R O M Â N I A
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
PROCESUL-VERBAL
ŞI STENOGRAMA
şedinţei extraordinare
din data de 28.04.2021
Nr. 41.272/25.05.2021
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 28 aprilie 2021, au fost prezenţi 23 de consilieri din 23 în funcţie.
Şedinţa a început la ora 15,30 şi s-a încheiat la ora 17,05.
Şedinţa a fost condusă de către domnul consilier Mihai SZABO.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarţ, dl. viceprimar Lazăr Faur, da Lilioara Stepanescu - Secretar General al Municipiului Arad, dl. Bogdan Boca, administrator public, dl. Ciurariu Emilian Sorin, arhitect şef, dl. Szuchanszki Ştefan - director executiv al Direcţiei Patrimoniu, dl. Pavel Neamţiu, director executiv al Direcţiei Venituri, dna Florea Liliana, director executiv al Direcţiei Edilitare, dna Elena Portaru, director executiv al Direcţiei Tehnice, dna Claudia Macra, director executiv al Direcţiei Comunicare, dl. Ioan Bătrân, şef serviciu, Serviciul Învăţământ, Sănătate, dna Olimpia Stoica, şef serviciu, Serviciul Buget, dna Sandra Dinulescu, şef serviciu, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Ioana Bărbătei, consilier, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Solya Emilia, consilier, Serviciul Relaţii Externe, Protocol, dl. Alexandru Popa – referent, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Krisztian Varjasi – referent, Cabinet Primar, dl. Adrian Barbeş – referent, Cabinet Primar, dl. Florin Maruşca – consilier, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Denis Bot – consilier, Cabinet Primar, dl. Cristian Cotuna, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dna Oana Blaghi – inspector de specialitate, Cabinet Primar, dna Monica Czibrik, şef serviciu, Serviciul Administraţie Publică locală, dna Florentina Stana, consilier juridic, dna Florina Ispas – consilier, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dl. Vlad Baciu - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
- agenţi economici şi instituţii culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dl. Stelian Nistor, director general al S.C. Tîrguri, Oboare şi Pieţe S.A. Arad, dl. Ovidiu Dragoman, şef serviciu, Serviciul Parcări – SC Recons SA Arad,
- presa: Diana Duţu – „Aradon”/”Jurnal Arădean”, Bognar Tunde - „Nyugati Jelen”, Raluca Medeleanu – „Special Arad.ro”, Lucian Şerban – „Arq.ro”;
- alţii: dl. Marius Gondor, inspector școlar general, Inspectoratul Şcolar Judeţean Arad, dl. Boja Florinel, director - Liceul Tehnologic „Iuliu Maniu” Arad, dl. Ieneşescu Dănuţ, preşedinte, Sindicatul Democratic Invăţământ Arad, dl. Ilin Duşan, lider al organizației sindicale, Sindicatul Democratic de la Liceul Tehnologic de Transporturi Auto „Henri Coandă” Arad, dna Leahu Emanuela, director - Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Arad, dna Ţica Gheorghiţa, director - Liceul Tehnologic de Construcţii şi Protecţia Mediului Arad, dna Marin Dudu Elena, membru - Consiliul de Administrație - Liceul Tehnologic „Francisc Neuman” Arad, dna Hărtău Adina, membru - Consiliul de Administrație - Liceul Tehnologic „Francisc Neuman” Arad, dna Giurgiu Nicoleta, profesor - Liceul Tehnologic de Transporturi Auto „Henri Coandă” Arad, dna Şuşnea Alina Camelia, profesor - Liceul Tehnologic de Transporturi Auto „Henri Coandă” Arad, dna Coşeri Corina, profesor – Liceul Tehnologic de Transporturi Auto „Henri Coandă” Arad, dna Ioja Simona Diana, profesor Liceul Tehnologic de Transporturi Auto „Henri Coandă”Arad, dl. Stângă Florea, profesor inginer - Liceul Tehnologic de Transporturi Auto „Henri Coandă” Arad, dl. Sârb Ioan, profesor, Liceul Tehnologic de Construcţii şi Protecţia Mediului Arad, dl. Kurunczi Flavius, profesor, Liceul Tehnologic de Construcţii şi Protecţia Mediului Arad, dna Borzaşi Cristina, secretara, Liceul Tehnologic de Construcţii şi Protecţia Mediului Arad, dna Groza Claudia, Liceul Tehnologic de Construcţii şi Protecţia Mediului Arad, dna Cotuna Lavinia, Liceul Tehnologic de Construcţii şi Protecţia Mediului Arad, dna Maghiş Ruxandra, profesor - Liceul Tehnologic de Construcţii şi Protecţia Mediului Arad, dna Gligor Teodora, Liceul Tehnologic de Construcţii şi Protecţia Mediului Arad, dna Miron Alina, informatician, Liceul Tehnologic de Construcţii şi Protecţia Mediului Arad, dna Cimpoeru Mariana, administrator - Liceul Tehnologic de Construcţii şi Protecţia Mediului Arad, dna Nistor Andrada, Liceul Tehnologic de Construcţii şi Protecţia Mediului Arad, dl. Nistor Nicuşor, cetăţean interesat, dl. Cornea Teodor, Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu„ Arad, De Vegvar Aniela, invitată.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 23.04.2021, a Dispoziţiei nr. 846/23.04.2021, a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul şedinţei, ordinea de zi şi documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum şi toţi responsabilii din executiv, societatea civilă, precum şi reprezentanţii mass-media au primit documentele şedinţei, avizele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin punerea la dispoziţie fiecărui consilier, în ziua de 23.04.2021, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum şi ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziţie în data de 24.04.2021 în format electronic şi transmise prin poşta electronică tuturor aleşilor locali, funcţionarilor publici implicaţi, presei ş.a. În cadrul acestei şedinţe, am consemnat următoarele:
Dl. primar: Vă propun să începem cu Imnul de Stat.
(n.n. în cadru solemn este ascultat Imnul Național al României).
Dl. Buruc C: - Ţinem un moment de reculegere sau…?
Dl. primar: - Poftim?
Dl. Buruc C: - Ţinem un moment de reculegere sau de ce nu începem?
Dl. primar: - Încă nu! Sper să nu fie cazul. Doamne fereşte! Îmi cer scuze, am încercat să păstrăm distanţarea socială, dacă am mai dus dintre cei prezenţi la balcon, este ca să încercăm să respectăm minimele condiţii de distanţare socială, având în vedere condiţiile de pandemie. Altă variantă era să facem on-line şi merge puţin mai greu şi până acum ne-am împotmolit, uneori, în tehnică, se întrerupe, nu se pot exprima şi atunci am convenit că doar la excepţional să apelăm la situaţia electronică. Faţă de ordinea de zi pe care o aveţi, din partea dumneavoastră mai sunt propuneri suplimentare sau…? Da, vă rog!
Dl. Vlad C: - Aş dori, înainte să fac propunerea, să fac o mică introducere. Am discutat în comisie destul de amplu despre reorganizarea reţelei școlare şi aş vrea să le spun şi colegilor, care nu fac parte din Comisia de educaţie, importanţa pe care o are reţeaua școlară pentru elevi, pentru părinţi, pentru activitatea unui oraş. Reţeaua școlară ar trebui modificată în urma unor consultări cu toţi actorii educaţionali, cu societatea civilă, iar în contextul în care agenţii economici fac o atât de importantă parte din viaţa liceelor tehnologice, inclusiv cu aceştia şi abia la final, cu decidenţii politici. Ne cereţi acum să modificăm reţeaua şcolară pe genunchi, brusc, cu o singură variantă de reorganizare, fără a avea un buget prevăzut pentru reacreditarea instituţiei pe care o vom forma şi un studiu de impact şi o analiză swot în legătură cu ceea ce se întâmplă cu elevii, cu profesorii, cu clădirile, iar ceea ce am făcut noi acum, cu această reţea modificată pe genunchi, am adus un deserviciu enorm şcolilor implicate în această hotărâre. Părinţii care urmează să-şi înscrie copiii şi am văzut tot acest scandal prin presă, unde vor decide? Îi ducem în Aradul Nou? Îi ducem în Boul Roşu? Nu mai se ştie nimic! Nu aşa se face o reţea şcolară! Acesta este un joc şi o cacealma ieftină! Vă rog frumos, dacă dorim, într-adevăr, să reformăm sistemul de învăţământ arădean, ar trebui să existe consultări ample, înainte de a face astfel de modificări ! Motiv pentru care propunem retragerea de pe ordinea de zi a Proiectului de hotărâre, cred că numărul 24, în legătură cu reţeaua școlară. Mulţumesc.
