Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 21-11-2008 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
privind aprobarea Studiului de fundamentare pentru înfiinţarea Serviciului Public Administrare Zone de Agrement
Nr.68.114 din 21.11.2008
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de vineri, 21.11.2008, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fundamentare pentru înfiinţarea Serviciului Public Administrare Zone de Agrement
Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Serviciului Public Administrare Zone de Agrement
Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea Regulamentului de funcţionare a zonelor publice de agrement – Obiectiv Ştrand „Neptun”
Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea Regulamentului de funcţionare a zonelor publice de agrement – Obiectiv Patinoar artificial din municipiul Arad
Până la data de 5.12.2008, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 24.11.2008, între orele 8,00-17,00, la Biroul de Informare Cetăţeni, camera 2.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă
Consiliul Local al Municipiului Arad,
Având în vedere:
- iniţiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată în expunerea de motive înregistrată cu nr._______/2008;
- raportul Direcţiei Baze Sportive - Serviciul Administrare Zone de Agrement, înregistrat cu nr. ________ din __________;
- avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad;
- prevederile art.9, alin.(1), art.10, alin.(2), art.11 din Ordonanţa Guvernului nr.71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, aprobată cu modificări prin Legea nr. 3/2002;
- prevederile HGR nr.955/2004 privind aprobarea reglementărilor –cadru de aplicare a OG 71/2002, privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local;
- Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 293/2007 privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii al aparatului de specialitate al Primăriei Municipiului Arad;
În temeiul prevederilor art. 36, alin.(2) lit. „c” şi „d”, alin. (4), lit. „f”, alin (5), lit. „a”, alin. (6), lit. „a”, pct.18, precum şi ale art. 45 din Legea nr. 215/2001, a administraţiei publice locale, republicată, adoptă prezenta
H O T Ă R Â R E
Art.1 Se aprobă Studiul de fundamentare pentru înfiinţarea Serviciului Public Administrare Zone de Agrement, prezentat în anexă, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2 Prezenta hotărâre se va duce la îndeplinire de către Primarul Municipiului Arad, prin Direcţia Baze Sportive.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ SECRETAR
Doina PAUL
Anexa la HCLM___________
STUDIU DE FUNDAMENTARE
privind înfiinţarea Serviciului Public Administrare Zone de Agrement
CAP. I. Date generale
1.1. Obiectul de activitate al serviciului
Zonele de agrement ale municipiului cuprind două obiective: Ştrandul „Neptun” şi Patinoarul artificial în municipiul Arad.
În ceea ce priveşte Ştrandul „Neptun”, acesta este situat pe malul râului Mureş, în imediata apropiere a centrului civic al oraşului Arad, fiind accesibil arădenilor prin trei puncte de intrare, din care unul fiind deschis şi autovehiculelor. Este unul dintre cele mai frumoase locuri de agrement de acest gen din ţară şi este cotat ca fiind al doilea ştrand ca mărime din Europa situat lângă o apă curgătoare. Ştrandul Neptun este o oază de recreare şi distracţie, dar pentru o bună exploatare trebuie controlat.
Pentru buna desfăşurare şi gestionare a activităţilor ce se desfăşoară în incinta Ştrandului „Neptun” a fost necesară înfiinţarea unui serviciu public, înfiinţat prin HCLM Arad nr.82/20.04.2007.
Serviciul public a avut atribuţii administrarea, întreţinerea şi exploatarea ştrandului astfel:
a) întreţinerea şi exploatarea construcţiilor de orice natură din incinta obiectivului Ştrandul „Neptun” (clădiri, bazine de înot, terenuri de sport, alei pietonale, vestiare, cabine de duşuri, grupuri sanitare, chioşcuri, căsuţe de lemn, bănci de grădină şi orice alt mobilier stradal, spaţii de joacă pentru copii, garduri de împrejmuire, etc.), cu excepţia celor administrate în prezent de către alte persoane juridice cu capital privat;
b) întreţinerea şi exploatarea instalaţiilor de utilitate publică (alimentare cu apă, canalizare, gaze naturale, energie electrică) până la predarea acestora în administraţia unui operator privat;
c) amenajarea, întreţinerea, protejarea şi conservarea spaţiilor verzi, gazonului, arborilor, arbuştilor, florilor anuale, bienale, perene şi oricăror alte amenajări dendro-horticole;
d) asigurarea lucrărilor de igienizare, curăţenie, dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare, precum şi a lucrărilor de pregătire pentru iarnă a ştrandului.
