R O M Â N I A
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
PROCESUL-VERBAL
ŞI STENOGRAMA
Şedinţei ordinare
din data de 27.09.2021
Nr.82.187/26.10.2021
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 27 septembrie 2021, au fost prezenţi 22 de consilieri din 23 în funcţie. A absentat dl. consilier Andrei Korodi.
Şedinţa a început la ora 14,43 şi s-a încheiat la ora 16,05.
Şedinţa a fost condusă de către domnul consilier Ilie CHEŞA.
Au participat: din partea executivului: dl. viceprimar Lazăr Faur (înlocuitor de drept al primarului, conform Dispoziţiei Primarului Municipiului Arad nr. 2350/24.09.2021), dna Lilioara Stepanescu – Secretar General al Municipiului, dl. Sorin Ciurariu, arhitect-şef, dna Sandra Dinulescu, director executiv, Direcția Construcții și Dezvoltare Urbană, dna Ioana Nicoară, consilier, Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente, dna Elena Portaru, director executiv al Direcţiei Tehnice, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcţiei Economice, dna Olimpia Stoica, şef serviciu, Serviciul Buget, dl. Pavel Neamţiu, director executiv al Direcţiei Venituri, dna Ioana Albu, şef birou, Biroul Juridic, Contestaţii, dna Liliana Florea, director executiv al Direcţiei Edilitare, dl. Ştefan Szuchanszki, director executiv al Direcţiei Patrimoniu, dl. Lucian Palcu, şef birou, Biroul Energetic, dl. Adrian Toma, director general, Direcția Generală Poliția Locală Arad, dl. Sorin Contraş, şef serviciu, Serviciul Juridic, Contencios, dl. Cristian Cotuna, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dna Ralu Cotrău, consilier, Compartimentul Relaţii Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Compartimentul Relaţii Mass-Media, dl. Florin Maruşca, consilier, Serviciul Relații Externe, Protocol Instituțional, dl. Cristian Todinca, referent, Compartimentul Relaţii Mass-Media, dna Adriana Sobaru, şef serviciu, Serviciul Resurse Umane, dna Monica Czibrik, şef serviciu, Serviciul Administraţie Publică Locală, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dna Florentina Stana, consilier juridic, dl. Vlad Baciu, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier, dna Carmen Popa, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
- Agenţi economici şi instituţii culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: - dna Daniela Pădurean-Andreica, director executiv al Centrului Municipal de Cultură Arad, dna Oana Pârvulescu, director general - Serviciul Public de Interes Local „Direcția de Asistență Socială Arad”, dna Kiss Carina, consilier în cadrul aceleiaşi instituţii, dl. Claudiu Godja, director general al SC Compania de Transport Public SA Arad, dl. Faur Andrei – Nik, angajat SC Compania de Trasnport Public SA Arad, dl. Nicolae Mehelean, director general al SC RECONS SA, dna Marta Ujvărăşanu, director economic al SC CET Hidrocarburi SA Arad;
- presa: Raluca Medeleanu – „Special Arad.ro”, Lucian Şerban – „Arq.ro”, Bognar Tunde Maria – „Nyugati Jelen”, Diana Duţu – „Aradon”/”Jurnal Arădean”.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 21.09.2021, a Dispoziţiei Primarului Municipiului Arad nr. 2320/21.09.2021, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul şedinţei, ordinea de zi şi documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe, sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum şi toţi responsabilii din executiv, societatea civilă, precum şi reprezentanţii mass-media au primit documentele şedinţei, avizele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin punerea la dispoziţie fiecărui consilier, în ziua de 21.09.2021, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum şi ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziţie în data de 21.09.2021, în format electronic şi transmise prin poşta electronică tuturor aleşilor locali, funcţionarilor publici implicaţi, presei ş.a.
În cadrul acestei şedinţe, am consemnat următoarele:
Dl. Faur L: - Eu vă propun să marcăm şedinţa prin intonarea Imnului de Stat.
(n.n. În cadru solemn este intonat Imnul Național al României).
Dl. Faur L: - Începem prin a supune la vot următoarea
Ordine de zi:
1. Proiect de hotărâre nr. 450/2021 privind aprobarea Actului adițional nr. 1 la acordul de parteneriat încheiat între Asociația de Dezvoltare Regională Vest și Unitatea Administrativ - Teritorială Municipiul Arad pentru realizarea proiectului „Sprijin la nivelul Regiunii de Dezvoltare Vest pentru pregătirea de proiecte finanțate din perioada de programare 2021-2027 pe domeniile mobilitate urbană, regenerare urbană, centre de agrement / baze turistice (tabere școlare), infrastructură și servicii publice de turism, inclusiv obiectivele de patrimoniu cu potențial turistic și infrastructură rutieră de interes județean, inclusiv variante ocolitoare și/sau drumuri de legătură” – inițiativa primarului
2. Proiect de hotărâre nr. 384/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (P.U.Z.) și Regulamentului Local de Urbanism (R.L.U.): „Edificare zonă cu funcțiuni mixte – servicii, depozitare, industrie nepoluantă – Zona Industrială Sud Arad - Zădăreni”, Municipiul Arad, Zona Industrială Sud Arad-Zădăreni, pe parcela identificată prin extrasul C.F. nr. 346609 – Arad - inițiativa primarului
3. Proiect de hotărâre nr. 451/2021 privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 123/2021 privind aprobarea componenței nominale și a regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism – inițiativa primarului
4. Proiect de hotărâre nr. 438/2021 privind aprobarea Actului adiţional nr. 1 la Contractul de închiriere nr. 70278/01.10.2020 pentru imobilul situat în Arad, str. Mihai Eminescu nr. 15 – inițiativa primarului
5. Proiect de hotărâre nr. 449/2021 privind vânzarea unui teren situat în Arad, Calea Aurel Vlaicu, nr. 181, înscris în CF nr. 304043 Arad, către S.C. Farmacia Ivona S.R.L. –inițiativa primarului
6. Proiect de hotărâre nr. 431/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren situate în Municipiul Arad, str. Măcieșului, nr. 1 și atestarea apartenenței la proprietatea privată a Municipiului Arad – înscris în CF nr. 330769 Arad – inițiativa primarului
7. Proiect de hotărâre nr. 433/2021 privind modificarea suprafeței de teren situat în Municipiul Arad, Insula Mureș, înscris în CF nr. 311954 Arad – inițiativa primarului
8. Proiect de hotărâre nr. 434/2021 cu privire la atestarea unei cote de teren la proprietatea publică a Municipiului Arad și subapartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, B-dul Revoluției, nr. 45, Corp. A, Ap. 15, înscris în CF nr. 302024-C1-U23 Arad – inițiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre nr. 435/2021 cu privire la subapartamentarea imobilelor situate în Municipiul Arad, Str. Ștefan Cicio Pop, nr. 20, Ap. 18A și Ap. 22, înscrise în CF nr. 300598-C1-U43 Arad și CF nr. 300598-C1-U48 Arad – inițiativa primarului
10. Proiect de hotărâre nr. 442/2021 cu privire la apartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, Str. Tribunul Axente, nr. 3, înscris în CF nr. 358361 Arad – inițiativa primarului
11. Proiect de hotărâre nr. 443/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren situat în Municipiul Arad, Calea Radnei, nr. 143, înscris în CF nr. 328268 Arad – inițiativa primarului
12. Proiect de hotărâre nr. 447/2021 privind atestarea apartenenței la proprietatea privată a Municipiului Arad și prima înscriere prin alipire a unor imobile situate în Municipiul Arad, Zona Str. Zorilor/Primăverii, înscrise în CF nr. 358727 Arad, CF nr. 358729 Arad, CF nr. 358730 Arad, CF nr. 358731 Arad, CF nr. 358206 Arad și CF nr. 358215 Arad– inițiativa primarului
13. Proiect de hotărâre nr. 453/2021 privind aprobarea Actului adițional nr.7 la Contractul de închiriere nr. 60425/27.09.2013 (2127/27.09.2013), pentru imobilul în care funcționează Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Arad – inițiativa primarului
14. Proiect de hotărâre nr. 444/2021 cu privire la aprobarea încheierii Actului adițional nr. 6 la Contractul de concesiune a Serviciului de iluminat public din Municipiul Arad nr. 68575/1/11/2013 – inițiativa primarului
15. Proiect de hotărâre nr. 439/2021 cu privire la respingerea plângerilor prealabile formulate de către dna Tamaș Marta, dl Alexa Florin și dl Danțoș Monica-Codruța împotriva Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 661/2018 privind majorarea cu 200% a impozitului pentru clădirea situată în Arad, str. Sinagogei nr. 2-4, începând cu data de 01.01.2019 – inițiativa primarului
16. Proiect de hotărâre nr. 437/2021 cu privire la respingerea plângerii prealabile formulate împotriva Hotărârii nr. 338/2021 adoptată de Consiliul Local al Municipiului Arad privind trecerea din domeniul privat în domeniul public a unor terenuri situate în Municipiul Arad – inițiativa primarului
17. Proiect de hotărâre nr. 448/2021 cu privire la respingerea plângerii prealabile formulate împotriva Hotărârii nr. 364/2021 adoptată de Consiliul Local al Municipiului Arad privind reorganizarea Serviciului Public de Interes Local Centrul Municipal de Cultură Arad, cu modificările și completările ulterioare – inițiativa primarului
18. Proiect de hotărâre nr. 430/2021 privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al SC RECONS SA pentru anul 2021 – inițiativa primarului
19. Proiect de hotărâre nr. 446/2021 privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Municipiului Arad pentru anul 2021 – inițiativa primarului
20. Proiect de hotărâre nr. 452/2021 privind aprobarea și acoperirea parțială a pierderilor induse de prestarea serviciului public de producție, transport, distribuție și furnizare a energiei termice pentru populație în sistem centralizat și neacceptate în preț/tarif, înregistrate de operatorul SC CET Hidrocarburi SA Arad, aferente perioadei 01.01.2020-31.12.2020 - inițiativa primarului
21. Proiect de hotărâre nr. 432/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 2 august 2021 – inițiativa primarului
22. Proiect de hotărâre nr. 445/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 18 august 2021 – inițiativa primarului
23. Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna august 2021 şi principalele activități programate pentru luna septembrie 2021.
24. Notificări diverse, corespondență adresată Consiliului Local al Municipiului Arad
25. Interpelări, întrebări, petiții, declarații politice şi alte probleme supuse atenţiei Consiliului Local al Municipiului Arad
Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală.
S-a adoptat Hotărârea nr. 436 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Faur L: - Mulţumesc frumos. Domnule preşedinte, vă rog!
Dl. Cheşa I: - Şedinţa ordinară din 27 septembrie 2021!
