul ședinței Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism din data de 09.05.2019, s-a emis Avizul Tehnic nr. 15/17.05.2019.
Având în vedere cele de mai sus, susținem aprobarea P.U.Z.
Arhitect Șef
arh. Radu Drăgan
Funcția Nume prenume Semnătura Data
Verificat Sef serviciu arh. Sandra Dinulescu 17.05.2019
Elaborat Consilier ing. Simona Hoblea 17.05.2019
VIZA JURIDICĂ
ROMÂNIA
Județul Arad
Primăria Municipiului Arad
Arhitect-Șef
Ca urmare a cererii adresate de Văcariu Ionel şi Parasca Maria Daniela cu domiciliul în județul Arad, municipiul Arad, strada Emil Monţia, nr.12, înregistrată cu nr. 31622 din 18.04.2019, în conformitate cu prevederile Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare, se emite următorul:
AVIZ
Nr. 15 din 17.05.2019
pentru Planul Urbanistic Zonal şi Regulamentul Local de Urbanism aferent:
Zona locuinţă colectivă cu parter comercial şi locuinţe individuale ,
strada Diogene, municipiul Arad, pe parcela identificată prin CF nr.347480- Arad
Inițiator: Văcariu Ionel şi Parasca Maria Daniela
Proiectant: SC Prodecor Company SRL Arad, BIA arh. Monica M.Cuznețov, proiect nr.554/201
Specialist cu drept de semnătură RUR: arh. Monica Cuznetov
Amplasare, delimitare, suprafață zona studiată în P.U.Z.:
-la nord: strada Diogene
-la sud: teren viran identificat prin CF nr.305766
-la vest: teren viran identificat prin CF nr.301910
-la est: teren viran,stradă, locuinţe cu regim redus de înălţime
Prevederi P.U.Z. - R.L.U. aprobate anterior
Ansamblu rezidenţial zona Subcetate Arad aprobat prin HCLM Arad nr.17 din 23 ianuarie 2001
- UTR – 62,63,64,65;
- regim de construire: -;
- funcțiuni predominante: zona rezidenţială şi funcţiuni complementare admise spaţii comerciale, prestări servicii, învăţământ ;
- H max = P, P+1, P+2, P+3-;
-subzonă locuinţe individuale şi colective
- POT max =35% -;
- CUT max = 0,6-;
-subzonă funcţiuni publice:comerţ, prestări servicii, învăţământ
- POT max =30-50% -;
-CUT max=0,3-0,5
- retragerea minimă față de aliniament = -;
- retrageri minime față de limitele laterale =se vor respecta prevederile Codului Civil-;
- retrageri minime față de limitele posterioare =-
Prevederi P.U.Z. - R.L.U. propuse:
Intervenţiile urbanistice pe amplasament se referă la parcelarea terenului pentru amplasarea unei locuinţe colective cu spaţii comerciale şi a trei locuinţe individuale, realizarea circulaţiilor carosabile şi pietonale în incintă, amplasarea reţelelor edilitare sau a racordurilor la cele existente, amenajarea spaţiilor verzi.
În cadrul incintei s-au stabilit următoarele unităţi şi subzone funcţionale:
Unitatea funcţională L -Locuinţe şi funcţiuni complementare în suprafaţă de 3268mp, cu Scmax=633mp, Sdesf.max=2273mp
şi
Subzonele funcționale:
L1-subunitate funcțională– imobile locuire colectivă cu funcţiuni complementare comerţ- cuprinde parcela1 în suprafaţă de 932mp , cu următoarele reglementări :
-zona de implantare contrucţii -631,60mp
-POTmax=40%, CUTmax=1,6
- regim maxim de înălţime P+3E
Retragerile construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
- la est 1,5m
- la vest 2,8m
- la sud 6m
- la nord 2,8m
Regimul de aliniere a construcţiei faţă de domeniul public: 1,50m, 2,80m, respectiv 6m
Se vor amenaja 1 loc de parcare la fiecare apartament adică 14 locuri
Pentru spaţiile comerciale se vor amenaja separat un număr de 6 locuri de parcare, 2 pentru clienţi şi 4 pentru personalul angajat, conform Regulamentului general de urbanism care prevede un loc de parcare la 200mp suprafaţă desfăşurată de spaţii comerciale/prestări servicii până în 400mp.
Spaţiul verde amenajat va fi de 2mp/locuitor la care se va adăuga un minim de 2% din suprafaţa parcelei pentru spaţiile comerciale.
L.2-L.3-subunităţi funcționale–locuinţe unifamiliale izolate/cuplate - cuprinde parcelele 2,3 în suprafaţă de 214,5mp cu următoarele reglementări
Parcela 2
-zona de implantare construcţii -170,5mp
-POTmax=40%, CUTmax=1,2
- regim de înălţime maxim de P+1E+M
Retragerile construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
-la vest 2m
-la nord 1m
-la sud şi est 0m
Regimul de aliniere a construcţiei faţă de domeniul public:0m
Se va amenaja 1 loc de parcare în incintă.