În ceea ce priveşte Patinoarul artificial în municipiul Arad, precizăm că pentru desfăşurarea de activităţi specifice sezonului de iarnă în municipiul Arad, până la construirea acestuia, nu au existat baze sportive cu acest profil. Primăria Municipiului Arad a considerat oportun şi necesar construirea unui patinoar cu dublă funcţionalitate:
- iarna ca şi patinoar artificial
- vara – toamna suprafață pentru alte activităţi sportive.
Pentru buna desfăşurare şi gestionare a activităţilor ce se desfăşoară pe patinoar a fost de asemenea necesară înfiinţarea unui serviciu public, înfiinţat prin HCLM 4/11.01.2007 .
Serviciul a avut ca atribuţii organizarea, administrarea, exploatarea şi întreţinerea patinoarului artificial precum şi a zonei de parcare aferente acestuia.
Având în vedere folosirea eficientă a forţei de muncă a personalului din cadrul celor două servicii, s-a impus comasarea acestora, rezultând Serviciul Public Administrare Zone de Agrement, care să preia atribuţiile de organizare, administrare, întreţinerea şi exploatare ale celor două obiective.
1.2 Descrierea serviciului
Serviciul Public Administrare Zone de Agrement va asigura organizarea, administrarea, exploatarea şi întreţinerea Ştrandului „Neptun” şi a Patinoarului artificial, având următoarele obligaţii:
a) asigură păstrarea integrităţii, protejarea şi valorificarea patrimoniului public încredinţat;
b) asigură paza zonelor de agrement, angajând în acest scop personal specializat sau pe bază de contract cu firme specializate;
c) întreţine în stare corespunzătoare şi întrebuinţează clădirile în care îşi desfăşoară activitatea conform destinaţiei fiecăreia, stabilită prin autorizaţia de construire;
d) asigură servicii pe toată perioada anului cu personal calificat (medic, asistent medical, salvamar, etc.), în vederea prevenirii şi eliminării pericolelor de accidente sau înec;.
e) asigură curăţirea zilnică a bazinelor de înot de plutitori, precum şi schimbarea şi tratarea cu dezinfectanţi a apei de cel puţin două ori pe săptămână până la realizarea staţiei de filtrare şi tratare a apei;
f) execută lucrări de întreţinere şi reparaţii a patinoarului;
g) asigură buna funcţionare a uzinei de frig pe timpul funcţionării patinoarului;
h) asigură, pe timp de iarnă, formarea şi întreţinerea gheţii pe pista de patinaj şi a utilajului de curăţat gheaţă;
i) asigură un număr suficient de patine în stare bună de funcţionare pentru închiriere;
j) asigură buna funcţionare a instalaţiilor sanitare pe toată durata anului;
k) asigură prin personalul pe care-l are, buna desfăşurare a programului cu publicul asigurând garderoba, închiriere, ascuţit patine, fond sonor şi gheaţă de bună calitate prin curăţarea ei după fiecare program de patinaj;
l) asigură liniştea şi siguranţa celor care vin la programul de patinaj;
m) în extrasezon asigură conservarea uzinei de frig şi va pregăti suprafaţa betonată pentru alte activităţi sportive şi de agrement;
n) asigură buna desfăşurare a altor activităţi pe pista patinoarului, dispuse şi aprobate de conducere, precum şi curăţenia în incinta patinoarului;
o) întocmeşte nota de fundamentare pentru aprobarea tarifelor de intrare, închiriere, ascuţit patine, închiriere spaţii de către Consiliul Local pentru sezonul de iarnă şi vară;
p) asigură paza permanentă a patinoarului şi a uzinei de frig;
r) răspunde de aplicarea NTSM şi PSI.