Dl. Galea C: - Bună-ziua! Şi noi, de la PMP, avem aceeaşi perspectivă. În ultimele trei zile am stat destul de mult pe acest subiect, am fost la licee, am discutat cu directori, cu oameni direct implicaţi în acest proces şi chiar şi în urma întâlnirii din comisie, la care a fost şi domnul inspector general şi domnul director adjunct şi mulţi directori, cu părere de rău, putem să spunem că este slab argumentată această variantă, din punctul nostru de vedere, slab documentat şi, la fel, credem că ar trebui să ne aşezăm pe acest subiect şi să stăm mai mult. Să vedem clar care este viziunea, încotro ne îndreptăm. Cred că doar aşa putem să ajungem să avem o educaţie sănătoasă în Arad. Mulţumesc!
Dl. primar: - Pentru corectitudine, cel puţin să fie informaţia corectă, aţi spus că se mută nu ştiu cine din toamnă, că nu ştiu unde merg copiii, părinţii! Cred că am fost cât se poate de clar în perspectiva pe care am dat-o, că cel puţin pe o perioadă de timp, estimarea mea depăşind un an, dacă nu, chiar mai mult, funcţie de ce fel de investiţii va avea puterea financiară Primăria să facă, toată lumea rămâne pe loc. Nu pleacă nimeni nicăieri, nici din sedii, nici din sălile de clasă, nici din curtea şcolii. Este, nu o dorinţă de „pe repede, înainte”, dar suntem condiţionaţi de sfârşitul lunii aprilie pentru reţeaua şcolară şi atunci nu poţi să mai depăşeşti această dată. Şi, din experienţa anilor trecuţi, subiect care s-a mai discutat, de fiecare dată s-a venit cu aceeaşi propunere, care a fost acceptată - nu acum este momentul, trebuie să mai studiem, să mai vedem, conştient fiind că fiecare variantă are plusuri şi minusuri şi revenim la o dată ulterioară, lucru care s-a făcut. Iar data ulterioară când s-a revenit din nou în această sală, s-a spus „nu este momentul acum” şi din nou s-a amânat şi din nou suntem la a nu ştiu câta încercare în acest sens. De aceea am propus acum o variantă, să spunem, de mijloc, de a, să spunem aşa, de a face partea juridică, strict juridică, aşa cum am spus - nu se mută nimeni din nicio locaţie şi, ulterior, acesta fiind şi un motiv de a impulsiona mai mult Primăria, de a face investiţiile în celelalte locaţii pentru a se trece la faza efectivă, să spunem, de teren. Acesta a fost motivul pentru care s-a propus acum. Conştient fiind că, aşa cum am spus, orice variantă de să-i spunem, mixaj, de unire, în oricare din variante, are plusuri şi are minusuri. Încă nu a identificat nimeni una cu sută la sută avantaj. Fiecare încercând, în discuţii, să sublinieze avantajele într-o parte şi să minimalizeze dezavantajele. Acesta a fost motivul pentru care am mers acum, subliniez încă o dată, fiind vorba doar de partea juridică. Bun. Eu supun la vot prezenta ordine de zi şi când ajungem la…
Dl. Vlad C: - Nu. Eu am solicitat să se retragă de pe ordinea de zi acest punct. Să se voteze retragerea acestui punct.
Dl. primar: - Vă rog, doamna secretar!
Dna Stepanescu L: - Potrivit articolului 135 din Codul administrativ, scoaterea unui proiect de hotărâre de pe proiectul ordinii de zi se face în situaţia în care acesta nu îndeplineşte condiţiile prevăzute la articolul 136 alin. (8) sau numai cu acordul iniţiatorului, dacă proiectul îndeplineşte condiţiile prevăzute la articolul 136 alin. (8). La acest articol este vorba despre: existenţa referatului de aprobare, rapoartele compartimentelor de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, avizele cu caracter consultativ ale comisiilor de specialitate, alte documente prevăzute de legislaţia specială. La această literă d) reţinem necesar avizul conform al Inspectoratului Şcolar, care există şi este depus la dosarul de şedinţă şi comunicat aleşilor locali. Deci, dacă domnul primar îşi exprimă acordul, se poate scoate de pe ordinea de zi.
Dl. Buruc C: - Ce se întâmplă dacă nu se votează ordinea de zi de către majoritatea consilierilor?
Dna Stepanescu L: - În cazul neaprobării proiectului ordinii de zi, în condiţiile prevăzute la alineatul 7, unde spune că se aprobă cu majoritate simplă, în cazul nostru fiind întregul Consiliu Local prezent, înseamnă 12 voturi pentru, în cazul neaprobării proiectului ordinii de zi, nu se acordă indemnizaţia cuvenită consilierilor locali pentru şedinţa respectivă şi, evident, nu se ţine şedinţa.
Dl. Buruc C: - Deci, nu se ţine şedinţa, că indemnizaţia, nu cred că asta era problema. Şedinţa se încheie şi mergem acasă toţi şi repuneţi aceeaşi şedinţă altă dată. Corect?
Dl. primar: - Da. Dar nu ştiu de ce ne cramponăm. Dacă nu se doreşte, nu se doreşte!
Dl. Buruc C: - Pentru că voiam să ştim cum vom vota în continuare, adică, dacă vom vota împotriva ordinii de zi, în momentul de faţă, o să mergem toţi acasă şi o să venim mâine să votăm acelaşi lucru.
Dl. primar: - Da. Tocmai de aceea spuneam că nu este cazul să ne ambiţionăm, nici de-o parte, nici de alta şi să ne certăm, cred că nu ne-am adunat aici pentru aşa ceva, mai sunt şi alte proiecte, când vine pe ordinea de zi acest proiect în dezbatere, îl discutaţi, luaţi cuvântul şi, în final, votaţi. Eu n-am drept de vot, nici „pro”, nici „contra”! Şi se închide subiectul, ori într-o formă, ori în alta. Cred că este cât se poate de corect. Nu este vot secret, să zici că cineva nu face public sau face „pe sub masă”, să mă scuzaţi! Domnule Cosmin, alt moment de reculegere! Aţi ştiut dumneavoastră ceva!
Dl. Buruc C: - Eu mă gândeam la învăţământul arădean, cu reculegerea asta, dar se pare că sunt mai multe.
Dl. primar: - Ok. Bun. Mai sunt alte propuneri, cu suplimentarea ordinii de zi? Nu avem. Supun votului dumneavoastră următoarea
Ordine de zi
1. Proiect de hotărâre nr. 121/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și Regulament Local de Urbanism (RLU): „Zonă comerț, servicii și depozitare”, amplasament: imobilul identificat prin CF nr. 353303-Arad, str. 6 Vânători nr. 97, municipiul Arad - inițiativa primarului
2. Proiect de hotărâre nr. 205/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea cotei de ¼ din apartamentul nr. 5, situat în Arad, B-dul Revoluţiei, nr. 40, etaj I – iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre nr. 206/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea cotei de ¼ din apartamentul nr.3, situat în Arad, B-dul Revoluţiei, nr. 40, parter – iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre nr. 208/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 6, situat în Arad, B-dul Revoluţiei, nr. 29, etaj I – iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre nr. 209/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 12, situat în Arad, str. Episcopiei, nr. 46, etaj II, corp A– iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre nr. 214/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 2, situat în Arad, str. Ghiba Birta, nr. 18 – iniţiativa primarului
7. Proiect de hotărâre nr. 220/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 13, situat în Arad, str. Ştefan Cicio Pop, nr.16– iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre nr. 221/2021 privind acordul de radiere a dreptului de administrare al Consiliului Local al Municipiului Arad asupra spațiilor cu altă destinație decât aceea de locuință, situate în Municipiul Arad, Bulevardul Revoluției nr. 95, ap. 15, 16, 17– iniţiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre nr. 207/2021 privind aprobarea documentaţiei cadastrale de dezlipire a unui imobil proprietatea privată a Municipiului Arad, situat în Municipiul Arad, Zona Industrială, înscris în CF. nr. 352108 Arad – iniţiativa primarului
10. Proiect de hotărâre nr. 211/2021 privind aprobarea plății cotizației ce îi revine Municipiului Arad pentru anul 2021 în calitate de membru al Rețelei POLIS - Rețeaua Orașelor și Regiunilor Europene pentru Soluții Inovatoare în Transport - iniţiativa primarului
11. Proiect de hotărâre nr. 200/2021 privind unele măsuri pentru reprezentarea intereselor Municipiului Arad la SC Recons SA – iniţiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre nr. 215/2021 privind acordarea unui mandat special reprezentantului Unității Administrativ- Teritoriale Municipiul Arad, în adunarea generală de la SC CET Hidrocarburi S.A. Arad – iniţiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre nr. 222/2021 privind acordarea unui mandat special reprezentantului Unității Administrativ- Teritoriale Municipiul Arad, în adunarea generală de la SC CET Hidrocarburi S.A. Arad – iniţiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre nr. 213/2021 privind aprobarea acordării ajutorului cu titlu de subvenţii pentru acoperirea diferenţei de preţ şi tarif la energia termică livrată populaţiei către S.C. CET Hidrocarburi S.A. Arad – iniţiativa primarului
15. Proiect de hotărâre nr. 110/2021 privind sistarea apartamentării şi modificarea suprafeţei de teren a imobilului situat în Municipiul Arad, B-dul Iuliu Maniu, nr. 35A - înscris în CF nr. 301950 Arad – iniţiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre nr. 145/2021 privind modificarea suprafeței de teren situat în Municipiul Arad, Str. Gladiolelor nr. 56, înscris în CF nr. 302381 Arad –- iniţiativa primarului
17. Proiect de hotărâre nr. 144/2021 privind modificarea suprafeței de teren situat în Municipiul Arad, Str. Armoniei, nr. 35, înscris în CF nr. 346562 Arad - iniţiativa primarului
18. Proiect de hotărâre nr. 201/2021 privind dezlipirea imobilelor situate în Municipiul Arad, înscrise în CF nr. 354107 Arad și CF nr. 354268 Arad- iniţiativa primarului
19. Proiect de hotărâre nr. 204/2021 privind modificarea suprafeței de teren situat în Municipiul Arad, Str. Dorel Sibii, nr. 16, înscris în CF nr. 305716 Arad - iniţiativa primarului
20. Proiect de hotărâre nr. 203/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren situat în Municipiul Arad, Str. Bulgara, nr. 8, înscris în CF nr. 305527 Arad – iniţiativa primarului
21. Proiect de hotărâre nr. 147/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren situat în Municipiul Arad, Str. Șelimbar, nr. 1, înscris în CF nr. 347914 Arad – iniţiativa primarului
22. Proiect de hotărâre nr. 202/2021 cu privire la atestarea unei cote de teren la proprietatea publică a Municipiului Arad și subapartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, B-dul Revoluției, nr. 45, Corp. A, Ap. 24, înscris în CF nr. 302024-C1-U35 Arad– iniţiativa primarului
23. Proiect de hotărâre nr. 217/2021 privind aprobarea Conturilor de Execuţie la data de 31 martie 2021– iniţiativa primarului
24. Proiect de hotărâre nr. 216/2021 pentru modificarea Hotărârii nr. 8/21.01.2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar din Municipiul Arad pentru anul școlar 2021-2022- inițiativa primarului
25. Proiect de hotărâre nr. 218/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 12 martie 2021- iniţiativa primarului
26. Proiect de hotărâre nr. 219/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 16 martie 2021- iniţiativa primarului
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 197 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Mulţumesc frumos! Mulţumesc pentru înţelegere! Mulţumesc şi pentru deschidere! Dăm drumul la dialog, cum s-ar spune, domnule preşedinte, vă rog!