1
Proiect de hotărâre nr. 450/2021 privind aprobarea Actului adițional nr. 1 la acordul de parteneriat încheiat între Asociația de Dezvoltare Regională Vest și Unitatea Administrativ - Teritorială Municipiul Arad pentru realizarea proiectului „Sprijin la nivelul Regiunii de Dezvoltare Vest pentru pregătirea de proiecte finanțate din perioada de programare 2021-2027 pe domeniile mobilitate urbană, regenerare urbană, centre de agrement / baze turistice (tabere școlare), infrastructură și servicii publice de turism, inclusiv obiectivele de patrimoniu cu potențial turistic și infrastructură rutieră de interes județean, inclusiv variante ocolitoare și/sau drumuri de legătură” – inițiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Sunt întrebări? Nu sunt. Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 437 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
2
Proiect de hotărâre nr. 384/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (P.U.Z.) și Regulamentului Local de Urbanism (R.L.U.): „Edificare zonă cu funcțiuni mixte – servicii, depozitare, industrie nepoluantă – Zona Industrială Sud Arad - Zădăreni”, Municipiul Arad, Zona Industrială Sud Arad-Zădăreni, pe parcela identificată prin extrasul C.F. nr. 346609 – Arad - inițiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Întrebări? Nu sunt. Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 438 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
3
Proiect de hotărâre nr. 451/2021 privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 123/2021 privind aprobarea componenței nominale și a regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism – inițiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Întrebări? Da!
Dl. Curcanu D: - Da. La Comisia de urbanism şi amenajare a teritoriului a Primăriei Arad, numai tehnică nu se poate numi, este o comisie care mai degrabă, ai cărei membri, să zicem aşa, majoritatea lor sunt puşi politic acolo şi al căror rol, în opinia noastră, este să deservească anumiţi politicieni din oraşul Arad, care au diverse interese în sfera imobiliară. Cât timp pe ordinea de zi apar proiecte de blocuri de parter plus 5 etaje, în zona de case, nimeni să nu vină să spună că acea comisie, care este mai degrabă politică, nimeni să nu spună că-şi face treaba! Prin urmare, USR-PLUS astăzi se abţine.
Dl. Cheşa I: - Domnule Curcanu, doamna Lilioara, eu am o întrebare – Comisia tehnică de amenajare a teritoriului, acum am primit hârtia, sunt două persoane propuse, noi, consilierii locali, aleşi de populaţia municipiului Arad, putem propune pe cineva? Nu ştiu lucrul acesta!
Dna Stepanescu L: - Este doar actualizarea componenţei, actualul Consiliul Local a desemnat deja Comisia tehnică, prin vot, dar doi colegi din Primărie, care nu au nicio legătură cu politica, sunt ingineri de drumuri, au plecat din Primărie, unul prin pensionare, celălalt, prin transfer. Si este nevoie să fie înlocuiţi şi rugămintea noastră este să acceptaţi actualizarea comisiei pentru că rolul dumnealor contributiv este destul de însemnat şi această comisie nu a fost alcătuită pe criterii politice. Sunt arhitecţi, ingineri, funcţionari din cadrul Primăriei. Acum vi se propune doar actualizarea cu doi ingineri, care sunt în cadrul aparatului de specialitate, la Serviciul de drumuri. Vă mulţumim! Şi rugăm Grupul USR să voteze şi să susţină actualizarea acestei componenţe!
Dl. Cheşa I: - Da. Dar eu mă repet, poate n-am fost destul de explicit, Consiliul Local, eu, poate am o propunere – unul dintre consilieri poate vrea să intre în această comisie tehnică de amenajare a teritoriului şi urbanism, avem posibilitatea?
Dna Stepanescu L: - Pentru o şedinţă viitoare se poate face un proiect în sensul acesta. Deocamdată este doar actualizarea componenţei, pe care aţi votat-o deja, în acest mandat!
Dl. Cheşa I: - Vă mulţumesc. Este vot secret, nu?
Dna Stepanescu L: - Da, este vot secret.
Dl. Cheşa I: - Da, da, la final, la final! Continuăm, sigur!
(n.n. procedura votului secret este în desfăşurare).
După rezultatul votului secret,
S-a adoptat Hotărârea nr. 439 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
4
Proiect de hotărâre nr. 438/2021 privind aprobarea Actului adiţional nr. 1 la Contractul de închiriere nr. 70278/01.10.2020 pentru imobilul situat în Arad,
str. Mihai Eminescu nr. 15 – inițiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Întrebări? Vă rog, domnule Stana! Domnul Stana de la USR-PLUS!
Dl. Stana I: - Mulţumesc, domnule preşedinte. Legat de lucrările de modernizare, de reabilitare a imobilului în care se află Colegiul Naţional „Elena Ghiba Birta”, dincolo de faptul că vom vota, fără îndoială, prelungirea contractului de închiriere cu un an…
Dl. Cheşa I: – Mai tare, vă rog!
Dl. Stana F: - Am dori să ştim cine se face vinovat pentru întârzierea finalizării acestor lucrări şi dacă administraţia locală va face demersuri pentru ca eventualul vinovat să fie tras la răspundere şi să se încerce recuperarea acestor costuri suplimentare, pe care noi, astăzi, le votăm? Este vorba de o chirie de 4.000 euro, dacă am înţeles bine, lunară, pe perioada unui an. Mulţumesc frumos!
Dl. Faur L: - Acel contract, care este în derulare, are într-adevăr întârzieri, ca urmare a acestor întârzieri, executantul plăteşte penalităţi. Situaţia este însă şi mai complexă pentru că fiind pe PNDL s-au suspendat la un moment dat plăţile. În bugetul local, în limita resurselor, au fost puse sume în ideea că le vom recupera, dar tot procesul a fost în acest fel dereglat, cum s-a întâmplat, de altfel, în toată ţara. Însă, într-adevăr, putem lua în considerare, pe lângă penalităţi şi ceea ce spuneaţi dumneavoastră referitor la alte pagube, pe care această situaţie, iată, sau costuri suplimentare, ni le-a determinat.
Dl. Stana F: - Mulţumesc. Aş adăuga doar că a fost discutat subiectul şi în cadrul Comisiei de buget şi cumva am înţeles acolo că penalităţile sunt pentru întârziere, pentru faptul că noi avem disconfortul de a muta copiii dintr-o parte în alta…
Dl. Cheşa I: - Mai tare, că nu înţelegem!
Dl. Stana F: - …dar, pe de altă parte, acum avem şi nişte costuri suplimentare şi fără îndoială, nu ar trebui să le suporte cetăţenii Aradului, ci cel care se face vinovat, în măsura în care îl identifică.
Dl. Lazăr F: - Sunt de acord ca, la un moment dat, să facem o discuţie şi chiar o cercetare a cauzelor, care să conducă la responsabilizarea celor care au determinat situaţia respectivă. Nici noi, executivul, nu suntem deloc mulţumiţi de cum se derulează lucrurile acolo şi facem tot posibilul să le susţinem. Dar ceea ce spuneţi dumneavoastră, într-adevăr, există şi ar trebui să fie acoperit cel care a provocat. Dar dacă ajungem la concluzia că a provocat Guvernul, nu ştiu cum vom putea să îi punem să plătească pagubele, neplătind facturile pe PNDL. Mulţumesc!
Dl. Cheşa I: - Dumneavoastră discutaţi împreună – USR-PLUS cu PNL. Guvernarea a căzut. Nu mai există USR la guvernare…, Cosmin Buruc, te rog!
Dl. Buruc C: - Aş avea eu o întrebare vis-a-vis de costurile acestea suplimentare, create de întârzierea lucrărilor – noi plătim chirie pe un spaţiu al unei universităţi arădene, căreia acum o lună şi ceva de zile i-am acordat un spaţiu spre folosinţă gratuită. Noi avem un proiect de modificare a acelui proiect de hotărâre, pe care, doamna Stepanescu, îl aşteptăm pe ordinea de zi cât mai repede, pentru că nu înţeleg de ce tot tergiversaţi punerea lui, că văd că se pun proiecte foarte repede…
Dl. Cheşa I: - Expiră cele 30 de zile!
Dl. Buruc C: - Da, mai puţin şi expiră cele 30 de zile, unde universitatea respectivă desfăşoară acţiuni economice, adică, eu asta nu înţeleg – noi plătim chirie şi în acelaşi timp dăm spaţii gratuit, pe care se fac business-uri acolo! Cum? Cine negociază aceste aspecte?
Dl. Lazăr F: - Situaţiile pe care le prezentaţi dumneavoastră privesc două imobile. Acum noi vorbim despre un proiect de hotărâre, care propune aprobarea unui act adiţional la contractul de pe strada Mihai Eminescu, unde…
Dl. Buruc C: - Da, dar discutăm despre relaţia instituţiei dumneavoastră, adică Primăria Arad şi…
Dl. Lazăr F: - Da. Eu ştiu ce spuneţi dumneavoastră. Eu nu pot să fac această legătură! Dar, dacă juridic se poate, să ne spună colegii de specialitate, însă eu, ce văd astăzi aici pe ordinea de zi, este un contract de închiriere pe un imobil unde noi avem clase, avem multe clase de elevi, care îşi ţin cursurile acolo şi pentru care există un contract în derulare. Noi, astăzi, avem un act adiţional. Bănuiesc că dacă nu era în regulă la momentul la care a fost făcut acel contract, în anul 2020, nu se putea face! Deci, vorbim de un act adiţional la un contract din anul 2020! Şi noi, astăzi îl aprobăm sau nu, gândindu-ne dacă avem sau nu nevoie, în continuare, de acel spaţiu pentru elevii de la Ghiba Birta.
Dl. Cheşa I: - Doamna Săbău, văd că aveţi un amendament! Vă rog!
Dna Săbău D: - Da. Un amendament, la o greşeală materială, bănuiesc. Aşa este, doamna secretar?
Dl. Cheşa I: - Da. Este scris!
Dna Săbău D: - Dar l-am…
Dl. Cheşa I: - Amendamentul, vă rog, doamna Săbău, să-l citiţi!
Dna Săbău D: - Da. Vă mulţumesc, domnule preşedinte! La punctul 2 din Actul Adiţional la Contractul de închiriere se înlocuieşte: „…Municipiul Arad, cu sediul în Arad, B-dul Revoluţiei nr. 75, reprezentat prin Primar, Gheorghe Falcă” , cu „…primar Laurenţiu Călin Bibarţ”. Mulţumesc.
Dl. Cheşa I: - Bine. Supun la vot acest amendament.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi.
Dl. Cheşa I: - Supun la vot proiectul de hotărâre, în ansamblu.
Cine este pentru? 21 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dna Naaji)
– 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 440 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheşa I: - Mulţumim.
5
Proiect de hotărâre nr. 449/2021 privind vânzarea unui teren situat în Arad, Calea Aurel Vlaicu, nr. 181, înscris în CF nr. 304043 Arad, către S.C. Farmacia Ivona S.R.L. –inițiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Sunt întrebări? Supun la vot.
Cine este pentru?21 pentru, 1 consilier nu a participat la vot (dl. Fordon)
– 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 441 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheşa I: - Mulţumim.