II. MOTIVATIA GESTIUNII DIRECTE
2.1 Motive de ordin economico - financiar:
Veniturile (inclusiv TVA) realizate din activitatea Zonelor de agrement -Ştrand „Neptun” şi Patinoar artificial în perioada sezoanelor 2007 şi 2008 (cu precizarea că Patinoarul se deschide după data de 1 noiembrie, deci lunile noiembrie şi decembrie 2008 pentru acest obiectiv nu sunt incluse în statistică):
Situaţia veniturilor pe anul 2007 este următoarea: veniturile încasate prin cele două obiective este de 1.156.692,12 lei, din care 793.212 lei reprezintă încasările obiectivului Ştrand şi 363.480,12 lei reprezintă încasările obiectivului Patinoar, în primul an de funcţionare.
Situaţia veniturilor pe anul 2008 este următoarea: veniturile încasate prin cele două obiective este de 1.072.224.59 lei, din care 940.377 lei reprezintă încasările obiectivului Ştrand şi 131.847,59 lei reprezintă încasările obiectivului Patinoar.
Se observă astfel că încasările Ştrandului au cunoscut un trend ascendent, în condiţiile în care preţurile au rămas la acelaşi nivel cu anii precedenţi, mai mult, datorită investiţiilor din zona de bazine şi plajă, aceste servicii au fost nefuncţionale o perioadă de 2 luni, putând astfel presupune că potenţialii vizitatori s-au orientat către alte locaţii din judeţ sau din afară.
Un nivel descendent se poate observa la obiectivul Patinoar, însă acesta nu poate fi încă cuantificat, întrucât în această situaţie a încasărilor nu au fost incluse lunile noiembrie şi decembrie 2008, luni în care acest obiectiv poate funcţiona la parametrii optimi.
În cifre, situaţia vizitatorilor se rezumă astfel: pe anul 2007, un număr de 320.155, din care un număr de 290.634 vizitatori ai Ştrandului „Neptun”, iar pe anul 2008 un număr de 323.218 vizitatori (din care vizitatori pe ştrand 312.913).
Aceste cifre sunt superioare celor din anul 2005 şi 2006 când au fost înregistraţi un număr de vizitatori 309.774 în anul 2005 şi 225.002 persoane în anul 2006, în condiţiile în care biletul pentru adulţi a costat 2,5 lei iar cel cu preţ redus 1,5 lei.
Se dovedesc întemeiate motivele care au stat la baza preluării în administrare directă a Ştrandului Neptun de către Primăria Municipiului Arad, urmând ca investiţiile viitoare în obiectivele de agrement să îmbunătăţească şi să diversifice serviciile oferite vizitatorilor, fapt ce va atrage sume importante la bugetul local.
Cheltuielile efectuate de către operator în anul 2007, pentru administrarea zonelor de agrement au fost la 31.12.2007 de 961.099,59 lei, ponderea cea mai mare constituind-o cheltuielile cu utilităţile (26,3%). În privinţa anului 2008, până la data de 03.11.2008 cheltuielile au fost de 793.082.47 lei.
Cheltuieli curente estimate pentru 2009 sunt de ___________lei din care,
-Cheltuieli de personal, pentru 21 posturi, pentru 12 luni, care urmează a fi asigurate din veniturile proprii ale instituţiei/serviciului: __________lei;
-Bunuri şi servicii (necesare pentru 12 luni ): ______________ lei.
Amortismentul, care va fi cuprins în tariful biletelor şi abonamentelor, urmează a fi determinat în urma inventarului mijloacelor fixe.