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Bună-ziua! Punctul nr.1
1
Proiect de hotărâre nr. 121/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și Regulament Local de Urbanism (RLU): „Zonă comerț, servicii și depozitare”, amplasament: imobilul identificat prin CF nr. 353303-Arad,
str. 6 Vânători nr. 97, municipiul Arad - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Domnul Stana are un amendament
Dl. Stana F: - Mulţumesc. Din documentaţia prezentată a reieşit faptul că în cadrul procesului de consultare publică au fost unele sesizări ale proprietarilor parcelelor aflate peste drum de locul unde se doreşte aprobarea acestui PUZ, care s-au plâns de zgomot, de faptul că acelaşi proprietar, care are deja o construcţie în zonă, a construit în cursul nopţii acea clădire, care acum există şi se temeau că şi ridicarea noii construcţii va aduce aceleaşi probleme şi legat de faptul că acolo există o activitate comercială, un depozit cu camioane, cu zgomot. Şi pentru a creşte protecţia cetăţenilor care locuiesc, repet, peste drum de amplasamentul viitorului depozit, am propus să solicităm ridicarea unei perdele de protecţie verzi la limita de proprietate a terenului, a obiectivului pentru care s-a cerut PUZ.
Dl. Szabo M: - Domnule arhitect – şef, vă rog frumos să răspundeţi dacă s-ar putea realiza!
Dl. Ciurariu S: - Bună-ziua. PUZ - ul prevede o zonă verde la interfaţa cu bulevardul, dacă se doreşte ca această zonă verde să fie plantată cu arbori, arbuşti, sigur, nu este nicio problemă să prevedem în această reglementare.
Dl primar: - Şi eu cred la fel, că orice verde în plus şi nu de vopsea, ci de vegetaţie, nu poate să strice decât să aducă un plus. Mulţumesc frumos!
Dl. Szabo M: - Domnule Bognar, vă rog!
Dl. Bognar L: - Da. Şi eu sunt de acord, că am discutat în comisie, dar am mai făcut o propunere: având în vedere că sunt situaţii în care apar neînţelegeri cu ambianţa şi construcţia existentă, cum avem şi situaţia de data trecută, unde locatarii sunt nemulţumiţi, am înţeles, unde am aprobat un PUZ. Ca să cerem şi un studiu de impact – această hotărâre, înainte, a fost discutată şi în Comisia Tehnică, vine în comisie, în faţa noastră deja, cu o anumită decizie, în care noi suntem puşi în situaţia în care dacă votăm, este ok, dacă nu votăm, poate să se îndrepte, prin instanţă, cu nemulţumire, Investitorul. Deci, practic, s-ar putea înainte şi îl rog pe domnul arhitect-şef să studiem această posibilitate, să vedem care este, întotdeauna când vine în faţa noastră un PUZ pentru aprobare, până ce nu avem un PUG, care este impactul asupra locuinţelor existente, asupra anturajului ambianţei urbane din zonă? Ca să nu ajungem, după aceea, la nişte tensiuni, cum am mai avut în ultima perioadă situaţii similare. Mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Vă mulţumesc. Atunci, în primul rând, supun la vot amendamentul domnului Stana. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
Dl. Szabo M: - Supun la vot proiectul de hotărâre, în ansamblu
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 198 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Următorul proiect
2
Proiect de hotărâre nr. 205/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea cotei de ¼ din apartamentul nr. 5, situat în Arad,
B-dul Revoluţiei, nr. 40, etaj I – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 199 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
3
Proiect de hotărâre nr. 206/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea cotei de ¼ din apartamentul nr. 3, situat în Arad,
B-dul Revoluţiei, nr. 40, parter – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 200 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
4
Proiect de hotărâre nr. 208/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 6, situat în Arad, B-dul Revoluţiei, nr. 29, etaj I
– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 201 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
5
Proiect de hotărâre nr. 209/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 12, situat în Arad, str. Episcopiei, nr. 46,
etaj II, corp A– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate
– 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 202
a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
6
Proiect de hotărâre nr. 214/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 2, situat în Arad, str. Ghiba Birta, nr. 18 – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 203 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
7
Proiect de hotărâre nr. 220/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 13, situat în Arad,
str. Ştefan Cicio Pop, nr. 16– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 204 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
8
Proiect de hotărâre nr. 221/2021 privind acordul de radiere a dreptului de administrare al Consiliului Local al Municipiului Arad asupra spațiilor cu altă destinație decât aceea de locuință, situate în Municipiul Arad, Bulevardul Revoluției nr. 95, ap. 15, 16, 17
– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 205 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
9
Proiect de hotărâre nr. 207/2021 privind aprobarea documentaţiei cadastrale de dezlipire a unui imobil proprietatea privată a Municipiului Arad, situat în Municipiul Arad, Zona Industrială, înscris în CF. nr. 352108 Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 206 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
10
Proiect de hotărâre nr. 211/2021 privind aprobarea plății cotizației ce îi revine Municipiului Arad pentru anul 2021 în calitate de membru al Rețelei POLIS - Rețeaua Orașelor și Regiunilor Europene pentru Soluții Inovatoare în Transport - iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 207 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
11
Proiect de hotărâre nr. 200/2021 privind unele măsuri pentru reprezentarea intereselor Municipiului Arad la SC Recons SA – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: -Supun la vot. A, este vot secret! Scuze! Vă rog, propuneri!
Dl. Mariş F: - Bună-ziua! Noi o propunem pe doamna Naaji.
