În conte...
În contextul cerințelor operaționale crescute de ordine publică și circulație a persoanelor generate de starea de urgență, Direcția Generală Poliția Locală accelerează programul de amplificare a prezenței pe străzile Municipiului Arad, inițiat în cursul anului 2019.
Astfel, în cursul ședinței CLM Arad din 15.04.2020, aleșii locali au votat în unanimitate o nouă reorganizare a poliției locale, prin care 12 funcții au fost transferate dinspre activități preponderent de birou către serviciile de ordine publică și circulație. Ca urmare a acestei noi etape de reorganizare, serviciile ce funcționează exclusiv în contact direct cu cetățenii reprezintă peste 75% din organigrama DGPL.
Această creștere etapizată a ponderii serviciilor operative, pe parcursul ultimilor doi ani, a fost susținută și de dispoziția Primarului Municipiului Arad prin care, pe durata stării de urgență, personalul structurilor de protecția mediului, disciplina în construcții, control comercial, supraveghere comunitară și pază obiective susține în teren serviciile de ordine publică ale DGPL care acționează împreună cu Poliția Română, Jandarmeria Română și MapN.
Drept urmare, deși dispune de doar aproximativ 150 de angajați, în perioada martie-aprilie 2020, Direcția Generală Poliția Locală a utilizat în mod continuu cca. 120 dintre aceștia în ture de 12 ore, pentru asigurarea non-stop a coborârilor de pe autostradă, paza neîntreruptă a trei centre de carantină și a noului centru destinat oamenilor străzii, verificarea zilnică a persoanelor aflate în autoizolare și a domiciliilor persoanelor infectate, prezența în filtrele organizate de Poliția Română în municipiu și patrularea cartierelor arădene.
După finalizarea crizei cauzate de noul coronavirus, DGPL va continua eficientizarea funcționării curente, prin automatizarea unor fluxuri de date, extinderea utilizării echipamentelor IT@C în teren și eliminarea unor activități cronofage. În final, funcțiile din teren create prin redistribuirea unor funcționari din sediul central și dispecerat se vor concretiza în alocarea permanentă a unor polițiști locali pentru fiecare cartier arădean. În acest fel, Primăria Municipiului Arad va veni în întâmpinarea solicitărilor exprimate de contribuabili privind asignarea unor polițiști locali familiarizați cu problemele diverselor zone, în afara echipajelor mobile ce parcurg orașul 24/24.