Spaţiul verde amenajat va fi de 2mp/locuitor
Parcela 3 are suprafaţa 214,5mp şi are următoarele reglementări:
-zona de implantare construcţii -170,5mp
-POTmax=40%, CUTmax=1,2
- regim de înălţime maxim de P+1E+M
Retragerile construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
-la vest 2m
-la sud 1m
-la nord şi est 0m
Regimul de aliniere a construcţiei faţă de domeniul public:0m
Se va amenaja 1 loc de parcare în incintă.
Spaţiul verde amenajat va fi de 2mp/locuitor
L.4 - subunitate funcțională -locuinţă unifamilială izolată-cuprinde parcela 4 în suprafaţă de 222,10mp, cu următoarle reglementări:
-zonă de implantare construcţii-156,90mp
-POTmax=40%, CUTmax=1,2
- regim de înălţime maxim de P+1E+M,
Retragerile construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
-la vest şi sud 2m
-la nord 1m
-la est 0m
Regimul de aliniere a construcţiei faţă de domeniul public:1m
Se va amenaja 1 loc de parcare în incintă.
Spaţiul verde amenajat va fi de 2mp/locuitor
Regimul maxim de înălțime admis nu va depăși 18m conform avizului AACR.
Se vor respecta orice restricții referitor la retragerea clădirilor propuse față de rețele edilitare sau drumuri, impuse de către avizatori
C1subunitate funcțională destinată amenajării căilor de comunicaţie, acces rutier şi pietonal
este destinată amenajării bretelei carosabile de acces şi legătură dinspre str. Diogene spre partea de sud a zonei pentru deservirea construcţiilor propuse şi a celor existente la sud de incintă, pentru care s-a întabulat drept de servitute (CF nr.73196 Arad, nr.cad.10040 şi CF nr 73195, nr.cad.10039) şi drept de trecere (CFnr.73196-nedefinitivă Arad, nr.topo 219/1/1/1;219/2-219/6;219/7/1;219/7/3-6-2-219/7/1;219/7/3-6/5;219/8-219/63/3/35, nr.cad. 10040 şi CF nr.73195 nedefinitivă Arad,nr.topo.219/1/1/1;219/2-219/6;219/7/1;219/7/3-6/2-219/7/1;219/7/3-6/5;219/8-219/63/3/34, nr.cad. 10039
C2 subunitatea funcțională destinată amenajării căilor de comunicaţie, carosabil, trotuare
este destinată amenajării legăturii carosabile şi pietonale spre zona de sud a terenului pentru accesul la parcelele 2,3 şi 4 şi care fac legătura cu breteau din subzona C1.
-la nivelul subunităţii C2 s-a instituit o zonă de interdicţie de construire temporară destinată dezvoltării ulterioare a carosabilului prin realizarea unei a doua benzi de circulaţie în zona respectivă.
C3 subunitate funcțională - destinată amenajării căilor de comunicaţie, carosabil este destinată amenajării legăturii carosabile pe partea de nord vest a terenului, pentru accesul la parcela 1 şi la zona de parcare amenajată pe parcela 1.
Dimensiunile acceselor nou create, cât și a drumurilor din incinta reglementată, vor respecta normativele tehnice în vigoare, asemenea drumurilor publice și vor fi conform Ordonanței de Guvern nr.43/1997 aprobată cu modificări prin Legea nr.82/1998 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare
Amenajarea drumurilor se va face pe cheltuiala investitorilor.
C4-C5 subunităţi funcţionale este destinată amenajării parcărilor
SP1-SP2 subunităţile funcţionale este destinată amenajării spaţiilor verzi, în afara parcelelor cu funcţia de locuire constituite, care se referă la spaţiile verzi cu rol estetic şi de protecţie -cu arbori înalţi, medii şi gazon se va aloca o suprafaţă pentru zone verzi de 138mp.
TE1 subunitatea funcţională -destinată echipării tehnico-edilitare este destinată amplasării echipării edilitare din incintă. În incintă există un post trafo în anvelopă de beton şi ocupă 10mp. Pe lângă acestă construcţie este alocată o suprafaţă suplimentară pentru amplasarea unor construcţii edilitare subterane necesare funcţionării reţelelor edilitare şi alimentării cu utilităţi a imobilelor propuse.
Echiparea edilitara se va executa conform cu condițiile din avizele/acordurile deținătorilor de utilități pe cheltuiala beneficiarilor.
În urma ședinței Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism din data de 09.05.2019 se avizează favorabil Planul Urbanistic Zonal și Regulamentul Local de Urbanism aferent acestuia,
Prezentul aviz este valabil numai împreună cu planșa de reglementări anexată și vizată spre neschimbare.
Elaboratorul și beneficiarul P.U.Z. răspund pentru exactitatea datelor și veridicitatea înscrisurilor cuprinse în P.U.Z. care face obiectul prezentului aviz, în conformitate cu art. 63 alin. (2) lit. g) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu modificările și completările ulterioare.
Prezentul aviz este un aviz tehnic și poate fi folosit numai în scopul aprobării P.U.Z.
Documentația tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de construire (DTAC) se poate întocmi numai după aprobarea P.U.Z. și cu obligativitatea respectării întocmai a prevederilor acestuia.
Prezentul aviz este valabil de la data emiterii sale pe toată durata de valabilitate a Certificatului de Urbanism nr.1720 din 23.aug.2017, emis de Primarul Municipiului Arad .