Dl. Szabo M: -Deci, s-a propus doamna Naaji. Mai sunt alte propuneri? Nu sunt. Deci, o singură propunere, vă rog să trecem la tipărirea buletinelor de vot!
n.n. Cronologic, rezultatul votului secret s-a prezentat la sfârșitul ședinței. După rezultatul votului secret,
S-a adoptat Hotărârea nr. 208 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
12
Proiect de hotărâre nr. 215/2021 privind acordarea unui mandat special reprezentantului Unității Administrativ - Teritoriale Municipiul Arad, în adunarea generală de la
SC CET Hidrocarburi S.A. Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 209 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
13
Proiect de hotărâre nr. 222/2021 privind acordarea unui mandat special reprezentantului Unității Administrativ - Teritoriale Municipiul Arad, în adunarea generală de la
SC CET Hidrocarburi S.A. Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 210 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
14
Proiect de hotărâre nr. 213/2021 privind aprobarea acordării ajutorului cu titlu de subvenţii pentru acoperirea diferenţei de preţ şi tarif la energia termică livrată populaţiei către S.C. CET Hidrocarburi S.A. Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 211 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Următorul punct
15
Proiect de hotărâre nr. 110/2021 privind sistarea apartamentării şi modificarea suprafeţei de teren a imobilului situat în Municipiul Arad, B-dul Iuliu Maniu, nr. 35A –
înscris în CF nr. 301950 Arad–- iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 212 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Următorul punct
16
Proiect de hotărâre nr. 145/2021 privind modificarea suprafeței de teren situat în Municipiul Arad, Str. Gladiolelor nr. 56, înscris în CF nr. 302381 Arad
– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 213 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
17
Proiect de hotărâre nr. 144/2021 privind modificarea suprafeței de teren situat în Municipiul Arad, Str. Armoniei, nr. 35, înscris în CF nr. 346562 Arad - iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 214 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
18
Proiect de hotărâre nr. 201/2021 privind dezlipirea imobilelor situate în Municipiul Arad, înscrise în CF nr. 354107 Arad și CF nr. 354268 Arad - iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 215 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
19
Proiect de hotărâre nr. 204/2021 privind modificarea suprafeței de teren situat în Municipiul Arad, Str. Dorel Sibii, nr. 16, înscris în CF nr. 305716 Arad
- iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 216 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
20
Proiect de hotărâre nr. 203/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren situat în Municipiul Arad, Str. Bulgara, nr. 8, înscris în CF nr. 305527 Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 217 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
21
Proiect de hotărâre nr. 147/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren situat în Municipiul Arad, Str. Șelimbar, nr. 1, înscris în CF nr. 347914 Arad
– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 218 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
22
Proiect de hotărâre nr. 202/2021 cu privire la atestarea unei cote de teren la proprietatea publică a Municipiului Arad și subapartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad,
B-dul Revoluției, nr. 45, Corp. A, Ap. 24, înscris în CF nr. 302024-C1-U35 Arad
– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 219 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
23
Proiect de hotărâre nr. 217/2021 privind aprobarea Conturilor de Execuţie la data de 31 martie 2021– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 220 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
Dl. primar: - Mă scuzaţi! Pentru că urmează punctul 24 şi ştiu că este atâta discuţie în jurul lui, vă propun o pauză de o ţigară, timp în care o să am o mică ședință de consultare cu liderii de grup de la fiecare. De acord? Mulţumim frumos!
Dl. Szabo M: - Pauză de 5 minute.
Pauză.
Dl. Szabo M: - Deci punctul 24
24
Proiect de hotărâre nr. 216/2021 pentru modificarea Hotărârii nr. 8/21.01.2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar din Municipiul Arad pentru anul școlar 2021-2022 - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Avem cele două adrese, pe care le-a primit fiecare coleg şi avem cinci luări de cuvânt. Vă rog să ţineţi maxim trei minute! Şi o invit la microfon pe doamna Ţica Gheorghiţa, director Colegiul Tehnic de Construcţii şi Protecţia Mediului. Vă rog, la microfon!
Dna Ţica G: - Bună-ziua! Mă numesc Ţica Gheorghiţa, directorul de la Liceul Tehnologic de Construcţii şi Protecţia Mediului, Arad. Unirea administrativă a liceelor tehnologice nu conduce la diminuarea cheltuielilor bugetare alocate unităţilor de învăţământ, deoarece, aşa cum este precizat în propunerea reţelei şcolare, fiecare unitate de învăţământ va rămâne în locaţiile actuale pentru cel puţin 2-3 ani. În primul rând, la locaţia Liceului Tehnologic de Construcţii şi Protecţia Mediului Arad, de pe strada Ioan Flueraş nr. 10C, nu există spaţiu pentru a cuprinde elevii celorlalte două licee! Pe de altă parte, unitatea noastră nu are niciun profil similar cu celelalte două licee, pentru care se doreşte a fi aduse la noi. În al treilea rând, constituirea unei noi unităţi de învăţământ atrage costuri suplimentare datorate pierderii tuturor acreditărilor ARACIP, redobândirea acestora întinzându-se pe o perioadă de minim cinci ani. În acest timp, elevii şcolii noastre nu vor putea să susţină examenele de certificare în meserie, în cadrul şcolii şi va fi necesară deplasarea lor la alte unităţi de învăţământ acreditate, din judeţ sau din alte judeţe. În altă ordine de idei, am obţinut anul acesta o acreditare – ERASMUS, care facilitează pegătirea profesională a elevilor în concodanţă cu cerinţele pieţei muncii din Uniunea Europeană, acreditare pe care de asemenea, o vom pierde. Nu în ultimul rând, menţionez că, din anul şcolar trecut, unitatea noastră se încadrează în bugetul pentru salarii. Închei prin a vă mulţumi că m-aţi ascultat şi sper ca votul dumneavoastră să fie în favoarea învăţământului tehnologic arădean. Mulţumesc. (n.n. sala aplaudă).
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. O invit la microfon pe doamna Leahu Emanuela, director al Liceului Tehnologic “Aurel Vlaicu” din Arad.
Dna Leahu E: - Noi, cadrele didactice de la Liceul Tehnologic “Aurel Vlaicu”, suntem de acord că reţeaua şcolară are nevoie de o reorganizare, dar aceasta trebuie să aibă în vedere domeniile după care este structurat învăţământul arădean şi domeniile să fie compatibile între ele. Pierderea personalităţii juridice înseamnă că vom pierde administrarea clădirilor, cădiri care sunt dotate cu ateliere, cabinete şi laboratoare funcţionale şi toate sunt realizate în ultimii 15 ani cu sprijinul agenţilor economici. Vom pierde acreditările ARACIP, pe care le-am obţinut pentru cele 11 specializări pe care le avem. Pentru fiecare acreditare se plăteşte de la 6 mii de lei în sus. Înainte de acreditări, avem nevoie de autorizări, pentru care, la fel, trebuie să se plătească o sumă destul de mare de bani. Vă rog să aveţi în vedere că această comasare presupune că va dispărea cel mai vechi liceu tehnologic din Arad, un liceu care are 129 de ani. Nu în ultimul rând, vreau să menţionez şi elevii, cred că toţi elevii au drepturi egale la educaţie. Elevii de la liceele tehnologice au dreptul să înveţe la o şcoală care este situată în centrul Aradului, o şcoală dotată corespunzător pentru un învăţământ tehnologic de calitate. Vă mulţumesc. (n.n. sala aplaudă).
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. De la Liceul Henri Coandă, domnul Ilin Duşan. La microfon, vă rog, acolo!
Dl. Duşan I: - Susţin ce au spus cei doi directori. Le apreciez totul. Atât vreau să susţin, noi avem înființate programe europene, care sunt în derulare pe 2021-2022. Funcţionăm în instituţie cu un număr de 600 de elevi, gândiţi-vă unde îi ducem pe aceşti elevi. Sunt copii săraci, care vin de la distanţă, nu putem să-i băgăm în schimburi, vin la profesională. Intenţia noastră este copilul, nu profesorul! Copiii ne dau nouă slujbă! În vederea votării, vă rugăm să votaţi cu conştiinţă şi vă mulţumesc. (n.n. sala aplaudă).
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. De la Sindicatul Democratic Învăţământ Arad, domnul Ieneşescu Dănuţ.
Dl. Ienăşescu D: - Sărut-mâinile! Bună ziua! Faţă de această decizie, pe care dumneavoastră o să o luaţi astăzi, vin cu rugămintea, după discuţiile pe care le-am avut cu colegii mei, salariaţii din învăţământ şi prezentările doamnelor director şi a colegului, respectiv în memoriile depuse la dumneavoastră sunt suficiente argumente care să ducă la rămânerea actualei reţele şcolare. Şi un motiv în plus aş vrea să-l spun, faţă de bugetul alocat pentru actualele unităţi, care, din ceea ce s-a spus, vor rămâne în locaţiile pe care le au, nu se va modifica şi elevii, care vin din partea de Banat, cum se spune, a Mureşului, toţi au venit spre Liceul “Aurel Vlaicu”, Liceul “Forestier” şi ar fi păcat ca aceşti copii să nu mai poată merge, deşi se spune că sunt destule mijloace de transport în comun la noul liceu, dorinţa noastră este să se facă o analiză mai amplă, să se vadă punctele tari, punctele slabe ale unei astfel de unificări şi vă asigur că atât colegii mei, cât şi eu, în momentul în care vom vedea că ceea ce se propune şi ceea ce s-a realizat în a se face această unificare, nu cred că şi o să vedeţi, n-o să fim împotrivă. Mulţumesc. (n.n. sala aplaudă).
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Din partea Liceului Tehnologic “Iuliu Moldovan”, domnul Boja Florin.