6
Proiect de hotărâre nr. 431/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren situate în Municipiul Arad, str. Măcieșului, nr. 1 și atestarea apartenenței la proprietatea privată a Municipiului Arad – înscris în CF nr. 330769 Arad – inițiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 442 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
7
Proiect de hotărâre nr. 433/2021 privind modificarea suprafeței de teren situat în Municipiul Arad, Insula Mureș, înscris în CF nr. 311954 Arad
– inițiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 443 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
8
Proiect de hotărâre nr. 434/2021 cu privire la atestarea unei cote de teren la proprietatea publică a Municipiului Arad și subapartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, B-dul Revoluției, nr. 45, Corp. A, Ap. 15, înscris în CF nr. 302024-C1-U23 Arad – inițiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 444 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheşa M: - Mulţumim!
9
Proiect de hotărâre nr. 435/2021 cu privire la subapartamentarea imobilelor situate în Municipiul Arad, Str. Ștefan Cicio Pop, nr. 20, Ap. 18A și Ap. 22, înscrise în CF nr. 300598-C1-U43 Arad și CF nr. 300598-C1-U48 Arad
– inițiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 445 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheşa I: - Mulţumim.
10
Proiect de hotărâre nr. 442/2021 cu privire la apartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, Str. Tribunul Axente, nr. 3, înscris în CF nr. 358361 Arad – inițiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 446 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheşa I: - Mulţumim.
11
Proiect de hotărâre nr. 443/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren situat în Municipiul Arad, Calea Radnei, nr. 143, înscris în CF nr. 328268 Arad – inițiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 447 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
12
Proiect de hotărâre nr. 447/2021 privind atestarea apartenenței la proprietatea privată a Municipiului Arad și prima înscriere prin alipire a unor imobile situate în Municipiul Arad, Zona Str. Zorilor/Primăverii, înscrise în CF nr. 358727 Arad,
CF nr. 358729 Arad, CF nr. 358730 Arad, CF nr. 358731 Arad, CF nr. 358206 Arad și CF nr. 358215 Arad – inițiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 448 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
13
Proiect de hotărâre nr. 453/2021 privind aprobarea Actului adițional nr. 7 la Contractul de închiriere nr. 60425/27.09.2013 (2127/27.09.2013), pentru imobilul în care funcționează Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Arad
– inițiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 449 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
14
Proiect de hotărâre nr. 444/2021 cu privire la aprobarea încheierii Actului adițional nr. 6 la Contractul de concesiune a Serviciului de iluminat public din Municipiul Arad nr. 68575/1/11/2013 – inițiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Da, domnul Stana de la USR-PLUS-AUR!
Dl. Stana F: - Mulţumesc, domnule preşedinte! Referitor la acest proiect de hotărâre, am evaluat şi am prezentat şi în cadrul Comisiei pentru buget modul în care s-a calculat rentabilitatea respectivei investiţii şi apreciem că au fost făcute nişte greşeli, în sensul că nu s-a ţinut cont de cheltuielile de depozitare, transport, montare, demontare, din anii care vor urma primului an, celui de punere în funcţiune a bradului respectiv, nu s-a ţinut cont de durata de viaţă a produsului şi anume, noi considerăm că cei opt ani, având în vedere că este vorba de anumite componente care sunt din material plastic, care necesită conexiuni electrice şi care vor fi folosite în aer liber este, poate exagerată, şi chiar dacă am accepta-o ar trebui să includem în calcul eventualele cheltuieli pentru întreţinere pentru piese de schimb şi un alt aspect este suma mare pe care va trebui să o dăm deodată, este dincolo de ceea ce, probabil, ar accepta alegătorii noştri pentru un brad decorativ, oricât ar fi el de înalt şi de frumos, în faţa Primăriei. Mai mult, specificaţia tehnică, cea care prevede 20 de tone, care urmează să fie amplasate în piaţa din faţa Palatului Administrativ, ştim că a fost, acum un an sau doi, o situaţie în care macaraua care amplasa bradul a dus stricăciuni mozaicului ornamental şi credem că iarăşi ar exista riscul ca acesta să fie deteriorat. Şi, în consecinţă, noi ne vom opune şi vom vota împotrivă la acest punct. Vă mulţumesc!
Dl. Faur L: - Da. Aş vrea să-i răspund eu domnului Stana. Observaţiile dumneavoastră le considerăm şi le-am considerat binevenite şi am verificat aspectele pe care le-aţi menţionat. Acum nu vreau să intru în date tehnice pentru că sunt aici colegii mei aici şi o să le dea imediat, însă răspunzând la ce aţi invocat dumneavoastră, vă spun aşa: preţul, da, este un preţ, care şi mie mi s-a părut mare, dar văzând ce preţuri există în situaţii similare la astfel de instalaţii, pe care le-au achiziţionat alte primării municipale, am constatat, de exemplu, că la Sibiu un brad, în ghilimele, că nu-i un brad, este o amenajare făcută de sărbători, a costat în jur de 116 mii de euro. Următorul punct, referitor la ceea ce înseamnă durata de folosinţă – noi am întrebat şi nu ştiu dacă avem deja date de la producător, dacă nu, vom primi date referitoare la perioada de folosinţă a acestei instalaţii, care este această perioadă, dar din discuţiile pe care le avem, acea instalaţie va funcţiona cel puţin 10 ani. Referitor la ce spuneţi dumneavoastră, la cheltuielile de transport, de montare, la ce am discutat, la fel, cu producătorul, sunt cuprinse în preţ. Deci, nu vom avea cheltuieli suplimentare. Şi atunci, ca să nu mă lungesc, am să o rog pe doamna Portaru să vă spună lucruri mai concrete, dacă și dvs. consideraţi de cuviinţă, noi am cheltuit în fiecare an, în ultimii ani, cam 12.500 de euro cu bradul care a fost aşezat şi împodobit în faţa Primăriei, la preţurile de atunci, că sigur acum sunt alte preţuri ! Dacă facem un calcul simplu, luând în considerare o perioadă de folosinţă de 10 ani, este evident că această soluţie ar fi mai ieftină, chiar dacă acum, într-adevăr, pare o sumă mai mare. Fără să mai luăm în discuţie că nu mai folosim un brad natural, că protejăm copacii, că nu mai avem acea probabilitate să fie un arbore care estetic nu arată bine sau se deteriorează rapid şi suntem într-un trend ecologic, să spunem, cu nevoia noastră de a avea o amenajare de Crăciun pentru copii şi pentru bucuria arădenilor. Dacă vreţi acum cifre şi date suplimentare, este aici doamna Portaru şi vă poate spune, dacă nu, eu vă spun ce am încercat să obţinem ca date după intervenţia dumneavoastră.
Dl. Cheşa I: - Mulţumim. Domnule Buruc, vă rog!
Dl. Buruc C: - Grupul PSD susţine temerile domnului Stana privind, mă rog, partea de structură de marmură, pe care se va pune acest pom, mai ales că faptul că doar macaraua care a ridicat pomul, nu ştiu, acum un an sau doi, a reuşit să distrugă acel grup, platoul. Şi, de asemenea, nu considerăm oportune în momentul de faţă discuţiile despre acest brad, când noi avem cu totul alte probleme, nu să creştem acum cheltuielile, când noi nu avem bani de salarii la Filarmonică sau oraşul este tot un şanţ! Deci credem că sunt cu totul alte priorităţi în momentul de faţă decât ceva din fier cu luminiţe de Crăciun! Mulţumim!
Dl. Faur L: - Într-adevăr, dacă-mi daţi voie să vă răspund şi domnului Buruc, şi după aceea continuăm. Într-adevăr, există multe lucruri de făcut în municipiul Arad, iar Consiliul Local, cum bine spuneaţi chiar dumneavoastră, este chemat să stabilească oportunitatea, prioritatea unor lucrări, exact acelaşi lucru pe care îl cred şi eu. Însă, de sărbători, noi considerăm că este important să avem o amenajare în faţa Primăriei, de care să se bucure arădenii, iar dumneavoastră, consilierii locali, rămâne să hotărâţi astăzi dacă veti considera sau nu prioritară această situaţie pe care noi o propunem astăzi.
Dl. Cheşa I: - Domnule Galea, vă rog!
Dl. Galea C: - Mulţumesc. Nici grupul PMP nu susţine achiziţia acestui brad. Vă rog să observaţi, probabil destul de interesant, un alt punct de vedere, legat de poluare, s-a specificat aici. Personal, nu cred că 20 de tone de plastic şi metal sunt mai puţin poluante decât un copac, dintr-un alt punct de vedere, bineînţeles, aşa că nu putem susţine, şi din alte considerente, care deja au fost expuse, dar în special pe această parte de poluare – 20 de tone de plastic sunt foarte poluante. Mulţumesc!
Dl. Lazăr F: - Domnule preşedinte, pot să răspund ceva referitor la intervenţia domnului Galea?
Dl. Cheşa I: - Da.
Dl. Lazăr F: - Da. Aveţi dreptate şi dumneavoastră, însă eu vreau să vă atrag atenţia că, în fiecare an, câţiva ani la rând, au fost aduşi doi, trei arbori aici, până să rămână unul sau au fost schimbaţi, chiar şi anul trecut s-a întâmplat acest lucru! Deci, noi avem o cantitate de plastic, dar o gestionăm în 10 ani! Pe când dacă aducem în acelaşi ritm brazi, putem să întrebăm – mi-au spus azi dimineaţă colegii, în ultimii 10 ani, câţi copaci au fost aduşi, unul n-a fost bun, altul s-a uscat prea repede, deci este de cumpănit aici, cum este mai potrivit şi pentru mediu. Noi am considerat că această soluţie rezolvă totuşi o problemă legată de protecţia mediului, aşa cum au considerat şi cei de la Sibiu, de la Oradea, de la Târgu-Jiu şi alte oraşe. Acesta este trendul, de fapt! Este, într-adevăr, o cheltuială mare într-un moment financiar greu pentru Primărie, dar care este cealaltă variantă, atunci? Nu mai facem nimic de Crăciun în faţa Primăriei? Nu mai punem nimic? Continuăm să tăiem brazi uriaşi şi să-i punem în faţa Primăriei? Deci, care este varianta?
Dl. Galea C: - Doar de curiozitate – ce se întâmplă de obicei cu brazii, după ce se despodobesc aici, unde pleacă acei brazi ?
Dl. Faur L: – Din ce cunosc eu, ei sunt duşi pentru a fi refolosiţi ca material lemnos. Nu-i aşa, doamna Portaru, cum se procedează? Nu-i aruncă nimeni la coşul de gunoi, pentru că au o valoare de întrebuinţare în continuare, este lemn de foc, lemn de construcţii, nu ştiu să vă spun exact, dar nu se aruncă pur şi simplu.
Dl. Galea C: - Tocmai asta bănuiesc şi eu. În acest sens, nu văd nicio problemă să se taie şi la sfârşit să rămână ca un lemn de foc, care oricum s-ar tăia din altă parte, deci nu este, perspectiva personală cred că este mai puţin poluant un astfel de copac decât unul de plastic. Mulţumesc!