Arhitect-Șef
Arh. Radu Drăgan
red/verif/2ex/HS/DS
PRIMARIA MUNICIPIULUI ARAD
DIRECTIA ARHITECT SEF
SERVICIUL DEZVOLTARE URBANA SI PROTEJARE MONUMENTE
NR. 38963/A6/16.05.2019
RAPORTUL INFORMĂRII ŞI CONSULTĂRII PUBLICULUI
În conformitate cu prevederile Ordinului nr. 2701/2010 pentru aprobarea metodologiei de informare şi consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism, cu modificările și completările ulterioare s-a întocmit prezentul raport privind documentaţia:
Plan Urbanistic Zonal şi Regulament Local de Urbanism aferent –Zonă locuință colectivă cu parter comercial și locuințe individuale
Iniţiatorii documentaţiei–Văcariu Ionel și Parasca Dana
Amplasament – municipiul Arad, str.Diogene FN
Proiectant - SC PROdeCOR SRL, Proiect nr.554/2017
Responsabilitatea privind informarea şi consultarea publicului : Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente din cadrul Direcţiei Arhitect-Şef
A. Detalii privind tehnicile şi metodele utilizate pentru a informa şi consulta publicul
1.Datele şi locurile tuturor întâlnirilor la care cetăţenii au fost invitaţi să dezbată propunerea solicitantului:
La etapa 1 - intenţia de elaborare a documentaţiei P.U.Z
- prin adresa nr.85940/22.12.2017 înregistrată la Primăria Municipiului Arad , beneficiarii solicită demararea procedurii de informare şi consultare a publicului privind intenţia de elaborare P.U.Z.
- întocmire anunţ privind intenţia de elaborare P.U.Z. şi postat pe site-ul www.primariaarad.ro în data de 08.01.2018;
- anunţul de intenţie a fost afişat în data de 08.01.2018 pe panou amplasat pe parcela studiată;
Publicul a fost invitat să consulte studiul de oportunitate la Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente până în data de 18.01.2018 şi să facă observaţii, recomandări în scris la registratura Primăriei Municipiului Arad.
Prin adresa inregistrata cu nr.3451/17.01.2018 dl.Szkokan Ștefan domiciliat în mun.Arad str.Diogene nr.50 depune următoarele observații:
“- terenul în cauză (CF 347480) este folosit în prezent ca și cale de acces la casele familiale și blocurile de pe str.Diogene până la str.Pompei iar partea din sud pentru accesul la viitoarele dezvoltări în sudul zonei de blocuri.Ocuparea cu clădiri a unor căi de acces deja existente este o iresponsabilitate având în vedere faptul că o dezvoltare ulterioară nu mai este posibilă din cauza blocării accesului la zona din sudul blocurilor existente.
La punctul 2.4 din prezentul studiu nu se menționează că în respectivul sens giratoriu sunt amplasate conducte de gaz, respectiv țevile de canalizare și apă pluvială ce deservesc în prezent zona str.Diogene până la str.Pompei. Totodată în acest sens giratoriu există o construcție de beton respectiv o stație de pompare a apelor menajere iar sensul de curgere al canalizarii este dinspre str.Pompei către acest sens giratoriu.Deci deocamdata toate imobilele de pe str.Diogene colectează apă menajeră către această stație de pompare care, conform studiului susmenționat ar ajunge sub clădirile ce urmeaza să fie executate.”
În cazul eliberării PUZ si RLU să se prevadă obligativitatea că aceste utilități existente deja la data achiziționării terenului respectiv (CF 347480) să fie mutate pe cheltuiala proprietarilor acestui teren din prezentul studiu, fără a fi afectată funcționarea acestora pentru imobilele deja existente deservite de aceste utilițăți si fără vreo cheltuială din partea proprietarilor deja existenți pe str.Diogene până la str.Pompei. Totodată având în vedere faptul că aceste utilități au fost calculate pentru numărul de imobile deja existent acolo unde este necesar să se prevadă și redimensionarea acestora pentru o funcționare corespunzătoare.
La capitolul: Circulația și accesurile pe parcelă nu este descris clar pe ce parte a str.Diogene se va face accesul având in vedere situația mai deosebită a str.Diogene în locul respectiv și a sensului giratoriu care face sau a facut parte din această strada.
Sesizarea a fost transmisă la data de 19.01.2018 inițiatorului și elaboratorului documentației pentru a răspunde motivat.
Prin adresa inregistrată cu nr.5689/26.01.2018 elaboratorul documentației arh.Monica Cuznetov transmite următorul răspuns, care a fost transmis contestatarului la data de 29.01.2018.
“Terenul înscris în CF 347480 Arad este proprietate privată și are statut de teren cu categoria de folosință curți construcții.
Oprirea dezvoltării proiectului CASAROM face ca existența sensului giratoriu și a bretelei spre sud-vest prevăzute inițial să nu mai fie necesară.Pentru posibile dezvoltări ulterioare ale zonei adiacente se vor face propuneri de acces în cadrul proiectelor respective.
Calea de acces către casele familiale și blocurile construite în cadrul proiectului CASAROM se va păstra pe terenul în discuție într-o bretea cu 2 sensuri, care păstreaza ieșirea existentă dinspre str.Diogene. Aceste case și blocuri au în prezent acces și dinspre str.Pompei.