Dl. Boja F: - Bună-ziua, domnule primar, domnule viceprimar, doamnelor şi domnilor consilieri! Numele meu este Florinel-Cosmin Boja, sunt directorul Liceului Tehnologic “Iuliu Moldovan”. Am fost şi ieri în comisie şi vreau să susţin şi astăzi, în faţa dumneavoastră acele câteva propuneri pentru a păstra instituţia noastră în locaţia de pe Calea Timişorii 29-31. Am văzut că în proiectele dumneavoastră, printre alte argumente, există şi acea promovabilitate la bacalaureat. Doamnelor şi domnilor, dacă realizăm această fuziune credeţi cumva că la liceele tehnologice va creşte acea promovabilitate la bacalaureat? Când ei ne vin în clasa a IX-a cu 2, 3, media la evaluarea naţională? Credeţi cumva, costurile de încălzire, utilităţi, vor scădea, dacă Liceul Tehnologic “Iuliu Moldovan” părăseşte această locaţie minunată din Aradul Nou şi Liceul German va pune stăpânire pe toată suprafaţa respectivă? Nu vreau să intru în niciun fel de polemică, vreau să fiu realist, vreau să fiu cu capul pe umeri şi să vă spun câteva argumente, pe care le cunosc de 4 ani de zile, de când sunt în această funcţie. Aş vrea să vă întreb, domnule primar, dacă noi ne pierdem personalitatea juridică, în mod sigur, un an va fi mult, cât vom mai sta în această locaţie, dacă vom merge pe strada Labirint, credeţi că acolo vom avea spaţii suficiente ? Avem 7 clase la zi, 7 la seral. Sunt oare, în acea locaţie, de pe strada Labirint, sunt 7 săli de clasă, care să ne satisfacă nouă bunul mers şi buna desfăşurare a procesului de învăţământ? Vreau să vă mai spun următorul aspect – de-a lungul acestor ani, de când sunt pe această funcţie, cunoaştem cu toţii că s-au făcut presiuni mari pentru a părăsi acea locaţie şi aş dori să vă întreb de ce nu se poate învesti într-un campus preuniversitar tehnologic, în această locaţie din Aradul Nou, care beneficiază de o suprafaţă de 12.700 de metri pătraţi, construit, undeva la 7000 mp., având şi ateliere, având şi un internat funcţional şi cantină funcţională, în locaţia de pe Labirint am fost, cunosc locaţia şi nu este functională, momentan. Am văzut că locaţia respectivă, internatul a fost alocat celor de la poliţie. Eu atât am dorit să vă spun. Vă mulţumesc şi vă rog, în votul dumneavoastră, să vă gândiţi la viitorul învăţământului tehnologic din Arad. Vă mulţumesc. (n.n. sala aplaudă).
Dl. primar: - Da. Ştiu. Nu mi-am propus să intervin, dar fiindcă mi-aţi adresat câteva întrebări în mod direct şi nu vreau să intrăm într-o polemică, profit că sunteţi la microfon, exact cum aţi spus – în urmă cu aproape patru ani de zile, în aceeaşi sală, am fost în aceeaşi poziţie, cu aceleaşi argumente. Spuneţi-mi, de atunci, în patru ani de zile, aţi mai participat la vreun demers ca să spunem, să rentabilizăm, să reformăm, să reconfigurăm?
Dl. Boja F: - Nu am participat, domnule primar!
Dl. primar: - Dar mai ştiţi să mai fi fost vreuna?
Dl. Boja F: - Nu.
Dl. primar: - Mulţumesc frumos. Aşa se va întâmpla şi dacă astăzi nu veţi aproba! Se amână sine die, de fiecare dată cu aceeaşi tactică. Nu este acum momentul sau, daţi -ne voie să ne respectăm! Sau toată lumea este de acord cu comasarea. Vlaicu este pentru, dar să vină toată lumea la Vlaicu. Forestierul, Iuliu Moldovan este de acord, dar să vină toată lumea acolo. Fiecare este de acord, dar să îşi păstreze privilegiile, dacă pot să spun aşa şi nu mai vreau să intru într-o altă polemică, tocmai am vrut să subliniez acest exemplu. În aceeaşi situaţie am ascultat acum patru ani, s-a hotărât că nu este momentul şi să le facem aşezat şi încet şi de atunci nu s-a mai întâmplat nimic decât un singur lucru: zi de zi şi lună de lună, arădeanul a plătit bani pe întreţinerea acestor clădiri pentru că, din costul per elev, nu se acoperă nici măcar jumate, de multe ori, din cheltuielile de acolo, ca să fim sinceri! Mulţumesc frumos!
Dl. Szabo M: - Din partea Inspectoratului Şcolar Judeţean, dacă doriţi, domnule Gondor?
Dl. Gondor M: - Bună-ziua, domnule primar, doamnelor şi domnilor consilieri! Am luat cuvântul pentru că mă consider că sunt parte la acest proiect. Am luat cuvântul pentru că trebuie să aduc în faţa dumneavoastră argumentele, cred eu, rationale, asupra unei asemenea reorganizări a unei reţele şcolare, pe care o amânăm, aşa cum, deja s-a spus aici, de câţiva anişori. Şi aş vrea să vă readuc în memorie, fără a face referire la niciuna din persoanele de faţă, să nu credeţi acest lucru, că filosoful roman Gabriel Liiceanu a definit prostia ca şi “încremenire în proiect”. Suntem, cred că astăzi aici sau sunteţi dumneavoastră, domniile dumneavoastră, în ipostaza de a vota mişcarea lucrurilor înainte sau de a rămâne încremeniţi într-un proiect, care s-a dovedit a fi ineficient de ani de zile. Nu vreau să fac nici un fel de referire la discursurile colegilor mei directori de mai înainte, dar aşa de mult mi-ar fi plăcut să pot să întreb pe un director – care este procentul la bacalaureat obţinut în ultimii ani? Care este eficienţa pregătirii practice? Care este eficienţa specializărilor pe care le ţinem aceleaşi de ani și ani de zile? Pentru că acestea sunt cadrele noastre didactice. Cred că, dacă stăm cu mare atenţie şi luăm şi analizăm discursurile pe care le-am auzit mai înainte, constatăm că, de fapt, noi ne apărăm locul de muncă, constatăm că, de fapt, ne apărăm locaţia în care stăm, ne apărăm ambientul nostru, în care ne simţim bine, nu mai contează nimic altceva. Doamnelor şi domnilor, cred că în orice domeniu contează beneficiarul direct - elevul şi societatea şi comunitatea arădeană. Am putea să facem o analiză foarte clară asupra specializărilor şi a meseriilor pe care le dobândesc elevii din aceste şcoli. Există o asemenea analiză şi foarte mulţi nu profesează în domeniul pentru care sunt pregătiţi, penjtru că sunt domeniile pe care le avem de ani de zile. Dar, pentru că mi se face semn să închei, spun aşa, că, în votul dumneavoastră de astăzi, stă începerea unui proiect de constituire, deocamdată, a două unităţi de învăţământ tehnologic, care pot să aibă viitor, odată cu reabilitări de clădiri. Este vorba de un liceu, format din liceele tehnologice “Francisc Neumann” şi “Forestier”, care au, vă rog să vă uitaţi pe proiectul de hotărâre, au în administrare aceleaşi clădiri pe care le au şi acum liceele componente şi al doilea liceu pe care l-am propus să se numească Liceul Tehnologic Electromecanic de Construcţii şi Protecţia Mediului, care au ca şi clădiri în administrare, toate clădirile liceelor componente, pentru a putea face analiza ulterioară asupra împărţirii eficiente pe aceste clădiri. Planurile de şcolarizare ale noilor licee sunt suma planurilor de şcolarizare ale liceelor componente. Cadrele didactice vor rămâne aceleaşi cadre didactice (n.n. din sală vorbeşte cineva, nu se înţelege ce spune, nu vorbeşte la microfon!)…
Dl. primar: - Vă rog frumos să păstrăm decenţa unui dialog! Fiecare din ceilalţi n-a fost intrerupt, chiar dacă puteam avea opinii contrare! Respectaţi solemnitatea unei şedinţe de consiliu, chiar dacă nu suntem cu toţii de acord! Puteam…Fiţi amabili! Puteam, dacă doream să evităm prezenţa unora nemulţumiţi, aici, să organizăm şedinţa în aşa fel încât să fim numai noi în sală, în condiţiile date şi nu am făcut acest lucru. Mizez, totuşi, pe faptul că suntem oameni care ne respectăm şi ţinem la condiţia noastră şi a noastră, de oameni cu şcoala făcută la timp şi a dumneavoastră, de dascăli. Vă mulţumesc frumos! Vă rog, domnule inspector general!
Dl. Cheşa I: - Domnule preşedinte de şedinţă, înainte de a da cuvântul domnilor, aţi spus că trei minute fiecare! S-au depăşit cele trei minute de mult!
Dl. Szabo M: - Am făcut semn şi vreau să respecte toată lumea 3 minute.
Dl. Cheşa I: - Nu aţi făcut semn! Au trecut 7, 8 minute! Vă rog frumos să continuăm şedinţa! Au trecut cele trei minute. Domnule preşedinte, vă rog să ţineţi cont de asta!