Se constată dificultatea asigurării fondurilor pentru întreţinere şi exploatare din contravaloarea biletelor şi abonamentelor şi, în consecinţă, în cazul preluării în gestiune directă a acestei activităţi de către serviciul înfiinţat de Consiliului Local al Municipiului Arad, în aparatul propriu al primarului, este necesară identificarea de noi surse de venituri (închirieri pentru activităţi ocazionale, spectacole, publicitate etc.), acordarea din bugetul local, în baza unor documentaţii temeinic fundamentate, a unor împrumuturi fără dobândă, pe bază de convenţie, realizarea de investiţii finanţate din fondul de rulment, în condiţiile prevăzute de lege. Creşterea contravalorii biletelor este o soluţie, dacă se are în vedere aplicarea unui tarif diferenţiat, în funcţie de zona de acces, cu condiţia menţinerii acestuia în limitele accesibilităţii unui număr cât mai mare de vizitatori.
Identificarea surselor de finanţare/Finanţarea serviciului public
Fiind un serviciu public care desfăşoară o activitate de natură economică, Serviciul Administrare Zone de Agrement se autofinanţează din venituri realizate prin vânzarea de bilete, abonamente, chirii şi alte activităţi.
Conform art. 72 din Legea nr. 273 din 29 iunie 2006, privind finanţele publice locale în cazul în care la înfiinţarea, în subordinea ordonatorului principal de credite, a unor instituţii şi servicii publice finanţate integral din venituri proprii, acestea nu dispun de fonduri suficiente, în baza documentaţiilor temeinic fundamentate autorităţile deliberative pot aproba împrumuturi fără dobândă din bugetul local, pe bază de convenţie.
Împrumuturile astfel acordate vor fi rambursate integral în termen de un an de la data acordării.
În situaţia nerambursării împrumuturilor la termenul stabilit, se vor aplica majorări de întârziere la nivelul celor existente pentru veniturile bugetare, potrivit legii.
Totodată, potrivit art. 58, alin. (3) din legea susmenţionată, fondul de rulment poate fi utilizat şi pentru finanţarea unor investiţii din competenţa autorităţilor administraţiei publice locale sau pentru dezvoltarea serviciilor publice locale în interesul colectivităţii iar (cf. alin. 4), utilizarea fondului de rulment şi contul de execuţie al acestuia se aprobă de autorităţile deliberative în afara bugetului local.
Conform Hotărârii Guvernului nr. 955 din 15 iunie 2004 pentru aprobarea reglementărilor-cadru de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, cheltuielile curente pentru asigurarea funcţionării propriu-zise a serviciilor de administrare a domeniului public şi efectuării/prestării activităţilor edilitar-gospodăreşti specifice acestora, respectiv pentru întreţinerea, reabilitarea şi exploatarea infrastructurii edilitar-urbane aferente, se asigură prin încasarea de la utilizatori, pe baza tarifelor legal aprobate, a unor sume reprezentând contravaloarea serviciilor prestate, cu respectarea următoarelor condiţii:
a) organizarea şi desfăşurarea pe principii şi criterii comerciale şi concurenţiale a activităţii prestate;
b) reflectarea costului efectiv al furnizării/prestării serviciilor de administrare a domeniului public şi privat în structura şi nivelul tarifelor practicate;
c) ajustarea periodică a tarifelor;
d) recuperarea integrală a cheltuielilor prin tarife;
e) acoperirea prin tarife cel puţin a sumelor investite şi a cheltuielilor curente de funcţionare şi de întreţinere a serviciilor de administrare a domeniului public şi privat;
f) calcularea, înregistrarea şi recuperarea uzurii fizice şi morale a mijloacelor fixe specifice infrastructurii edilitar-urbane aferente acestor servicii prin tarif în cazul gestiunii directe.