Dl. Faur L: - Acum ştiţi bine că atunci când se folosesc arborii pentru utilizări economice se procedează într-un anumit fel, ne poate spune domnul profesor. Nu cred că utilizarea pentru cherestea sau mai ştiu eu pentru ce este posibilă, nu ştiu dacă şi pentru lemn de foc, fiind răşinoase. Mă rog, deci eu vă răspund doar în încheiere, ca să nu mă întrerupă domnul preşedinte, că vorbesc prea mult, că noi am considerat că este un avantaj pentru municipiul Arad dacă trecem la o soluţie, pe care noi o considerăm mai prietenoasă cu mediul şi mai eficientă economic, pe timp mediu şi lung, propunându-vă să cumpărăm această instalaţie. Decizia vă aparţine.
Dl. Cheşa I: - Mai sunt luări de cuvânt? Domnule Vlad, de la USR-PLUS-AUR, aţi avut reprezentant, care a vorbit!
Dl. Vlad C: - Faceţi o excepţie, vă rog!
Dl. Cheşa I: - Da. Facem o excepţie. Vă rog!
Dl. Vlad C: - Mulţumesc. Deci, acum vă răspund ca şi inginer silvic, nu neapărat în calitate de consilier. Din punct de vedere a ceea ce a spus domnul Galea este valabil – arborii de dimensiunea celor care se aduc în faţa Primăriei, la Arad, sunt la vârsta exploatabilităţii şi nu este o mare problemă ecologică, mă refer, dacă se taie. În acelaşi timp, nu provin din păduri de masiv, că nu au forma elegantă, deci ei sunt luaţi din păduri, din păşuni împădurite, ca să aibă coroana atât de largă. Dar dacă ne gândim la o soluţie eficientă şi pe termen lung, în faţa Primăriei, în stânga şi în dreapta sunt două rondouri mari, la ora actuală există tehnologie de a muta …
Dl. Cheşa I: - Mi-aţi furat ideea, domnule coleg…
Dl. Vlad C: - A, îmi cer scuze, domnule Cheşa, deci de a muta un puiet arbor de 6 sau 7 metri şi a se aşeza în stânga şi în dreapta şi acei arbori vor creşte în continuare şi se pot împodobi în fiecare an.
Dl. Cheşa I: - Şi ar fi doi, nu unul. Corect!
Dl. Faur L: - Este, să ştiţi, o soluţie la care ne putem gândi foarte serios.
Dl. Cheşa I: - Domnule viceprimar, haideţi, vă rog frumos, să trecem peste. Doamna Waas!
Dna Wass L: - Aş dori să-i adresez şi eu o întrebare colegului nostru – acel brad, care urmează a fi tăiat şi despre care dânsul vorbea de el, de câţi ani are nevoie pentru a creşte şi a ajunge la dimensiunea respectivă?
Dl. Vlad C: - De exact atâţia ani câţi au nevoie colegii săi din pădure, care se exploatează la aceeaşi vârstă de exploatabilitate! Arborele, când atinge o anumită vârstă, trebuie să se exploateze, pentru că altfel devine bolnav şi începe şi consumă mai mult decât produce. Peste tot în lumea asta, la o anumită vârstă, se exploatează pădurile.
Dl. Cheşa I: - Eu am terminat Liceul CFR, nu vreau să învăţ chestiile astea. Mulţumesc. Mai sunt intervenţii? Bun. Trecem la vot.
Cine este pentru? 10 voturi pentru (dl. Bognar, dl. Szabo, dna Waas, dna Naaji,
dl. Ilioni, dl. Mariş, dl. Faur, dl. Barb, dl. Fordon, dl. Găman),12 voturi împotrivă
(dl. Cheşa, dl. Buruc, dna Aur, dl. Galea, dna Vornicu, dl. Chifa, dl. Stana, dl. Mayer, dl. Curcanu, dl. Costea, dna Săbău, dl. Vlad C. ) - 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 450 a Consiliului Local al Municipiului Arad, de respingere a proiectului de hotărâre.
Dl. Cheşa I: - Mulţumesc. Mai departe.
15
Proiect de hotărâre nr. 439/2021 cu privire la respingerea plângerilor prealabile formulate de către dna Tamaș Marta, dl Alexa Florin și dl Danțoș Monica-Codruța împotriva Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 661/2018 privind majorarea cu 200% a impozitului pentru clădirea situată în Arad, str. Sinagogei nr. 2-4, începând cu data de 01.01.2019 – inițiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 451 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheşa I: - Mulţumesc.
16
Proiect de hotărâre nr. 437/2021 cu privire la respingerea plângerii prealabile formulate împotriva Hotărârii nr. 338/2021 adoptată de Consiliul Local al Municipiului Arad privind trecerea din domeniul privat în domeniul public a unor terenuri situate în Municipiul Arad – inițiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 452 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheşa I: - Mulţumesc.
17
Proiect de hotărâre nr. 448/2021 cu privire la respingerea plângerii prealabile formulate împotriva Hotărârii nr. 364/2021 adoptată de Consiliul Local al Municipiului Arad privind reorganizarea Serviciului Public de Interes Local Centrul Municipal de Cultură Arad, cu modificările și completările ulterioare – inițiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 453 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheşa I: - Mulţumesc.
18
Proiect de hotărâre nr. 430/2021 privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al SC RECONS SA pentru anul 2021 – inițiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Sunt întrebări? Dacă nu sunt, am eu o întrebare pentru domnul director. Domnul director este? Bună-ziua! Ne puteţi detalia, în bugetul general de venituri şi cheltuieli, vă rog frumos, dacă avem posibilitatea ca, pe următoarea şedinţă ordinară, să facem un muzeu al echipei UTA Arad ? Am ideea asta de foarte mult timp, am sute de cereri şi aş vrea să o luaţi spre analiză, ca să spun aşa. Poftim? (n.n. din sală vorbeşte dl. Mehelean, nu se înţelege ce spune, nu vorbeşte la microfon). Vă rog, luaţi un microfon!
(n.n. dl. Mehelean nu vorbeşte la microfon şi nu se aude nimic).
Dl. Mehelean I: - …şi o prindere şi o alocare bugetară până la sfârşitul anului. Bine?
Dl. Cheşa I: - Domnule director, nu cred că sunt multe costuri! Dacă doriţi să facem un muzeu, facem un anunţ şi vor fi foarte mulţi oameni care vor dona tricouri cu Brosovszki, Feyenoord, ştiţi foarte bine, haideţi să facem lucrul acesta, că sunt multe cereri, credeţi-mă!
Dl. Mehelean I: - Domnule preşedinte, la ora actuală, întreg spaţiul, care este jos la subsol, este închiriat de către UTA. Trebuie să vedem unde putem amplasa acel element de construcţie. În rest, alte probleme nu ar fi, majore.
Dl. Cheşa I: - Aş dori să facem noi, Consiliul Local, lucrul acesta, să nu lăsăm, care este problema dacă UTA este în chirie acolo?
Dl. Mehelean I: - Păi trebuie identificată o suprafaţă, pe care nu o folosesc ei, de birouri sau ceva ! Deci trebuie să mergem în teren şi să analizăm situaţia acolo!
Dl. Cheşa I: - Când facem lucrul acesta?
Dl. Mehelean I: - Când doriţi! Eu sunt acolo de mâine, în permanenţă, că facem supraînsămânţare la teren.
Dl. Cheşa I: - Colegii consilieri au careva vreo obiecţie, vreo propunere? Domnule fost fotbalist!
Dl. Gaman I: - Te susţin în totalitate!
Dl. Cheşa I: - Vrei să mergem împreună? Uite…
Dl. Faur L: - Dacă-mi permiteţi, domnule preşedinte? Această idee poate să fie materializată, dar nu cred că trebuie s-o lăsăm în sarcina Recons-ului, pentru că stadionul este al municipiului Arad. Haideţi să facem un proiect de hotărâre, să ne gândim cum este, de acord, mergem la faţa locului, ne ajută Recons-ul să identificăm nişte spaţii…
Dl. Cheşa I: - Nu mai daţi idei, domnule viceprimar, este ideea mea, nu mai..!
Dl. Faur L: - Nu, nu! Dumneavoastră sunteţi consilier şi puteţi să faceţi un proiect de hotărâre, nu cred că este posibil ca Recons-ul să facă acest muzeu!
Dl. Cheşa I: - Ok. Bine!
Dl. Faur L: - Deci, cum spuneaţi chiar dumneavoastră, că este o treabă pe care Consiliul Local ar vrea să o facă, dar atunci veniţi cu un proiect de hotărâre! Simplu! Nu ştiu dacă Recons-ul poate să facă un muzeu în acest moment, dar Consiliul Local, clar că poate să facă, avem nevoie de un proiect de hotărâre şi de o decizie.
Dl. Cheşa I: - Mulţumesc!
Dl. Mehelean I: - Mulţumesc!
Dl. Cheşa I: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 454 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
19
Proiect de hotărâre nr. 446/2021 privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Municipiului Arad pentru anul 2021 – inițiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Da, doamna Lilioara!
Dna Stepanescu L: - Doresc să fac următoarea precizare: la acest proiect de hotărâre nu pot vota: domnul Mariş şi domnul Vlad Codrin. Potrivit Codului administrativ, consilierul local nu mai este luat în calcul pentru cvorumul necesar adoptării hotărârii consiliului cu privire la care s-a anunţat interesul şi nu are drept de vot la adoptarea acestei hotărâri. Ca urmare, din 22 de consilieri prezenţi se scad doi consilieri, care nu participă la vot şi majoritatea necesară pentru adoptarea hotărârii este 11 voturi pentru.
Dl. Cheşa I: - Da. Avem un amendament, la care iniţiator aş dori să fie trecut şi grupul PSD.
Dl. Galea C: - De asemenea, şi grupul PMP!
Dl. Cheşa I: - Da. Scuze!
Dl. Stana F: - Mulţumesc. A fost o discuţie în cadrul Comisiei de buget, care a evaluat sumele suplimentare, pe care administraţia le propune, având în vedere suplimentarea veniturilor bugetului local cu 24, parcă, de milioane de lei şi între aceste sume am reuşit să identificăm o sumă pe care noi o considerăm suficientă pentru a o aloca achiziţiei Teatrului Vechi, a Teatrului Hirschl, aşa cum îl ştiu unii dintre noi, şi anume 500 de mii de lei, jumătate de milion lei, care au fost alocaţi pentru pomul de Crăciun şi o parte, jumătate din suplimentarea sumei alocate pentru cheltuielile de deszăpezire, adică 0,75 milioane din cele 1,5 milioane care au fost propuse suplimentar. Aşadar, amendamentul prevede diminuarea celor două sume cu 0,5 milioane – pomul de Crăciun, 0,75 milioane de la deszăpezire, rămânând în continuare 0,75 milioane pentru deszăpezire pe fracţia din 2021 a acestei ierni, urmând ca 1,25 milioane de lei să fie mutaţi pentru „achiziţii monumente istorice”, în speţă clădirea Teatrului Vechi, în contextul în care eventual Consiliul Local va decide în acest sens. Mulţumesc.