Dl. Gondor M: - Mai am o propoziţie şi închei, vă rog, dacă sunteţi de acord!?
Dl. Szabo M: -Vă rog! Ultima!
Dl. Gondor M: - Vă mulţumesc! Este foarte bine cunoscută metoda aceasta, de a opri pe cineva în timp ce discută, cu cele trei minute, totuşi au vorbit cinci directori, eu sunt numai unul singur! Deci, această constructie nouă permite ca toţi profesorii, prin reprezentanţi ai liceelor componente, să participle la construcţia noului liceu. Dacă rămânem aşa, încremeniţi în proiect, vom rămâne fiecare din nou, separat şi, din păcate, vom muri singuri, pe limba noastră! Vă mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Urmează domnul Buruc şi apoi domnul Vlad.
Dl. Buruc C: - Am vrut să am o intervenţie scurtă, dar mă văd nevoit să am o mică intervenţie şi asupra a ce a spus domnul inspector general, ceea ce spuneţi dumneavoastră, că aceste licee nu produc specializări, de care comunitatea arădeană are nevoie, agenţii economici din Arad au nevoie, nu poate decât să ne ducă cu gândul că dumneavaostră nu sunteţi conectat la această realitate! Am să trec peste lucrul acesta şi vreau să vă spun doar atât, am auzit, ca şi în cazul discuţiilor despre Filarmonică şi cultură, în Arad, doar discuţii despre costuri, despre rentabilitatea învăţământului. Nu vă supăraţi, dar cred că este o direcţie total greşită, pe care această administraţie o are de ani buni! Nu putem să cuantificăm învăţământul şi nu putem să cuantificăm, financiar, mă refer, şi nu putem să cuantificăm la fel cultura, din punct de vedere financiar. Am auzit iarăşi aici discuţii despre promovabilitatea la bacalaureat, la aceste şcoli tehnologice. În cadrul Comisiei de servicii publice, pe care o conduc, am pus o întrebare – câţi dintre elevii acestor şcoli, care este rata de promovabilitate, mă rog, de obţinere a atestatelor profesionale a elevilor din aceste şcoli? Şi este aproape sută la sută! Dacă nu, sută la sută, în unele cazuri! Deci, cu cea mai mare înţelegere, pe noi, ca şi comunitate arădeană, ca şi reprezentanţi ai Consiliului Local al Municpiului Arad, noi suntem reprezentanţi ai comunităţii arădene. Comunitatea arădeană are nevoie de mecanici auto, are nevoie de sudori, are nevoie de maiştri de tot felul, este o lipsă acută. Cineva să vină în acest consiliu să ne spună: “domnule, nu este nevoie, specializările sunt învechite…”, specializările pe care le aveţi! Ce este învechit la specializarea de sudor? Că sudorul tot sudor este! Mecanicul auto este tot mecanic auto! Ce-l facem? Tehnician de mediu, mecanic auto? Noi trebuie să avem oameni care să repare maşini şi să sudeze ţevi! Asta trebuie să avem şi asta trebuie să scoată pe piaţa muncii aceste licee! Da. Putem să discutăm dacă este eficientă această activitate, dacă, într-adevăr, sunt destui elevi şcolarizaţi pe aceste meserii, dar aceasta este treaba Inspectoratului! Noi, ca şi comunitate, trebuie să cerem ca acest Inspectorat Şcolar să ne furnizeze, prin şcolile pe care le are în subordine, specialişti în domeniile de care are nevoie comunitatea arădeană şi nu cred că discuţia despre costuri şi rentabilitate la nu ştiu ce clădire mai poate fi pusă în discuţie aici, te duci şi nu ai unde să-ţi repari maşina sau nu ai pe cine să chemi să-ţi strângă o ţeavă acasă! Pentru că aceasta este realitatea, în oraşul acesta! Cât este el de mic! Mulţumesc. Nu vreau să vă reţin mai mult! (n.n. sala aplaudă). Numai o secundă, aş vrea să mai precizez un lucru – Grupul PSD, din păcate, la acest proiect, va putea avea doar două voturi deoarece colega noastră, Csilla Aur, care este cadru didactic, nu poate să participe la vot, conform legii, dar voturile noastre pentru acest proiect vor fi împotrivă. Mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Am înţeles. Domnul Stana, vă rog! Da. Domnul Vlad şi apoi domnul Stana. Am încurcat. Scuze!
Dl. Stana F: - 10 secunde – am să-l rog pe domnul inspector general să încerce, pe viitor, să nu mai acuze de prostie pe cei care îndzăznesc să aibă alte păreri decât ale dumnealui! Mulţumesc.
Dl. Vlad C: - Mi-am luat aici nişte notiţe, dar cred că mă voi deplasa puţin de la ele pentru că deja am ajuns într-o zonă foarte ciudată. Pentru domnul inspector doar atât, avem 10 clase de filologie în municipiul Arad şi avem una de mecanică. Da. Deci, trebuie să deschidem ceva centru de studii lingvistice! Dacă tot este să comasăm, de ce nu comasăm toate liceele teoretice şi aşa au aceeaşi specializare toate! Bine! Am înţeles! Categoric! De ce nu s-a venit….aş dori totuşi să adresez, înainte să…
Dl. primar: - Haideţi, pe final, să respectăm pe fiecare care ia cuvântul!
Dl. Vlad C: - Da! Scurt, foarte scurt!
Dl. primar: - Trecem şi votăm, după care, vă invit, care cum doriţi, la o cafea şi o apă şi discutaţi în contradictoriu…
Dl. Vlad C: - Absolut!
Dl. primar: - Aşa cum am spus, nu se întâmplă nimic de mâine! Prin urmare, este timp de dialog şi de discuţii. Îmi cer scuze! Vă mulţumesc.
Dl. Vlad C: - Şi eu. S-a votat…de ce nu s-a venit cu această reţea şcolară înainde de buget, ca să putem vota nişte investiţii în clădirile respective? De ce s-a venit imediat după? Aceasta este o întrebare, care mi se pare destul de ciudată. De ce s-a lăsat CFR-ul afară, din această restructurare, dacă tot s-a gândit atât de mult, într-o clădire, care nu ne aparţine şi la care nu putem face nicio îmbunătăţire? Sunt destul de multe probleme legate de învăţământ, în municipiul Arad. De mulţi ani, eu am avut plăcerea să predau în 12 unităţi de învăţământ. Vineri am avut neplăcerea să demisionez din Consiliul de Administraţie al şcolii pe care am absolvit-o, în care am fost ca agent economic şi să renunţ la câteva ore, pe care le-am avut la plata cu ora, pentru a putea să votez astăzi, aici. Am orele la plata cu ora, că nu are cine să le predea. Problema învăţământului tehnologic nu este nici clădirea, nici laboratorul, este omul care nu mai vine! Nu mai vin ingineri de industria mobilei, nu mai vin ingineri silvici să ne predea orele, nu mai vin ingineri mecanici, pentru că nu este atractiv. Nu avem, avem 13 clase de mate-info, cred şi ultima notă peste 7, la titularizare, în judeţul Arad, am luat-o eu, în 2013, la informatică şi de atunci n-a mai participat nimeni! Deci, altele sunt problemele, dacă stăm să ne gândim aşa. Lăsând aceste aspecte la o parte, v-am spus şi astăzi şi o să o repet – vom fi de acord şi colegii noştri, membri în Consiliul Local şi profesorii, să facem o restructurare a învăţământului, dar cu cap! Aveţi aici cuvântul meu de onoare, că dacă acest proiect cade, ceea ce, probabil, sper să se întâmple, veţi avea deschiderea noastră, de acum încolo, să găsim o soluţie pentru a restructura mult mai amplu şi pe baza unei viziuni învăţământul arădean. Nu aşa brusc şi din pix! Cu campusuri într-o parte şi alta a oraşului, cu locaţii mari, peste un hectar, cu laboratoare ş.a.m.d. Probabil se vor deschide axe pentru finanţare sau găsim alte metode, dar nu putem pune căruţa înaintea cailor. Vă rog frumos să vă gândiţi că şcoala nu este o joacă şi nu este un lan de porumb, să faci ceva într-un an, după care să bagi plugul şi să pui a doua oară! Ci este la fel ca o pădure – după ce se face plantaţia, trebuie îngrijită şi direcţionată spre ceea ce dorim să fie şi necesită timp o reformare a învăţământului. Vă mulţumesc. (n.n. sala aplaudă).
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Domnule primar!