Finanţarea şi realizarea investiţiilor aferente serviciilor de administrare a domeniului public se face cu respectarea legislaţiei în vigoare privind iniţierea, fundamentarea, promovarea şi aprobarea investiţiilor publice, a legislaţiei privind achiziţiile publice de lucrări, bunuri şi servicii şi cu respectarea dispoziţiilor legale referitoare la calitatea şi disciplina în construcţii, urbanism şi amenajarea teritoriului.
Finanţarea lucrărilor de investiţii se asigură din următoarele surse:
a) venituri proprii;
b) fondul de rulment potrivit (cf. Legii nr. 273/2006, art. 58) şi amortizarea mijloacelor fixe;
b) alte surse constituite potrivit legii.
2.2 Motive de ordin social şi de mediu: prestarea serviciului de administrare, întreţinere şi exploatare a zonelor de agrement presupune angajarea de către serviciul public a unui personal de specialitate care să se preocupe de paza obiectivului, realizarea lucrărilor de întreţinere, de salubrizare a componentelor din incintă, a lucrărilor specifice pentru amenajare şi întreţinere.
Prin lucrările de investiţii, întreţinere şi administrare, serviciul public va elimina posibilele surse de poluare existe în incinta zonelor de agrement. De precizat că activităţile desfăşurate pe patinoar nu reprezintă potenţiale surse de poluare a mediului
De asemenea se va permite accesul la activităţi recreative şi de sport al elevilor în grupuri organizate, de către unităţile de învăţământ, cu anumite facilităţi aprobate prin hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad.
2.3 Evaluarea indicatorilor tehnico - economici
Rezultatele preconizate ale înfiinţării Serviciului Administrare Zone de Agrement sunt în principal:
a. creşterea numărului de utilizatori,
b. reducerea costurilor de exploatare şi întreţinere
c. asigurarea unui serviciu de calitate şi în condiţii de siguranţă a utilizatorilor
d. siguranţă în exploatare
e. monitorizarea activităţii din incinta obiectivelor.
f. diminuarea timpilor morţi în activitatea desfăşurată pe patinoar şi diminuarea numărului de avarii;
III INVESTIŢIILE NECESARE PENTRU MODERNIZARE
Pe baza unui studiu de fezabilitate, se stabilesc exact investiţiile necesare pentru modernizarea obiectivelor în ceea ce priveşte:
1. extinderea reţelei de canalizare a ştrandului
2. delimitare zona bazine de zona comercială a ştrandului
3. îmbunătăţirea sistemului de taxare, prin introducerea unuia performant, care să permită o taxare diferenţiată.
4. construirea unui debarcader pe râul Mureş
5. acoperirea patinoarului
6. construirea de tribune pe două laturi ale patinoarului.
7. Transformarea, pe perioada verii a suprafeței patinoarului în suprafață sintetică de fotbal
Investiţiile prevăzute la punctele 5 și 6 vor fi necesare în situaţia când se doreşte omologarea patinoarului în vederea organizării de competiţii sportive
IV . FORMA DE GESTIUNE OPTIMĂ A SERVICIULUI PUBLIC ADMINISTRARE ZONE DE AGREMENT
Înfiinţarea, organizarea, coordonarea şi controlul funcţionării serviciului de administrare zone de agrement, precum şi dezvoltarea şi modernizarea serviciului, constituie dreptul exclusiv al autorităţilor administraţiei publice locale.
Ordonanţa Guvernului nr.71/2002, privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, aprobată cu modificări prin Legea 3/2002, art.10, menţionează două modalităţi de organizare a gestiunii:
8. prin gestiune directă;
9. prin gestiune indirectă sau gestiune delegată.
Prin gestionarea serviciului de administrare a zonelor de agrement de către un operator extern, o parte însemnată din venituri ar constitui profit al societăţii respective, iar prin gestionarea de către autoritatea locală, totalitatea veniturilor proprii vor fi utilizate pentru acoperirea cheltuielilor necesare funcţionării serviciului.