Dl. Cheşa I: - Doamna Lilioara.
Dl. Faur L: - Şi eu vreau să intervin.
Dna Stepanescu L: - Doresc să precizez că alături de amendamentul Comisiei 1, însuşit şi de PSD, sunt distribuite consilierilor locali punctele de vedere ale executivului, care propun respingerea, nu sunt favorabile în vederea diminuării sumelor de la deszăpeziri, în special, iar în ceea ce priveşte destinaţia pe care doriţi să o atribuiţi achiziţiei de imobile, vă rugăm să limitaţi amendamentul fără a face precizarea „Teatrul Vechi”. De ce? Pentru că, pentru o astfel de hotărâre este nevoie de o hotărâre consacrată, cu destinaţie specială, care se adoptă cu două treimi – 16 voturi pentru. Deci, în cazul în care acest amendament doriţi să treacă, trebuie să se limiteze la majorarea Capitolului „Achiziţie imobile”. Şi atât!
Dl. Stana F: - Da. Din punctul meu de vedere este ok să fie scoasă acea paranteză „Teatrul vechi, Hirschl” şi să rămână doar „Achiziţie monumente istorice”. Intenţia noastră este de a aloca aceşti bani pentru achiziţia clădirii Teatrului Vechi. Chiar dacă ea nu apare expres în hotărâre.
Dl. Cheşa I: - Eu nu am înţeles nimic din ce aţi spus, sincer!
Dl. Stana F: - Am precizat doar că intenţia noastră este ca această sumă să fie folosită pentru achiziţia Teatrului Vechi, chiar dacă, aşa cum a spus doamna secretar, nu putem să prevedem, deocamdată, în hotărâre, explicit lucrul acesta. Mulţumesc!
Dl. Cheşa I: - Mulţumesc. Domnul viceprimar!
Dl. Faur L: - Să ştiţi că atenţia noastră şi a grupului de consilieri PNL este pe acest subiect şi ne dorim o rezolvare. Însă, astăzi, ne vom abţine de la votarea amendamentului pe care dumneavoastră îl propuneţi, din următoarele considerente: în primul rând, dacă ne uităm la cheltuielile pe care municipalitatea le-a avut cu deszăpezirea de-a lungul anilor, vom vedea că sunt ani, în care suma necesară pentru a executa acele lucrări a fost de peste 1,5 milioane (n.n. lei) - Acum noi am propus, în urma rectificării pozitive de astăzi, pentru că am primit, cum spuneaţi, nişte bani în plus, ca să acoperim o nevoie a oraşului, pe care, dacă o vom avea, şi nu ştim, ninge, nu ninge, cât ninge şi cu care nu ne putem juca, dacă ninge două săptămâni, îmi spuneau colegii, trebuie să avem în mod obligatoriu această sumă la dispoziţie. Deci, noi considerăm că este riscant să luăm banii de la deszăpezire şi să-i folosim pentru acest obiectiv. Doi la mână - vreau să vă spun că astăzi, în România, se întâmplă următorul eveniment: se semnează PNRR-ul! În cadrul PNRR-ului, există un capitol care se numeşte „Valul renovărilor”. Pe acest capitol astfel de clădiri pot să fie renovate. Noi, în Arad, pe acelaşi capitol, avem de făcut multe lucruri: Teatrul clasic, în interior, l-am făcut în exterior, trebuie făcut şi în interior. Ne gândim că este un teatru viu, un teatru funcţional. Avem obligaţia să îl întreţinem şi să facem lucrarea până la capăt, sperăm la o finanţare de acolo. Vorbim cu toţii despre Cetate. Gândiţi-vă că acolo trebuie foarte mulţi bani şi tot la PNRR, valul renovării ne gândim. Mai sunt câteva obiective, însă, mă scuzaţi, numai 30 de secunde mai am…
Dl. Cheşa I: - O paranteză - declaraţiile politice la punctul 27, sunt la următorul punct!
Dl. Lazăr F: - Nu, nu, dar să ştiţi că nu este o declaraţie politică, este doar o argumentaţie! Lăsaţi-mă să o duc până la capăt, în 30 de secunde termin!
Dl. Cheşa I: - Scrie foarte clar – „Declaraţii politice” !
Dl. Lazăr F: - Nu, nu! Este o argumentaţie, doar să mă lăsaţi să o termin! Deci, aceste obiective şi nu vi le mai spun, ca să îmi permită domnul preşedinte să mă duc cu ideea până la capăt, o să creeze pentru Primăria Municipiului Arad o nevoie de fonduri indiscutabilă. În acelaşi timp există o discuţie şi o interpelare la Ministerul Culturii despre Teatrul Vechi. Ministerul Culturii este interesat să preia, din ce cunoaştem noi, să finanţeze, pe un proiect, şi această lucrare. Această interpelare este făcută de către domnul deputat Sergiu Bîlcea şi au loc discuţii pe această temă. Noi considerăm că o soluţie pentru Teatrul Vechi se poate găsi în acest fel, fără să fie o sarcină în plus la Primărie, care are de făcut lucrurile despre care vă spuneam şi altele. Şi vă mai dau un exemplu şi chiar închei – uitaţi-vă la Cazinoul vechi, cum a fost renovat de frumos, de către privaţi. În acest moment, Teatrul are şi această soluţie. Dar mă opresc aici, ca să nu abuzez de bunăvoinţa domnului preşedinte spunându-vă că noi, astăzi, ne vom abţine pentru că, în concluzie – considerăm că este riscant să se ia bani de la deszăpezire şi 2, pentru că ar fi o variantă, o alternativă, poate mai uşoară pentru comunitatea arădeană, de a reabilita, prin Ministerul Culturii, Teatrul Vechi.
Dl. Cheşa I: - Domnul Ilioni, PNL!
Dl. Ilioni F: - Mulţumesc foarte mult! Aş vrea să informez Consiliul Local că domnul consilier Stana a depus o cerere către Comisia de specialitate nr. 5, comisie care include domeniul culturii, pentru organizarea unei dezbateri publice vis-a-vis de clădirea Teatrului Vechi. Membrii comisiei au hotărât să aibă loc o astfel de dezbatere şi aş sugera să aibă loc dezbaterea, probabil acolo se pot aduna şi nişte fonduri, nu ştim ce va fi şi apoi să discutăm despre banii pentru achiziţia acestui imobil şi iată, încă un argument în plus ca să nu votăm astăzi acest amendament.
Dl. Cheşa I: - Mulţumesc. Da. Domnul Stana, vă rog!
Dl. Stana F: - Dacă-mi permiteţi, În primul rând am spus – nu se iau toţi banii de la deszăpezire! Rămân bani alocaţi pentru deszăpezire exact cât a fost alocată pe prima parte a acestui an, partea din iarna 2020-2021 din anul curent, vorbim acum de banii alocaţi până în luna decembrie. Deci rămân bani cât am avut în prima parte de iarnă din acest an şi pentru cea de - a doua parte.
Legat de povestea cu Cazinoul, trebuie să înţelegem cu toţii, Cazinoul, la fel ca şi Hotel „Ardealul”, sunt unităţi cu scop de alimentaţie publică, acolo se pot obţine, de către un privat, venituri, Teatrul vechi, fiind o instituţie culturală, nu poate desfăşura şi obţine venituri decât din cultură, or, se ştie că nu ai cum, cel puţin în România, nici poate în Bucureşti, dar cu atât mai puţin în Arad, să obţii profit şi un privat să susţină o activitate culturală undeva. Deci, singura şansă, în opinia mea, a Teatrului Vechi, este să fie achiziţionat de către municipiul Arad. Iar legat de posibilităţile de finanţare, faptul că noi acum alocăm bani, are scopul de a elimina acel pretext că nu sunt bani cuprinşi în buget. Dacă doriţi, vă mai spun sume care sunt cuprinse în rectificare, de unde putem să luăm bani, care nu sunt atât de urgente şi poate n-ar trebui să fie acolo, dar eu cred că trebuie să ne uităm, să mergem pe o variantă. În situaţia în care, într-un timp rezonabil, celelalte variante expuse se vor materializa, permiteţi-mi să am îndoieli, pentru că sunt, poate 10, 15 ani, de când se vehiculează propuneri, ba la minister, ba austriecii, ba nu ştiu cine, …
Dl. Cheşa I: - Exact ce i-am spus domnului viceprimar, asta este deja declaraţie politică! N-o să vă permit lucrurile acestea! Declaraţiile politice la punctul 25!
Dl. Stana: - Îmi cer scuze, eu cred că trebuie să alocăm aceşti bani pentru Teatrul Vechi. Mulţumesc!
Dl. Cheşa I: - Mulţumesc Ok. Scurt! Domnule Buruc!
Dl. Buruc C: - O să iau cuvântul la punctul 25 vis-a-vis de acest subiect. Mulţumesc!
Dl. Cheşa I: - Ok. Mai avem un amendament – doamna Antoanela Naaji, vă rog!
Dna Naaji A: - Având în vedere Referatul nr. 73.519 din 22 septembrie 2021 al Serviciului Investiţii, au loc următoarele modificări în cadrul bugetului general de venituri şi cheltuieli al municipiului Arad pentru anul 2021: „Se alocă credite bugetare în valoare de 77 mii lei, la Capitolul 66.02 – Sănătate, cu titlul de transferuri, din bugetele locale, pentru finanţarea cheltuielilor de capital din domeniul sănătăţii pentru Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Arad, în vederea finanţării obiectivului de investiţie – „Racordare la reţeaua electrică a locului de consum permanent, secţia ATI – Urologie-Chirurgie. Cu aceeaşi sumă se majorează şi creditele de angajament. Se diminuează cu suma de 77 mii lei creditele bugetare alocate la Capitolul 67.02 – Cultură, recreere şi religie” pentru obiectivul de investiţie – „Amenajare loc de joacă şi teren de sport în parcul Gai„. Mulţumesc.
Dl. Cheşa I: - Domnule doctor!
Dl. Costea I: - Aş dori doar să fac o mică paranteză. Acest amendament este oportun pentru Spitalul Municipal, fostul spital municipal, actual, Spitalul Judeţean, de lângă Piaţa Mică, există o singură problemă – auzim de tot ceea ce înseamnă modificări, investiţii în secţia de chirurgie, eu înţeleg că domnul consilier Korodi este chirurg şi lucrează pe acea secţie, dar pentru cealaltă clădire de lângă, unde sunt alocate 1,5 milioane de lei, nici în momentul de faţă nu s-a pus prima cărămidă pentru construcţia acelui lift. Suntem în valul IV! Pacienţii, chiar în acest moment, când sunt transferaţi din acea clădire, fără lift, în clădirea unde astăzi alocăm bani, unde este lift, pacienţii sunt căraţi 20 de trepte cu prelata, cu targă, în miez de noapte! Vine frigul, vorbeam de deszăpeziri, vor fi minus 10, minus 20 de grade, imaginaţi-vă că fără acel lift nu va exista personal, care să poată să facă treaba infirmierilor!