Dl. primar: -Mulţumesc tuturor celor care au luat cuvântul şi mulţumesc tuturor celor prezenţi că, per ansamblu, am dat dovadă de civilizaţie şi respect reciproc. Nu o să intru în nicio polemică, vreau să spun doar două lucruri sau, poate, să reafirm: o dată că, în urma votului, dacă acest proiect trece, se întâmplă doar juridic, aşa cum am spus, nu se mută nimeni din nicio clădire, aşa cum spunea domnul consilier, va fi nevoie de alocări bugetare şi de investiţii ale primăriei, pentru a se realiza ceea ce va însemna nu bugetul de acum, peste două luni avem deja primele rectificări şi vor mai fi bugete, estimez eu, în următorii, cel puţin 2 ani, până se va finaliza acest lucru. Nu vă ascund că, în discuţiile, inclusiv politico-administrative, pe care le-am avut pe acest subiect, mai înainte de şedinţă, am promis de faţă cu cei din aparatul de specialitate al Primăriei să înceapă calcule pe ce înseamnă diferitele mixaje şi folosinţa clădirilor şi folosirea lor la o rentabilitate maximă şi care variantă, cu cifrele în faţă, va fi mai acceptabilă şi din punctul de vedere al arădeanului, care plăteşte. De aceea, nu există nici un pericol să se bulverseze ceva de mâine, în afară de câteva posturi călduţe de conducere. Dar să fim sinceri! Singura amărăciune pe care o am este că în toate luările de cuvânt, pe care le-am auzit aici, directori, profesori, lideri de sindicat şi domni consilieri, care nu sunt de acord, n-am auzit pe nimeni să facă referire la principalul beneficiar - copilul elev şi la cel care plăteşte – părintele arădean. Vă mulţumesc! Vă rog să supuneţi la vot! Sau, doamna secretar!
Dl. Szabo M: - Doamna secretar, vă rog!
Dl. primar: - Vă rog să respectăm, cum v-am respectat şi pe dumneavoastră!
Dna Stepanescu L: - Potrivit articolului 228 din Codul Adminsitrativ referitor la regimul general aplicabil conflicului de interese pentru aleşii locali, într-adevăr, astfel cum ne-a comunicat doamna Aur Csilla, dumneaei nu participă la vot, am luat act de faptul că domnul profesor Vlad Codrin a demisionat din Consiliul de Administraţie şi a renunţat la angajamentul privind plata cu ora, dar se încadrează situaţia dumnealui la articolul 228, alineatul 1 lit. e), care spune că: “Alesul local se află în conflict de interese dacă participă la încheierea actului juridic care ar putea produce un folos material pentru sine sau pentru orice persoană fizică sau juridică, alta decât autoritatea din care face parte, care a făcut o plată către acesta sau a efectuat orice fel de cheltuieli ale acestuia. Se vorbeşte şi la timpul trecut de efectuarea unei plăţi. Deci, având în vedere acest lucru, din 23 de consilieri în funcţie, toţi prezenţi astăzi, conduita juridică aplicabilă este următoarea: consilierii locali aflaţi în conflict de interese, după propria mea analiză – 2 consilieri, dacă sunt şi alţi consilieri este obligaţia dumnealor să ne atragă atenţia că sunt într-o astfel de situaţie, dacă nu, 23 de consilieri minus doi consilieri, care nu pot participa legal la vot, participă la vot 21 de consilieri. Vă mulţumesc!
Dl. Vlad C: - Eu pot să-mi asum riscul pe chestia asta şi să votez?
Dna Stepanescu L: - Dumneavoastră, da. Eu nu-mi asum! Pentru că dumneavoastră riscaţi următoarele: “Fapta aleşilor locali de a încălca prevederile şi legislaţia în materie privind conflictul de interese se constituie abatere disciplinară şi se sancţionează cu diminuarea indemnizaţiei cu 10%, pe o perioadă de şase luni”. Riscul nostru este: “Actele administrative emise ori adoptate cu încălcarea prevederilor privind conflictul de interese sunt lovite de nulitate absolută”. Acesta este un risc cu mult mai grav!
Dl. Vlad C: - Bun. Deci, vreţi să-mi spuneţi că eu, pentru că am luat salariul luna trecută de la “Iuliu Moldovan” (n.n. Colegiul) sau vreodată, în trecut, eu nu pot să votez legat de nimic la şcoala respectivă?
Dna Stepanescu L: - Da. Doresc să vă spun, ca cetăţean…
Dl. Vlad C: - Şi atunci, la reţea, cum am avut voie să votez?
Dna Stepanescu L: - Ca simplu cetăţean vă pot spune că, în opinia mea, comunitatea locală v-a ales şi v-a desemnat să fiţi aici ca să-i reprezentaţi interesele, dar legea spune clar că într-o astfel de situaţie nu aveţi voie să participaţi la vot. Acum am exprimat un punct de vedere juridic şi vă mulţumesc pentru înţelegere!
Dl. Buruc C: - Doamna secretar, această decizie de a nu-l lăsa pe colegul să voteze poate să fie atacată la Prefectură, ceea ce duce la…
Dna Stepanescu L: - Îmi asum acest punct de vedere!
Dl. Buruc C: - Asta ar duce la blocarea efectelor acestui proiect de hotărâre până la clarificarea în instanță. Corect?
Dl. primar: - Incorect! Vă spun eu, am fost prefect! Doar atacarea de către prefect suspendă efectele! Mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Vă mulţumesc. Supun la vot. Cine este pentru?
11 voturi pentru, 2 abţineri (dl. Galea, dna Vornicu),
8 voturi împotrivă (dl. Buruc, dl. Cheşa, dl. Stana, dl. Mayer, dl. Curcanu, dl. Costea, dl.Chifa, dna Săbău) și 2 consilieri nu participă la vot (dna Aur Csilla, dl. Vlad Codrin.)
– 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 221 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Aş avea totuşi o precizare - eu, în decembrie şi ianuarie am votat, totuşi, reţeaua şcolară, care cuprinde, în sine, Liceul Tehnologic „Iuliu Moldovan”.
Dna Stepanescu L: - Da. Este adevărat, dar nu se punea în discuţie un avantaj sau un dezavantaj sau un folos material!
Dl. Vlad C: - I-am dat o clădire. Liceului Tehnologic „Iuliu Moldovan”, eu am votat să primească o clădire. Csilla a votat să primească o clădire Liceul Sportiv, la care este profesor! Atunci de ce nu mi s-a atras atenţia? Unu, la mână, deci înseamnă că actul respectiv este nul, după teoria dumneavoastră !
Dl. primar: - Nu. Înseamnă că dumneavoastră aţi fost în incompatibilitate, aşa cum aţi auzit înainte şi acum întreba dacă mai există cineva şi ştie că are o astfel de situaţie, să spună. Nu este obligaţia primarului sau a secretarului să cunoască situaţiile juridice şi contractele pe care le are fiecare consilier!
Dl. Vlad C: - Absolut! Am înţeles ideea. Eu vă anunţ acum că am fost atunci membru în consiliul de administraţie şi am votat. Puteţi să-mi diminuaţi respectiva indemnizaţie, nu ştiu cum o faceţi din urmă, dar, în acelaşi timp, actul respectiv este nul, nu?
Dna Stepanescu L: - S-a votat reţeaua şcolară şi nu atribuirea de imobile!
Dl. Vlad C: - Păi, şi nu am stabilit că Forestierul…,.
Dl. Buruc C: - Era vorba anterior de atribuirea de imobile..
Dl. primar: - Vă rog frumos, pe speţă juridică, continuaţi dialogul după şedinţă, cu doamna secretar, aduceţi hârtii, faceţi contestaţii, dar nu este corect să ţinem un întreg plen al consiliului şi invitaţii pe o diferenţă pe nu ştiu care articol de lege! Eu, în general, sută la sută respect opinia întotdeauna a secretarului general de primărie. Vă rog să ne comunicaţi rezultatul votului şi să mergem mai departe, mai ales că mai avem şi de numărat nişte voturi.
Dna Stepanescu L: - Doresc să întreb dacă toţi cei zece consilieri, consilierii…au votat împotrivă sau abţinere? Împotrivă.
(n.n. din sală – 8 împotrivă, 2 abţinere)
Dna Stepanescu L: - Da. Mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Următorul punct. Punctul 25.
Dl. Buruc C: - O secundă, dacă-mi permiteţi, doamna secretar, puteţi să anunţaţi, vă rog, a avut şi domnul primar rugămintea aceasta, rezultatul votului, pe acest proiect ? Ca să fie scris şi pe stenogramă!
Dna Stepanescu L: - Deci, 2 consilieri PSD au votat împotrivă. Corect? 6 consilieri de la USR s-au abţinut, împotrivă, îmi cer scuze! Şi consilierii PMP ? Abţinere.
Dl. Buruc C: - Şi consilierii U.D.M.R. şi P.N.L., vă rog să anunţaţi votul !
Dna Stepanescu L: - Consilierii P.N.L. au votat 9 voturi pentru şi 2 U.D.M.R. – pentru.
Dl. primar: - Hai, că matematica este grea! 2 colegi de la P.M.P. s-au abţinut, 2 colegi de la PSD au votat împotrivă şi 6 de la USR au votat împotrivă. 8 – împotrivă, 2 – abţineri, 11 – pentru. Vă mulţumesc. Şi 2 consilieri nu au participat la vot – unul de la USR-PLUS şi unul de la PSD. Mulţumesc.
