Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 21-11-2008 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
cu privire la aprobarea Regulamentului de funcţionare a zonelor publice de agrement – Obiectiv Ştrand „Neptun”
Nr.68.112 din 21.11.2008
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de vineri, 21.11.2008, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fundamentare pentru înfiinţarea Serviciului Public Administrare Zone de Agrement
Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Serviciului Public Administrare Zone de Agrement
Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea Regulamentului de funcţionare a zonelor publice de agrement – Obiectiv Ştrand „Neptun”
Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea Regulamentului de funcţionare a zonelor publice de agrement – Obiectiv Patinoar artificial din municipiul Arad
Până la data de 5.12.2008, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 24.11.2008, între orele 8,00-17,00, la Biroul de Informare Cetăţeni, camera 2.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă
Consiliul Local al Municipiului Arad,
Având în vedere:
- iniţiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată prin expunerea de motive înregistrată cu nr.______ din _________2008;
- raportul nr.________ din ________2008 al Direcţiei Baze Sportive –Serviciul Administrare Zone de Agrement din cadrul Primăriei Municipiului Arad;
- prevederile art.3, lit.“c”, art.7, art.10, alineatele (3), (4), art.11, art.27, art.39 şi art.40 din Ordonanţa Guvernului Român nr.71/29.08.2002, privind organizarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, aprobată prin Legea 3/2003;
- prevederile art.5, art.7, art.10, art.13, art.64 şi art.65 din Hotărârea Guvernului Român nr.955/2004 pentru aprobarea reglementărilor - cadru de aplicare a Ordonanţei Guvernului Român nr. 71/2002 privind organizarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, aprobată prin Legea 3/2002;
- proiectul de hotărâre privind aprobarea Studiului de fundamentare şi înfiinţare a Serviciului Administrare Zone de Agrement;
- prevederile Legii nr.273/2006, privind finanţele publice locale;
În temeiul art.36, alin.(2), lit .”c” şi art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată,
H O T Ă R Ă Ş T E :
Art.1 Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare al Regulamentului de funcţionare a zonelor publice de agrement – Obiectiv Ştrand „Neptun” , conform anexei , care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2 Prezenta hotărâre se va duce la îndeplinire de către compartimentul de specialitate din aparatul propriu al Primarului Municipiului Arad şi se comunică celor interesaţi prin grija Serviciului Administraţie Publică Locală.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ SECRETAR
Doina PAUL
Anexa la HCLM nr. __________
Regulamentului de funcţionare
a zonelor publice de agrement – Obiectiv Ştrand „Neptun”
Cap. I. Dispoziţii generale
Art.1 În sensul prezentului regulament, prin Ştrand Neptun se înţelege suprafaţa de teren situată în municipiul Arad, pe malul stâng al râului Mureş, cu construcţiile şi utilităţile aferente.
Ştrandul Neptun este împărţit în două zone, delimitate ca atare, şi care cuprind zona comercială şi zona de bazine şi plajă. Zona comercială include aria în care se desfăşoară activităţi economice ale persoanelor fizice şi juridice, precum şi perimetrul pe care se află amplasate căsuţele şi cabinele, indiferent de forma de proprietate. Zona de bazine şi plajă include spaţiul destinat agrementului, petrecerii timpului liber, odihnei, recreării, activităţilor sportive.
Art.2 Accesul pe ştrand se face contra cost, prin plata biletului de intrare sau al abonamentului.
Preţul biletelor de intrare şi a abonamentelor se stabileşte, în funcţie de zone.
Art.3 Desfăşurarea activităţilor specifice ştrandului sunt coordonate şi gestionate prin operatorul Direcţia Baze Sportive – Serviciul Administrare Zone de Agrement din cadrul Primăriei Municipiului Arad.
Cap. II Programul de funcţionare al Ştrandului Neptun
Art.4 (1) Programul de funcţionare al Ştrandului Neptun pentru zona comercială este non – stop, iar pentru zona bazine şi plajă între orele 08,00 şi 21,00.
(2)Accesul pietonal în incinta Ştrandului Neptun se face pe cele 3 căi de acces amenajate în acest sens la piciorul Podului Decebal, pe podul de pontoane Belvedere şi pe podul de pontoane Parcul Europa, în regim non – stop în zona comercială şi prin punctele interne de acces în zona bazinelor şi de plajă, în intervalul orar 08,00 - 21,00.
Podurile de pontoane nu au caracter de acces permanent, urmând a fi montate/demontate prin decizii ale autorităţilor publice locale, în funcţie de condiţiile meteorologice şi hidrologice.
