De la începutul lunii octombrie, pe toate cele ...
De la începutul lunii octombrie, pe toate cele 83 de autovehicule aflate în dotarea Primăriei Arad au fost montate aparate tip GPS, conectate la un sistem de monitorizare şi management a flotei auto.
Primul pas în această direcție a fost făcut în 2019, când a fost implementat sistemul de management al activităţii agenţilor Direcţiei Generale Poliţia Locală. Concret era vorba despre un sistem de comunicație TETRA între patrule și dispecerat, care permite totodată, vizualizarea permanentă pe TV wall, a poziției tuturor echipajelor. La vremea respectivă administrația locală afirma că în cazul în care programul pilot implementat la DGPLA se va dovedi eficient el va fi extins la nivelul tuturor direcţiilor din cadrul Primăriei Arad. Analizând indicatorii activității poliției locale se poate remarca faptul că aceștia sunt mai mult decât dubli față de anul 2019, în ciuda faptului că personalul s-a redus de la 178 de funcții, majoritatea ocupate, la 144 de funcții ocupate.
Revenind la sistemul aplicat pentru flota auto a PrimărieiArad, acesta monitorizează toate traseele parcurse şi consumul de carburant pentru fiecare dintre autoturismele administraţiei locale. Sistemul permite localizarea mașinilor în orice moment, urmărirea traseului, dacă sunt sau nu în mișcare, generează rapoarte, foi de parcurs, asigură un management eficient al flotei.
La o lună distanță de la montarea sistemelor GPS pe mașinile instituției, se constată o reducere a consumului de carburant cu aproximativ 2000 de litri, ceea ce înseamnă, la o valoare aproximativă de 6,7 lei/ l de combustibil, o economie la buget de 13.400 lei.
”E un pas înainte. Încercăm ca pe fiecare componentă, cel puțin cea care ține de actul administrativ al primarului să facem economii.”, a afirmat primarul Călin Bibarț.
|
|
|