25
Proiect de hotărâre nr. 218/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 12 martie 2021- iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consileiri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 222 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
26
Proiect de hotărâre nr. 219/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 16 martie 2021- iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri preznţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 223 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc şi mai aşteptăm votul pentru punctul 11.
Dl. primar: - Organizatoric, probabil că nu săptămâna viitoare, pentru că este săptămână mai scurtă, după cum ştiţi, luni este zi liberă, vom încerca să mai adunăm materiale, din ce mai avem, pentru ordinea de zi şi în cealaltă săptămână, asta însemnând acolo 12, 13, 14 mai, să avem o şedinţă. Dacă ne încadrăm, ca timing, să fie ordinară, încercăm să o facem ordinară, ca să avem şedinţa ordinară aferentă lunii mai, dacă nu, extraordinară şi ne străduim ca până la sfârşitul lunii să avem ordinara. Cred că din partea dumneavaostră nu este niciun fel de problemă, ca acesta să fie, să spun aşa, programul de după Paşti. Domnul Cristi, spuneaţi că doriţi un mesaj. Doriţi acum sau după ce se întorc colegii? Haideţi, vă rog, sigur, la pupitru!
Dl. Galea C: - În primul rând vreau să vă spun că mă consider onorat să pot vorbi cu voi despre un subiect, care, probabil, pare „off topic”, nu are legătură cu ceea ce se întâmplă în acest Consiliu Local, chiar dacă poate vine într-un moment când putem simţi chiar un fel de tensiune în sală, ceea ce este, din perspectiva mea, normal într-o astfel de sală, nu este niciun fel de problemă. În schimb, astăzi, vreau să vin în faţa dumneavoastră şi am cerut permisiunea şi mulţumesc pentru acest lucru şi vă cer şi vouă şi promit să nu vă ţin foarte mult, nu mai mult decât, poate, o ţigară, care s-a fumat în pauză, aş vrea să vorbesc despre o persoană pe care eu o respect foarte mult, o persoană de la care eu am învăţat, probabil, cele mai multe lucruri în această viaţă şi pentru că, probabil, vă daţi seama despre cine este vorba, am să vă spun şi eu - este vorba despre Isus Hristos. Suntem în Săptămâna Mare şi este săptămâna patimilor şi cred că este potrivit să petrecem câteva minute în acest loc să vorbim, să vă spun foarte pe scurt un gând pe care îl am din acest punct de vedere, în această perioadă. Ştiu că nu s-a obişnuit, ştiu că nu se obişnuieşte, de obicei, să se facă acest lucru, mi-am adunat puţin curaj, să zic aşa, şi iată-mă în faţa dumneavoastră cu a povesti puţin despre asta. Eu știu că Isus Hristos nu are semnificaţie la fel de mare pentru toată lumea, chiar în acest loc, chiar şi în acest oraş, El înseamnă diferit pentru fiecare dintre noi şi pot să înţeleg acest lucru. În schimb, personal, cred că fiecare dintre noi putem să învăţăm câte ceva de la EL. Fiind în Săptămâna Mare cred că este potrivit să facem acest lucru acum. Pe scurt, sunt două lucruri, pe care eu vreau să le pomenesc astăzi, un lucru are legătură cu jertfa – suntem în Săptămâna Mare, Paştele sunt peste câteva zile şi cred că cel mai impotant lucru pe care putem să-l învăţăm de la Isus Hristos şi pe care putem să-l vedem este jertfa Lui, o jertfă proprie, s-a dat la o parte, a lăsat ambiţiile Lui la o parte, a lăsat gândurile Lui, și-a lăsat, dacă vreţi, planurile acestea pământeşti şi a ales să se pună la dispoziţia celorlalţi. Cred că ni se potriveşte foarte mult lucrul acesta şi poate din când în când este bine să privim lucrurile din această perspectivă. Să ştiţi, cu cât mai mult vom dori să câştigăm lucruri pentru noi, cred că alţii vor pierde şi vice-versa. Cu cât mai mult renunţăm la noi înşine, alţii vor câştiga, în speţă, acest oraş şi salut în avans acest lucru. Un alt lucru despre care vreau să vorbesc este legat de unitate. Ştiu că aparent, astăzi, nu am avut o unitate, ar putea interpreta unii. Nu cred că lucrurile stau aşa. Într-o astfel de zi, chiar într-o astfel de zi Isus se afla într-o grădină, despre care ştiţi cu toţii, se afla într-o grădină şi era măcinat de gândurile proprii, de suferinţa Lui, de durerile Lui pentru că urma să moară, un lucru care pe mine m-a frapat şi am să vă citesc un verset – este Ioan 17:21, în care El spune aşa: „Mă rog ca toţi să fie una, cum Tu, Tată, eşti în Mine, şi Eu în Tine; ca şi ei să fie una în Noi, pentru ca lumea să creadă că Tu M-ai trimis”. În acest context al durerii, El a avut în inimă, oarecum, dorinţa aceasta ca noi, oamenii, să fim uniţi. S-a rugat Tatălui pentru unitatea noastră. Acum, dacă noi suntem uniţi sau nu suntem uniţi, răspunsul puteţi să vi-l daţi voi! În acest loc, şi apreciez lucrul acesta, de fiecare dată, salut lucrul acesta, sunt încântat de acest lucru, de fi
ecare dată începem cu Imnul Naţional. Este un respect al nostru faţă de autorităţi, faţă de această ţară, în esenţă. Acum vin în faţa voastră şi am curaj şi îndrăzneală să vă cer să facem ceva, ce nu ştiu dacă s-a făcut aici, poate altcineva poate să-mi spună, dar în acest loc aş vrea să ne arătăm respectul faţă de Dumnezeu. Dacă binevoiţi şi aţi vrea şi sunteţi în regulă cu această idee, eu aş vrea să facem împreună rugăciunea „Tatăl Nostru”. Cred că este un lucru bun pentru toată lumea, suntem creştini, este o ţară creştină, trăim într-o perioadă bună şi cred că acest lucru ar trebui să însemne ceva pentru toată lumea. Să dăm noi, dacă vreţi, un semnal în acest loc, că ne pasă de ceea ce Dumnezeu spune şi face. Şi dacă doriţi şi binevoiţi, eu vă încurajez, cu permisiunea voastră, să vă ridicaţi şi cine doreşte să spună împreună cu mine Tatăl Nostru. Toţi, cu voce tare, care doriţi, şi ne vom despărţi după aceea! „Tatăl nostru care esti în ceruri, sfinţească-Se Numele Tău, vie Împărăţia Ta, Facă-se voia Ta, precum în cer aşa şi pe pământ. Pâinea noastră cea de toate zilele dă-ne-o nouă astăzi şi ne iartă nouă greşelile noastre, precum şi noi iertăm greşiţilor noştri şi nu ne duce pe noi în ispită ci ne izbăveşte de cel rău. Căci a Ta este împărăţia şi puterea şi slava, în veci Amin! Vă mulţumesc mult. Vă apreciez. Să aveţi sărbători binecuvântate, pline de pace !
Dl. primar: - Mulţumesc tuturor. Rog rezultatul şi închidem şedinţa.
Dl. Szabo M: - Vă rog să daţi citire rezultatului votului secret.
REZULTAT VOT SECRET.
11
Proiect de hotărâre nr. 200/2021 privind unele măsuri pentru reprezentarea intereselor Municipiului Arad la SC Recons SA – iniţiativa primarului
Dna Vornicu D: - Astăzi, 28 aprilie 2021, în cadrul şedinţei extraordinare a Consiliului Local Arad, Comisia de Validare, în conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Local a exercitat sub responsabilitatea sa operaţiunile privind votul secret desfăşurat cu privire la unele măsuri pentru reprezentarea intereselor municipiului Arad la SC Recons SA Arad. Comisia a consemnat următoarele rezultate: consilieri prezenţi la şedinţă – 23, buletine de vot distribuite – 23. Se desemnează ca reprezentant al Consiliului Local al Municipiului Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la SC RECONS SA doamna Naaji Antoanela Luciana, care a obţinut 12 voturi cu „Da”. Constatând legalitatea procedurii votului secret, Comisia validează rezultatele acestui vot, fiijnd desemnată doamna Naaji Antoanela Luciana ca reprezentant al Consiliului Local al Municipiului Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la SC Recons SA Arad .
Dl. Szabo M: - Vă mulţumesc. Înainte să închei şedinţa vă urez „Paşte fericit!”, sănătate, bucurie şi linişte sufletească! Declar şedinţa închisă! Vă mulţumesc!
(n.n. şedinţa s-a încheiat la ora 17,05).
Red./Dact. PC/PC Verif CM
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituţia Prefectului-Judeţul Arad
1 ex. Dosar şedinţã CLMA 28.04.2021, extraordinară
Cod PMA -S4-02
Vizualizare PDF [ Înapoi ]