Referitor la prezenta instalațiilor edilitare pe amplasament, acestea se vor modifica sau muta conform cu noua situație propusă, exclusiv pe cheltuiala învestitorului. Construcția din beton existentă pe amplasament în interiorul sensului giratoriu este o construcție subterană, un cămin de vizitare, nu stație de pompare a apelor menajere.
Specificăm că în cadul RLU se va prevedea obligativitatea ca utilitățile existente să fie mutate dacă este cazul, pe cheltuiala investitorului.
Referitor la circulația și accesul la parcela din str.Diogene , acesta va rămâne nemodificat.”
Răspunsul a fost transmis contestatarului la data de 29.01.2019.
La etapa 2 – de elaborare a propunerilor PUZ si RLU aferent
- prin adresa înregistrată la Primăria Municipiului Arad cu nr. 45951/19.06.2018, beneficiarul solicită demararea procedurii de informare şi consultare a publicului privind consultarea propunerilor P.U.Z. şi R.L.U.
- întocmire anunţ privind consultarea asupra propunerilor preliminare şi postarea acestuia pe site-ul www.primariaarad.ro şi afişare la sediu în data de 09.07.2018;
- anunţul privind consultarea documentaţiei a fost afişat în data de 09.07.2018 pe panouri amplasate pe parcela care a generat planul urbanistic zonal, la dosar fiind depuse fotografii care demonstrează acest lucru.
Publicul a fost invitat să consulte documentaţia depusă Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente până în data de 23.07.2018 şi să facă observaţii, recomandări în scris la registratura Primăriei Municipiului Arad.
2. Conţinutul, datele de transmitere prin poştă şi numărul trimiterilor poştale
Au fost identificate părţile potenţial interesate, care pot fi afectate de prevederile documentaţiei de urbanism.
Au fost trimise scrisori de notificare către aceştia, privind posibilitatea consultării documentaţiei PUZ la Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente, pentru a putea sesiza probleme legate de propunerea din plan.
3. Localizarea rezidenţilor, proprietarilor şi părţilor interesate care au primit notificări, buletine informative sau alte materiale scrise
Au fost notificaţi vecinii direct afectaţi de propunerile PUZ, conform listei cu proprietarii parcelelor învecinate depusă la dosar: SC TINERETULUI TM SRL, SC CASAROM ARAD SRL, Frențiu Mircea și Frențiu Livia Florica, SC TEHNODOMUS SA, Tarce Viorica, Gangan Stelian și Ramona, Horeanu Loredana și Claudiu, Szkokan Stefan
4. Numărul persoanelor care au participat la acest proces
Documentaţia disponibilă la Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente a fost consultată de dl.Frențiu Mircea la data de 20.07.2018, d-na Horeanu Loredana la data de 23.07.2018. Reprezentantul SC TINERETULUI TM SRL a consultat documentația și menționează că vor fi depuse obiecții la registratură.
B. Rezumat al problemelor, observaţiilor şi rezervelor exprimate de public pe parcursul procesului de informare şi consultare :
Prin adresa înregistrată cu nr.54759/23.07.2018 d-na Horeanu Loredana în calitate de proprietar al imobilelor identificate cu CF.318018 și CF 345561, în urma consultării propunerilor a constatat că prin modificarea propusă, și anume construirea de parcări pe latura estică a drumului, aferentă frontului stradal pentru cele două imobile proprietate personală, accesul la imobile este restricționat, motiv pentru care solicită o reevaluare a opțiunilor în acest sens și reanalizarea situației.
Obiecțiile au fost transmise inițiatorului și elaboratorului documentației la data de 24.07.2018.
Prin adresa înregistrată cu nr.55813/26.07.2018 inițiatorii documentației, formulează următorul răspuns:
“Cele două imobile proprietatea doamnei Horeanu Loredana, nu au și nu au avut vreodata front stradal în locația indicată de petentă.Terenul proprietatea subsemnaților este teren proprietate privată categoria de folosință curți construcții conform notărilor din cartea funciară iar terenurile proprietatea doamnei mai sus numite nu beneficiază de vreun drept de trecere care să fie legal notat asupra imobilului proprietatea noastră. Mai mult, terenurile proprietatea d-nei Horeanu au ieșire direct la singura cale publică limitrofă respectiv str.Diogene. În aceste condiții apreciem că prin PUZ-ul propus nu se modifică în nici un fel situația juridică a terenurilor învecinate la care face referire în sesizarea analizată. Arătăm că în nici o situație terenurile proprietatea d-nei Horeanu nu ar putea beneficia de vreun drept de servitute, cazurile de instituire și grevare a unui bun imobil cu un astfel de drept fiind explicit reglementate de art.616 Cod civil, condiția sine qua non pentru instituirea acestui drept fiind *proprietarul al cărui loc este înfundat, care nu are nici o ieșire la calea publică*, ori, așa cum reiese din planurile de situație existente, terenul proprietatea petentei are ieșire direct la drumul public.
Cu toate că, așa cum am arătat, nu există vreun drept de servitute sau de trecere în favoarea terenurilor proprietatea doamnei Horeanu, noi ne angajăm să nu limităm și să nu îngrădim în niciun fel accesul proprietarilor terenurilor învecinate permițând utilizarea suprafețelor de teren proprietatea noastră, care au destinația de drum conform PUZ propus, de către toți acești proprietari, cu titlu gratuit.”