De asemenea, gestiunea directă permite un control direct şi nemijlocit asupra modului de îndeplinire a responsabilităţilor care decurg din lege privind asigurarea realizării lucrărilor şi a măsurilor necesare implementării şi conformării cu prevederile angajamentelor asumate în procesul de integrare europeană în domeniul protecţiei mediului pentru serviciile furnizate cetăţenilor.
Având în vedere că este necesară desfăşurarea unei activităţi care are ca scop administrarea, exploatarea şi întreţinerea zonelor de agrement în interesul cetăţenilor, propunem modalitatea de gestiune directă a organizării serviciului de administrare zone de agrement ca soluţie optimă pentru realizarea acestui scop, deoarece atât din punct de vedere tehnic, cât şi economic, această modalitate răspunde exigenţelor legale şi interesului comunităţii locale.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ SECRETAR
Doina PAUL
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
NR.______________/______________
RAPORT
al serviciului de specialitate
Referitor la : expunerea de motive înregistrată cu nr. ______ din__________2008, a d-lui Falcă Gheorghe, primarul municipiului Arad ;
Obiect : propunerea de aprobare a Studiului de fundamentare privind înfiinţarea Serviciului Public Administrare Zone de Agrement.
Având în vedere:
A) Cadrul general
Zonele de agrement ale municipiului cuprind două obiective: Ştrandul „Neptun” şi Patinoarul artificial în municipiul Arad.
În ceea ce priveşte Ştrandul „Neptun”, acesta este situat pe malul râului Mureş, în imediata apropiere a centrului civic al oraşului Arad, fiind accesibil arădenilor prin trei puncte de intrare, din care unul fiind deschis şi autovehiculelor. Este unul dintre cele mai frumoase locuri de agrement de acest gen din ţară şi este cotat ca fiind al doilea ştrand ca mărime din Europa situat lângă o apă curgătoare. Ştrandul Neptun este o oază de recreare şi distracţie, dar pentru o bună exploatare trebuie controlat
În ceea ce priveşte Patinoarul artificial în municipiul Arad, precizăm că pentru desfăşurarea de activităţi specifice sezonului de iarnă în municipiul Arad, până la construirea acestuia, nu au existat baze sportive cu acest profil. Primăria Municipiului Arad a considerat oportun şi necesar construirea unui patinoar cu dublă funcţionalitate:
- iarna ca şi patinoar artificial
- vara – toamna suprafață pentru alte activităţi sportive.
Ambele obiective trebuie administrate, întreţinute şi exploatate, motiv pentru care s-au înfiinţat, pe rând, servicii publice de administrare, separat pe aceste obiective. Ulterior s-a constatat că forţa de muncă angajată poate fi folosită mai eficient în cazul comasării sub o singură conducere, comasare care ar duce la eliminarea timpilor morţi din activitatea lor. Trebuie să ţinem seama că aceste servicii funcţionau sezonier, funcţie de specific.
Administrarea zonelor de agrement de către un serviciu din cadrul Primăriei va conduce la constituirea unei surse sigure şi constante de venituri la bugetul local, mai bine controlabilă sub o singură conducere.
Rezultatele preconizate ale înfiinţării prin comasare a serviciului public de administrare zone de agrement sunt în principal:
- îmbunătăţirea sistemului de colectare a veniturilor la bugetul local;
- creşterea numărului de utilizatori;
- reducerea costurilor de exploatare şi întreţinere;
- asigurarea unui serviciu de calitate şi în condiţii de siguranţă a utilizatorilor;
- siguranţă în exploatare;
- folosirea eficientă a forţei de muncă disponibile.