Dl. Cheşa I: - Te întrerup, domnule doctor, să nu-ţi uiţi ideea! Doamna Portaru, vă rugăm să ne spuneţi – am mai apelat la dumneavoastră noi – ce se întâmplă cu liftul? Are dreptate, domnul doctor!
Dna Portaru E: - Bună-ziua! De la perioada aceea de reorganizare, care a început cu data de 1 septembrie, colegii mei de la investiţii se ocupă de acest proiect. În perioada care a trecut, trei săptămâni, o lună, am studiat documentaţia şi avem o întâlnire, în cursul acestei săptămâni, cu proiectantul, după care urmează să demarăm procedura de achiziţie a Contractului de servicii „Actualizare DALI”. Ţin să precizez că această documentaţie a fost aprobată în 2018, iar acum, în 2021, a apărut chiar şi un act normativ, în sensul actualizării şi creşterii preţurilor materialelor. Şi, estimăm noi că până la finele lunii octombrie documentaţia este încărcată în SICAP şi poate are şi data de depunere a ofertelor.
Dl. Cheşa I: - Domnule doctor!
Dl. Costea I: - Mulţumesc.
Dl. Faur L: - Dacă este posibil să-i răspund şi eu, domnule consilier, domnului doctor?
Dl. Cheşa I: - Da. Vă rog!
Dl. Faur L: - Domnule doctor, această suplimentare de buget se referă la conectarea la reţeaua electrică pentru un spor de tensiune a blocului operator urologie. Ştiţi că lucrările la blocul operator urologie se apropie de final şi este nevoie de un bloc operator, care nu mai funcţionează de câţiva ani, fiind închis pentru neconformităţi, în urmă cu, nu ştiu, 4, 5 ani. Acolo avem dusă instalaţia până la gard, trebuie traversată strada spre Piaţa Mihai Eminescu şi conectat curentul, ca să putem da drumul la sala de operaţie pe urologie, la fel de necesară cum sunt şi lifturile şi vă dau dreptate aici – din păcate, situaţia cu lifturile stă aşa cum zicea doamna Portaru, este total inacceptabil că am ajuns în situaţia aceasta! Sunt absolut de acord, încercăm, însă, să o deblocăm cât mai repede şi să punem lifturile. În acelaşi timp, însă, urgenţa este şi pe blocul operator, la urologie, trebuie să dăm drumul la curent acolo.
Dl. Costea I: - Dacă-mi permiteţi, acest amendament este oportun, nu am spus că nu este oportun, nu am spus că grupul USR se va abţine, din contră, va susţine acest amendament, doar că exista un mic punct de vedere – grupul USR a venit cu un amendament, a dorit să aducă un lift, în aşa fel încât pacienţii de covid să beneficieze de acel lift în valul IV, ducându-se un amendament la buget. Acum mai bine de jumătate de an nu s-a făcut nimic până la 1 septembrie, în schimb…
Dl. Cheşa I: - Domnule doctor, vă întrerup – toţi consilierii am votat liftul respectiv! Nu numai grupul USR! Vă rog frumos!
Dl. Costea I: - Da. Tocmai de asta, dar eu am pus doar o singură întrebare, prin faptul că probabil acel amendament a venit prin USR-PLUS a durat atât şi în momentul în care vine, în ciuda faptului că doctorul Korodi este prieten cu mine şi ne ştim de foarte mulţi ani şi am colaborat împreună, în momentul în care vine un proiect, care influenţează, într-un mod sau altul, un consilier PNL, acel lucru se execută, în schimb cele de la USR – PLUS nu. Aceasta era întrebarea – să vedem ce lift va fi – doamna ne-a răspuns la întrebare – de la 1 septembrie s-au început procedurile, cu atât mai mult acest răspuns este unul favorabil pentru acel spital. Dar, să înţelegeţi, grupul USR-PLUS nu se opune amendamentului doamnei Naaji!
Dl. Cheşa I: - Domnule viceprimar, vă rog!
Dl. Faur L: - Domnule doctor, vă rog să mă credeţi pe cuvânt că nu punem aşa problema! Acolo nu este vorba decât de pacienţi, de arădeni, de bolnavi, care se află internaţi la spital şi nu cred că are loc o altă formă de discuţie, că domnul Korodi este de la PNL şi dumneavoastră de la USR. Nici vorbă, nu se iau deciziile pe acest considerent! Însă, sunt câteva încurcături regretabile, pe care trebuie să le descâlcim, ca să ajungem şi la lifturi. Şi ne dorim repede să facem treaba aceasta!
Dl. Cheşa I: - Domnule Galea, vă rog!
Dl. Galea C: - Şi noi suntem total de acord că această racordare este vitală şi foarte importantă şi trebuie să fie prioritară. În acelaşi timp, poate, ne va spune cineva, totuşi, care este planul legat de terenul de sport şi locul de joacă din Gai. Sunt la fel de importante, dar sunt convins că sunt cetăţeni în Gai, care ar vrea să ştie ce se întâmplă…
Dl. Cheşa I: - Domnule Galea, discutăm de amendament, nu de terenul de fotbal! Terenul de fotbal, la punctul 24.
Dl. Galea C: - Poate să ne spună cineva, ce se întâmplă cu…
Dl. Faur L: - Da. Se iau de acolo bani, de aceea, probabil, spune domnul Galea, că amendamentul are două părţi, de unde luăm şi unde punem. Da. O să vă răspundă doamna Portaru, eu vă răspund doar aşa, în principiu, sunt anumite lucrări, care merg repede şi altele, din nefericire, cele mai multe, care merg greu şi nu se consumă banii într-un anumit ritm, putând să fie reorientaţi şi când este nevoie să se suplimenteze suma. Poftiţi, doamna Portaru! De aceea luăm de acolo, pentru că la Gai nu este nevoie acum. Va fi puţin mai târziu!
Dna Portaru E: - Da, de aceea am luat să acoperim acum acea sumă de bani lipsă de la branşament, pentru că procedura de proiectare şi execuţie la terenul de sport şi locul de joacă din Gai, din păcate, este a doua oară contestată şi constatând că n-o să cheltuim întreaga sumă, până la finele anului, ne-am permis să luăm să punem pentru spital, la realizarea racordului.
Dl. Cheşa I: - Mai sunt întrebări? Nu sunt. Supun la vot amendamentul propus de PSD şi USR.
Cine este pentru? 11 voturi pentru, 9 abţineri (dl. Bognar, dl. Szabo, dl. Faur,
dna Waas, dl. Ilioni, dna Naaji, dl. Barb, dl. Fordon, dl. Gaman), 2 consilieri nu au participat la vot (dl. Mariş, dl. Vlad C.)
Dl. Vlad C: - La amendament pot vota, că nu influenţează Forestierul!
Dna Stepanescu L: - Codul administrativ spune că nu participaţi la întreaga hotărâre! Atât dumneavoastră, cât şi domnul Mariş, sunteţi excluşi din majoritate.
Dl. Vlad C: - Nu voi vota hotărârea, doar amendamentul, asta este altceva.
Dna Stepanescu L: - Sunt foarte multe alte influenţe, la care ar trebui ca domnul Mariş să voteze diferenţiat. Remediul juridic pe care îl propune Codul administrativ este clar: nu participaţi la votul hotărârii. Amendamentul a trecut, chiar şi fără votul dumneavoastră.
Dl. Cheşa I: - Da. Cu 11!
Supun la vot amendamentul dnei Naaji
Cine este pentru? Unanimitate – 20 consilieri prezenţi.
Dl. Cheşa I: - Supun la vot proiectul de hotărâre, în ansamblu.
Cine este pentru? 20 voturi pentru, 2 consilieri nu au participat la vot
(dl. Vlad C. şi dl. Mariş) – 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 455 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
20
Proiect de hotărâre nr. 452/2021 privind aprobarea și acoperirea parțială a pierderilor induse de prestarea serviciului public de producție, transport, distribuție și furnizare a energiei termice pentru populație în sistem centralizat și neacceptate în preț/tarif, înregistrate de operatorul SC CET Hidrocarburi SA Arad, aferente perioadei 01.01.2020-31.12.2020 - inițiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Întrebări? Supun la vot
Cine este pentru? 21 voturi pentru, 1 consilier nu a participat la vot (dl. Mariş)
– 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 456 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
21
Proiect de hotărâre nr. 432/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din
2 august 2021 – inițiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 457 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
22
Proiect de hotărâre nr. 445/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din
18 august 2021 – inițiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 458 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
23
Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna august 2021 şi principalele activități programate pentru luna septembrie 2021
Dl. Cheşa I: - Grupul USR-PLUS are o solicitare. Grupul USR-PLUS! Bună-dimineaţa!
Dna Săbău D: - Da. Am solicitat ca la şedinţele Consiliului Local să fie prezenţi directorii de societăţi comerciale.
Dl. Cheşa I: - Atât?
24
Notificări diverse, corespondență adresată Consiliului Local al Municipiului Arad
Nu au fost menţionate notificări.
25
Interpelări, întrebări, petiții, declarații politice şi alte probleme supuse atenţiei Consiliului Local al Municipiului Arad
Dna Săbău D: - Şi, dacă-mi permiteţi, domnule preşedinte, mai am câteva observaţii la acest punct.
Dl. Cheşa – Da, vă rog!
1
Dna Săbău D: - Primim în fiecare lună informări de la aceste societăţi comerciale, dar nu primim un raport cu privire la realizarea indicatorilor de performanţă! Ştim foarte bine că aceste societăţi, cu o excepţie, toate sunt pe pierdere. Aş dori ca la fiecare informare să fie anexat acest raport al realizării indicatorilor de performanţă, la toate societăţile, inclusiv ai directorului şi ai consiliului de administraţie.
Dacă directorul de la CET este, am o întrebare!
Dl. Cheşa I: - Haideţi la un microfon, vă rog frumos! Poftiţi aici, domnule director! Sau…
Dl. Faur I: - Nu. Unul dintre directorii de la CET este bolnav cu Covid. Dumneavoastră prezentaţi?
Dna Uivărăşanu M: - Bună-ziua! Marta Ujvărăşanu sunt, director economic CET Hidrocarburi.
Dna Săbău D: - Doamna director, am observat că pe partea de Grădişte, mai bine zis „Grădina Poştei”, staţia OMV, se dezmembrează instalaţia de încălzire…
Dl. Cheşa I: - Mă scuzaţi, Csilla, Comisia de numărare, vă rog, ca să câştigăm timp, că mai avem de numărat ! Scuze! Puteţi continua. Mulţumesc!