Răspunsul a fost transmis d-nei Horeanu Loredana la data de 31.07.2018.
Prin adresa înregistrată cu nr.55301/24.07.2018 dl.Ardelean Ioan Teodor reprezentant al SC TINERETULUI TM SRL, face următoarele obiecții:
“-locurile de parcare sunt foarte aproape de terenul pe care îl deținem îngrădind dreptul la accesul pe acesta.
- regimul de înălțime a clădirii din sensul giratoriu fiind de 18m, în jur fiind clădiri de P+1, îmi va limita dreptul de intimitate la proprietatea noastră.”
Obiecțiile au fost transmise inițiatorului și elaboratorului documentației la data de 01.08.2018.
Prin adresa înregistrată cu nr.57637/02.08.2019, inițiatorii documentației formulează următorul răspuns:
“Imobilul proprietatea SC TINERETULUI TM SRL, nu are și nu a avut vreodată front stradal în locația indicată de petentă. Terenul proprietatea subsemnaților este teren proprietate privată categoria de folosință curți construcții conform notărilor din cartea funciară, iar terenurile proprietatea societății mai sus numite nu beneficiază de vreun drept de trecere care să fie legal notat asupra imobilului proprietatea noastră. În aceste condiții apreciem că prin PUZ-ul propus nu se modifică în nici un fel situația juridică a terenurilor învecinate la care se face referire în sesizarea analizată. Arătăm că în nici o situație terenul proprietatea petentei nu ar putea beneficia de vreun drept de servitute asupra terenului subsemnaților în condițiile în care petenta și-a creat starea juridică în care se găsește prin parcelarea terenului inițial. Din punct de vedere legal, petenta ar putea beneficia de un drept de servitute pe calea cea mai scurtă către calea publică adică pe terenul doamnei Horeanu.
Cu toate că, așa cum am arătat, nu există vreun drept de servitute sau de trecere în favoarea terenului proprietatea societății petente, noi i-am adus la cunoștință reprezentantului societății că suntem de acord ca accesul la terenul acesteia să se realizeze pe viitorul drum propus conform PUZ. Ne angajăm să nu limităm și să nu îngrădim în niciun fel accesul proprietarilor terenurilor învecinate permițând utilizarea suprafețelor de teren proprietatea noastră, care au destinația de drum conform PUZ propus, de către toți acești proprietari, în limitele prescrise de legiuitor.”
Răspunsul a fost transmis SC TINERETULUI TM SRL la data de 07.08.2018.
Prin adresa înregistrată cu nr.58542/06.08.2018 elaboratorul documentației formulează următorul răspuns:
“Referitor la obiecțiile ridicate în adresa depusă la Primăria Municipiului Arad cu nr.55301/24.07.2018 de către SC Tineretului TM SRL prin administrator Ardelean Ioan Teodor, vă comunicăm:
1. În ceea ce privește amplasarea locurilor de parcare “foarte aproape de terenul pe care îl deținem îngrădind dreptul la accesul pe acesta”- pe întreaga lungime a limitei de proprietate aferentă terenului proprietate a SC Tineretului TM SRL CF 345560Arad, este propus un trotuar de minim 1,0m lățime, urmat de o zonă de spațiu verde până la limita carosabilului. Cele șapte locuri de parcare propuse în acea zonă sunt amplasate pe terenul proprietate privată a beneficiarilor PUZ Vacariu Ionel și Parasca Maria Daniela. Dintre aceste parcări unul singur este în dreptul proprietății cuprinse în CF 345560 Arad - acesta ocupând 2,5ml din cei 39,3 ml care constituie limita de proprietate adiacentă CF 347480 Arad. Accesul pietonal la parcela proprietate a SC Tineretului TM SRL se poate realiza oriunde în zona comună cu parcela proprietate a lui Văcariu Ionel și Parasca Maria Daniela.În ceea ce privește accesul carosabil acesta se poate realiza la fel oriunde pe limita comuna a parcelelor tinând cont ca accesul se va face dintr-o proprietate privată urmând a se înscrie în CF 347480 Arad o servitute de trecere în urma înțelegerii ce se va realiza cu proprietarii terenului. Accesul pietonal sau carosabil pe parcela CF 345560 Arad se va mai putea realiza pe limita comună cu parcela din CF 305800 Arad la fel ca restul parcelelor înșirate în lungul carosabilului existent care face legătura cu str.Pompei.
2. Referitor la punctual al doilea al obiețiilor ridicate și anume regimul de înălțime al clădirii de locuințe colective și limitarea dreptului la intimidate pe parcela CF 345560 Arad- conform Avizului de oportunitate nr.4/31.01.2018 emis de către Primăria Municipiului Arad, -“retragerile față de limitele de proprietate vor fi stabilite astfel încât să fie asigurat potențialul de dezvoltare pentru zonele învecinate (minim H/2 din înălțimea maximă a clădirilor față de limitele laterale și posterioare ale parcelei)“această cerință respectându-se prin faptul că distanța minimă de la zona de implementare a construcției de locuințe colective până la limita parcelei CF 345560 Arad este de 9,9 m deci mai mare decât înălțimea maxim admisă P+3+1ER (max 18m).”