B) Considerente legislative: prevederile Ordonanţei Guvernului nr.71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, aprobată cu modificări prin Legea nr. 3/2002;
- art.9, alin.(1), care prevede că „Serviciile de administrare a domeniului public şi privat se înfiinţează şi se organizează în baza unor studii de fundamentare întocmite din iniţiativa autorităţilor administraţiei publice locale; studiile de fundamentare vor analiza necesitatea şi oportunitatea înfiinţării serviciilor, vor evalua indicatorii tehnico-economici, vor identifica sursele de finanţare a serviciului şi vor recomanda soluţia optimă privind modul de organizare şi gestionare a serviciilor”
.art.10, alin.(2), care prevede că „Alegerea formei de gestiune a serviciilor de administrare a domeniului public şi privat se face prin hotărâri ale consiliilor locale comunale, orăşeneşti, municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, ale consiliilor judeţene şi/sau ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz, în funcţie de specificul, volumul şi natura bunurilor proprietate publică şi privată, de interesele actuale şi de perspectivă ale unităţii administrativ- teritoriale, precum şi de numărul şi mărimea localităţilor componente”
art.11, alin (1) şi (2) care prevăd:
„(1) În cazul gestiunii directe autorităţile administraţiei publice locale îşi asumă nemijlocit toate sarcinile şi responsabilităţile privind organizarea, conducerea, finanţarea, gestionarea şi controlul funcţionării serviciilor de administrare a domeniului public şi privat, respectiv administrarea şi exploatarea infrastructurii aferente.
(2) Gestiunea directă se realizează prin intermediul unor operatori furnizori/prestatori de servicii de administrare a domeniului public şi privat, care pot fi:
a) compartimentele pentru administrarea domeniului public şi privat, organizate în cadrul aparatului propriu al consiliilor locale comunale, orăşeneşti, municipale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, al consiliilor judeţene şi/sau al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz;
b) unul sau mai multe servicii publice, specializate şi autorizate conform legii, având personalitate juridică şi buget propriu, organizate în subordinea consiliilor locale comunale, orăşeneşti, municipale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, a consiliilor judeţene şi/sau a Consiliului General al municipiului Bucureşti, după caz.”
Tinând cont de următoarele:
Având în vedere cadrul general şi ţinând cont de considerentele legislative mai sus enunţate,
PROPUNEM
Aprobarea studiului de fundamentare privind înfiinţarea Serviciului Public de Administrare Zone de Agrement.
Primarul Municipiului Arad,
Având în vedere :
- prevederile Ordonanţei de Guvern nr.71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local aprobată prin Legea nr. 3/2003.
- Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 293/2007 privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii al aparatului de specialitate al Primăriei Municipiului Arad.
În temeiul prevederilor art. 45 alin. 6 din Legea nr. 215/2001, a administraţiei publice locale şi ale art. 37 alin. 2 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Local al Municipiului Arad, aprobat prin Hotărârea nr. 137 din 27 iunie 2008, îmi exprim iniţiativa de promovare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect ”propunerea de aprobare a Studiului de fundamentare privind înfiinţarea Serviciului Public de Administrare Zone de Agrement, în susţinerea căruia formulez următoarea :
EXPUNERE DE MOTIVE
Având în vedere:
- prevederile imperative ale legislaţiei privind sănătatea populaţiei şi faptul că zonele de agrement, concretizate în obiectivele Ştrandul Neptun şi Patinoarul artificial din municipiul Arad sunt bunuri din domeniul public al municipiului Arad , destinat satisfacerii unor interese publice ale populaţiei oraşului, cum ar fi recreere, odihnă, sport, etc;
- administrarea zonelor de agrement de către un serviciu unic din cadrul aparatului de specialitate al Primăriei Municipiului Arad asigură:
- îmbunătăţirea sistemului de colectare a veniturilor la bugetul local,
- reducerea costurilor de exploatare şi întreţinere;
- asigurarea unui serviciu de calitate şi în condiţii de siguranţă a utilizatorilor;
- siguranţă în exploatare;
- monitorizarea activităţii desfăşurată pe ştrand;
- folosirea eficientă a forţei de muncă disponibile.
PROPUN
Aprobarea Studiului de fundamentare, înfiinţarea Serviciului Public Administrare Zone de Agrement.
PRIMAR,
Ing. Gheorghe Falcă [ Înapoi ]