Nr. 934/ 05.01.2024
COMUNICAT DE PRESĂ
Începem anul cu dreptul!
Primarul municipiului Arad, Călin Bibarț a abordat în conferința de presă de astăzi patru subiecte importante: situația podului de la Trei Insule, lucrările la refacerea gazonului de pe stadionul Francisc Neuman, semnarea contractului pentru proiectul parcărilor inteligente și bilanțul înscrierilor în programul Rabla.
“Suntem singura administrație care după 33 de ani am demarat proiectul pentru o nouă pasarelă în zona Trei Insule. Este o lucrare de 15.160.300 RON cu TVA inclus finanțată prin programul Anghel Saligny. Termenul de execuție este 2025, suntem momentan în grafic cu lucrările, pasarela este proiectată, autorizată, s-au turnat piloții pentru fundație. În privința podului improvizat care s-a dezmembrat menționăm faptul că acesta nu se află în proprietatea Primăriei Municipiului Arad, nu figurează în patrimoniul nostru, acesta existând din perioada de dinainte de 1989. Prin urmare, nu putem să cheltuim bani publici pentru repararea acestuia, dar avem toată deschiderea și îi ajutăm la fel cum am procedat și în alte dăți. Între timp există o rută alternativă, prin comuna Zădăreni”, a declarat Călin Bibarț, primarul municipiului Arad.
În privința lucrărilor la stadionul „Francisc Neuman”, acestea sunt finalizate, urmând să facem recepția. Lucrarea este estimată la 10,492,582 RON cu TVA inclus. Momentan se lucrează la întreținere și aplicarea tratamentelor fitosanitare, iar degivrarea funcționează în condiții optime. Lucrăm și la partea de canalizare, însă nu vor fi afectate meciurile echipei. Așa cum am promis, primul meci va putea fi jucat acasă, la sfârșitul lunii ianuarie.
În 27 decembrie 2023 a fost semnat contractul pentru proiectul „Soluții de parcare inteligentă pentru transformarea digitală a serviciului public de parcare”. Valoare contractului este de 3.904.183 RON cu TVA inclus, finanțat prin PNRR. Termenul de finalizare este de 12 luni din care 2 luni proiectare și 10 luni execuție. În cadrul proiectului se prevăd montarea sistemelor de control acces și CCTV la toate cele opt FAST PARK-uri, montarea a două parcometre și 600 senzori pe parcările publice din zona Bulevardului Revoluției, dotarea mașinilor operatorului cu patru camere de supraveghere LPR , pentru recunoașterea numerelor de înmatriculare.
Pentru programul RABLA, în platforma AFM s-au înscris 722 arădeni, dintre aceștia doar 399 au continuat pasul următor, acela de a se înscrie și în platforma Primăriei municipiului Arad. Eligibili au rămas 332 de arădeni de la care așteptăm dovada casării pentru a le transfera banii. Momentan doar 80 de persoane au încheiat cu succes toți pașii pentru a primi fondurile programului Rabla. Invităm toți arădenii care s-au înscris pe AFM să continue înscrierea pe platforma Primăriei pentru a continua etapele necesare.