Răspunsul a fost transmis SC TINERETULUI TM SRL la data de 08.08.2018.
Prin e-mailul nr. 404-2018 din 30/07/2018, nr.site 7276/30.07.2018 d-na Horeanu Loredana transmite următoarea sesizare în completare la obiecțiile formulate și înregistrate cu nr.54759/23.07.2018:
“Astfel, prin hotararea 289 din 31.10.2006 privind aprobarea actului adițional la contractual de vânzare-cumpărare nr.484/2001, încheiat cu SC CASAROM Arad SA se aprobă Actul Adițional nr.1 la Contractul de vânzare-cumpărare autentificat cu nr.484/2001, la notarul public Marcela Cecilia Balaș. Art.3.5 al actului adițional prevede “Obligația < să transfere fără plată în proprietatea municipiului Arad utilitățile realizate > se modifică astfel: Proprietatea și întreținerea întregii infrastructuri de pe terenul aparținând S.C.CASAROM ARAD S.A., incluzând rețelele electrice, iluminatul stradal, rețelele de gaz, apă și canalizare, drumurile și trotuarele și terenul aferent drumurilor și trotuarelor, de îndată ce vor fi finalizate, vor fi transferate Municipiului Arad sau societăților specializate, împreună cu documentațiile tehnice aferente. Plata contravalorii acestora nu se va face de către Municipiul Arad, ci de cumpărătorii terenului, locuințelor și dotărilor, prin includerea contravalorii infrastructurii în prețul de vânzare a terenului, locuințelor și dotărilor aferente.
Consider că drumurile, sensul giratoriu și rețelele de gaz , canalizare și rețelele electrice ce sunt construite pe parcela aparținând Casarom Arad SA au fost construite legal în baza unei autorizații emise de Primăria Arad. Clienții Casarom au plătit deja prețul pentru infrastructura realizată de Casarom Arad, motiv pentru care consider că actul de vanzare-cumpărare pentru parcela cu infrastructura de căi de acces și drumuri încheiat între lichidatorul Casarom Arad și Văcariu Ionel și Popa Adriana Olimpia este lovit de nulitate, parcela respectivă putând ieși din patrimoniu Casarom doar prin transfer către Primăria Municipiului Arad, așa cum rezultă din actul adițional mai sus menționat.
Vă rog să faceți demersurile necesare pentru transferul de proprietate al drumurilor și căilor de acces către Primăria Arad, așa cum rezultă din art.3.5 al actului adițional aprobat prin Hotărârea 289/31.10.2006 și evident să nu avizați propunrea de PUZ în favoarea beneficiarilor Vacariu Ionel și Popa Adriana Olimpia”
Sesizarea a fost transmisă inițiatorilor și elaboratorului documentației, Direcției Tehnică și Direcției Patrimoniu la data de 03.08.2018 pentru a răspunde motivat.
Prin adresa înregistrată cu nr.60000/13.08.2018 inițiatorii documentației transmit următorul răspuns:
“1.Imobilul înscris în CF 347480, nr.cad 347480 sub A1 în suprafața de 3.268mp a fost în patrimoniul SC Casarom SA. La intrarea în faliment a societății antemenționate judecătorul sindic a dispus valorificarea bunurilor imobile rămase în patrimoniul debitoarei, inclusiv a terenului mai sus antamat. Achiziția terenului s-a făcut în cadrul unei proceduri legale , prin licitație publică cu publicarea unor anunțuri în presa locală de unde și actualii proprietari au luat la cunoștință despre oferta de vânzare. Toate aceste aspecte pot fi verificate prin studierea dosarului aflat pe rolul Tribunalului Arad, dos.4379/108/2014.
Vânzarea bunurilor s-a făcut la dispoziția instanței judecătorești, a judecătorului sindic existând încheieri de ședință la dosarul cauzei astfel că susținerile privind nulitatea actului de vânzare cumpărare este o aberație juridică.
2. Potrivit legii speciale, vânzarea bunurilor în cadrul procedurilor insolvenței, se face LIBER DE ORICE SARCINI.Cel puțin așa statuează legiuitorul la art.91, alin.1 din Legea nr.85/2014. Dacă doamna Horeanu Loredana are alte forme legale pe care le aplică, acest aspect nu poate fi reținut sau opus Primăriei Arad sau subsemnaților. Semnificația normei de drept antamate este că orice obligații pe care SC CASAROM și le-ar fi asumat înainte de intrarea în faliment devin NULE în procedura insolvenței. Petenta ar fi avut, și are posibilitatea de a ataca actul de vânzare cumpărare dacă chiar crede ceea ce susține.
3.În ceea ce privește legalitatea construirii pe parcele care au aparținut CASAROM SA și care ne aparțin, actualmente nouă, nu ne-a fost adusă la cunoștință existența vreunei autorizații de construcție și a unei recepții a lucrărilor. Chiar dacă ar exista o autorizație de construcție, nu există recepția lucrărilor și notarea acestora în cartea funciară, adică aceste “lucrări ” nu există. Eliberarea unei autorizații, dacă ea există pentru acest obiectiv, nu echivalează cu executarea lucrărilor. Referitor la utilități, noi ne-am angajat ca acestea să fie reconfigurate pe banii noștri iar doamna Horeanu nici măcar nu este racordată la aceste utilități fiind proprietara unui teren liber. Toate aceste obiecțiuni formulate de dânsa vizează aspecte care chiar nu o privesc și nu o afectează pe petentă. Și dacă terenul ar rămâne așa cum este el azi, doamna Horeanu nu ar putea niciodată să se racordeze la utilitățile de pe terenul subsemnaților având nevoie de un acord scris al subsemnaților în acest sens.