(3)Accesul autovehiculelor care deservesc aprovizionarea agenţilor economici se permite între orele 8,00 – 12,00, de luni până sâmbătă, pe căile de acces asfaltate sau amenajate în acest sens, cu viteza maximă de 5 km/h până la limita evitării oricărui pericol.
Accesul auto pentru celelalte categorii de vizitatori se face numai cu plată, pe bază de abonament şi numai în spaţii special amenajate. Se interzice staţionarea pe alei a automobilelor.
(4) Fac excepţie de la prevederile alineatului precedent autovehiculele I.S.U., Salvării, Poliţiei, Poliţiei Comunitare, Protecţiei Civile, Jandarmeriei, cu respectarea însă a restricţiilor de circulaţie enunţate mai sus, atunci când sunt la intervenţie sau pentru asigurarea manifestaţiilor culturale sau sportive şi ale unităţilor de intervenţie RENEL, RAAC, ROMTELECOM, DISTRIGAZ.
Cap. III Sistemul de plată, reguli aplicabile
Art.5 (1) Obligaţiile de plată ce revin utilizatorilor se realizează într-una din următoarele modalităţi
A. În zona de bazine şi plajă, plata tarifului de intrare pentru persoanele fizice se face în intervalul orar 08,00-21,00, în perioada 01 mai – 30 septembrie, accesul fiind permis pe bază de bilet sau abonament.
B. În zona comercială plata tarifului de intrare pentru persoanele fizice se face în intervalul orar 08,00-22,00, în perioada 01 mai – 30 septembrie, accesul fiind permis pe bază de bilet. În afara acestei perioade accesul în zona comercială este liber.
Accesul auto se face numai cu plată, pe bază de abonament şi numai în spaţii special amenajate.
Pentru agenţii economici şi salariaţii acestora administraţia ştrandului va elibera legitimaţii de acces gratuit, la cererea scrisă a agentului economic. Adresa agentului economic va fi însoţită de copii xerox după actul de identitate al angajaţilor. Legitimaţia astfel eliberată va fi retrasă dacă personalul posesor al acesteia pierde calitatea de angajat al agentului.
(2) Închirierea căsuţelor, cabinelor, spaţiilor comerciale se face prin licitaţie publică, după exercitarea dreptului de preemţiune al deţinătorului.
Art. 6 Proprietarii/chiriaşii căsuţelor şi agenţii economici vor plăti utilităţile direct la furnizori, pe baza unui contract individual.
Art. 7 Valoarea sau modificarea tarifului de intrare pentru bilete şi abonamente vor fi stabilite prin hotărâri ale consiliului local, pe baza unui calcul întocmit şi fundamentat de serviciul care administrează zonele de agrement, ca serviciu de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Arad.
Cap.IV Obligaţii
Art.8 În incinta ştrandului, utilizatorii (proprietari, chiriaşii căsuţelor de vacanţă şi vizitatorii) au următoarele obligaţii:
a) să nu deterioreze sau să distrugă bunurile din dotarea ştrandului;
b) să păstreze ordinea şi liniştea într-un cadru civilizat, pentru menţinerea climatului de agrement şi odihnă;
c) să depună resturile menajere sau de altă natură în locuri special amenajate în acest scop;
d) să nu producă foc deschis decât în locurile special amenajate şi cu respectarea normelor PSI ;
e) să respecte regulile de igienă sanitară la utilizarea bazinelor şi a grupurilor sanitare;
f) să supravegheze copii minori, mai ales în zona bazinelor;
g) să respecte dispoziţiile Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.187/2006 privind aprobarea regulamentului de desfăşurare a activităţilor comerciale.
Art.9 În incinta ştrandului agenţii economici au următoarele obligaţii:
a) să întreţină curăţenia pe domeniul public în raza lor de responsabilitate, conform protocolului încheiat cu Primăria Arad;
b) să depună resturile menajere în locurile special amenajate, în funcţie de natura deşeurilor;
c) să respecte programul de aprovizionare al unităţii, prevăzut în regulament.
d) să nu tulbure liniştea publică între orele 22 – 8, prin producerea de zgomote sau prin folosirea oricărui aparat, obiect sau instrument muzical la intensitate mare
e) folosirea muzicii în spaţii deschise este permisă până la ora 22, iar după această oră va fi permisă doar în spaţii închise, respectând normele specifice legale.