3
Dna Săbău D: - Din ce am văzut la faţa locului, a fost atribuit un contract pentru prestarea acestor servicii. Am rugămintea să-mi spuneţi dacă aţi văzut sau aţi cerut acelui agent economic toate avizele şi acordurile pentru dezmembrare ?
Dna Ujvărăşanu M: - Bănuiesc că vă referiţi la dezmembrarea ţevilor, da? Deci, conductelor de la sere şi de la …
Dna Săbău D: - Da. Aşa am şi spus, v-am spus, pe tronsonul Grădina Poştei, staţiile OMV !
Dna Uivărăşanu M: - Da. Toate avizele sunt în sarcina prestatorului, deci, el va răspunde cu totul de dezmembrare…
Dl. Cheşa I: - Doamna director! Doamna colegă, haideţi să-i dăm în scris şi sunt convins că toată…
Dna Săbău D: - Da. Dar vreau să întreb, că prestatorul dezmembrează, dar ceea ce rămâne acolo, la faţa locului, vă prezint pozele, deci toată izolaţia de pe acele ţevi de încălzire este lăsată acolo, din ce ştiu, acea izolaţie conţine azbest. Aş vrea să îmi spuneţi dacă verificaţi aceste lucruri dat fiindcă sunteţi parte în acel contract, ba mai mult, dacă acel agent economic are un contract cu deponeul şi în ce cantitate a depus aceste deşeuri?
Dna Ujvărăşanu M: - Este în sarcina lui cum face şi unde depune şi cu cine încheie contractele. Noi am prevăzut clar în contract – dacă nu face ecologizare şi nu face curăţenie în urmă, vom reţine o sumă de 56 de mii de lei.
Dl. Cheşa I: - Cine verifică asta, doamna director?
Dna Ujvărăşanu M: - Noi verificăm ! Noi avem toată evidenţa, urmărim, deci el trebuie să aducă la zero, la curat! Nu! Nu!
Dna Săbău D: - Nu este gata, am sesizat chiar şi Poliţia Locală…
Dna Uivărăşanu M: - Şi lucrăm şi cu Poliţia, lucrăm şi cu Mediul, lucrăm cu toată lumea, ca să forţăm…
Dna Săbău D: - Pe porţiunea care este deja dezmembrată nu este curăţată.
Dna Uivărăşanu M: - Da. Urmărim şi vom încerca să…
Dna Săbău D: - Da. Aş dori un raport în scris! Mă voi adresa în scris în acest aspect. Mulţumesc.
Dna Uivărăşanu M: - Dacă nu va rezolva el problema, se va rezolva în contul garanţiei pe care am reţinut-o în contract de către SC CET Hidrocarburi.
4
Dna Săbău D: - Domnule preşedinte, dacă mai îmi permiteţi o întrebare referitor la Compania de Transport Public?
Am înţeles că în 30 septembrie este Adunarea Generală, cine este reprezentantul nostru, al consiliului local, acţionar majoritar, la CTP?
Dl. Cheşa I: - L-am văzut pe domnul director. Poate ne spune dânsul. Da, este domnul director acum, la microfon! Luaţi un microfon, domnule director, vă rog! Nu ştiţi cine este reprezentant? Vă spunem noi!
Dl. Godja C: - Domnul Corneliu Neamţiu a fost desemnat reprezentant în AGA.
Dna Săbău D: - Domnul Corneliu Neamţiu este aici? Aveam şi pentru dânsul aceeaşi remarcă, cu informările. Deci, mi se pare de bun - simţ ca şi dânsul să fie la aceste şedinţe ordinare, dacă nu, cineva care îl înlocuieşte!
Dna Săbău D: - Aş vrea să ştiu care este mandatul pentru votarea Consiliului de Administraţie la Compania de Transport Public. Noi, consiliul local, nu am fost informaţi referitor la alegerea unui nou consiliu de administraţie, care este componenţa nominală şi persoanele!
Dl. Godja C: - Imi permiteţi să răspund eu? Având în vedere că pentru transportul local s-a constituit ADI, conform legii, ADI-ul a devenit autoritate tutelară, probabil că de aceea nu aţi fost consultaţi.
Dna Săbău D: - Domnule director, nici reprezentantului Consiliului Local la ADI nu i-am dat mandat să voteze acest aspect!
Dl. Godja C: - Asta excede atribuţiilor mele!
Dna Săbău A: - Dar discutăm despre acţionariatul Companiei de Tranport Public, consiliul local este acţionar majoritar.
Dl. Cheşa I: - Doamna Stepanescu, ne ajutaţi, vă rog frumos! Doamna Stepanescu, a cerut ajutor doamna colegă.
Dna Stepanescu L: - Da. Voi verifica, nu pot să vă răspund pe loc. Voi verifica ordinea de zi de la Adunarea Generală şi ce mandate s-au atribuit către ADI Transport în acest sens şi vă vom comunica urgent.
Dna Săbău D: - Totodată, domnul Neamţiu poate să ne aducă la cunoştinţă şi celelalte adunări generale de la societăţile comerciale din subordinea consiliului local. Putem primi această informare şi prin e-mail.
Dl. Cheşa I: - Mulţumim. Domnule Stana!
5
Dl. Stana F: - Dacă suntem la Compania de Transport Public, aş vrea să-i rog pe cei de la Compania de Transport Public să aibă în vedere amenajarea staţiei de autobuz de pe strada Calea 6 Vânători. Este o zonă a Aradului, care nu prea are altfel de legătură cu centrul şi vin elevii la şcoală în municipiu, aşteptând autobuzul efectiv în ploaie, stau pe marginea drumului în noroi, se mai ascund sub copacii din zona respectivă. Ştiu că de pe strada Pădurii au fost eliberate sau disponibilizate nişte staţii de tramvai şi dacă ar putea fi folosite pentru a amenaja o staţie de autobuz pe strada Calea 6 Vânători?
Dl. Cheşa I: - Domnul director vă răspunde chiar acum. Vă rog!
Dl. Godja C: - Da. În primul rând, amenajarea staţiilor de autobuz cade în sarcina administratorului drumului care, în cazul de faţă este Drumurile Municipale, iar pe de altă parte…
Dl. Cheşa I: - Vă întrerup, Pe 6 Vânători? Pe 6 Vânători? Cine este administratorul drumurilor?
Dl. Godja C: - Nu Compania de Transport! Municipiul Arad! Îmi cer scuze!
Dl. Cheşa I: - A! Mulţumesc! Vă rog! Deci, dumneavoastră certaţi municipiul Arad că nu face treabă, să înţeleg!
Dl. Godja C: - Nu! Îi răspundeam domnului consilier cine să modernizeze acea staţie. Şi, pe de altă parte, am mai avut discuţia cu acele refugii de pe strada Pădurii – ele au fost recuperate, sunt în curtea Companiei de Transport, mutarea lor în altă parte, amplasarea lor în altă parte, necesită autorizaţie de construcţie.
Dl. Buruc C: - Daţi drumul la diligenţele necesare, ca să se facă, să se obţină autorizaţia de construcţie! Nu văd de ce ar fi o problemă!
Dl. Faur L: - Da. Verificăm pe strada Pădurii !
Dl. Buruc C: - Cine face montajul acestora, dacă necesită autorizaţie de construcţie, dumneavoastră sau Drumurile Municipale? Dacă sunt Drumurile Municipale, atunci avem rugămintea la Drumurile Municipale să obţină autorizaţia de construire, ca să se pună staţia respectivă acolo, dacă nu, să obţineţi dumneavoastră autorizaţia de construcţie…
Dl. Godja C: - Pentru cele existente, care ne sunt date în utilizare, noi asigurăm doar mentenanţa, adică le curăţăm, le vopsim, le schimbăm, dacă se sparge vreo placă în acoperiş,
Dl. Buruc C: - Cetăţenii Municipiului Arad ar vrea ca pe strada Calea 6 Vânători să fie un refugiu la staţia de autobuz! Aruncaţi „mâţa moartă” din stânga în dreapta!
Dl. Cheşa I: - Domnule Buruc, uitaţi, domnul viceprimar ne luminează!
Dl. Faur L: - Doamna Portaru, cum facem staţia? Nu mai pierdem timp! Deci, dacă trebuie staţia, o facem! Noi avem acolo lucrări pe strada Pădurii, ce s-a întâmplat?
Dna Portaru E: - Acum, nu ştiu la care staţie de pe 6 Vânători, deci nu ştiu la care din ele se referă domnul consilier! Dar nu contează…
Dl. Faur L: - Este o staţie nouă acolo!
Dna Portaru E: - Dar nu contează, este staţie nouă. Deci, nu contează. Dacă este staţie veche, noi, în urmă cu ceva vreme, vreo doi ani, am preluat de la operatorul de transport, am elaborat documentaţia şi astăzi, când vorbim, este încheiat contractul de execuţie de lucrări pentru un număr de aproximativ 120 de staţii de autobuz, în tot municipiul Arad. Am avut mai multe, din păcate, nu am primit autorizaţie de la Enel pentru toate, deoarece toate staţiile noastre trec pe sub reţelele lor, de medie sau înaltă tensiune. Cu regrete, asta este! Nu primim! Şi acel contract este, dacă îmi spuneţi fix adresa, că acum, pe 6 Vânători, sunt mai multe staţii de autobuz, nu ştiu la care, dar cele vechi le am pe toate incluse în proiect. Cele vechi sunt toate incluse! Dar dacă a apărut în ultima perioadă, ultimul an, ultimul an şi jumătate…
Dl. Faur L: - A fost o cerere pentru o staţie nouă acolo, chiar am discutat cu domnul Godja, despre ea este vorba?
Dna Portaru E: - Da. Dar dacă s-a aprobat în 2019-2020, atunci n-am avut-o eu prinsă în documentaţie, dar dacă aflăm concret locaţia, vă spun – nu le ştiu pe toate 126.
Dl. Cheşa I: - Bine. Mai departe! Cine mai doreşte? Dna Csilla Aur.
6
Dna Aur C: - Da. Mulţumesc frumos. Eu, în calitate de consilier local, am fost invitată de către cetăţeni în două locaţii din Vlaicu. Prima locaţie este pe Calea Aurel Vlaicu, la blocul I 1, unde locatarii sunt foarte nemulţumiţi de aspectul trotuarului, să-i spunem trotuar aşa, cu bunăvoinţă, întrucât este plin cu denivelări, alocuri nici nu există trotuar sau a fost cândva, în urmă cu vreo 30 de ani, iluminat stradal nu există, oamenii sunt, pe bună dreptate, în pericol…
Dl. Cheşa I: - Csilla, Csilla, o secundă – cineva de la tehnic notează adresa asta? Că nu văd lucrul acesta! Vă mulţumesc.