4.În ceea ce privește solicitarea doamnei adresată Primăriei Arad, de a face demersurile necesare pentru transferul de proprietate al terenului proprietatea noastră în patrimoniul unității administrative teritoriale, o informăm pe petentă că s-a schimbat regimul politic (?) iar transferul unui bun în proprietatea unei persoane se poate face doar cu acordul acesteia sau prin expropriere după o dreaptă și prealabilă despăgubire.
5.Dacă doamna Horeanu sau Primăria Arad dorește să ne ofere la schimb un teren identic ca suprafață, și comparabil ca amplasament, suntem de acord cu realizarea unui schimb. De asemena, dacă doamna Horeanu sau Primăria Arad dorește să ne ofere o sumă, cu titlu de despăgubire, suntem de acord cu această procedură, la valoarea de piață a terenului din zonă.
Ne manifestăm, încă o dată, disponibilitatea de a ne adapta cerințelor legale, normativelor tehnice aplicabile și exigențelor Primăriei Arad, dar nu este normal ca obiecțiuni care nu au legătură cu aspectele tehnice ale PUZ-ului propus ci cu modul de dobândire al terenului care face obiectul acestui PUZ, să prelungească acordarea avizului tehnic, nu e normal ca orice încercare de dezvoltare a orașului, orice încercare de soluționare a unei situații anormale, să fie blocată de o persoană prin depunerea unor obiecțiuni total nefondate. Vă solicităm respectuos să procedați la eliberarea avizului necesar sau să ne indicați ce modificări tehnice apreciați că se impun astfel încât, dezvoltarea zonei să poată începe cât de curând.Garantăm libera circulație a tuturor persoanelor care au locuințe în zonă și nu vom aduce niciun fel de prejudicii traficului existent, obiecțiunile doamnei Horeanu nu au legătură cu PUZ-ul în discuție, astfel că nu se impune blocarea documentației.”
Răspunsul a fost transmis d-nei Horeanu Loredana la data de 23.08.2018.
A fost transmisă Direcției Comunicare o adresă prin care se aduce la cunoștință faptul că pentru rezolvarea situației într-un mod favorabil beneficiarilor/proprietarilor de imobile situate în Zona Casarom, aceasta fiind atât o problemă tehnică cât și juridică, este necesară colaborarea și concursul Direcțiilor Tehnic, Patrimoniu și Juridic.
Prin adresa nr.62909/29.08.2018 Direcția Patrimoniu, Serviciul Evidență și Administrare Domeniul Public ne comunică următoarele:
“- terenul în cauză a constituit parte a imobilului înscris în CF nedefinitiv nr.60566 Arad, în suprafață totală de 336.268 mp, proprietate a municipiului Arad, care a constituit obiectul contractului de vânzare-cumpărare nr.484/20.06.2001, încheiat între municipiul Arad și SC Casarom Arad SA, în baza HCLM nr.18/23.01.2001;
-contractul amintit mai sus prevede ca obligație a SC Casarom Arad SA “să realizeze următoarea infrastructură în zonă: drumuri și trotuare, rețea de distribuție gaze, rețea de distribuție apă, canalizare menajeră și pluvială….să transfere fără plată în proprietatea municipiului Arad, utilitățile realizate; “
-prin HCLM nr.289/31.10.2006 a fost aprobat actul adițional la contractul de vânzare-cumpărare nr.484/2001, care prevede operațiuni de unificare și reparcelare în urma cărora parcela de teren ce face obiectul studiului se regăsește în imobilul nou format cu suprafață totală de 68058 mp, proprietate a SC Casarom Arad SA, cu nr.top:219/1/1/1;219/2-219/6;219/7/1;219/7/3-6/2-219/7/1;219/7/3-6/5;219/8-219/63/3;
-actul adițional la contractual de vânzare -cumpărare nr.484/2001 prevede la art.3.5 umătoarele:
“Obligația <să transfere fără plată în proprietatea municipiului Arad, utilitățile realizate> se modifică astfel:Proprietatea și întreținerea întregii infrastructuri de pe terenul aparținând SC Casarom Arad SA, incluzând rețelele electrice, iluminatul stradal, rețelele de gaz, apă și canalizare, drumurile și trotuarele și terenul aferent drumurilor și trotuarelor, de îndată ce vor fi finalizate, vor fi transferate Municipiului Arad sau societăților specializate, împreună cu documentațiile tehnice aferente.
Plata contravalorii acestora nu se va face de către Municipiul Arad, ci de cumpărătorii terenului, locuințelor și dotărilor, prin includerea contravalorii infrastructurii în prețul de vânzare a terenului, locuințelor și dotărilor aferente”;
-utilitățile, drumurile și trotuarele menționate în petiția d-nei Horeanu Loredana nu se regăsesc în inventarul domeniului public al municipiului Arad;
- din studiul portalului e-terra al ANCPI rezultă că imobilul înscris în CF nr.347480 Arad se suprapune parțial cu drumurile și trotuarele la care face referire contractul de vânzare-cumpărare nr.484/2001, precum și actul adițional la acesta.