Art.10 Obligaţii ale administraţiei ştrandului:
Administraţia ştrandului este obligată să îndeplinească indicatorii de performanţă pentru serviciile specializate, astfel:
a) întreţinerea curăţeniei drumurilor şi aleilor din incinta ştrandului se efectuează în tot timpul anului pe toată durata zilei, în scopul păstrării unui aspect salubru al domeniului public, de către concesionarul serviciului specializat la nivel municipal;
b) dezinsecţia şi deratizarea ştrandului se va efectua cu respectarea normelor legale în vigoare, de către concesionarul serviciului de salubrizare;
c) amenajarea, întreţinerea şi înfrumuseţarea zonelor verzi se va realiza astfel încât să îndeplinească funcţiile pentru care au fost create:
o funcţia ecologică - urmărindu-se aplicarea de măsuri pentru combaterea poluării apei, solului şi a aerului;
o funcţia de utilitate publică - asigurându-se condiţii pentru odihnă, agrement, jocurile de copii, prin întreţinerea în stare bună de funcţionare a utilităţilor din incinta ştrandului şi salubrizarea plajei;
o funcţia complementară - asigurându-se condiţii pentru funcţionarea normală comerţului, alimentaţiei publice;
d) întreţinerea bazinelor, duşurilor, grupurilor sanitare se va face respectându-se normele igienico-sanitare în vigoare:
o curăţarea zilnică a bazinelor de înot de plutitori
o schimbarea apei de cel puţin 2 ori pe săptămână
o igienizarea zilnică a grupului sanitar sau ori de câte ori este necesar.
e) se va asigura avertizarea scrisă şi la loc vizibil pe panouri, pentru pericolul de înec;
f) se va asigura personal calificat în acţiunile de salvare a celor aflaţi în pericol de înec, precum şi funcţionarea unui punct sanitar de prim-ajutor cu personal calificat;
g) se va asigura buna funcţionare a iluminatului public pe căile de acces spre ştrand şi în incinta ştrandului pe aleile pietonale, drumuri asfaltate şi parcări;
h) se va asigura paza la cele trei 3 porţi de acces în ştrand cu agenţi de pază în perioada sezonului estival.
Cap. V Calculul tarifului de intrare la ştrand
Art.11 Pentru calculul biletului de intrare pe ştrand şi a abonamentelor de intrare se vor avea în vedere cheltuielile privind:
- iluminatul;
- apă, canal, salubrizare;
- materiale şi prestări servicii ( piese de schimb),
- pază, materiale pentru curăţenie,
- materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional ( salvamari, garderobier, asistent, muncitori necalificaţi şa.);
- alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare (instalaţii interioare, remedieri avarii);
- poştă, telecomunicaţii;
- reparaţii curente;
- bunuri de natura obiectelor de inventar;
- cheltuieli de personal;
- cheltuieli cu asistenţa medicală.
Ştrandul va funcţiona ca bază de agrement 5 luni / an de la 01 mai la 30 septembrie
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ SECRETAR
Doina Paul
PRIMARUL MUNICIPIULUI ARAD
Nr. ________/ _____________2008
Primarul Municipiului Arad,
Având în vedere:
- prevederile Ordonanţei de Guvern nr.71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local aprobată prin Legea nr.3/ 2003
- Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 293/2007 privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii al aparatului de specialitate al Primăriei Municipiului Arad.
- Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. ____/2008, privind aprobarea studiului de fundamentare pentru înființarea Serviciului Public Administrare Zone de Agrement
În temeiul prevederilor art. 45 alin. 6 din Legea nr. 215/2001, a administraţiei publice locale şi ale art. 37 alin. 2 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Local al Municipiului Arad, aprobat prin Hotărârea nr. 137/27.06.2008, îmi exprim iniţiativa de promovare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect propunere de aprobare a Regulamentului de funcţionare a zonelor publice de agrement – obiectiv Ştrand „Neptun”, în susţinerea căruia formulez următoarea :
EXPUNERE DE MOTIVE
Având în vedere,
- Studiul de fundamentare pentru înfiinţarea Serviciului public ,,Administrare Zone de Agrement”
- prevederile imperative ale legislaţiei privind sănătatea populaţiei, precum şi faptul că Ştrandul „Neptun” Arad reprezintă un bun din domeniul public al municipiului Arad, cu destinaţia satisfacerii intereselor publice ale populaţiei municipiului Arad, şi nu numai;
- administrarea acestuia, de către compartimentul din cadrul aparatului propriu de specialitate al Primarului Municipiului Arad, care va asigura : reducerea costurilor de exploatare şi întreţinere; asigurarea unui serviciu de calitate şi în condiţii de siguranţă a utilizatorilor; siguranţă în exploatare şi monitorizarea activităţii desfăşurată în incinta Ştrandului „Neptun”, precum şi creşterea eficienţei economice şi a performanţelor operaţionale,
PROPUN
Adoptarea de către Consiliul Local al Municipiului Arad a unei hotărâri privind :
- aprobarea Regulamentului de funcţionare a zonelor publice de agrement – Obiectiv Ştrand „Neptun”
PRIMAR,
ing. Gheorghe Falcă
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
DIRECȚIA BAZE SPORTIVE
SERVICIUL ADMINISTRARE ZONE DE AGREMENT
Nr. _________/________________2008
RAPORT
al serviciului de specialitate
Referitor la : expunerea de motive înregistrată cu nr._______/___________2008 a domnului Gheorghe Falcă, primarul municipiului Arad.