1. Dna Aur C: - Este chiar de pe principală, de la „Lebăda”, spre intrarea către acest bloc este o trecătoare, care este pur şi simplu impracticabilă şi nu vorbesc neapărat despre persoane care au anumite probleme, ci chiar şi pentru cei care sunt cu îmbrăcăminte sau cu încălţăminte sport, este un real pericol şi în plină zi. Pe lângă acest aspect, nu au locuri de parcare amenajate şi este un spaţiu acolo, că tot vorbim că în Vlaicu nu avem parcuri şi nu avem locuri, spaţii de joacă pentru copii, este un spaţiu nu foarte mare, dar nici foarte mic, suficient cât, totuşi, să se poată amenaja acolo un loc de joacă pentru copii, de altfel, a fost un loc de joacă pentru copii, care acum este în paragină, în momentul de faţă doar încurcă circulaţia, este plin de buruieni şi, prin urmare, solicitarea locatarilor este să se amenajeze trotuarul, căile de acces spre intrarea, spre blocul I 1 şi amenajarea unui parc pentru copii sau să se facă ceva cu acel parc, măcar să-l întreţină. Aş solicita un răspuns în scris, în sensul acesta. Ce facem cu aceşti oameni, vă rog frumos? Pentru că este vorba despre siguranţa lor !
2. Şi a doua locaţie, unde am fost invitată este pe Aleea Dezna, între blocurile X 10, X11 şi X12 este un spaţiu de joacă foarte mic. Aş dori să menţionez că, iniţial, când a fost proiectat acest spaţiu de joacă, a fost proiectat să fie mai mare, extins, mi-au şi arătat părinţii de acolo, locatarii, că s-a tăiat un pom pentru a fi spaţiul mai mai mare, însă este spaţiul foarte mic, este folosit de aproximativ 70 de copii, care merg acolo însoţiţi, sunt două leagăne şi un tobogan şi revin la menţiunea că în Vlaicu nu sunt spaţii de joacă. Vă rog frumos, în numele locatarilor, să mărim acel spaţiu de joacă, întrucât este teren – se poate mări cu aproximativ 4 metri în lungime şi 4 metri în lăţime, fără să deranjăm locatarii celorlalte blocuri şi să amenajăm un spaţiu de joacă pentru aceşti copii, să ştiţi că s-au adunat şi semnături în sensul acesta. Deci, vorbesc despre Aleea Dezna nr. 2-4, blocurile X10, X11, X12.
Îmi cer scuze, revin puţin la blocul iniţial, la blocul I 1 – acolo m-au rugat locatarii să vă reamintesc că ei din 2006 au depus o cerere pentru reabilitare termică şi nu se ştie când sau ce se întâmplă cu această reabilitare.
Dl. Cheşa I: - Mai o dată blocul cu reabilitarea, te rog! Numărul de bloc cu reabilitarea!
Dna Aur C: - I 1 .
Dl. Cheşa I: - Cine ne poate spune, de la tehnic, treaba aceasta, vă rog frumos?!
Dl. Faur L: - Prima dată, dacă-mi permiteţi, domnule preşedinte?
Dl. Cheşa I: - Domnule viceprimar, vă rog!
Dl. Faur L: - Toate aceste probleme sunt reale şi trebuie rezolvate, doamna consilier, categoric! Acum, ştiţi bine că Primăria are un program de reparaţii trotuare, străzi, are un program şi pentru parcuri, avem foarte multe parcuri, care intră în reabilitare, care au fost deja reabilitate şi eu chiar mă bucur că, iată, consilierii locali merg pe teren şi ne aduc la cunoştinţă astfel de lucruri şi eu vă îndemn să faceţi în continuare asta pentru că şi noi mergem la toate solicitările şi încercăm să rezolvăm. Există o posibilitate să le rezolvăm pe toate, însă, în timp. Nu o să le putem rezolva dintr-o dată. Este foarte important, însă, să-i spui omului – da, am fost, am văzut, le facem, peste şase luni, peste un an, dar le facem! Strict la ce aţi întrebat dumneavoastră, am văzut că doamna Portaru şi doamna Lili Florea au notat şi o să vă răspundă în scris care este situaţia acolo. Dacă sunt cuprinse sau nu în programele noastre. Şi dacă nu sunt, le vom cuprinde.
Dna Aur C: - Vă mulţumesc tare mult!
Dl. Faur L: - Mulţumesc şi eu!
Dl. Cheşa I: - Domnule Curcanu!
7
Dl. Curcanu D: - Mulţumesc, domnule preşedinte! În luna mai a acestui an, pe ordinea de zi, a fost un PUZ pentru construirea unor blocuri între case, pe strada Măcieşului, în cartierul Aradul Nou. Cetăţenii din acea zonă, din Aradul Nou, 59 la număr, s-au mobilizat şi au depus o plângere către consiliul local, plângerea cu nr. 40685 din 21 mai 2021. Trei întrebări, 3 obiective: în această plângere scrie: „Către Consiliul Local” – de ce consilierii locali n-au fost informaţi, în ultimele patru luni, despre această plângere, având în vedere că au semnat-o 59 de persoane, cu serie de buletin şi cu domiciliu şi nume complet?
A doua întrebare – de ce această plângere, după patru luni de zile, nu se află pe ordinea de zi a Consiliului Local?
Şi a treia întrebare – de ce aceste 59 de persoane nu au primit un răspuns la plângerea adresată PUZ-ului de pe strada Măcieşului, PUZ de blocuri între case, lângă gara Aradul Nou ? Mulţumesc.
Dl. Cheşa I: - Da. Îmi confirmă domnul viceprimar că veţi primim un răspuns în scris.
Dl. Faur L: - Da. Studiem şi răspundem. Nu pot să vă dau un răspuns acum, pentru că nu ştiu despre ce plângere este vorba.
Dl. Curcanu D: - Adică, totuşi, a fost adresată Consiliului Local şi noi nu am primit – o! Dl. Faur L: - Probabil că are un număr de înregistrare, că de acolo vom porni, ca să o identificăm .
Dl. Curcanu D: - Bun, dar având în vedere că au trecut patru luni de zile de la plângere, ar fi trebuit să intre pe ordinea de zi a Consiliului Local, la fel ca alte plângeri!
Dl. Faur L: - Da. O să vedem de ce, există o evidenţă electronică foarte clară a intrărilor şi a ieşirilor plus a modului de rezolvare pentru toate petiţiile adresate la registratura noastră, să vedem ce s-a întâmplat. Vă răspundem, categoric! Şi le vom răspunde şi dumnealor, evident!
Dl. Cheşa I: - Mulţumim. Domnule Stana USR PLUS-Aur!
8
Dl. Stana F: - Mulţumesc, domnule preşedinte! Referitor la situaţia sistemului de termoficare din municipiul Arad, eu am propus, într-o altă şedinţă, să facă administraţia un inventar al zonelor în care mai funcţionează acest sistem şi să ştim, să avem o hartă a acelor cartiere sau a acelor cvartale, în care mai există o densitate de abonaţi suficientă pentru ca sistemul să merite o eventuală refacere, o eventuală investiţie. Ştiu că au fost ceruţi bani, să nu punem ţevi în pământ şi să ne trezim că la capătul lor nu mai sunt abonaţi. Are Primăria în vedere un astfel de inventar? Şi 2 - legat de reducerea cu 1,3 milioane de lei a sumelor alocate pentru imobilele expropriate pentru proiectul de extindere a reţelei de apă din Grădişte, proiectul care va bloca podul de pe centură, ştiţi să ne spuneţi din ce motiv s-a făcut această reducere ? Mulţumesc.
Dl. Faur L: - Da. Să le luăm pe rând. Nu avem acea evidenţă, acel studiu, pe care dumneavoastră îl invocaţi, ştiu că l-aţi mai cerut, este însă o lucrare care necesită nişte costuri. Nu ştiu dacă noi, la Primărie, putem să o facem. Dacă ajungem la această concluzie, că trebuie s-o facem, va trebui să facem o hotărâre, să alocăm bani pentru asta. Este o prestare de serviciu, după părerea mea, dacă vrem s-o avem. Însă, pun şi eu o întrebare – oare viitorul termoficării, ştiţi discuţia, este cu centrală de apartament sau cu un CET? Şi, în funcţie de acest răspuns, cred că este evident dacă avem nevoie sau nu de reţele de distribuţie în oraş.
Iar al doilea aspect pe care l-aţi invocat dumneavoastră, doamna Portaru – la microfon! La microfon!
Dna Portaru E: - Vă refereaţi la întrebarea de ce s-a diminuat valoarea de acolo, de la pasajul din Grădişte? Noi am pus valoarea în buget exact cât era estimată în studiul de fezabilitate, cu care am venit în faţa dumneavoastră, spre aprobarea indicatorilor, şi după realizarea Raportului de Evaluare, valoarea finală este de 2.188.000 faţă de 4,5, dacă mai ţin bine minte, ca alocaţie. Şi atunci, diferenţa…
Dl. Cheşa I: - Da. La punctul 3 avem votul, doamna Vornicu, vă rog frumos!
REZULTAT VOT SECRET PUNCTUL 3
3
Proiect de hotărâre nr. 451/2021 privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 123/2021 privind aprobarea componenței nominale și a regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism – inițiativa primarului
Dna Vornicu D: - Astăzi, 27 septembrie 2021, în cadrul şedinţei ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad, Comisia de Validare, în conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Local, a exercitat sub responsabilitatea sa, operaţiunile privind votul secret desfăşurat privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 123/2021 privind aprobarea componenţei nominale şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului şi urbanism, comisia a consemnat următoarele rezultate: consilieri prezenţi la şedinţă – 22, buletine de vot distribuite – 22, voturi nule – 6. Constatând legalitatea procedurii votului secret, comisia validează rezultatele acestui vot, fiind desemnaţi ca reprezentanţi ai Direcţiei Edilitare din cadrul Primăriei Municipiului Arad în Comisia tehnică de amenajare a teritoriului şi urbanism, domnul Găină Ovidiu şi domnul Stoian George, obţinând 15 voturi pentru, 1 vot împotrivă, 6 voturi nule.
Dl. Cheşa I: - Ambii candidaţi? Da. Mulţumim. Dacă nu mai sunt întrebări, declar şedinţa de astăzi închisă. Vă mulţumesc!
Dna Săbău D: - Domnule preşedinte, îmi permit încă o observaţie, dacă-mi daţi voie!
Dl. Cheşa I: - Doamna colegă, vă rog!
Dna Săbău D: - Ştiu că v-am solicitat astăzi…
Dl. Cheşa I: - Data viitoare iau Regulamentul şi va vorbi un reprezentant pe grup, dacă faceţi aşa!
Dna Săbău D: - Da. Prin Comisia de urbanism, am solicitat executivului ca Regulamentul Local de Urbanism să fie pe site-ul Primăriei! Cam de două luni cerem acest lucru! Sperăm ca în viitorul cât mai apropiat acest lucru să fie la transparenţă.
Dl. Cheşa I: - Mai aveţi trei ani!
(n.n. şedinţa s-a încheiat la ora 16,05).
Red./Dact. PC/PC Verif CM
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituţia Prefectului-Judeţul Arad
1 ex. Dosar şedinţã CLMA 27.09.2021, ordinară