Referitor la capătul cererii petentei, concluzionăm că nu intră în atribuțiile Direcției Patrimoniu efectuarea demersurilor necesare pentru transferul de proprietate al drumurilor și căilor de acces către municipiul Arad. ”
În data de 06.09.2018 Direcția Patrimoniu, Serviciul Evidență și Administrare Domeniul Privat ne comunică faptul că iși menține punctul de vedere exprimat anterior prin adresa nr.62909/2018, de către Direcția Patrimoniu, Serviciul Evidență și Administrare Domeniul Public , cu mențiunea că din actul adițional nr.1a, la contractul de vânzare cumpărare autetificat sub nr.484/20.06.2001, punctul 3.5- obligațiile S.C.CASAROM S.A. -nu rezultă faptul că Municipiul Arad trebuie să facă demersurile necesare pentru a prelua în proprietate rețelele de utilități, drumuri și trotuare, etc, ci obligația a fost a societății CASAROM S.A. să le predea municipiului Arad, după finalizare.
Prin adresa înregistrată cu nr.7276/2018 Serviciul Juridic Contencios ne comunică următorul punct de vedere:
“- Conform dispozițiilor instanței de judecată din dosar 4379/108/2014 aflat pe rolul Tribunalului Arad, imobilul înscis în CF 347480 Arad în suprafață de 3268 mp, existent în patrimoniul SA CASAROM SA a fost supus vânzării prin licitație publică urmare a intrării în faliment a societății mai sus menționate.
-Adjudecarea imobilului -teren- în suprafață de 3268 mp de către Popa Adriana s-a făcut conform procedurilor insolvenței, respective art.91 alin 1 din Legea 85/2014, privind legea insolvenței, liber de sarcini.
-Având în vedere regimul juridic al terenului la momentul vânzării, modul de gestionare a situației de către SC CASAROM S.A. și Municipiul Arad, stabilite prin Actul adițional nr.1 la Contractul de Vânzare Cumpărare nr.484/20.06.2001 și nu în ultimul rând hotărârile judecătorești cu privire la vânzarea acestui teren, apreciem că în cazul de față numiții Vacariu Ionel și Parasca Dana sunt cumpărători de bună credință.
-Susținerile petentei Horeanu Loredana, care se opune aprobării PUZ-ului, referitoare la NULITATEA actului de adjudecare, a contractului de vânzare cumpărare încheiat între Popa Adriana și Vacariu Ionel și Parasca Dana, nu sunt întemeiate, întrucât valorificarea acestui teren s-a făcut în baza unei hotărâri judecătorești, iar o eventuală constatare a nulității actelor de executare poate fi constatată doar în baza unei hotărâri judecătorești definitive.
-Toate discuțiile referitoare la existența unor lucrări, autorizate cu privire la utilitățile ce deservesc imobilele construite de SC CASAROM S.A., nu au nici o legătură cu regimul juridic al imobilului ce a făcut obiectul vânzării prin licitație publică.
-În condițiile în care din motive tehnice solicitarea de aprobare a PUZ -ului ar afecta circulația rutieră și pietonală în zonă cât și utilitățile, apreciem că există temei legal și posibilitatea impunerii dezvoltatorului să țină seama de aceste lucrări, iar căile de acces și utilitățile din zonă să fie păstrate în forma actuală, urmând ca după finalizarea lucrărilor aprobate prin P.U.Z.- Zonă locuință colectivă cu parter comercial și locuințe individuale, dezvoltatorul să predea aceste căi de acces în domeniul public al Municipiului Arad. De altfel, din documentaía înaintată, dezvoltatorul își manifestă interesul de a păstra aceste căi de acces ce fac obiectul neînțelegerii.
În concluzie, apreciem că se impune a se ține seama de hotărârile instanțelor de judecată pronunțate în dosar 4379/108/2014 a Tribunalului Arad, cu privire la valorificarea terenului înscris în CF 347480 Arad în suprafață de 3.268 mp cât și la faptul că dreptul de proprietate este dreptul titularului de a poseda, folosi și dispune de un bun în mod exclusiv, absolut și perpetuu, în limitele stabilite de lege. Câtă vreme hotărârea instaței de judecată este definitivă și irevocabilă, cu privire la regimul juridic al terenului, orice alte aprecieri cu privire la aceste aspect sunt lipsite de esență.”
Prezentul raport a fost întocmit în conformitate cu Regulamentul local privind implicarea publicului în elaborarea sau revizuire planurilor de urbanism şi amenajarea teritoriului aprobat prin HCLM Arad nr. 95/28.04.2011 şi va fi adus la cunoştinţă Consiliului Local al Municipiului Arad în scopul fundamentării deciziei de aprobare/neaprobare a documentaţiei.
ARHITECT ȘEF
Arh.Drăgan Radu
Functia Nume prenume Semnatura Data
Verificat Sef serviciu arh. Sandra Dinulescu 16.05.2019
Elaborat Consilier Angelica Giura 16.05.2019