Obiect: propunerea spre aprobare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect:
- aprobarea Regulamentului de funcţionare - obiectiv Ștrand „NEPTUN”
Având în vedere,
- Consideraţii de ordin general:
Ştrandul Neptun se înţelege suprafaţa de teren situată pe malul stâng al Mureşului, cuprinsă între bucla râului, Cetatea Militară şi Podul Decebal, împreună cu construcţiile şi utilajele aferente,
- Consideraţii economice:
Fiind un serviciu public care va desfăşoara o activitate de natură economică, serviciul de administrare a ştrandului se autofinanţează din veniturile realizate prin vânzarea de bilete, abonamente, chirii şi alte activităţi .
Cheltuielile curente pentru asigurarea funcţionării propriu-zise a tuturor serviciilor, se asigură prin încasarea de la utilizatori, în baza tarifelor legal aprobate, a sumelor constituind contravaloarea serviciilor prestate .
- Consideraţii tehnice:
Ştrandul „Neptun” Arad, prezintă o succesiune de zone funcţionale distincte având forma unor sectoare circulare , paralele cu conturul Cetăţii Aradului şi malul Râului Mureş .
Fiecare zonă a ştrandului îşi va păstra profilul funcţional dominant, cu respectarea prevederilor documentaţiilor tehnice .
În incinta ştrandului se pot distinge următoarele zone :
- o zonă compactă care cuprinde căsuţele de lemn, care sunt construcţii provizorii din lemn dispuse, astfel încât, să asigure intimitatea specifică unui spaţiu semi-privat;
- zona verde cu terenuri de sport care are trei incinte distincte destinate activităţilor sportive şi care sunt dispuse în zona centrală a ştrandului;
- zonă cabinelor şi bazinelor care se găseşte într-un proces complex de restructurare şi prin care se propun soluţii urbanistice şi a rezolvării arhitecturale de detaliu, în idea să limiteze, pe cât posibil, impactul asupra zonelor învecinate destinate odihnei şi relaxării .
Accesul în incinta Ştrandului Neptun se realizează prin 3 căi amenajate în acest sens la piciorul Podului Decebal, pe podul de pontoane Belvedere şi pe podul de pontoane din Parcul Europa.
În baza elaborării unei documentaţii tehnico-economice cu privire la studiul de fezabilitate pentru amenajarea şi modernizarea ştrandului, se vor avea în vedere efectuarea unor investiţii, care se vor referi la fluidizarea accesului în ştrand, modernizarea şi extinderea zonei de agrement şi alte investiţii .
- Consideraţii juridice:
Propunerea de aprobare a Regulamentului de funcţionare a zonelor publice de agrement – Obiectiv Ştrand „Neptun” :
- proiectul de hotărâre privind aprobarea Studiului de fundamentare şi înfinţarea Serviciului Public Administrare Zone de Agrement, organizat ca instituţie publică de interese local fără personalitate juridică .
- prevederile art.3, lit.“c”, art.7, art.10, alineatele (3), (4), art.11, art.27, art.39 şi art.40 din Ordonanţa Guvernului Român nr.71/29.08.2002, privind organizarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, aprobată prin Legea 3/2003;
- prevederile art.5, art.7, art.10, art.13, art.64 şi art.65 din Hotărârea Guvernului Român nr.955/2004 pentru aprobarea reglementărilor - cadru de aplicare a Ordonanţei Guvernului Român nr. 71/2002 privind organizarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, aprobată prin Legea 3/2002;
Faţă de cele de mai sus considerăm oportună adoptarea unei hotărâri pentru aprobarea „Regulamentului de funcţionare a zonelor publice de agrement – Obiectiv Ştrand „Neptun”.
SEF SERVICIU
ADMINISTRARE ZONE DE AGREMENT
Alin Pop